**Februari / begin maart 2018 uitgerekend**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tann, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Ik heb al 3 dagen zo'n hoofdpijn. Bah een zwaar hoofd alsof ik teveel gezopen heb... haha is niet hoor ;) Maar heb er echt last van. probeer echt voldoende te drinken, bloeddruk is prima (net 109/69) iemand die het herkent? Wil zo min mogelijk pcm slikken.

2. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Dames succes vandaag bij de verloskundige!

Draaikont vindt dit leuk.
  3. Kimjoy

Kimjoy Bekend lid

8 jul 2015
    989
    541
    93
    Hi tann, ik moet morgen naar de neuroloog ivm hoofdpijnen en andere klachten maar op last van neuroloog en huisarts 4 x 2 pcm slikken per dag! Vind dit ook dood eng maar aangezien zij dit voorschrijven zal het geen kwaad kunnen!

4. Sjors84

Sjors84 Niet meer actief

Over kinderwagens..ik had hier ergens gelezen dat iemand de mutsy evo had? Ik heb namelijk een mini en daar moet die wel in kunnen.;) Zag dat de mutsy best klein is.
    Ik kan ook nog een joolz overkopen van iemand maar die is denk ik te groot.

Dank je meiske! Ben er nog een beetje van in de war haha

@Tann heb je een lage bloeddruk? Ik wel en heb ook van die hoofdpijnen als of ik flink ben wezen stappen en drinken. Mijn vriendin is 30 weken zwanger en heeft bloedarmoede, die heeft ook veel hoofdpijn.
    Ik mag van mezelf maar 1 paracetamol per dag ook al weet ik dat het geen kwaad kan. Dat werkt toch wel ff.

Vrijdag met de jongens naar de verloskundige..ze vinden het leuk om de baby te horen..klinkt als een trein mama :) super leuk weer!

5. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    @Sjors84 moest even denken wat je bedoeld met 'ik heb een mini' :roflmao::roflmao: maar je bedoeld natuurlijk de auto mini haha.
    Wij hebben de Mutsy evo.
    Ik heb een Nissan Micra k12 gehad en daar paste hij ook achterin.
    Groot voordeel vinden wij dat je de wielen van de wagen er met een druk op de knop zo vanaf hebt. Word ie een heel stuk smaller van. Maar bij de meeste winkels mag je ook de wagen passen in je eigen auto dus zou dat zeker doen.

@Tann ik heb toevallig vorige week de vk gebeld omdat ik ook zo'n hoofdpijn heb gehad. Ze zei dat het vrij veel voorkomt omdat er meer bloed aangemaakt word en je bloedvaten gaan uitzetten.
    Mag inderdaad 4x 2 paracetamol maar ook ik doe dat liever niet.
    Kreeg ook het advies om veel te drinken maar dat doe je al. Wat betreft de paracetamol doe wat goed voelt voor jou. Ik heb ze wel genomen maar dan maar 2 per dag. Was met een paar dagen weer over.

6. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Leuk wij ook!! (Geen gender reveal party meer, bij de eerste trok ik het niet meer van de zenuwen hahhaa, zit nu te denken hoe ik het nu zal doen)

7. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Uitgerekend eind februari - begin maart 2018

Februari:

18 Februari: (1)
    powerwoman|| ? jaar || ?e kindje

21 Februari: (5)

pantoffelheldin || 28 jaar || 2e kindje
    Eddie86 || 30 jaar || 2e kindje
    Meiske2015 || 30 jaar || 2e kindje
    Wens09 || 33 jaar || 2e kindje
    Boebels || 34 jaar || 2e kindje

22 Februari: (3)
    Trillian || 35 jaar || 2e kindje
    Jaly || 37 jaar || 1e kindje
    Toetje77 || ?? jaar || 2e kindje

23 Februari: (2)
    Anne_eerste || 30 jaar || 1e kindje
    Pitahaya || 31 jaar || 2e kindje

24 Februari (1)
    Piscean || 27 jaar || 2e kindje

25 Februari: (5)
    Sjors84 || 33 jaar || 3e kindje
    Vioro || 28 jaar || 1e kindje
    Maralena || 34 jaar || 2e kindje
    Orchidee88 || 29 jaar || 2e kindje
    Baloo || 28 jaar || 2e kindje

26 Februari: (4)
    Woezie || 22 jaar || 2e kindje
    Brocante || 22 jaar || 1e kindje
    NieTa || 36 jaar || 6e kindje
    Tann || 31 jaar || 2e kindje

27 Februari: (2)
    Kuonah || 23 jaar || 1e kindje
    Mams1 || 29 jaar || 3e kindje

28 Februari: (6)
    Danpas || 33 jaar || 1e kindje
    Burb1988 || 29 jaar || 2e kindje
    Draaikont || 30 jaar || 2e kindje
    MevrAppeltaart || 27 jaar || 2e kindje
    Lena1982 || 35 jaar || 2e kindje
    Daantje09 || 27 jaar || 3e kindje

Maart:

1 Maart: (1)
    Roever || 30 jaar || 2e kindje

2 Maart: (3)
    Karlijn || 27 jaar || 2e kindje
    Annelisa87 || ?? jaar || ?? kindje
    Kuikentje2 || 34 jaar || 2e kindje

3 Maart (1)
    Myhappyfamily || 29 jaar || 2e kindje

4 Maart: (4)
    B3lle || 31 jaar || 2e kindje
    Leooonie || 30 jaar || 1e kindje
    Kimjoy || 29 jaar || 2e kindje
    Roosje-5 || 31 jaar || 1e kindje

7 Maart: (2)
    Wivine89 || 27 jaar || 2e kindje
    Yasmientje14 || 25 jaar || 2e kindje

8 Maart: (1)
    Froggieh || 30 jaar || 3e kindje

11 Maart: (2)
    Duizend || 32 jaar || 1e kindje
    Melon || 26 jaar || 1e kindje

Totaal: 43

Jongens:
    Meisjes: 3
    Verrassingen:

Afspraken:

Augustus
    28 augustus MevrAppeltaart, controle
    28 augustus Jaly, controle verloskundige
    29 augustus Brocante, controle verloskundige
    30 augustus Piscean, controle
    31 augustus Meiske2015, controle
    31 augustus Baloo, controle
    31 augustus Roosje-5, controle

September
    1 september
    Karlijn echo
    4 september Daantje09, echo
    4 september Tann, geslachtsbepaling
    4 september myhappyfamily, controle en echo
    7 september Maralena, geslachtsbepaling
    7 september Meiske2015, geslachtsbepaling
    9 september MevrAppeltaart, geslachtsbepaling
    12 september Jaly, controle gynaecoloog
    12 september Trillian, controle vk
    13 september Lena1982, geslachtsbepaling
    16 september Brocante, geslachtsbepaling
    21 september Piscean, geslachtsbepaling
    21 september, burb1988, geslachtsbepaling
    27 september Roosje-5, geslachtsbepaling
    28 september Jaly, 20 weken echo
    28 september Pitahaya, 20 weken echo

Oktober
    3 oktober
    Meiske2015, 20 weken echo
    4 oktober Trillian, 20 weken echo
    5 oktober Meiske2015, 3D echo
    7 oktober MevrAppeltaart, 20 weken echo
    11 oktober Baloo, 20 weken echo

8. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Is er iemand die mij niet lief vind? hahahahah (geintje hoor!) ik verdwijn alleen steeds uit de lijst :roflmao::roflmao::roflmao:

Myhappyfamily, Kimjoy en Baloo vinden dit leuk.
  9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dat heb ik gedaan denk ik :p
    Ik heb Burb toegevoegd op 21 september en toen ik dat wilde doen zag ik dat er wel een afspraak in stond maar er stond geen naam bij :roflmao: dus die heb ik ingepikt haha

10. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Hahahha oke het is vergeven

11. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Hey ik las iets over wat duowagens.

Ik zelf ben ook nog steeds op zoek, en wat mij heel raar lijkt met veel van zulke duowagens is dat de baby zo laag ligt (onderop) en dan de peuter boven zit. Heeft iemand daar ervaring mee?

12. roever

roever Niet meer actief

Jaaa! Dat vind ik ook zo ongelooflijk vreemd!!
    Dat js waar ik mn boodschappen altijd gooi...maar toch geen baby? :(

13. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Thnx voor de reactie dames! Net op mijn werk even hb geprikt en was 6.9, dus niet extreem laag in de zwangerschap. De vorige keer was hij 5.2 en kreeg ik staaltabletten. Maar de verklaring die ik las van het uitzetten van de vaten en bloedvolume klonk ook wel logisch. In ieder geval goed te lezen dat ik niet de enige ben haha sorry voor degene die er ook last van hebben, maar gedeeld smart... ;)
    Vorige zwangerschap kreeg ik bij 36 weke pre eclampsie en begon ook me hoofdpijn, dus ik ben beetje paranoia soms denk ik haha. Maar meet op mijn werk gewoon af en toe alles zelf. Morgen naar de verloskundige en dan zal ik het wel even aankaarten.

14. karlijn

karlijn Niet meer actief

Hahaha jaaa dat vind ik dus ook zo'n gek gezicht!! Het is natuurlijk wel ontzettend praktisch, je hebt gewoon een normale wagen. Maar waar laat de boodschappen??
    Ik wil zelf de bugaboo donkey duo halen, heb het opgemeten en je past hiermee gewoon door alle deuren ennnn je hebt nog ruimte over voor de boodschappen:eek:. O en je kunt er een mono wagen van maken. Ga ff plaatje zoeken!
    05_BUGABOO_DONKEY_all.jpg
    Ik wil dan alleen geen rood :roflmao::roflmao:

15. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Vaak ligt de baby onder inderdaad! Bij bijv de joolz vind ik dit heel extreem.
    Bij de wagen die ik heb kan je de baby evt boven zetten maar dan zit het andere kindje in de verdrukking. Maar vergeleken met de joolz zit de baby in deze wagen hoor boven de grond. Ik vond voor mezelf de bugaboo donkey niet praktisch en de joolz vond ik het ook net niet. Deze paste meer bij onze wensen. Dit zijn de mogelijkheden

Bijgevoegde bestanden:

piscean vindt dit leuk.
  16. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Qua breedte schijnt hij inderdaad niet breder te zijn dat een ander omdat de wagen binnen het frame zit ipv er buiten.

17. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Wij gaan geen duo wagen aanschaffen, wil heel graag na mijn zwangerschap gaan dragen.
    Zijn er meer dames die dit doen ??
    Ben me al wat aan het verdiepen in doeken en draagzakken.

Mijn zoontje zit momenteel in een fase dat hij alle grenzen opzoekt, dit is soms wat vermoeiend.
    Misselijkheid is gelukkig over en ik kan weer wat meer eten , er staan me nog wel veel dingen tegen maar goed iets is beter als niets.
    Wel Heb ik wat last van mijn onderrug en bij lang staan en wandelen ook last van mijn heupen.
    Afspraak bij de fysiotherapeut staat al vast , kijken wat ze er mee kunnen.

@Draaikont wat een onzekerheid krijg je toch mee te maken , zo kun je niet echt genieten van je zwangerschap.
    Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt

18. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ja het is vervelend! Maar proberen toch te genieten en hopelijk snel duidelijkheid.
    Woensdag gewone controle bij de vk.

Ik heb ervaring met dragen. Voornamelijk draagzakken want draagdoeken is teveel gedoe. ( voor mij)
    Het is belangrijk dat je draagzak ergonomisch is. Baby moet knie tot knie ondersteuning hebben. De draagzakken van stokke, babybjorn zijn slecht en niet ergonomisch. Winkels als prenatal en babydump kunnen hier ook geen goed advies in geven omdat bijv stokke ook ergonomisch zegt te zijn. Helaas mogen ze dat gewoon gebruiken zonder dat het waar is.
    Draagdoeken zijn altijd ergonomisch mits je goed knoopt.
    Als je echt het verschil wilt voelen tussen de verschillende draagzakken/doeken zou ik een consult aanraden bij een draagconsulente. Er zijn verschillende zakken en bij de een werkt de ene beter dan de ander.
    Ik ben begonnen met een marsupi ( lekker budget) maar hele fijne zak. En vanaf maat 74 gebruik in de Tula.

19. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Hier wat zware werkweken gehad. Paar dagen ziekgemeld. Heb fysiek zwaar werk in de zorg. Laat mij twijfelen om ontslag te nemen... Vooral nu de scholen weer zijn begonnen. Dit schooljaar ga ik naast 2 volle dagen werken ook mijn HBO studie met stage afronden. Mijn studie kost mij, inclusief stage, 40 uur per week. Met werken kom ik aan bijna 60 uur. Alleen werken was eigenlijk al teveel qua energie.
    Financieel zou het wel lukken maar dan ben ik tijdelijk afhankelijk van mijn man, iets wat ik een hele onprettige gedachte vind.

Hormonen en keuzes maken :rolleyes:. Hoop dat ik snel een goede keuze kan maken.

20. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Dat weet ik niet goed, bij mij is t geïndiceerd vanwege een aangeboren afwijking aan een orgaan. Maar dit lijkt me toch ook wel een reden. De vk vraagt t dan aan bij t z-h. Dus zou t met haar overleggen!

Deel Deze Pagina