Ja het verbaast me ook. Dus als je naar t ziekenhuis/ bevalcentrum in het Z-H wil, zonder dat er iets 'mis' is moet je 350,- betalen. Is dat het maximale of minimale? Want het rotte v onze eta datum is dat we de rest v 2018 natuurlijk ook fors meer premie betalen (als je anders basis hebt)
Een ziekenhuisbevalling met medische noodzaak (o.a. omdat je een ruggenprik hebt), wordt volledig vergoed door je basisverzekering. Als je in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische noodzaak moet je een eigen bijdrage betalen. Ik was vorige zwangerschap/bevalling bij Delta Lloyd verzekerd. Alles werd hier vergoed. Ik ga aan het einde van het jaar maar eens vergelijken wat het beste gedekt wordt en niet de duurste is.
Ja klopt. Als je wilt bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie dan betaal je hier voor. Sommige vrouwen kiezen hierdoor bewust voor een ruggenprik want dan ben je medisch en wordt alles dus vergoed. Gekke reden, al kan ik het wel begrijpen.
Kan het inderdaad ook wel begrijpen. Alleen ik ben als de dood voor een ruggenprik dus die keuze zal ik niet snel maken. We hebben inderdaad heel 2018 nog voor ons daarom goed over nadenken. Ik verwacht na de bevalling nog wel wat fysio nodig te hebben. Vorige keer werd de huur van de kolf ook vergoed maar toen zat ik bij vgz. Twijfel ook nog enorm over bv. En jullie? Bij dochter uiteindelijk na een tijdje gestopt omdat ze geen volledige voedingen bij mij kon dringen. Dat was het enige waaraan je kon merken dat ze rand prematuur was. Dus elke voeding aanleggen, na paar minuten toch weer kolven en met de fles verder. Wil dat nu niet nog een keer. Kost teveel moeite. Dus twijfel om het een kans te geven.
Oe, herkenbaar. Aanleggen, kolven en de fles geven. Mijn dochter was niet rand prematuur maar het lukte haar niet om goed te drinken waardoor ze teveel afviel. Uiteindelijk 5 dagen lang, aanleggen, fingerfeeden en kolven. Elke keer zo een uur verder. Uiteindelijk besloten om te stoppen met aanleggen en alleen maar voedingen via flesje te geven en volledig te kolven. Heb dit 4 maanden volgehouden. Vind borstvoeding wel erg belangrijk dus wil deze keer ook weer een start maken en dan zie ik wel weer waar ik eindig Ben wel van mening dat iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Of dit nu borst of kunstvoeding is.
Jeeee de nipt is binnen en goed. En geen nevenbedingen. Was toch een beetje nerveus. Hier twijfel ik ook heel erg over wel of geen borstvoeding. Mijn vriend heeft liever flesvoeding zodat hij ook mee kan helpen en je zeker weet wat de baby binnen krijgt. Maar aan de andere kant schijnt het wel de beste voeding te zijn. Mijn tante gaat bij mij kramen. Toch nog maar even een gesprekje met haar voeren.
Ik vind bv echt vreselijk, altijd al gevonden. Zoals sommige vrouwen het onwijs mooi vinden heb ik er echt een afkeer van om een of andere reden. En toen werd m'n kleine ventje geboren met een laag gewicht. Ik moest van mezelf bv geven. Na een week heeft m'n vent ingegrepen want t ging gewoon niet en zat steeds te janken. Uiteindelijk wel een maand of 3 gekolfd maar dat was zo intensief; kolven en daarna nog je kind voeden. Dus hier gaat t echt niet meer gebeuren. Maar ha, de vorige keer zei ik het ook en toen namen de hormonen de overhand. Mijn vent is al geinstrueerd om gelijk in te grijpen als ik weer de kolder in m'n kop krijg
Ik ben ook wel echt pro bv maar ik wil niet weer die ellende zoals toen. Vond het echt te pittig om elke voeding te kolven en dan nog de fles te geven. Ik kwam amper de deur uit omdat er gewoon geen tijd was om iets te doen. Denk dat ik het wel wil proberen. Als het goed loopt zal ik daar heel blij mee zijn. Loopt het niet goed dan stop ik gelijk. Net als bij jou @Danpas mijn man ook graag helpen. Heb toen gezegd dat er genoeg te doen was waar ie mee kon helpen haha maar hij vondt het ook leuk om eens een flesje te geven. Lastig he. @karlijn wauw! 4 maanden is knap. Goede start gehad. @Boebels haha. Is toch goed dat je het hebt geprobeerd meid. En als je er zelf aan onderdoor gaat is het echt niet leuk meer.
Ik vind borstvoeding top als het makkelijk gaat! Ik heb ook veel meiden om me heen gehad die het bewust niet deden en echt pijn in hun hart hadden toen de melk er gewoon uit stroomde. Bleven dan toch bij hun punt en gingen helemaal afbinden etc. Mijn advies zeg geen ja of nee tegen iets waarvan je niet weet wat het is. Wacht gewoon het moment zelf af. Zorg dat je wat flesvoeding in huis hebt en voor borstvoeding kan je van die pads voor in je bh halen en verder heb je echt niet meteen wat nodig En wb fles. Mijn dochter had verborgen reflux en koemelkallergie waardoor ik kort borstvoeding gaf. Daarna geobsedeerd door hoe weinig ze dronk juist omdat ik precies kon zien hoeveel ze dronk dus ik vond dit heel groot nadeel Bij borst dronk eerste gewoon altijd genoeg
Ooh dames, ik ben zo blij, moet dit ff kwijt!! Over 3 weken hadden wij geslachtsbepaling gepland staan. Dat voelde echt als een eeuwigheid... Nu is mijn nicht verloskundige en kunnen we aanstaande maandagavond al bij haar terecht voor de geslachtsbepaling Zo leuk, we zijn zooo benieuwd!!
Leuk roosje!! Er was vanmorgen ook alweer zoveel meer te zien, echt een klein mensje en super veel bewegen. Geweldig! @bv ik heb het een maand of 7 gedaan. Eerste weken was t pijnlijk (kloven) en heb ik gekolfd. Dat ging op zich prima en met een week of 5 volledig bv geloof ik. Vond t erg fijn zelf maar iedereen moet lekker doen waar ze zich het fijnst bij voelt. Een baby heeft t meest aan een ontspannen moeder! Ik ben het nu wel echt v plan en misschien nog wel iets langer omdat de 'hormonale toestand' goed is voor het rustig houden van de endometriose.
Borstvoeden ging gelukkigerg goed.. heb er hard voor moeten werken toen mijn zoon geboren werd en zo ziek was dat ik hem de eerste 48 uur niet mocht vasthouden. Op dag 4 voor het eerst live gevoed.. en na een week dronk hij 70cc per keer (door te wegen) Heb gelukkig geen kloven of ontsekingen gehad, lijkt me vreselijk inderdaad. Bij mij ging het zo lekker dat ik ook gedoneerd heb. Ik heb er nu dus helemaal vertrouwen in. Komt ookal melk uit.. zal je net zien dat ik nu alle shit ga krijgen met ontstekingen of te kort riempje ofzo! Heb wel al wat flesjes verzameld want dat deed mn zoon niet, drinken uit de fles. Dat gaan we toch even mooi anders proberen nu. Wil graag in de avond weer gewoon weg kunnen (zeg ik nu heel stoer haha)
Uitgerekend eind februari - begin maart 2018 Februari: 18 Februari: (1) powerwoman|| ? jaar || ?e kindje 21 Februari: (5) pantoffelheldin || 28 jaar || 2e kindje Eddie86 || 30 jaar || 2e kindje ♥ Meiske2015 || 30 jaar || 2e kindje Wens09 || 33 jaar || 2e kindje ♥ Boebels || 34 jaar || 2e kindje ♥ 22 Februari: (3) Trillian || 35 jaar || 2e kindje Jaly || 37 jaar || 1e kindje Toetje77 || ?? jaar || 2e kindje 23 Februari: (2) Anne_eerste || 30 jaar || 1e kindje Pitahaya || 31 jaar || 2e kindje 24 Februari (1) Piscean || 27 jaar || 2e kindje 25 Februari: (5) Sjors84 || 33 jaar || 3e kindje ♥ Vioro || 28 jaar || 1e kindje Maralena || 34 jaar || 2e kindje Orchidee88 || 29 jaar || 2e kindje Baloo || 28 jaar || 2e kindje ♥ 26 Februari: (4) Woezie || 22 jaar || 2e kindje Brocante || 22 jaar || 1e kindje ♥ NieTa || 36 jaar || 6e kindje Tann || 31 jaar || 2e kindje ♥ 27 Februari: (2) Kuonah || 23 jaar || 1e kindje Mams1 || 29 jaar || 3e kindje 28 Februari: (6) Danpas || 33 jaar || 1e kindje Burb1988 || 29 jaar || 2e kindje Draaikont || 30 jaar || 2e kindje MevrAppeltaart || 27 jaar || 2e kindje Lena1982 || 35 jaar || 2e kindje Daantje09 || 27 jaar || 3e kindje Maart: 1 Maart: (1) Roever || 30 jaar || 2e kindje 2 Maart: (3) Karlijn || 27 jaar || 2e kindje ♥ Annelisa87 || ?? jaar || ?? kindje Kuikentje2 || 34 jaar || 2e kindje 3 Maart (2) Myhappyfamily || 29 jaar || 2e kindje Lammetje91 || 26 jaar || 1e kindje 4 Maart: (4) B3lle || 31 jaar || 2e kindje Leooonie || 30 jaar || 1e kindje Kimjoy || 29 jaar || 2e kindje Roosje-5 || 31 jaar || 1e kindje 7 Maart: (2) Wivine89 || 27 jaar || 2e kindje Yasmientje14 || 25 jaar || 2e kindje 8 Maart: (1) Froggieh || 30 jaar || 3e kindje 11 Maart: (2) Duizend || 32 jaar || 1e kindje Melon || 26 jaar || 1e kindje Totaal: 44 ♥ Jongens: 3 ♥ Meisjes: 4 ♥ Verrassingen: 1 Afspraken: September 7 september Maralena, geslachtsbepaling 7 september Meiske2015, geslachtsbepaling 9 september MevrAppeltaart, geslachtsbepaling 11 september Roosje-5, geslachtsbepaling 11 september Lammetje91, echo 12 september Jaly, controle gynaecoloog 12 september Trillian, controle vk 12 september Melon, echo 12 september Mams1, pretecho 13 september Lena1982, geslachtsbepaling 16 september Brocante, geslachtsbepaling 21 september, burb1988, geslachtsbepaling 21 september, Piscean, geslachtsbepaling 21 september, Roosje-5, controle vk 22 september,GUO/20 weken echo 25 september Meiske2015, controle vk 28 september Jaly, 20 weken echo 28 september Pitahaya, 20 weken echo 28 september Boebels, controle vk 29 september Piscean, controle Oktober 2 oktober Myhappyfamily, controle vk 3 oktober Meiske2015, 20 weken echo 3 oktober Piscean, 20 weken echo (SUO) 4 oktober Trillian, 20 weken echo 5 oktober Meiske2015, youth onderzoek 6 oktober Tann, 20 weken echo 6 oktober Boebels, 20 weken echo 7 oktober MevrAppeltaart, 20 weken echo 10 oktober Mams1, 20 weken echo 10 oktober myhappyfamily, 20 weken echo 11 oktober Baloo, 20 weken echo 12 oktober Danpas, 20 weken echo 13 oktober Boebels, youth onderzoek 20 oktober Roosje-5, 20 weken echo
Leuk al die echo's en borstvoedingservaringen. Ik ben wel van plan het weer te geven. Ik had van tevoren me een klein beetje ingelezen maar mijn ervaring is, gewoon kijken wat je prettig vindt als de kleine er is. Ik had dus veel te veel voeding. M'n meisje hoefde niet eens te sabbelen want het spoot er gewoon uit. En dat is ook niet leuk hoor. Ik heb 3x een borstontsteking gehad omdat m'n productie gewoon niet wilde minderen terwijl de kleine wel minder dronk. Maar ik heb er nooit spijt van gehad. En mocht het deze keer om wat voor reden ook niet lukken dan is dat balen maar niet anders. Dan creeer ik wel mooie fles momenten. Wil iemand bij mij de uitgerekende datum aanpassen naar 17 februari en dat t m'n 2e kindje is en dat het geslacht een verrassing is? En ik ben trouwens morgen jarig en dan wordt ik 30. Oh en 2 oktober is m'n 20 weken echo.
Uitgerekend eind februari - begin maart 2018 Februari: 17 Februari: (1) powerwoman || 30 jaar || 2e kindje ♥ 21 Februari: (5) pantoffelheldin || 28 jaar || 2e kindje Eddie86 || 30 jaar || 2e kindje ♥ Meiske2015 || 30 jaar || 2e kindje Wens09 || 33 jaar || 2e kindje ♥ Boebels || 34 jaar || 2e kindje ♥ 22 Februari: (3) Trillian || 35 jaar || 2e kindje Jaly || 37 jaar || 1e kindje Toetje77 || ?? jaar || 2e kindje 23 Februari: (2) Anne_eerste || 30 jaar || 1e kindje Pitahaya || 31 jaar || 2e kindje 24 Februari (1) Piscean || 27 jaar || 2e kindje 25 Februari: (5) Sjors84 || 33 jaar || 3e kindje ♥ Vioro || 28 jaar || 1e kindje Maralena || 34 jaar || 2e kindje Orchidee88 || 29 jaar || 2e kindje Baloo || 28 jaar || 2e kindje ♥ 26 Februari: (4) Woezie || 22 jaar || 2e kindje Brocante || 22 jaar || 1e kindje ♥ NieTa || 36 jaar || 6e kindje Tann || 31 jaar || 2e kindje ♥ 27 Februari: (2) Kuonah || 23 jaar || 1e kindje Mams1 || 29 jaar || 3e kindje 28 Februari: (6) Danpas || 33 jaar || 1e kindje Burb1988 || 29 jaar || 2e kindje Draaikont || 30 jaar || 2e kindje MevrAppeltaart || 27 jaar || 2e kindje Lena1982 || 35 jaar || 2e kindje Daantje09 || 27 jaar || 3e kindje Maart: 1 Maart: (1) Roever || 30 jaar || 2e kindje 2 Maart: (3) Karlijn || 27 jaar || 2e kindje ♥ Annelisa87 || ?? jaar || ?? kindje Kuikentje2 || 34 jaar || 2e kindje 3 Maart (2) Myhappyfamily || 29 jaar || 2e kindje Lammetje91 || 26 jaar || 1e kindje 4 Maart: (4) B3lle || 31 jaar || 2e kindje Leooonie || 30 jaar || 1e kindje Kimjoy || 29 jaar || 2e kindje Roosje-5 || 31 jaar || 1e kindje 7 Maart: (2) Wivine89 || 27 jaar || 2e kindje Yasmientje14 || 25 jaar || 2e kindje 8 Maart: (1) Froggieh || 30 jaar || 3e kindje 11 Maart: (2) Duizend || 32 jaar || 1e kindje Melon || 26 jaar || 1e kindje Totaal: 44 ♥ Jongens: 3 ♥ Meisjes: 4 ♥ Verrassingen: 2 Afspraken: September 7 september Maralena, geslachtsbepaling 7 september Meiske2015, geslachtsbepaling 9 september MevrAppeltaart, geslachtsbepaling 11 september Roosje-5, geslachtsbepaling 11 september Lammetje91, echo 12 september Jaly, controle gynaecoloog 12 september Trillian, controle vk 12 september Melon, echo 12 september Mams1, pretecho 13 september Lena1982, geslachtsbepaling 16 september Brocante, geslachtsbepaling 21 september, burb1988, geslachtsbepaling 21 september, Piscean, geslachtsbepaling 21 september, Roosje-5, controle vk 22 september,GUO/20 weken echo 25 september Meiske2015, controle vk 28 september Jaly, 20 weken echo 28 september Pitahaya, 20 weken echo 28 september Boebels, controle vk 29 september Piscean, controle Oktober 2 oktober Myhappyfamily, controle vk 2 oktober Powerwomen, 20 weken echo 3 oktober Meiske2015, 20 weken echo 3 oktober Piscean, 20 weken echo (SUO) 4 oktober Trillian, 20 weken echo 5 oktober Meiske2015, youth onderzoek 6 oktober Tann, 20 weken echo 6 oktober Boebels, 20 weken echo 7 oktober MevrAppeltaart, 20 weken echo 10 oktober Mams1, 20 weken echo 10 oktober myhappyfamily, 20 weken echo 11 oktober Baloo, 20 weken echo 12 oktober Danpas, 20 weken echo 13 oktober Boebels, youth onderzoek 20 oktober Roosje-5, 20 weken echo
@Maralena en @Meiske2015 ik zie dat jullie morgen de geslachtsbepaling hebben, spannend! Hebben jullie een voorgevoel?
Jaa heb er echt zin in. De hele dag nog door zien te komen haha. Ik denk dat we een tweede meid verwachten
Oeh ja, die zal vast eindeloos zijn haha. Maar het wachten gaat beloond worden! Veel plezier alvast en ook succes met de dag doorkomen
Mijn zoontje 3 volle maanden bv gegeven, en daarna 2x kunstvoeding op een dag en de rest borstvoeding. ..tot ongeveer een half jaar. Sinds de volledige kunstvoeding was hij veel voldaner. Nu gaan we het weer gewoon lekker op zn belooop laten. Net als alles Afgelopen nacht gedroomd dat we een jongetje verwachten.... ben benieuwd!