Gelukkig kan het de bevalling niet zomaar opwekken.. dit is eerder als je bijv een seksverbod hebt. Door de oxytocine die aangemaakt wordt. Sommige vrouwen voeden ook nog door tijdens een zwangerschap. Ik mocht 5 jaar geleden ook al met de hand kolven in de zwangerschap van de lactatiekundige. Ze zei dat het goed was om alvast gewennig te raken. Hele flessen kolf je dan niet.. Je zou spuitjes van 10cc kunnen invriezen om eventueel bij te kunnen voeden. Kolven moest ik al direct na de geboorte helaas. Ook de weken erna om langzaam de druk er steeds af te halen voor het voeden
Voor de dames die al kindjes hebben een vraagje: Hoeveel kleertjes van welk maatje is makkelijk om te hebben? We shoppen her en der wat. Maar eigenlijk heb ik geen flauw idee van wat praktisch is...
50/56 had ik 6 pakjes want kreeg ook veel en zelf al snel online bestellen Witte rompers had ik er denk 12
Ik zou een grote baby krijgen dachten ze dus had 2x 50 en een hele rits 56. Uiteindelijk bleek hij klein dus denk 6 setjes 44 bij gekocht en een hele rits 50. 56 sloeg hij praktisch over en was t al veel kouder dan we van te voren bedacht hadden dus dat was wel zonde. Ik koop nu niet veel meer vooruit. Het is zo besteld. Uiteindelijk vind ik dat je wel een setje of 10 per maat nodig hebt. Ze zijn snel smerig en melk ruikt zo goor zuur. Dus kleding werd per dag regelmatig gewisseld. Ik hou van schone baby's Rompers zou ik ook voldoende nemen want die zijn het snelste vies. Geen wit meer hier ivm vlekken. Ziet er snel groezelig uit want melk etc vlekt vreselijk. En vooral zachte kleding en met overslag (rompers en shirts). Niet wat over het hoofdje moet de eerste periode. Vond ik veel fijner voor de baby en voor mezelf. Oh en hier geen boxpakjes met voeten. Mijn vent z'n voeten waren groot terwijl de rest klein was dus dat paste nooit Hihi.
Ik kom net bijd3 geslachtbepaling vandaan... mag het tegen niemand zeggen want de 24ste is me gender reveal.. Maar hier kan ik het schreeuwen !!!! MEISJE!!!
Ik zou een grote baby krijgen en inderdaad mijn zoontje was 4080 maar hij heeft zeker 3 weken in maat 50 gezeten Ik had daar een stuk of 10 pakjes van maar ik vond het ook erg leuk om te shoppen
Uitgerekend eind februari - begin maart 2018 Februari: 16 Februari: (1) Desiree92 || 25 jaar || 2e kindje J 17 Februari: (1) powerwoman || 30 jaar || 2e kindje V 21 Februari: (5) pantoffelheldin || 28 jaar || 2e kindje J Eddie86 || 30 jaar || 2e kindje V Meiske2015 || 30 jaar || 2e kindje M Wens09 || 33 jaar || 2e kindje J Boebels || 34 jaar || 2e kindje M 22 Februari: (3) Trillian || 35 jaar || 2e kindje Jaly || 37 jaar || 1e kindje Toetje77 || ?? jaar || 2e kindje 23 Februari: (2) Anne_eerste || 30 jaar || 1e kindje Pitahaya || 31 jaar || 2e kindje 24 Februari (1) Piscean || 27 jaar || 2e kindje 25 Februari: (5) Sjors84 || 33 jaar || 3e kindje J Vioro || 28 jaar || 1e kindje Maralena || 34 jaar || 2e kindje J Orchidee88 || 29 jaar || 2e kindje Baloo || 29 jaar || 2e kindje M 26 Februari: (4) Woezie || 22 jaar || 2e kindje Brocante || 22 jaar || 1e kindje J NieTa || 36 jaar || 6e kindje M Tann || 31 jaar || 2e kindje J 27 Februari: (2) Kuonah || 23 jaar || 1e kindje Mams1 || 29 jaar || 3e kindje 28 Februari: (6) Danpas || 33 jaar || 1e kindje Burb1988 || 29 jaar || 2e kindje Draaikont || 30 jaar || 2e kindje M MevrAppeltaart || 27 jaar || 2e kindje J Lena1982 || 35 jaar || 2e kindje M Daantje09 || 27 jaar || 3e kindje Maart: 1 Maart: (1) Roever || 30 jaar || 2e kindje J 2 Maart: (3) Karlijn || 27 jaar || 2e kindje M Annelisa87 || ?? jaar || ?? kindje Kuikentje2 || 34 jaar || 2e kindje J 3 Maart (2) Myhappyfamily || 29 jaar || 2e kindje Lammetje91 || 26 jaar || 1e kindje 4 Maart: (4) B3lle || 31 jaar || 2e kindje Leooonie || 30 jaar || 1e kindje Kimjoy || 29 jaar || 2e kindje Roosje-5 || 31 jaar || 1e kindje M 7 Maart: (2) Wivine89 || 27 jaar || 2e kindje Yasmientje14 || 25 jaar || 2e kindje 8 Maart: (2) Froggieh || 30 jaar || 3e kindje Kimmmmmm || ?? jaar || 2e kindje M 11 Maart: (2) Duizend || 32 jaar || 1e kindje Melon || 26 jaar || 1e kindje J Totaal: 46 Jongens: 11 Meisjes: 9 Verrassingen: 2 Afspraken: September 13 september Lena1982, geslachtsbepaling 13 september Kimmmm, geslachtsbepaling 15 september Karlijn, geslachtsbepaling 16 september Brocante, geslachtsbepaling 21 september, burb1988, geslachtsbepaling 21 september, Baloo, echo 21 september, Piscean, geslachtsbepaling 21 september, Roosje-5, controle vk 22 september,GUO/20 weken echo 25 september Meiske2015, controle vk 28 september Jaly, 20 weken echo 28 september Pitahaya, 20 weken echo 28 september Boebels, controle vk 29 september Piscean, controle Oktober 2 oktober Myhappyfamily, controle vk 2 oktober Powerwomen, 20 weken echo 2 oktober Maralena, 20 weken echo 3 oktober Meiske2015, 20 weken echo 3 oktober Piscean, 20 weken echo (SUO) 3 oktober Orchidee88, 20 weken echo 4 oktober Trillian, 20 weken echo 5 oktober Meiske2015, youth onderzoek 6 oktober Tann, 20 weken echo 6 oktober Boebels, 20 weken echo 7 oktober MevrAppeltaart, 20 weken echo 10 oktober Mams1, 20 weken echo 10 oktober myhappyfamily, 20 weken echo 12 oktober Danpas, 20 weken echo 13 oktober Baloo, 20 weken echo 13 oktober Boebels, youth onderzoek 16 oktober Karlijn, 20 weken echo 20 oktober Roosje-5, 20 weken echo
De meiden beginnen in te lopen Over de kleertjes. Ik had een aantal setjes in maat 50 en ook al wat in 56. Onze dochter werd klein geschat dus ik durfde niet teveel te kopen. Kleding erbij kopen is zo gedaan. Ik heb zelfs vanuit het ziekenhuis nog kleding besteld voor haar En maar goed dat ik niet teveel had want maat 50 verzoop ze in. Mijn schoonmoeder heeft van alles gekocht toen wij nog in het ziekenhuis waren dus uiteindelijk had ze iets van 5/6 setjes in maat 44 en ook zoiets in 50. En daarnaast nog een berg boxpakjes.
Ik vond dat ook heel moeilijk! Onze dochter zou groot zijn... nou maat 50 was zelfs ruim. Ze heeft wel 10/12 weken in maat 50 gezeten. Ik ben daarna lekker online gaan shoppen... Rompers zou ik lekker bij de zeeman kopen. Super cheap!! Nu kan ik lekker alles hergebruiken Hahaha ik vond die boxpakjes zo fijn! Had nu ook al 2 unisex gekocht. En had bij mijn dochter ook veel neutrale kleuren gekocht.
Ik had bij ons zoontje echt heel veel kleding. Gewoon omdat alles zo leuk en schattig is. Helaas heeft hij bijna niks aan kunnen hebben omdat hij 2 maanden in het ziekenhuis lag. Ik heb nog heel veel kleertjes bewaard dus ga niet zoveel bijhalen. En net als wat er al gezegd werd, vooruit halen doe ik ook niet meer. Gewoon op het moment zelf lekker shoppen =D
Ik had van 50 toen niet echt veel en van 56 wat meer. Op het begin krijg je zoverl van iedereen dat je als je van alles een paar setjes hebt genoeg hebt. En anders heb je altijd zo bijgehaald of besteld. Vind het altijd zonde ze groeien zo snel op het begin en soms hebben ze dingen dan net 1x aan.
Wauw super leuk die echo's weer en meiden erbij!! Kleertjes koop ik ook iet teveel nu nog niet. meestal tegen het eind kunnen ze met de groei echo chatting maken, maar ook dat zegt echt niks. Onze dochter liep top 30 weken voor op schema en is uiteindelijk door zwangerschapsvergiftiging geboren met 38 weken met 47 cm en 2700 gram dus een mini en moesten we maatje 44 kopen. Ik had een 50 bij me maar viel zo van haar billen. En de winkels zijn gewoon open als je bent bevallen haha dus alles is zo in huis. Ik had wel een paar pakjes gekocht en natuurlijk het eerste pakje.(2 setjes mee naar ziekenhuis) Omslag is inderdaad de eerste weken echt het meest makkelijk aankleden. Dat zal ik nu ook aanschaffen. Maar heb zelf nog niks gekocht komt over een paar weken wel. Haha eerst al het roze maar eens weg doen
Ow en qua aankomen... eerste weken 3 kg aangekomen maar nu met ruim 16 weken niks meer erbij. Moet ook zeggen dat ik zo weinig eetlust heb laatste tijd. Heb echt nergens zin in. eet echt omdat het moet. Snoepen gelukkig dus al weken eigenlijk niet.
Dit klopt niet hoor. Uit ervaring weet ik dat het gewoon colostrum blijft (heel donkergeel, bijna oranje) tot ongeveer 3/4/5 dagen na de bevalling. Daarna wordt het pas 'gewone', witte melk.