**Februari / begin maart 2018 uitgerekend**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tann, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.975
    1.599
    113
    Afgelopen dagen wel hele erge hoofdpijn gehad. Maar aangezien andere daar ook last van hebben dacht ik dat er iets heerste. Maar kan ook wel door de zwangerschap komen.
    Ook af en toe last van harde buiken en iedere dag last van mijn banden. Obstipatie en af en toe pijnlijke ribben.
    Rust zeggen de verloskundigen. Maar hoe lukt dat nou met werk en een kleine drukke peuterpuber. Ach ja we ploeteren door.

Ben net aan het bijkomen van een slaapdienst. Moest ik ( hoeft normaal nooit) een cliënt om 02:00 op de taxi naar schiphol zetten. En om 04:30 toen ik net weer rustig sliep belde een cliënt.
    Mijn lichaam heeft wat meer tijd nodig de laatste tijd.
    Verder vind ik mijn werk zo leuk dat ik echt niet eerder wil stoppen. En mijn lieve kleine puberdraakje mag er ook niet onder lijden. Das soms wel lastig. Als ik thuis kom ben ik gewoon zo moe dat ik geen puf meer heb voor stoeipartijen.
    Ijzer en zo was gewoon goed.

Oja en niezen ook zo leuk dan doe ik het gewoon bijna in mijn broek. Sorry voor alle kwaaltjes, maar jullie hebben vast ook dezelfde soort kwaaltjes, zitten allemaal in hetzelfde schuitje

2. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Vind de tijd nu ook veeeel sneller gaan dan bij de eerste. Maar bij de eerste dan let je op alles en ben je aan het wachten tot het zover is. Je hebt er zolang naar uitgekeken. Maar nu ben je druk bezig met het kindje wat je al hebt dan gaat de tijd ook veel sneller vind ik. Dan sta je er minder bij stil.

Wij hebben niet meer over de namen nagedacht. We wachten totdat we de 20 weken echo hebben gehad en dan kijken we verder wat we beide mooie vinden bij dat geslacht. Nu veel moeilijker als bij de eerste.

Wat we nu ook moeilijk vinden is wie word peter en meter. Bij de eerste waren we er zo over uit. Broer en zus van beide kanten. Heb nog een broertje maar weet het niet. We schelen 10 jaar maar hebben niet veel met elkaar. Moeilijk moeilijk moeilijk.

Popidepi en piscean vinden dit leuk.
  3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb wel echt namen stress eerlijk gezegd.
    We dachten bij onze dochter ook tijd zat te hebben. En ineens begon de bevalling veel te vroeg en zat mijn man nog op Google te zoeken naar een naam.
    Dat wil ik echt niet nog eens meemaken.

4. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Zou ook wel stress hebben als ik niets had liggen. Maar we hebben er 5 die we gezamenlijk mooi vinden dus dan is het zo gekozen als moet. Dat is dan toch anders.
    Ben benieuwd hoe vrijdag de 20 wkn echo is. Hoop dat de placenta weg is want anders slinkt de kans op verschuiving flink. Zit hij er nog voor dan krijg ik langzaam ook stress voor wat nog moet omdat de kans op complicaties en vroeggeboorte daarmee ook weer kan stijgen. Maar heb nog steeds goede hoop

5. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113

Zit hij laag aan voorkant of laag aan achterkant?

Als hij laag aan voorkant zit komt hij vaak pas tussen week 30 en 34 omhoog. Ik had de vorige keer hetzelfde en met 34 weken was hij prima mee omhoog

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik denk dat als hij echt voor de uitgang ligt dat je niet eens vaginaal mag bevallen. De kans op een geplande keizersnede is dan het meest voor de hand liggend.

7. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Nee klopt maar echt helemaal voor uitgang zorgt veel eerder voor complicaties.
    Deels voor uitgang komt 95% omhoog

Meiske2015 vindt dit leuk.
  8. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik moet gewoon niet te vaak wegen denk... vanmorgen weer -1 haha!

9. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Wat jij zegt zo ervaar ik het ook, meer rust nodig hebben maar niet kunnen door het peuterdraakje. Maar verder mag ik niet klagen houd ik me dan voor, totdat er ineens een harde buik op komt zetten. Je moet er echt een weg in zien te vinden.

Ahh nee dat lijkt me ook echt vreselijk! Je denkt juist vaak ik heb tijd zat en dan ineens bam there we are

10. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ik zie eigenlijk best op tegen de bevalling als ik er bij stil sta. Bevalling #1 liep was gewoon zacht uitgedrukt geen pretje dus nu weet je hoe 'slecht' het kan gaan. Plus dat de verloskundige zegt dat ze vroegtijdig een knip willen zetten en ik weet eigenlijk helemaal niet of ik het daar wel mee eens ben, het heeft z'n voor en nadelen. Een groot nadeel vind ik dat een knip minder snel en fijn geneest dan uitscheuren. Vorige keer heel erg veel last gehad van de hechtingen en het helen en ik voel het serieus soms nog als ik daar in de buurt kom (2 jaar verder).

Oké dat wilde ik even uiten Haha.

Hey, weet iemand trouwens WAAROM je niet zwaar mag tillen? Ik kan nergens de reden op internet vinden en ik vergeet het steeds te vragen aan de verloskundige. Overal staat wel dat het niet mag maar geen gevolgen.

11. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113

Vervelend dat je er zo tegen op ziet! Ik kan alleen zeggen dat ik om me heen hele heftige 1e bevallingen heb gezien en eigenlijk alleen maar makkelijke 2e bevallingen daarna. Hopelijk geeft dat hoop :)

Je mag niet te zwaar tillen omdat je je middelste grote buikspieren dan kan scheuren. Deze wijken tijdens zwangerschap

Ik krijg echt al 2 maanden doffe klappen op mijn buik spieren als ik ze per ongeluk gebruik met tillen etc. Schrik me elke keer rot, heel naar gevoel

12. trillian

trillian Actief lid

21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Dat je niet zwaar mag tillen is een beetje achterhaald. Het ligt er heel erg aan of je daarvoor gewend was om zwaar te tillen en de juiste bewegingspatronen goed onder de knie hebt.

Betekent niet dat je het niet een beetje moet aanpassen natuurlijk. Voor mijn zwangerschap tilde ik 100kg (was wel echt mijn persoonlijk record, specifiek op getraind). Nu ga ik de 60kg echt niet voorbij. Ik voel het ook wanneer er teveel druk op mijn (rechte) buikspieren komt te staan, dan stop ik meteen.

13. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Dank je wel! Daar gaan we dan maar voor Haha. J. Zat knel dus die kon er niet uit de weeën had ik aardig makkelijk onder 'controle' dus daar maak ik me dan weer niet druk om.

Aha!! Maar bijvoorbeeld zoals vandaag moest ik boodschappen doen en dan til je de 'zware' tassen (weekboodschappen) mag je dat dan wel of niet blijven doen. Ik vind het altijd zo lastig!! Het enige wat ik kon vinden was rond de 20 weken niet zwaarder dan 5 kg tillen en niet langer dan 10 min tillen ofzo.

14. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Knap hoor! Ik doe niks aan krachttraining dus ik zit op de 0 :roflmao:

15. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren en tillen wat nog makkelijk is voor je.

Ik doe 1x per week boodschappen en laat de houdbare dingen zoals frisdrank en pakken melk enzo in de auto staan.
    Doet mijn man als ie uit z’n werk komt.

Ik til liever 4 lichtere tassen en loop een keer extra dan dat ik 1x loop met 2 zware tassen.

piscean vindt dit leuk.
  16. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik laat jumbo gewoon zware dingen bezorgen :p

Myhappyfamily, trillian en piscean vinden dit leuk.
  17. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ja misschien doe ik teveel nog zelf. Soms denk ik wel eens iets te voelen ban 'oh misschien was dit niet de bedoeling' weet je wel:p ik had vandaag ook voor het eerst meer tassen inderdaad van gemaakt dan 2 mega tassen.

Hahahaha heel slim!!

18. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ik merk heel erg dat hormonen een rol beginnen te spelen in m'n leven. Emotionele reacties etc maar ook dat ik me sneller 'druk' of 'onzeker' maak en voel over de baby. Ik voel haar al heel lang erg vaak en nu al 2 dagen heel weinig, alhoewel ik weet dat dat helemaal niet gek is rond dit termijn. Toch maak ik me dan druk. Nu ik dit type lijkt het alsof ze me hoort want ze begint nu teken van leven te geven Haha. Gelukkig morgen 20 weken echo

Myhappyfamily en mams1 vinden dit leuk.
  19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Hopelijk krijgen we morgen allebei goed nieuws @piscean!
    Ik heb morgen ook 20 weken echo.

Myhappyfamily, piscean en mams1 vinden dit leuk.
  20. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Vanwege mijn bekken probeer ik zxo min mogelijk zwaar te tillen.
    De boodschappen doet mijn vader voor een groot gedeelte.
    Verder luister naar je lichaam die geeft aan wat wel en niet kan.

Hier vandaag de 19 weken bereikt..
    Nog een weekje en dan zitten we op de helft.
    Volgende week dinsdasg de 20 weken echo dus nog even een weekje spanni ng.
    War dat betreft was de zwangerschap van de oudste heerlijk onbezorgd.
    Je staat er dan heel anders in en je had toen alleen met 12 weken een echo.
    Van de 20 weken echo was toen nog geen sprake en maakte je je er ook.niet druk om.

Heb ergens spijt dat ik geen nipt heb gedaan want wat als ze er nu achter komen dat ons meisje heeft waarbij ze geen overlevingskans heeft.
    Hoop dat deze week snel.voorbij is en gelukkig mogen we dinsdag al om kwart over 9.

Draaikont en piscean vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina