Zindelijk vanochtend gepoept op het potje om vervolgens 2 minuten later op de grond te plassen @Boebels goede methode haha. Vergeetachtigheid ik vergeet alles als ik het niet opschrijf haha. Echt een lopend vergiet. @Draaikont wat fijn!! Ben even kwijt waarom je een geplande keizersnede is beloofd.. Zie je het helemaal niet zitten om natuurlijk te bevallen? @piscean ik ken het niet dus kan er niks over zeggen. Klinkt wel vervelend!
Hahaha gewoon niet opgeschreven en die vrouw werkt daar dus niet meer! Omdat mijn bevalling gewoon op alle vlakken niet lekker liep en ik een lichtelijk trauma’tje heb opgelopen. Maar zolang het kind niet in stuit ligt kon ik het prima proberen. Nouhouuu.... Uhmmm niet helemaal mee eens
Ja snap dat je t eng lijkt! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik om me heen meerdere 1e traumatische bevallingen heb gezien en daarna allemaal vlekkeloze 2e bevallingen dus ik snap eerlijk gezegd dat de gyn dat zegt. Alleen klopt het in jou hoofd natuurlijk niet omdat jou een ander beeld is gegeven. Je hebt gelukkig nog 20 weken! En de ene gyn is de andere niet Die meiden hadden trouwens wel de deal dat als t niet makkelijk ging of tegen zat er sneller over gegaan werd op ks. Die afspraak gaf ook rust
Voor mij zal dat geen rust brengen! Ik had dit afgesproken omdat ik anders überhaupt nooit meer zwanger wilde worden. Dus voel me een beetje genaaid. Maar goed.... ik laat me niet afschepen. Dit is al de 2 de keer dat ze iets beloven en niet nakomen. Dus ik wil eigen zeer binnenkort dit gesprek en anders ga ik iemand zoeken die het wel wilt doen. Mijn man die wilt mee omdat hij bang is dat ik iemand omleg daar. Hahaha
1,5?!?!?! Ons zoontje is nu 1jaar en 2,5 maand.... maar euh..... zie hem met 2,5 maand jog niet op wc plassen. Of gaat dat straks als n speer?
Ik snap je helemaal, ik heb precies hetzelfde maar ik vind het nog een beetje moeilijk om het te sprake te brengen, alhoewel ik zelf ook wel dubieus gevoel over heb want om meteen een geplande keizersnede af te spreken sta ik ook niet echt 100% achter (ofzo) whaha heel duidelijk
Wij vanmorgen een zeer fijne echo gehad bij een erg leuke vrouw! We verwachten nog steeds een zoontje! Met 30weken krijg ik een extra echo om naar moederkoek te kijken..deze zit net op t randje.... wat zou betekenen dat ik niet natuurlijk kan bevallen. Maar ze gaf al aan dat de kans erg klein was dat dat zo bleef! Fijn... Helemaal weer goed hier, lekker verder genieten!
@Draaikont is een doula niet een idee voor jou?? Zij begeleid jou tijdens de bevalling en kan je steun bieden. Een keizersnede is nou eenmaal een flinke medische ingreep en doen ze niet zomaar omdat jij dat graag wil, het is wel erg vervelend dat dit jou zomaar is toegezegd dit had niet mogen gebeuren...
Nou vind mijn reden eerlijk gezegd ook niet zomaar! Heb er ook psychische problemen aan overgehouden aan dat alles. Nee een doula is niks voor mij... Als ze weigeren dan ga ik naar een ander ziekenhuis. Al moet ik naar België Haha mijn zus mocht trouwens wel kiezen en iemand die ik ken ook. ( zelfde ziekenhuis maar ook die arts werkt er niet meer)
Had je bij de eerste een keizersnede? Ik ga iig vragen om een vrouwelijke gyn met een beetje empathie in haar lijf. Want de vorige zwangerschap trof ik er een. Nou die had beter automonteur kunnen worden want die kon zich totaal niet inleven. Geloof dat die vrouw die het me beloofd had inmiddels naar België is vertrokken. Misschien moet ik haar maar achterna hahaha
Kan 20-30 dagen duren tot het resultaat van deze test.. als ook hier niets uitkomt zitten we muurvast. Dan kan het kindje nog tot week 40 sterven in mijn buik. Of kan het een problematische vroeggeboorte worden of zien ze pas na de geboorte wat er mis is.. en dat is nog lang.. Het vocht was er al met 11,5 weken. Het was toen al opvallend maar nu met 17+1 was het enorm toegenomen en ook in de longen. Je hoort inderdaad nog dat het afneemt. Maar het nam helaas toe en krijgt geen goede prognose van de dokter. Nooit gehad. Ondanks mijn hoop en volle vertrouwen in ons kindje.. Wel lief dat je zo aan me denkt
Draaikont ik begrijp dat het heel vervelend is als iemand je wat toezegt. Maar onderschat een keizersnede niet hoor... Je mag 6 weken niet tillen en autorijden en dan het lichamelijk herstel. Voor mij was de vierde bevalling traumatisch vanwege een echte weeenstorm en in 2p minuten van 4 cm naar10 cm en een kind op mijn buik. Daarna zwanger van nr 5 niet helemaal gepland, maar wel welkom. Alleen ik moest wel bevallen. Ik heb echt nachtmerries gehad en kon geen bevallingsprogramma kijken zonder dat de rillingen over mijn rug liepen en dan de gedachte dat ik moest bevallen. Pijnbestrijding was iets waar ik niet achter stond, maar nu toch echt overwogen had. Dat de bevalling begin verkrampte ik en wist ik niet met de pijn om te gaan waardoor ik op 5cm bleef hangen. Toen toch gevraagd om pijnstilling en werd ik overgedragen aan de vk van het ziekenhuis. Maar dat die een half uur later kwam zat ik op de 9 cm en mocht ik geen pijnstilling meer. Op het moment dat mijn pijnstilling hoofd werd kon ik het los laten en nog geen half uur later na 2 persweeen was ons zoontje er. Ik heb hem zelf aangepakt en wat was dat een mooi moment. En nu ja ik moet weer bevallen... Ik zie er tegen op, maar weet nu ook dat geen 1 bevalling hetzelfde is. Er zijn ook pop poli's voor angsten misschien dat je daar terecht kan en dat die je kunnen helpen. Ik hoop dat je straks op de manier bevalt die jij wil, maar neem een keizersnede niet te licht op. Mijn zusje werd zo beroerd ( doordat haar bloeddruk helemaal wegzakte)tijdens haar keizersnede wat voor haar een hele enge ervaring was.
@Lisalisalisa het is en blijft zo'n moeilijke beslissing. Hadden jullie nu duidelijkheid wat het was is het misschien makkelijker een keuze maken.. Sterkte meis. Over zindelijk... Hier zijn ze allemaal laat zindelijk. De jongstre nu 3.5 wil ook nog niet en plast gewoon in zijn broek ondanks het op de wc zetten.
Ja dat zou een wereld van verschil maken. Maar ze vinden niets en dan wil ik hem het voordeel van de twijfel geven. Misschien vecht hij daar binnen wel kei hard om bij ons te kunnen zijn, zoals wij ook willen.. maar je weet het niet. Want wat is dat vocht? Gaat dat zijn leven echt zo moeilijk maken als ze beweren? Bedankt!
Wat dapper... Ik zou er hetzelfde in staan en hem de voordeel van de twijfel geven hoe moeilijk ook, omdat je weet dat de kans ook is dat hij het niet ref, maar dan hen je wel met hem meegevochten. Maar je blijft bezig met wat is de juiste keuze
@Lisalisalisa wat mega heftig! Verschrikkelijk... normaals heel veel sterkte. @NieTa dat had ik ook tijdens mijn keizersnede dat mijn bloeddruk weg zakte. Hierdoor heb ik mijn dochter echt een tijdje niet gezien. En werd mijn man weg gestuurd omdat ik begon te shaken op die ok tafel. Maar goed.. mijn hart vond de gewone bevalling niet zo leuk. Iedere keer flipte de hartbewaking. Van mezelf niet die van mijn dochter. Herstel erna kan inderdaad pittig zijn maar ik zat na 2 weken alweer in de auto. Tijdens de bevalling van de eerste had ik juist geen angsten! Ging er zo blanco in ... wat maar goed was ook. De ruggenprik werkte bij mij trouwens ook niet omdat ik blijkbaar behoorlijk scoliose heb. Tijdens de bevalling 2 keer gezet met 0 resultaat. Niet fijn tijdens de weeenstorm omdat ze de opwekker tot 2 keer boven de max hadden gedraaid. De ruggenprik van keizersnede wordt op een andere plek gezet en die werkte wel. Gelukkig!! Ik ga iig alles op alles zetten voor een keizersnede. Wel stoer dat je het opnieuw aandurft!
Ik weet niet wat je hebt moeten doormaken bij je 1e bevalling en het is naar dat je er zo'n traumatische ervaring aan hebt overgehouden! Heb je er destijds hulp voor gehad?? Wat nieta zegt een sectio is niet niks ( het neemt miss jou angst voor de bevalling weg) zeker nu je al een kindje hebt rondlopen is het hersteld behoorlijk pittig... Jammer dat een doula je niks lijkt ik hoor er vaak hele goede verhalen over!
Hij wist dat als ik hem op de wc zette dat hij een plasje moest doen en deed dat dan ook. Om vervolgens gewoon 2 jaar wlimg eraan te hebben om het zelf aan te geven. Echt tot wanhoop van mij of hij wel voor school echt zindelijk zou zijn.... we hadden er dus niet veel aan Draaikont: fijn dat de echo goed was. Wel even schakelen als je een ks verwacht. Lisalisalisa: wat een vreselijk onzekere situatie. Eeg knap hoe je er mee om lijkt te gaan.