Ik heb het nog niet. Maar gezien het niet je eerste zwangerschap is lijkt het mij niet heel vreemd. Wel vervelend dat je er zo’n last van hebt! Misschien even aankaarten bij de vk de volgende afspraak.
Qua eten heb ik dat de laatste dagen dat ik veel honger heb en veel eet alsof ik de eerste weken moet inhalen. Ochja we Zien het wel zolang ik niet te veel bijkom os het goed. Ik heb ook de laatste tijd voor als ik zit of met plassen dat het van onder anders aanvoelt alsof er druk op staat. Of iemand zei al je een wilde nacht hebt gehad. Dit had ik bij de eerste helemaal niet.
Hahaha! Hier ook een drama laatste week zeg. Eet alles wat los en vast zit en ben ook meteen weer 2 kilo aangekomen. Ik ga uit van groeispurt voor beide. Wordt vanzelf weer minder als me maag minder plek krijgt Heb ook spullen in huis om morgen gevulde speculaas te maken met de kids
Oh dat vond ik zo'n naar gevoel altijd haha! Maar om dat nu al te hebben 20x per dag is wel echt vroeg! Ik merk alleen dat m'n borsten weer voller worden, mocht ook wel na vorige keer borstvoeding
Jeetje @Kimjoy wat schrikken zeg!! Doe maar lekker rustig aan. Logisch dat je nergens zin in hebt. Hopelijk knap je wat op van de B12 injectie!!
Wou net het hartje luisteren! Stopte het geluid af en toe ineens. Meneertje was niet content, heel de tijd stampen en bewegen. De eerste keer zo hard en voelbaar ook volgens mij! Echt zalig en net zoals zijn broer. Die was ook zo hevig. Ze zeiden toen : hevig in de buik, is rustig eens hij geboren is. Maar dat is niet waar. Twee zo'n kereltjes, dat gaat leuk worden
bij mij slaat de pech toe, naast die blaasontsteking, vandaag naar de cesar therapeut geweest en mijn bekken staat scheef. Mag dus geen zware boodschappen tassen meer tillen, en mijn peuter niet teveel dragen. Voor mijn werk dus wat oefeningen gekregen. maar net mijn verloskundige gebeld, zei wil dat ik op mijn werk ook de zware handelingen, tillen ,duwen, trekken niet meer doe. Dus eigenlijk deels de ziektewet inga. Anders hou ik er blijvende schade aan over, zei ze
Hahaha heerlijk he. En ik zag een plaatje voorbij komen op fb: kit kat lasagne Hahahaa. Ik snap wat je bedoelt! Ik heb dat ook, in het begin alleen maar afgevallen en buikje was steeds ver te zoeken en nu lijkt alles wel dubbel en dwars terug te komen! Ook die druk heel herkenbaar, ook als de baby draait is het allemaal wat gevoelig en gespannen. Nou dat is even wat minder leuk nieuws. Er zit dan maar 1 ding op..... luisteren hihi
Hi meiden. Ik wil ff m'n hart luchten. Ik ben zo ontzettend klaar met de zwangerschap. Ik kan echt niet meer. Ik geef nog steeds over en lig op bed met bekken klachten. M'n benen tintelen en nu zit ik er dus mentaal er helemaal doorheen. Ik had gehoopt met oefeningen en veel rust dat het beter zou gaan. Helaas voel ik me nog slechter. En iedereen die zegt tegen mij nou neem je rust en geniet van je zwangerschap, die kan ik wel wurgen. Het is lief bedoelt maar het is afschuwelijk om de hele dag binnen te zijn. Afhankelijk van alles en iedereen omdat ik m'n huishouden niet eens zelf kan doen. Gister is de VK geweest. Ik heb al 2 weken harde buiken en rugpijn. Had ik bij de oudste ook en toen ik werd ingeleid had ik dus al 4 cm ontsluiting. Ik droom alleen maar over vroeggeboortes. Ik weet dat dit niet realistisch is want het zijn maar dromen maar omdat ik de hele dag tijd heb om te denken maak ik mezelf gek. Gelukkig is m'n baarmoedermond nog gesloten en zit de baby nog veilig. Dus dat is een gerustelling die ik nodig had. Vanmorgen bij de bekkentherapeut geweest. Die zegt dat ze het niet beter voor me kan maken dan nu. Het enige is dat we moeten zorgen dat het niet erger wordt en m'n lichaam moet zorgen dat het de zwangerschap niet afstoot omdat ik lichamelijk en mentaal op ben. Dit alles is weer een teleurstelling. Ik heb een hoop meegemaakt in 1 jaar tijd en dat komt nu ook keihard terug. Om die reden wil ik graag praten maar vind maar eens een psycholoog die aan huis komt. En zo verander ik van een sterke vrouw die heel veel aankon in een zwak hoopje ellende die steeds verder in de spiraal zakt. Ik heb echt een hele goede groep mensen om me heen hoor maar die kunnen me niet helpen hiermee denk ik. En ik vind het ook zo ondankbaar van mezelf om erover te beginnen omdat ik echt overal mee wordt geholpen. Ook m'n vriend is ontzettend begripvol en m'n kleine meisje ook. Als zij de hele dag om me heen is doet het me echt goed en dat leidt ook af van m'n gedachtes. Verder doe ik echt m'n best hoor om mezelf te blijven afleiden maar doordat ik bijna geen energie meer heb is dat heel moeilijk. Ik verlang heel erg naar de baby. Alleen die zwangerschap, pfff ik wil het niet meer. Echt helemaal niet meer. Zwanger zijn ik vind het echt verschrikkelijk. Ik wil zo graag mezelf weer terug.
@Powerwoman, ik heb een aantal dagen flink gehuild en daarna gebeld met mijn huisarts! Nu blijkt dat mijn b12 en hb doorgezakt zijn hierop gaan we actie ondernemen! Dit kunnen extra triggers zijn voor een depressie! Wellicht heb je er wat aan!
Oh meid, wat naar. Weet niet goed wat te zeggen. Maar is het niet mogelijk dat iemand je brengt naar de psycholoog? Of echt vlakbij huis? heb je ook tijd voor jezelf of is je kindje altijd bij je? Ik wil je veel sterkte wensen. Je moet natuurlijk wel nog even dus dit is mega rottig. Maar denk wel om jezelf en maak het je zelf zo makkelijk mogelijk. Had de vk niet nog tips of adviezen of iets?
Jeetje @Powerwoman Wat rot dat je je zo voelt. Wel goed van je dat je er zo open over bent en dat je veel hulp krijgt. Al snap ik dat dat heel tegenstrijdig is. Je wilt het graag zelf doen. Zou je misschien de deur uit kunnen in een rolstoel? Al is het maar even samen met je man naar de supermarkt oid. Over een psycholoog...heb je al eens een belletje gedaan naar de huisarts hierover. Wie weet is het wel mogelijk dat er iemand aan huis komt voor je. De huisarts weet daarin de weg wel. Heel erg veel sterkte!
Jeetje wat naar allemaal, ik vergeet soms dat een zwangerschap niet voor iedereen fijn is. Ik kan me heel goed voorstellen dat je heel erg machteloos en depri kan voelen als je zo thuis zit, bij mijn vorige zwangerschap zat ik 50% in de ziektewet en dat haalde soms de rot gevoelens ook naar boven. Ik wil je veel sterkte wensen, heb denk ik weinig tips voor je... Liefs
@Kimjoy dank je wel. M'n waardes zijn allemaal goed. Alleen morgen even m'n urine checken. En over 2 weken suikertest weer. Dank je wel voor de tip. Ik weet gewoon dat het van alles wat me overkomen is komt. @Pitahaya, en @Meiske2015, de VK is tevens m'n schoonzusje wat ook heel fijn is want die kent me ook goed en ziet dus meteen als er wat is. Daarom heb ik m'n hart uitgestort gister bij haar en ze gaat met een psycholoog waar ze veel mee werkt vragen wat er mogelijk is op zeer korte termijn. Verder is zelfs zitten teveel maar hopelijk verlicht het met de bekkenband iets zodat ik wel kan zitten. Volgende week kunnen we kijken voor eventueel een rolstoel. Idd even naar de supermarkt lijkt me heerlijk! Aan m'n huisarts heb ik vrij weinig. Ze is tot nu toe niet begripvol geweest. En ik ga zeker van huisarts veranderen maar dat doe ik als ik verhuist ben. Want geloof het of niet in december gaan we verhuizen. Ik ben echt een mega planner wat dat betreft. @piscean, ja weet je, geniet er gewoon driedubbeldik van dat jij en gelukkig vele zwangeren met jou het wel fijn vinden om zwanger te zijn. Ik wilde dat ik daar zelf meer bij stil had gestaan de eerste keer. @brocante, lief! Dank je wel!
@Powerwoman Heel herkenbaar. Mijn 1e zws was de hemel. Ok ja ik had in het begin ochtend misselijkheid, moest veel plassen, beetje rugpijn, moeilijk slapen, zuurbrand en opgezwollen vanaf 20 weken. Ik kon geen schoen aan. Maar kloeg niet. Bevalling perfect gegaan ondanks GBS. Kindje perfect gezond. Nadien wel.eennzwaar reflux verhaal. En ook hard (psychologisch) op de sukkel. Werken gaan lukt met moeite, huishouden ook. Toen deze zwangerschap per toeval op ons pad kwam. Waren we helemaal van ons melk maar we gingen ervoor. Ik heb tot 14 weken geen eten binnengehouden. Bekkenklachten, vermoeidheid. Heel hoog HCG. Elk virusje dat ik kan krijgen krijg ik ook. En dan het nieuws van mijn kindje die het mogelijk niet haalt. Ik ben er mentaal en fysiek ook klaar mee. Maar wil niet opgeven! Jij ook volhouded komaan. Hier is het ook opladen met manlief, familie en mijn zoontje. Voor de rest kan ik ook niet veel doen qua huishouden of werk. Sterkte komaan. Je kan het!
@Powerwoman zoek een goede acupunctuurist!! Dat is echt mijn redding. In eerste instantie voor mijn bekken maar het zorgt ook voor goede bloed energie. Niet uitstellen, morgen meteen bellen. Het is niet zweverig of eng maar enorm helpend! Zeker bij misselijkheid....doen!