**Februari / begin maart 2018 uitgerekend**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tann, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Hier is het ook 100€. Wist niet dat het zo duur zou zijn :roflmao: vorige zwangerschap drukte ze even op 4d en toen kregen we een fototje mee. Denk wel dat we het gaan doen, is toch wel heel gaaf!

mams1 vindt dit leuk.
  2. gate

gate Bekend lid

12 jun 2014
    726
    508
    93
    Hallo allemaal,

Ik ben een beetje laat, maar het lijkt me alsnog leuk om hier mee te kletsen.

Ik ben vandaag precies 25 weken zwanger van mijn eerste kindje. Straks heb ik weer een controle bij de verloskundige en een pretecho.

Het gaat heel goed tot nu toe, alleen vaker verkouden merk ik nu en wat pijn na een dag werken. Maar het werk zal langzaam beter gaan vermoed ik want ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd.

Ik ben erg benieuwd zo naar de echo!

Groetjes!

Powerwoman, Pitahaya en Myhappyfamily vinden dit leuk.
  3. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ik vergeet het nu telkens maar bij m'n eerste zwangerschap gebruikte ik bio oil, moet het nu ook echt weer gaan doen voel nu echt m'n huid trekken!

4. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ik had ergens in een pakket van het etos merk een tube buikbalsem zitten. omdat ik me elke dag douche smeer ik me ook elke dag met bodylotion in. gebruik verder geen aparte dingen ervoor.

5. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Haha ja die heb ik ook nog liggen :p

Myhappyfamily vindt dit leuk.
  6. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Heb je al in ieder geval iets ahha :p bio oil vind ik wel altijd lekker ruiken. maar zou het nu de striemen echt minder zijn als je goed smeert. op mijn buik heb ik er eigenlijk niet echt van de vorige zwangerschap wel mijn boven benen een aantal.

7. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Bij mij werkte het voor mijn gevoel beter dan de 'zwangerschapssmeerseltjes' heb er ook geen last van gehad maar of dat dan door de bio oil komt weet ik eigenlijk ook niet hihi. Je moet gewoon lekker iets hebben wat goed in de huid trekt, dus denk dat het niet echt heel erg veel uit maakt wat je erop smeert!

Whaha lekker tegenstrijdig bericht

8. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw

ahahha inderdaad maar weet wat je bedoeld ;) ik smeer toch elke dag in na het douchen dus dat komt wel goed! of het werkt of niet we doen het gewoon ;)

piscean vindt dit leuk.
  9. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik heb me bij de eerste rot gesmeerd maar heb 1 groot tijgervel...
    Elke keer terug naar maatje 36 maar een bikini kan nooit meer....

Popidepi vindt dit leuk.
  10. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik smeer van die buikcreme.
    Geen idee of het werkt. Onder de douche heb ik van dove die bodylotion voor onder de douche. Ook erg fijn!

Heb van mijn dochter nagenoeg niks aan striemen dus ik duim heel hard dat dat nu ook zo is.

@gate, welkom!
    Wanneer is je uitgerekende datum?
    Dan zet ik je op de lijst.
    En je verwacht een jongen?

11. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik heb absoluut geen maatje 36 na de bevalling en ook echt tijgerstrepen.
    Trek gewoon een bikini aan hoor haha
    Het intreseert me echt niks wat andere mensen denken , vind een bikini prettiger zitten als een badpak.

piscean vindt dit leuk.
  12. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ooit had ik ook maatje 36 hahah maar nu ook niet meer. Ik trek ook gewoon een bikini aan. Tijgervel of niet het zit er toch op. Andere mama’s weten wel hoe het komt ;) ik zit er niet zo mee.

13. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hier gelukkig geen striae van de eerste zwangerschap. Nu ook nog niks. Hopelijk blijft dat weg. Mijn man smeert mijn buik elke avond trouw in met weleda zwangerschapsolie. Die vind ik lekker en niet te vet (want dan zit mijn pyjama shirt meteen onder). Even zijn momentje met de baby.

Vandaag precies 24 weken! Toch weer een mijlpaal. Kindje heeft nu een kans buiten de baarmoeder. Maar blijf nog maar lekker even zitten hoor!

14. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Ik heb het wel staan maar smeer niet echt. Bij de vorige zwangerschap zijn er na de bevalling een paar streepjes in geschoten maar dat zie je alleen als je het weet. En is was toen echt enorm. Nu ben ik nog nauwelijks aangekomen dus verwacht deze keer ook niet veel. En anders jammer, je leest veel dat het toch niet werkt. Ik trek gewoon m’n bikini aan, kijken ze lekke de andere kant op als het ze niet zint!

15. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Nooit gebruikt zo een crème. Heb er wel een paar van de vorige, zeker nu het opnieuw uitrekt. Maar ik stoor me er niet aan en manlief ook niet :D

@Pitahaya dat is echt een belangrijke mijlpaal! Ik tel ook af naar 24 weken en dan idd hopelijk nog veel extra weekjes.

Hier gaat het goed. Het is vrijdag dus onze 1-jarige dreumes is de hele dag bij me!
    Maar heb al wat gewerkt seg!
    Heel de gelijkvloers is gepoetst, de afwas is gedaan en heb al wat was gedaan! Straks nog een wandelingetje met onze Torreman!!
    Denken dat ik tot voor zeer kort amper vooruitkwam met mijn huishouden en ik me zoo moe en slecht voelde! Nu gaat het reuze! Ben super fier :D

Meiske2015 en Powerwoman vinden dit leuk.
  16. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor alle lieve reacties en tips. Heb afgelopen dagen heel veel gepraat met alles en iedereen. Dat heeft me enorm geholpen. Door al het negatieve eruit te praten krijg je weer ruimte voor zoveel positieve dingen om me heen. Ik heb m'n angst opzij gezet en maandag een afspraak voor dry needling gemaakt. Verder gaan we morgen de rolstoel halen en heb ik een buikband zodat ik zitten iets langer vol hou. Ik merk wel verschil. Toch fijn dat er zoveel mensen om me heen zijn waar ik op terug kan vallen en ook echt even luisteren. Ik besef me dat het bijzonder is en ik zie hierdoor de komende 15 weken wel weer met vertrouwen tegemoet. Met zoveel liefde om me heen komt dat vast goed!

Over buik smeren, m'n dochter smeert mij iedere avond in met bio oil. Is echt haar moment. Ze praat dan aan 1 stuk door tegen de baby en als ze klaar is gaat ze nog even knuffelen. Super schattig. Ik heb geen strepen gekregen bij de vorige zwangerschap maar helaas wat kleine plekjes na de bevalling. Toen smeerde ik dus niet meer haha. Je ziet het bijna niet hoor. ik ben benieuwd of het deze zwangerschap weer lukt zonder. M'n buik is al wel heel groot....

17. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Mag ik even zeuren? Ik weet dat er vele ergere dingen zijn maar had me deze 2e zwangerschap heel anders voorgesteld. Ik had met mezelf de afspraak dat ik zou genieten in tegenstelling tot de eerste. We hadden alles zo voor mekaar.. een gynaecoloog gevonden die akkoord ging met een geplande keizersnee.
    En nu sinds dag 1 van de zwangerschap al kwaaltjes. Het zijn kleine dingen maar zorgt er voor dat er geen dag is dat ik geniet. Ik werk nu 4 uur op een dag maar vrees dat ik snel helemaal stop en ga genieten van de momenten dat ik me wel goed voel en geen pijn heb.
    Zie al weer tegen de nacht op; lig al 2 maanden wakker tussen ongeveer 3 en 6 met een loopneus.

Mijn vriend is mijn held en neemt alles uit handen en mijn dochter is extreem lief voor me.

Zo sorry voor het zeuren

18. roever

roever Niet meer actief

Morning!!!

Welkom voor de nieuwe persoon! :)

Smeren? Mijn buik heeft bij beide zwangerschappen niet 1x een smeerseltje gevoeld! Haha
    Ik geloof er niet echt in :/
    Behalve in dat de portemonnee er leger van raakt...

Sinds ik gestart ben met fysio voel ik mij zoveel beter zeg! Waar ik in beginsel moeite had met doseren lukt me dat nu steeds beter, en ook de oefeningen zorgen voor verlichting!
    En ondanks ik ook altijd maar door doe, nu toch echt niet meer!
    Ik zie alleen maar "diehards" om me heen die in verleden constant over grenzen gaan... en nu dus steeds minder kunnen lichamelijk...
    Daar pas ik voor!

Sterker nog, ik kijk er onwijs naar uit om straks met mn beide mannen te stoeien, slootje te springen, bomen te beklimmen etc etc en sterker nog, heb nog een heeeel leven voor me waarin ik actief wil zijn, zonder dat ik spijt heb dat ik in het verleden maar overal doorheen beet...

Zo... mijn ogen zijn geopend haha

Hebben jullie nog plannen voor het weekend???

19. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    knap hoor. Ben dus zo’n muts die dat wel doet. Voor mijn kindjes alles maar voor mezelf boeit het niet. Ik kan het niet en zal t volgens mij ook nooit kunnen....
    ook al is het uiteindelijk voor de kindjes goed natuurlijk. Wie weet leer ik het ook ooit nog eens...

20. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    @Powerwoman je doet je naam eer aan ;)
    Fijn dat het wat beter met je gaat!
    Hopelijk gaat dry needling je verder helpen. En lekker even de deur uit vandaag! Hoera!

@Lena1982 vervelend dat het zo loopt voor je. Als stoppen met werken je gaat helpen zeker doen.
    Fijn dat je vriend je zo goed helpt.

@roever dat is nog eens een gezellig bericht op de vroege ochtend haha.
    Top dat het zo goed gaat met je!!

Wij gaan vandaag aan de slag in de slaapkamer van onze dochter.
    En de meubeltjes gaan over naar de babykamer!
    Dus mijn meisje heeft vanmiddag haar laatste slaapje in het ledikant.
    Vanavond in een groot bed slapen!! Spannend :D

Powerwoman en Baloo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina