Zijn er hier thuismoeders? Zo ja, hoe ervaren jullie dat (op alle vlakken, ook financieel) was het de moeite waard om te stoppen met werken?
Ja hier *gedwongen * thuis op het moment... Had tot begin dit jaar vaste baan, die me helaas op niet zo leuke manier is ontnomen :/ Eenmaal thuis vond ik het heeeerlijk om alle tijd voor de kleine te hebben en op te voeden, te zien groeien... Maar finacieel was en is het voor ons gewoon niet haalbaar helaas! En ik miste mn werk ook wel mega. Ben toen maar de nachtdienst in gegaan voor de centen en sociale contacten... Dit was wel mega zwaar in combinatie met baby haha En sinds mn 12/13de week zwangerschap nu in ziektewet. .. Nee, ik mis mn werk in nacht absoluut niet, en geniet nu mega veel van het thuiszijn, opvoeden en zien groeien van dreumes... Maar helaas, zou ik straks na zwangerschap echt weer aan de bak moeten op een of andere manier.... Hadden we het wel op 1 salaris kunnen redden, was ik hoe dan ook fulltime thuismoeder geweest. (Naast af en toe een opdracht/projectje)
Het viel mij vandaag in 1 keer op dat er een druppeltje helder vocht uit mijn tepels komt, gelukkig niet veel maar hebben jullie dit ook ? Op het werk gaat het bij mij nog prima Werk nog steeds nachtdiensten en kan dit super goed volhouden ook ( toch wel blij mee )
kon ik dat maar heel de dag thuis zijn bij mijn meisjes zit nu trouwens al 2 weken ziek thuis , eerst met een hardnekkige blaasontsteking dus al bijna 2 weken aan de kuur. sinds donderdag heeft mijn dochter een lelijke hoest en koorts gehad van t weekend. zelfs een beetje bloed op haar laken. Nou ze blijkt toch een longontsteking te hebben. ( beginnend) dus ook een kuur nu... maar nu heb ik dezelfde hoest en sinds gisteravond last op mijn borst en op mijn rug... was ik vandaag bij de dokter... durfde ik niet te laten luisteren naar mijn longen want dan krijg ik weer een kuur
Hoi allemaal, Even niks laten horen.. en even alles terug gelezen! Moeilijk bij te houden haha. Ik benafgelopen week bij de bekkenfysio geweest en die heeft mij het advies gegeven om te stoppen met werken dus ook ik zit vanaf nu thuis. Moet wel even wennen maar ik ben blij dat ik goed heb geluisterd naar mijn lichaam. Ooh heftig hoor @Burb1988 Dus de dokter heeft uiteindelijk niet geluisterd? Hopelijk knap je snel weer op!
Jeetje joh, ook al thuis wegens bekkenklchten. Het is wat allemaal. Je hoort het steeds meer he? Hier gelukkig helemaal geen last van mijn bekken maar besef dat ik daarmee echt in mijn handjes mag knijpen. Hier ook elke 4 weken maar naar de verloskundige. Moet woensdag weer. Ben benieuwd of ik daarna elke 3 weken moet? Of nog 1x elke 4 weken? We wachten het af...
Jeetje dames, wat gaan de berichten toch snel! Ik probeer alles mee te lezen, maar krijg soms ook ineens geen meldingen... Gaat ook veel over onderwerpen voor dames die al kinderen hebben, daar kan ik nog niet over meepraten haha. Ik hoop iig voor degenen die zich niet helemaal goed voelen dat ze zich snel (iets) beter gaan voelen en ook een beetje kunnen genieten. Zelf werk ik nog volledig (in mijn geval 32 uur), maar wel met elke dag 0,5-1 uur extra zwangerschapspauze. Ik doe mentaal inspannend werk achter de computer en merk wel dat ik me steeds iets minder goed kan concentreren en inhoudelijke sessies vermoeiender worden. Lichamelijk nog geen klachten, maar nu wel echt last van maagzuur, het brandt enorm in m’n slokdarm Heeft iemand daar misschien nog goede/gouden tips tegen? Ik let al enorm op m’n voeding!
Ik vind het heerlijk om thuisblijfmama te zijn! Ik ben tijdens de zwangerschap van de eerste in de ziektewet gekomen door bekkeninstabiliteit. En door een aantal grote veranderingen bij mij op het werk toen hebben we er voor gekozen dat ik niet meer terug aan het werk zou gaan. Het was financieel wel heel erg wennen om niet meer mijn eigen geld te hebben. En we zijn er ook wel dingen minder om gaan doen maar we hebben het nog steeds prima. We gaan sowieso nog 1x per maand uit eten en gaan regelmatig ergens lunchen bijv. Vakantie pakken we ook nog best vaak. Vind het soms wel lastig om de hele dag thuis te zitten en minimaal volwassen contact te hebben maar als ik het over mocht doen had ik zeker weer dezelfde keuze gemaakt. Ben dankbaar voor de tijd die ik met m’n meisje heb door kunnen brengen! De keuze is voor mij simpel eigenlijk. Ik ga pas weer werken als beide meiden op school zitten. Dus nog 4 jaar thuis blijven
@Pantoffelheldin ik heb het nog niet maar dat is je melkproductie die op gang begint te komen Je kan zoogcompressen in je bh plakken om vlekken te voorkomen. @Burb1988 jeetje wat vervelend longontsteking! Hopelijk knapt ze er snel weer van op. Maar zelf ook gaan hoor als je twijfelt! Longontsteking is echt heftig zeker als je er mee rond blijft lopen. Beterschap! @Melon he bah balen zeg! Maar inderdaad goed dat je hebt geluisterd naar je lichaam. Hopelijk nu weer de kracht om leuke dingen te gaan doen. @Roosje-5 irritant he maagzuur Ik wacht ook op de gouden tip haha.
Heb echt veel respect voor jou keuze. Ik zou namelijk gillend gek worden ( word ik nu al af en toe ) Ik vind het al erg als ik straks weer verlof heb en hele dagen bij de deur zit. Ben gek op mijn kleine man hoor maar zou doodongelukkig worden als huisvrouw Hoop niet dat ik nu overkom als een super slechte mama ofzo
@Meiske2015 heb dit bij mijn eerste zwangerschap niet gehad dus dacht vanmorgen waar komt dat vocht dan nu weer weg. Als dit niet gestimuleerd word stopt dit dan ook nog weer of zal ik daar tot de bevalling last van hebben ?
Haha natuurlijk niet Is een eigen keuze toch, thuis blijven of niet. Moet er wel bij zeggen dat ik voor onze dochter ook niet fulltime werkte. Dat maakt de stap wat minder groot misschien. En soms word ik ook wel gillend gek hoor En vind ik het nu stiekem ook wel erg lekker dat ze twee ochtenden op de psz zit
Je hebt kans dat dit blijft. Heb ik ook gehad alleen dan wat later pas in de zwangerschap. Ik ben uiteindelijk ook met een bh zonder beugels en die compressen erin gaan slapen omdat ik anders een nat shirt had in de ochtend
Voor de dames met maagzuurklachten waarbij rennies niet meer werken of vla / melk enz. Ik heb via de huisarts magnesiumhydroxide kauwtabletten 3 x daags 1 en lansoprazol voor de nacht. Dit werkt voor mij echt super !! Huisarts heeft het helemaal onderzocht en mag gewoon tijdens zwangerschap
@Meiske2015 dat vocht word ik zo niet vrolijk van. Het is nog niet super veel , af en toe een druppel. Ik ben namelijk niet van plan om straks borstvoeding te gaan geven. Dus had liever geen lekkende borsten hahahaha