Oh no mijn enkel is licht opgezet en rood en jeukt Bij mijn eerste had ik rond weken gezwollen voeten en enkels maar toen was het ook zomer Tot hiertoe nog geen last van gehad, maar zou nu wel het geval kunnen zijn Jeukt echt heel hard Vind het ook vrij stom. Door dat mijn kindje vocht vasthoudt heb ik het risico hetzelfde te doen met dan kans op pre-eclampsie of mirrorsyndroom.. En zelf vocht vasthouden is dus een symptoom.. maar had dat bij mijn zoontje ook(met de warmte)... Dus om nu in paniek te schieten, i don't know. De dokter in Leuven zei wel steeds als je mirror of pre-eclampsie ontwikkelt moet je onmiddelijk bevallen want dat is te gevaarlijk voor jezelf. DInsdag controle, aftellen
Oei balen @Powerwoman! sterkte ermee Klinkt eng @Lisalisalisa , maar misschien is het gewoon oedeem (hopelijk)? Ik had van de week weer een bloedsuikercontrole en die was niet nuchter 5.4. Een beetje opletten met eten en bewegen helpt bij mij gelukkig. Vandaag een Mozesmandje gekocht, zo schattig.
Wow mooi buikje zeg! Wij hebben nog geen naam, nou ja ik wel maar hij nog niet. Iedere keer als ik de naam noem zegt hij, ja zo heet die en die ook. Grrr hij kent zoveel mensen dus dat wordt lastig. Laatst zei hij wel dat hij eraan kon wennen. Haha nou gelukkig hebben we nog even. @Yasmientje14, herkenbaar dat borstenverhaal. Mijn meisje ook lang gevoedt en ze heeft de gewoonte als ze even met haar speen in bed ligt om met haar hand even in mijn decolleté te hangen. Alle shirts rekken uit onderhand van die kleine grappenmaker. Dus ik zeg steeds dat straks dat niet meer kan want dan is het voor de baby. Zegt ze, die gaat bij jou drinken hè? Niet bij mij want ik heb hele kleine tepels en jij niet. Hahaha en bedankt!
Dank je. Ja ik beweeg dus niet vreselijk veel dus kwam niet als een verrassing. Vorige zwangerschap had ik het ook maar kon het toen goed onder controle houden met een dieet en bewegen. Dus ga nu ook maar weer even met de diëtiste om tafel. Ik vind het geen ramp hoor, het werkt 2 kanten op. Met de feestdagen kan ik niet los gaan, maarrrr ik kom ook niet teveel aan omdat ik teveel heb gesnoept haha. Ik hoop alleen maar dat de kleine niet te snel groeit zodat ik lekker thuis mag bevallen. Dat lijkt me nou zo leuk! Lief zo'n Mozesmandje. Ik heb hem net ff opgezocht!
Zo ik ben weer bijgelezen en ga echt proberen wat vaker wat te reageren. Erg druk thuis met huis en kind en werk. Nog maar 6 weken werken dus veel afronden. Maar hier is onze dochter van bijna 2 ook veel bezig met de baby en elke ochtend vraagt ze mama baby al?? Haha en gaat ze naar het kamertje wat babykamertje gaat worden. We zijn druk bezig. Bed voor dochter is bijna klaar dus kan kunnen we aan de babykamer beginnen. Oude kledingkast gekocht via mp en deze gaan we helemaal opknappen. Wel wat werk maar hebben we bij de dochter ook gedaan en zo mooi! Verder hoeven we niet super veel te doen..commode en ledikant hebben we dus aleen muren verven en gordijnen. Mag een mooi wiegje lenen van vriendin, zo' mand heel gaaf. Ondertussen verzamel ik wel steeds meer leuke dingetjes voor ons mannetje. Ook weer paar weken gestart met de zwangerschapsyoga en is weer heerlijk!!! Buik groeit ook mega goed
ja leuk, fijn he? ik begin ook te groeien... eindelijk. mensen zien het gelukkig wel. kan nu ook echt genieten. Zie ook af en toe mijn buik licht heen en weer gaan.. helaas voel je het nog niet aan de buitenkant. maar ze is echt heel druk... continue in beweging... volgens mij slaapt ze snachts en is overdag wel vaak wakker.
ik lees de week tot week van je zwangerschap en zag dat het normaal is rond deze tijd... inderdaad jan oedeem zijn, maar hey ben geen dokter dus als je het niet vertrouwd gewoon bellen... daar is de verloskundige voor... geloof me ik heb ze ook platgebeld.. je voelt je dan wel een stuk beter
@Powerwoman ohw balen zeg! Gelukkig had je het al verwacht. Maar toch. Hopelijk kan een dieet je weer helpen. @Lisalisalisa hmm anders even bellen voor de zekerheid daar zijn ze voor. Beter voor niks bellen dam te laat. @Baloo mooi buikje!! Groeit hier ook goed.
De eerste klachten en kwaaltjes beginnen te komen lees ik, hopelijk helpt het dieet degenen met zwangerschapsdiabetes, en valt het vocht vasthouden uiteindelijk mee allemaal! Krijg 2 weken eerder verlof ivm restant aan vrije dagen van dit jaar
@Lisalisalisa kan ook gewoon vocht zijn he! Bij pre eclamsie voel je je meestal wel echt ziek en heb je hoge bloeddruk. Ik was enorm ziek maar had geen vocht. Nu lijkt het sommige dagen of ik wel wat vocht in mijn enkels heb eind van de dag. Maar je kan altijd bellen om te overleggen. Mirrorsyndroom ken ik niet! Wat is dat? Weet wel dan jeukende handen echt een alarmbel is. En knallende koppijn Man had iets te vieren dus wij gingen gisteren even snel uit eten. Resultaat was dat ik door het zitten dus niet meer kon lopen toen ik thuis was en heel veel pijn had. Daarbij heb ik ook in de weinige uurtjes dat ik slaap echt nachtmerrie’s. Echt verschrikkelijk.
@Draaikont bij mij jeuken mijn enkels. Mirror is eigenlijk iets wat je kan ontwikkelen als je kindje hydrops (vocht) heeft. Mijn zoontje heeft vocht in nekje, longen en buik. Ik zou me dus aan hem spiegelen. Bv. Veel vruchtwater, vocht in longen (moeilijk ademen), vocht op andere plaatsen... (Handen, voeten,..) Als ge mij in gevaar brengt moet hij sowieso onmiddellijk geboren worden. Er is geen oplossing voor.
Even wat geklooit met mijn gsm voor een buikfoto voor 23+5 (bijna 24). Het is dus in ruglig geworden want ik ben te onhandig. Dinsdag dus op controle (24wk). Ik ben al op van de zenuwen. Ik ben zo bang slecht nieuws te krijgen. Zoals je moet nu bevallen want je brengt je zelf in gevaar of je kindje leeft niet meer of het vocht is toegenomen of ... Ben doodsbang. Heb ook al de hele middag diarree na een week obstipatie. :/ Maar twas wel men zoontje zijn familie feest voor de eerste verjaardag. Kijk er best wel tegen op al viel het wel mee. Ik was wel blij als zl in bed lag en ik eindelijk kon rusten. Zo een feest is veel te veel stress en veel te vermoeiend. Maar ons ventje had het naar zijn zin met alle aandacht, cadeautjes en taart
Van harte gefeliciteerd met je zoontje! Fijn dat hij het feestje geslaagd vond Probeer jezelf toch niet te druk te maken hoe moeilijk dat ook is. Die doemscenario's hoeven natuurlijk niet uit te komen he, het kan ook allemaal meevallen.
@Draaikont, Rot hè die nachtmerries. Ook zo onrealistisch. Ze zeggen dat dat is om je voor te bereiden op het moederschap. Maar dat die hormonen dat nou op deze manier moeten aanpakken.... @Lisalisalisa, ik kan me natuurlijk niet in jou situatie verplaatsen, maar ik denk wel dat het goed is om te proberen je rust te vinden. Om ook een klein beetje te vertrouwen op je lichaam en zeker niet teveel te googlen. Er zijn ook genoeg verhalen waarbij de zwangerschap vlekkeloos ging en toch ging het uiteindelijk mis. Er kan zoveel gebeuren. Ik snap je spanning maar meid probeer iets te vinden zodat je zelf wat rust krijgt. Tot nu toe heb je wat betreft je baby je gevoel gevolgd en kijk nou wat het je gebracht heeft. Ik heb er heel veel respect voor. Ik gun je dat je wat meer op je lichaam vertrouwd zodat je niet steeds onder spanning staat. Nogmaals ik kan me niet in jou situatie verplaatsen dus sorry als mijn reactie je kwetst. Ik ben vandaag aangekomen in week 28. En jawel hoor, tevens ook het 3e trimester. Joepiedepoepie de lieve kleine baby zit gewoon alweer in de eindsprint. Heb er zin in maar hij/zij moet wel nog even fijn blijven zitten ondanks dat ik steeds nieuwsgieriger wordt naar die kleine druktemaker in m'n buik.
@Powerwoman het is eigenlijk een situatie buiten mijn lichaam om. Mijn zoontje is al sterk geweest maar vocht in zijn longetjes (en andere plaatsen) dat is niet goed. Bovendien heb je als mama van een hydrops kind 3/10 de kans dat je dat spiegelt en in gevaar komt. Hebben ze mij in Leuven goed duidelijk gemaakt. Heb mijn kleine man de afgelopen week veel minder gevoeld, ik ben enorm in gewicht en omvang toegenomen ook. In 2 weken zal er 4kg bij zijn. Ik ben in in 10 WK, 10 kg bij. En de situatie is niet alleen fysiek maar ook mentaal verschrikkelijk zwaar. :/
@Babbelboxje wat een heerlijk vooruitzicht 2 weken eerder vrij @Draaikont balen dat een gezellige avond zo eindigd je bekken heeft wat te verduren he ppff. Lekker rustig aan doen vandaag! @Lisalisalisa gefeliciteerd met je zoontje! Bijzonder he de eerste verjaardag. Vervelend dat het zo beroerd gaat met je. Hopelijk toch goed bericht dinsdag.
@Draaikont lijkt me erg naar bekkenproblemen. Sterkte ermee! Hier een 24 weken dansje! Geloof ook een groeispurt, want de bandenpijn is er weer . Zit een kleine Rico Verhoeven in mijn buik, kon gisteravond niet in slaap komen omdat hij zo druk was. Mijn hele buik ging heen en weer. 'S avonds op de bank al duwde hij zo helemaal achter mijn navel langs van rechts naar links, voelde niet zo prettig.
@Meiske2015 ik verwacht althans geen goed nieuws meer. Zit er ook onder door op dit moment. Voel me echt alleen.