**Februari / begin maart 2018 uitgerekend**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tann, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ja leuke serie!
    Ik heb hem een tijd terug gekeken.

Roosje-5 vindt dit leuk.
  2. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Hier in kop van Noord Holland heeft de storm zelfs een naam gekregen: Westerstorm.

hahahaha.

3. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Hey m'n vriend zei gister iets en later dacht ik hij heeft eigenlijk wel een punt. Ik wil helemaal niet zeikerig overkomen, want ik ben allang blij met 16 weken verlof die we gewoon uitbetaald krijgen. maar:

We hebben ten minste recht op 16 weken zwanger en bevallingsverlof. Bij ons in het verlof zitten er feestdagen, dus hoe zit dat? Dat valt dan niet meer onder bevallingsverlof maar onder bijzonder verlof. Haha, ik dacht het zijn maar een paar daagjes hoor maar elke dag langer met de beeb is al zo mooi meegenomen:roflmao:

4. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Dat mag toch ook gewoon gezegd worden. Ik heb wel een deel van de klachten (benauwd, kortademig, rugklachten etc) maar ervaar het totaal niet als vervelend. Vind het erbij horen en voel me dus eigenlijk gewoon heel blij en fit nog. Werk ook prima mijn 36 uur in de week. Noem het meer ongemakken.

Een heerlijk dagje sauna klinkt goed. Misschien in mijn verlof nog even want heb nu totaal geen tijd. Werk fulltime, daarnaast mijn kleine vent en het huishouden en dan nog legio aan etentjes etc. En moet je nu echt toe gaan zetten tot actie voor de dingen die in huis nog moeten.

@Kimjoy sterkte!
    @piscean die dagen tellen gewoon mee en krijg je dus niet extra. Zou wel lekker zijn

Babbelboxje vindt dit leuk.
  5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Sorry meiden nog niet helemaal bijgelezen hier.
    Wij gingen vandaag weer voor een groeiecho.
    Helaas blijk ons meisje toch weer wat verder afgebogen en vermoeden ze dat mijn placenta niet optimaal werkt.
    Nu iedere week een echo zoals het er nu uitziet. Bloeddruk was goed...
    Werd wel even gezegd van mocht de baby het slecht in de buik hebben gaan we haar balen. Manlief was een beetje geschrokken... ik ook wel want had het niet verwacht. Hopelijk krijgt ze een groeispurt nog.
    Volgende week doppler/echo onderzoek van de placenta.

6. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Volgens mij worden die er niet extra bijgeteld helaas.

7. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    @Draaikont dat is balen zeg! Hopelijk vind de baby het voorlopig nog fijn in je buik!

Staat hier een blauwe cake in de oven, beetje proefbakken alvast :rolleyes:

Myhappyfamily, Meiske2015, roever en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    @Draaikont, wat vervelend zeg. Ik hoop dat de baby even een flinke eindsprint maakt.

Hier gaat het niet goed. Ik kan niet meer. Alleen maar liggen liggen liggen. Zo zielig voor m'n dochter. Gelukkig kan ze heel goed zelf spelen. Maar ze wil ook steeds hangen op mij. Ik blijf maar misselijk en 's nachts slaap ik niks. Morgen naar het Z-H voor echo en gesprek. Ga meteen om slaapmedicatie vragen want zo kan het niet meer. Bij iedere inspanning moet ik kotsen. Zelfs douchen is momenteel een "inspanning" Hoop morgen op een beter verhaal.

9. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Mijn neefje bleek bij 28 weken achter te lopen. Uiteindelijk bij 34.5 gehaald omdat hij het toen zwaar kreeg en buiten de buik beter af was. Hij woog maar 1340 gram dusecht een week of 6 achterstand. Met 2,5 week mocht hij al naar huis. Vooral de zwangerschapsduur is belangrijk en niet zo zeer het gewicht gaven ze bij haar aan. En dat bleek ook wel.
    Dus het kan ook super goed gaan ondanks een fikse groeiachterstand! Het is fijn dat ze je goed in de gaten houden. Maar schrikken is het wel.

10. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    @Powerwoman jij ook sterkte, snap dat je er zwaar gefrustreerd door raakt

11. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @powerwomen sterkte zeg! Ik had bij de eerste temazepam om te slapen. Daar sliep ik dan 3/4 uur op en dan was extreem veel toen voor mij. Gelukkig nu nog niet nodig gehad.
    Heb ook een paar keer in het zh geslapen met een injectie. Geen idee wat daar precies in zat maar het werkte wel.

@Boebels O dat is wel een positief verhaal.
    Ik was al helemaal bang dat de baby dan lang in de couveuse moet liggen en zag het alweer helemaal gebeuren.
    Flinke groeiachterstand hoor van 6 weken.
    Zover is het hier gelukkig nog niet. En hopelijk gebeurd dat ook niet.

12. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Sterkte iedereen, kan me niet voorstellen hoe het voelt :( liefs

13. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Dacht ik al :p heel zwart wit gezien gaat het van je officiële bevallingsverlof af dus vond het niet eens zo’n gekke gedachte haha

14. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Daarom wilde ik het je ook meegeven. Wij waren ook bang voor dat kleine ventje maar na 2.5 week was hij thuis. Eerst couveuse en bij een bepaald gewicht naar verwarmd gewoon bedje. En sonde was vrij snel eruit en kon op eigen kracht drinken.
    De duur had ervoor gezorgd dat hij al ver genoeg ontwikkeld was en door de achterstand waren de longen al voorbereid door de longrijpingsprikken.
    Hoop dat de baby de komende weken nog mooi door groeit en heerlijk mag blijven zitten.

15. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    @Draaikont wat een vervelend nieuws :(
    Hopelijk groeit je meisje goed in de aankomende weken. Best heftig als ze haar eerder gaan halen maar ze kan het misschien inderdaad beter doen buiten de buik dan binnen.
    Gelukkig gaan ze het goed in de gaten houden en kan ze nog een paar weken blijven zitten.
    Onze dochter heeft ook niet in de couveuse gelegen ondanks dat ze te vroeg kwam. We bleven alleen paar dagen in het ziekenhuis voor haar suiker omdat dat wat schommelde, om af te wachten wat haar gewicht deed en of ze niet geel ging zien.

@Powerwoman ontzettend naar voor je!!
    Hopelijk heb je een goed gesprek morgen.
    Misschien ook iets vragen tegen het spugen?
    Sterkte!

16. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Zo, ik moest even 6 pagina's terug lezen. Ik kreeg weer eens geen meldingen en dacht er ook niet aan om hier even te komen kijken.
    Maar ik zie dat ik veel gemist heb @Kimjoy, @Draaikont en @Powerwoman.
    Wat heftig wat jullie allemaal meemaken.
    Ik hoop dat het goed met jullie en jullie kindjes gaat en @Powerwoman, nog een paar weken meis!!! En dan ben je van de ellende af. Kan me zo goed voorstellen (als in een drukke dreumes die nog rond loopt) dat je het ontzettend zwaar hebt nu.
    Ik hoop voor je dat de kleine met 37 weken komt zodat je van de misselijkheid af bent.
    Leiden ze bij HG ook wel eens eerder in?

17. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    Blij voor jou! M'n eerste zwangerschap was niet mega top maar ik genoot er wel van. Dus ik zou zeggen, geniet er flink van.

@Meiske2015, ja ik heb thuis wat tegen de misselijkheid maar werkt niet helaas. Het maakt je ook slaperig. Dat klopt maar ik slaap er niet op. Maar dat spugen heeft vooral te maken met uitputting en overbelasting.

18. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw

Ik heb geen idee of ze dat met HG doen. Maar omdat de baby erg groot was duurt deze zwangerschap niet langer dan 38 weken. Ik heb ook zw suiker dus daarom houden ze me nu in de gaten. De gynaecoloog zei vorige keer dat ik er rekening mee moest houden dat het ook 37 weken konden worden. Kijk wat het beste is voor de baby daar ga ik voor. Ik maak me alleen gewoon druk om het feit dat als ik nu zo slechte conditie heb hoe moet ik in vredesnaam bevallen? Van welke energie? Dat wil ik morgen bespreken.

19. Melon

Melon Actief lid

6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    Heb daar wel meer over gehoord.. ik ga hem nu aanzetten dus ben benieuwd!

Roosje-5 vindt dit leuk.
  20. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    De cake ging blauw erin en kwam groen uit de oven.. ben ook niet gemaakt voor marsepein uitrollen, kortom teveel werk dit wordt hem niet. Maar smaakt wel goed

Bijgevoegde bestanden:

Pitahaya, piscean, roever en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina