**Februari / begin maart 2018 uitgerekend**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tann, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Zit nu in de was.... zijn er echter 4 want kan ook niet kiezen haha

Meiske2015, Babbelboxje en Powerwoman vinden dit leuk.
  2. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    @Kimjoy, wat zul jij blij zijn dat je toch gegaan bent zeg! Ja dat opstaan vanuit hurk herken ik wel. Ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden. Nu ga ik meestal zitten en dan moet zij haar voet omhoog doen Haha. Vervelend dat je zo benauwd bent. Hopelijk daalt de baby snel in zodat je wat meer ruimte krijgt bovenin.

Zo ik ben net weer wakker. Dit had ik echt even nodig. Ik heb een beetje een gênante vraag: hebben jullie op dit moment aambeien? Zo ja wat doen jullie ermee? Bij mij hangen er gewoon 4 uit! Ik eet veel vezels maar dat lijkt die krengen niks te interesseren ze komen er gewoon uit! Ik heb ook echt mega druk op m'n anus al heel lang misschien dat het daardoor komt. Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe lossen jullie dit ongemak op?

3. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Zoooo...even uitpuffen met mijn peuterdochter. Tosti erbij en Kinderen voor kinderen op tv..
    We zijn druk geweest en kan voor het eerst zeggen deze zwangerschap dat ik heb genoten van het zwanger zijn en dit wil ik vast houden zo.
    Wieg, wandelwagen en ledikant zijn opgemaakt en we zijn alles aan het wassen.
    Zo eerst maar eens een tukkie..

Babbelboxje en Powerwoman vinden dit leuk.
  4. Roosje-5

Roosje-5 Actief lid

27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Jaaaa, paardrijden :D Ik heb maar 2 jaar gelest toen ik jong was, maar daarna nog wel een aantal keer gereden. Het blijven zulke bijzondere dieren! Alleen bleek voetbal toch meer mijn sport, 10 jaar gedaan:) Het blijft kriebelen om dat weer te gaan doen, maar voor nu is het fitness en yoga.

Babbelboxje en Meiske2015 vinden dit leuk.
  5. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mijn kleine vent slaapt nu in zijn nieuwe kamer en bed en dat gaat super goed !
    Slaapt gewoon de hele nacht door (ben er zo blij mee )
    Ik heb zojuist de hele babykamer uitgepakt , schoon gemaakt en alles even weer op orde gemaakt.
    De wasmachine draait vol op met baby kleertjes ( was even vergeten hoe klein dat ookal weer was hahahaha )
    Straks alle hydrofiele luiers en spuugdoekjes in de kookwas en dan heb ik bijna alles klaar.
    Denk dat ik volgende week maar even een tas ga klaar zetten voor het geval dat ( beter te vroeg als te laat denk ik dan )

Ik heb nog geen pakje uitgezocht voor als hij geboren is , maat 56 heb ik 2 hele leuke pakjes gekregen van mijn schoonzusje
    Maat 50 heb niet zo veel want de vorige heeft dat net een week aan kunnen hebben.
    Mocht het nodig zijn haal ik zo wat bij ( maar deze kleine loopt al 2 weken voor op groei dus maak me er niet druk om )

Babbelboxje en Meiske2015 vinden dit leuk.
  6. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    @Kimjoy fijn te lezen dat Disney top was!

Wat betreft pakje: niks klaarliggen. Zal manlief dit weekend eens laten kiezen.

Wat betreft aambeien: gelukkig geen last van, maar misschien kan de verloskundige je adviseren of de huisarts? Lijkt mij heel vervelend. Sterkte er mee!

Leuk dat er zoveel iets met paardjes hebben (gehad). Zijn er ook mense met hondjes? Hoe pakken jullie het aan rond de bevalling? Wij hebben een lief hondje maar ze is heel bang van kindjes omdat ze zo'n onverwachte geluidjes en bewegingen maken. Hierdoor gaat ze trillen/klappertanden en blaffen. We hopen natuurlijk dat ze er aan zal wennen...
    Doen jullie het hondje tijdelijk uit logeren? Blijft het thuis?

7. roever

roever Niet meer actief

Ha, ook ik meld me aan als paarden (dieren)liefhebber!
    Hebben er zelf 3 :)

Zoonlief gaat dagelijks mee en geniet met volle teugen vh buitenleven en de dieren! Rijdt met een mega big smile af en toe een rondje, en trekt daarna direct een sprintje naar de kipjes :D
    Is bijna 1,5 maar ik hooooo dat dit nog heel lang zo blijft! :)

Eufel met mn broer en schoonzus is opgelost gelukkig :)

Ik geloof dat ik nu/zo maar eens een eerste beginnetje ga maken voor nmr 2 haha
    De zak vol babykleertjes van zolder halen en uitzoeken wat we nu weer willen en kunnen gebruiken! :)

Hier sinds eerste zwangerschap geregeld last van aambeien..zooo naar! Das ook waar ik bijna weer t meestw tegenop zie straks...
    Bij de huisarts kun je wel zalfjes ed halen.
    En idd, goed eten en drinken, niet te lang op toilet blijven hangen etc..

Babbelboxje vindt dit leuk.
  8. roever

roever Niet meer actief

Ja! Ook hondenliefhebber hier! Haha
    Hebben toevallig ook een klein angstig hondje/angstbijtertje :/
    Net voor bevalling echt begon hebben we hem op laten halen door mn ouders...
    De volgende dag dat mn ouders op bezoek kwamen hebben mn ouders hem direct weer meegenomen, en heb hem ook direct erbij getrokken en kennis laten maken met onze baby. Moest er heek weinig van weten. ..
    Sinds die dag slaapt hij ook op onze kamer (lang verhaal)
    Heel veel laten snuffelen en er gewoon ook echt rijd voor maken!
    Nu, is het zo dat hondje nog steeds niet altijd gediend is van zoonlief.
    Maar, ze spelen wel echt samen af en toe, en hondje heeft echt zijn eigen plek. Hier mag zoonlief dus absoluut niet spelen oid

Succes! En..waar n wil is, is n weg! :)

brocante vindt dit leuk.
  9. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hier helemaal niks met hondjes en paarden. Haha. Dus dat word voor mij niet mee kletsen.

Wat is het koud buiten he? Maar hier wel helder en lekker zonnetje. Vanochtend 35 minuutjes met zoontje gaan wandelen (hij op zijn loopfiets). Merk dat dat echt zwaar wordt hoor, heb nu echt last van bekken. Bleghhh.
    Maar goed... nog even. Voor je het weet is het alweer zover!

10. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @Jaly ik snap wel dat je wilt pronken met je buik hoor! Heel begrijpelijk...
    Mijn buik groeide heel snel in het begin en voor mij gevoel staat hij nu stil. Wat opzich dus wel kan kloppen omdat de baby niet echt groeit.
    Zit veel binnen dus voor veel mensen heb ik straks ineens een baby.
    Post daarom wel regelmatig een foto op social media.

Leuk al die paardenmeisjes!
    Vroeger reed ik ook paard tot mijn 12de ongeveer.

Nu doe ik vrij weinig!
    Staks na de bevalling en herstel hoop ik toch weer een beetje mijn latin dansen op te pakken. Maar dan wil ik wel eerst weer lekker in mijn vel zitten.

11. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik kijk er ergens ook wel weer naar uit om het lijf weer back in shape te maken. Maar of dat gaat lukken met een baby? Haha. Wil in ieder geval weer pilates gaan doen na de bevalling. (Na 6 weken dan).

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wij hebben een hond :)
    Hij is toen de bevalling van mijn dochter begon opgehaald door mijn ouders.
    Hij is daar gebleven tot we vanuit het ziekenhuis weer thuis waren. Mijn man heeft hem toen weer opgehaald.

Hij heeft haar heel veel genegeerd, wat prima was. Hij ging wel regelmatig even kijken bij de box en kwam bij me liggen als we de fles gaven.
    Hij had ook een eigen plek op de babykamer. Zo kon ie erbij liggen als we boven bezig waren.

Ze worden steeds meer vriendjes maar hij vond het heel spannend toen ze meer op de grond ging liggen en ging kruipen enzo.

brocante vindt dit leuk.
  13. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Wij hadden hond. Waar een wil is is niet altijd een weg helaas. Onder begeleiding eraan gewerkt. Kunt hond wel leren ermee om te gaan, maar leren het leuk te vinden niet. Bij ons was het risico dat het mis ging te groot, en hondje was diep ongelukkig. Sinds begin dit jaar naar mensen gegaan zonder kleine kids, mét andere hondjes en zeeen van tijd. Beestje is nu veel gelukkiger als ze bij ons zou zijn geworden. Had ook staar en dat maakte het voor haar ook spannender. Moet zeggen dat ik haar nu niet meer mis. Het is zo veel relaxter nu.

14. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    @Kimjoy fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad in disney. Toch even lekker om weg te zijn.

@Powerwoman je kan bij de etos curanol halen. Heb ik paar weken terug ook weer gebruikt en na mijn bevalling bij mijn dochter ook gebruikt. Je hebt er creme van en tabletten. Sommige pakken ze beide ik heb eerst alleen de creme gebruikt en die hielp goed.

15. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    nog geen last van maar herken het van na de bevalling bij dochter... Curanol is echt ideaal, heb je tabletjes en zalfje van, manlief werd met spoed door de kraamzuster naar de Da of kruidvat gestuurd

Myhappyfamily vindt dit leuk.
  16. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    wow wat is de tijd hard gegaan:eek: weetje nog dat we hier met onze testen zaten en volgende maand worden de eerste kindjes alweer geboren:D

Powerwoman, Meiske2015, Melon en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Roosje-5

Roosje-5 Actief lid

27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Misschien een rare vraag, maar wat betekent voor jou ‘die hielp goed’? Ik had al last van een aambei voordat ik zwanger was en dat is er met de zwangerschap helaas niet beter op geworden. Ben ook curanol gaan gebruiken (tabletten en crème), maar weet niet echt of het helpt. Misschien wel hoor, maar daarom mijn vraag hoe jij merkt dat het helpt. Heb vooral het idee dat metamucil mij erg helpt! Gebruik dat sinds een week en daardoor veel zachtere ontlasting en dus ook minder last van aambeien. Ok, dit is echt een prettig verhaal, gelukkig herkennen meer zwangere dames het :roflmao:

Powerwoman vindt dit leuk.
  18. Roosje-5

Roosje-5 Actief lid

27 jun 2017
    302
    475
    63
    Vrouw
    Wij hebben een kat. Zij is nu echt een beetje mijn ‘baby’, volgt me overal en komt altijd bij me liggen enzo. Ben dus heel benieuwd hoe dat straks gaat, of ik haar ook nog wel genoeg aandacht kan geven enzo:$ Ze is een beetje schrikkerig bij plotselinge bewegingen en geluiden, dus zal mij benieuwen... Hopelijk worden ze vriendinnetjes. Iemand ervaring met een kat laten wennen? M’n moeder liet hun kat destijds meteen aan een vieze luier van mij ruiken :D
    Ik kan trouwens al zóveel liefde voor dat lieve beestje voelen, kan me haast niet voorstellen hoeveel dat dan moet zijn voor een eigen kindje :eek:

Melon vindt dit leuk.
  19. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Wel met honden.. Is altijd afwachten... Geef ze de tijd om te wennen.. Wij hebben ze laten ruiken aan onze dochter in de maxicosi en ze zijn nu de beste vriendjes, geen rare rituelen zoals poepluiers laten eten.. Zoals sommige dat doen, dat gaat me echt te ver:oops:

20. Melon

Melon Actief lid

6 aug 2017
    436
    469
    63
    Vrouw
    @Meiske2015 wij hebben toevallig van de week bij de prenatal een geboortepakje gehaald.
    Hopelijk past hij deze haha want hebben gewoon maat 50 gehaald van noppies.

Mijn bekken beginnen het nu wel echt te begeven lijkt het wel. Moet echt op krukken lopen en zelfs dat word zwaar. Het is vooral een erge stekende pijn rechts voor en mijn schaambot. Baal hier zo erg van!
    En benauwd ben ik ook dus hopelijk zal hij snel indalen. Sorry even klagen hoor..

En over de paarden/honden kan ik helaas niet meepraten. Wij hebben hier 2 katten rondlopen. Allebei vrouwtjes. Ik laat het allemaal op zijn beloop gaan hoe ze op de baby gaan reageren.

Fijn dat je zo hebt genoten in Disney @Kimjoy

@Burb1988 ik vind de tijd ook zo bizar snel gaan nu. Ook als ik zie dat sommige al 33/34 weken zijn..

Volgende week dinsdag heb ik weer een groeiecho. Bij de laatste kwam eruit dat hij met 40 weken 8 pond zou zijn dus ben benieuwd hoe die nog gegroeid is. Daarom twijfel ik zo over die maat 50 van noppies. Maar nemen ook maat 56 mee naar het ziekenhuis.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina