@roever Pip is net 2 en slaapt van 12.30 uur na de boterham tot half 3/3 uur meestal. Ze heeft echt tot anderhalf nog 2 keer overdag geslapen zelfs. Ze heeft het echt nodig. Om 7 uur naar bed en dan slaapt ze tot half 8 meestal maar op werkdagen moet ik haar eerder wakker maken. Als ze voor 7 uur wakker wordt gaan we naar haar kamer dekken haar nog een keer toe en zeggen pip je moet echt nog slapen iedereen slaapt nog, papa en mama en opa en oma slapen allemaal nog haha. Dan haar slaapschaap nog een keer aan en dan slaapt ze verder. Als ze in de nacht wakker wordt is het vaak door eng dromen en dan is een aai over dr bol genoeg en slaapt verder. Ze slaapt sinds 2 maanden in een groot bed en gaat sindsdien eigenlijk beter. @Baloo wat ontzettend leuk!!! Denk dat er hier ook weer een aan komt. Zeker super lief dat ze aan je denken! Hier ook geen zoet sappige dingen alleen wijn en borrel haha. Gewoon even gezellig bij elkaar zijn. Jeeej babykamer door manlief afgeleverd haha en nu kan ik gaan poetsen en inruimen. Alleen nog wat dingen ophangen maar dat doen we op het eind als alles op zijn plek staat. Even wennen want Kamer is veel.kleiner dan die van onze dochter dus even passen en meten. Helemaal verliefd op het plankje wat mijn man heeft gemaakt voor boven de commode
@Meiske2015 dat zou nog wel eens kunnen. Kleine zit naar mijn idee nog vrij hoog. Het is ook echt met vlagen maar wel vervelend
Hi meiden, Pff veel bijlezen weer haha. Ik lees braaf mee maar reageren kom ik vaak nirt aan toe haha. Is er al een Facebookgroepje of whats app groepje? Ik denk dat ik dat persoonlijk beter bij kan houden haha. Meer mensen geinteresseerd,?
Ja ik zou het heel leuk vinden.. Ook omdat ik hier geen foto’s van de kleine meid zal plaatsen. @Tann wouw wat een gaaf plankje!
Hoef zelf niet in een fb of whatsapp groepje. Hopelijk gebeurt het niet net zoals in andere topics, dat er dan op het forum amper nog gekletst word. Dat zou ik zonde vinden. Dit vind ik lekker anoniem en dat hou ik graag zo. Wat een mooi wandplankje!! Die dingen heb ik op webshops gezien voor schandalige prijzen
@Tann leuk plankje zeg @Baloo lief dat je vriendinnen dat gedaan hebben voor je inderdaad Zo een babyshower is ook heel leuk. Gewoon even samen zijn. @roever ik weet niet meer precies hoe het slaapje van onze dochter ook alweer was. Is alweer 1,5 jaar geleden. Ik dacht nog maar 1x slapen af en toe misschien nog eens een uurtje en dan tegen 20.00 naar bed tot de volgende ochten tot half 8 8 uur.
@Tann, wauw die is leuk zeg! Wat een handige vent heb jij! @roever, geen idee vanaf hoe oud, maar mijn dochter is nu bijna 3 en slaapt 2 uur 's middags. Toen ze anderhalf was sliep ze ook 's middags maar dat was langer. Ik leg haar s avonds weer tussen 7 en half 8 in bed. En ze kletst soms met haar knuffels tot 8uur valt dan in slaap tot een uur of 7/8. Soms eerder dan laat ik haar meteen plassen. Soms gaat ze terug en soms in d'r eigen bed. @Orchidee88, leuk idee. Maar ik heb geen Facebook en WhatsApp groepen daar doe ik niet aan. Niks voor mij. Haha Hier gaat het goed. Gelukkig want waren slopende avonden. Deze avond is het voor het eerst weer rustig. Ik kom ff lekker bij zo. Rolgordijnen zijn binnen. Dus eindelijk hangt er wat voor de ramen. Dat is ook fijn. @Pitahaya, met het Z-H heb ik afgesproken wanneer ik het niet vertrouw bellen. Ik ga niet elke avond met m'n koffertje voor nope zitten daar. En het scheelt ook dat m'n schoonzusje verloskundige is. Dus ik app eerst altijd haar en neem haar advies altijd heel serieus. Daarom zat ik vrijdag ook in het Z-H en zaterdag niet. Het blijft rommelen. Ook overdag. Ik wacht rustig af. Het is lekker dat vandaag even rustig was.
Voor mij hoeft een app groepje ook niet perse eerlijk gezegd. Heb er al 2 lopen met andere mama’s. En ben ook al actief op verschillende fb pagina’s met mama’s. Dus wie weet spreekt iemand van jullie mij al wel via social media
Ik vind t ook prima zo op t forum De bij gelezen Fotoshoot heb ik deze keer ook gedaan erg leuk! Nesteldrang is echt heel groot! Komt ook omdat ik door verbouwing nog niet door kan gaan. En ik heb teveel troep....ben makkelijk in weggooien maar kom er komt geen einde aan! Slaapt nog iemand zo slecht? Onrustig, hartkloppingen, benauwd, draaien, klaar wakker etc?? Gaat al weken zo en t breekt me op
@Powerwoman fijn dat het gisteren wat rustiger was. Hopelijk blijft het nog even zo zodat de kleine nog even kan blijven zitten. Wel fijn dat je zus verloskundige is dan vraag je haar inderdaad eerst wat je kan doen.
Gisterochtend zwangerschapsshoot gehad! Was weer leuk om te doen. Vervolgens door het gehaast wilde ik even bijtrekken en zouden we lekker gaan lunchen, word ik toch verrast met een babyshower!!! Ik ben erg moeilijk te verrassen dus dat was erg bijzonder hihi!! Van bijtrekken kwam dus niets, met als gevolg 's avonds niet in slaap kunnen komen van alle indrukken! Ben zo verwend! Had het echt niet verwacht aangezien het de 2e is en het ook niet echt had gehoeven maar ik voel me een rijk mens met zoveel lieverds om me heen. Vandaag helaas wel aan het werk, ben kapot
Ahh, wat leuk zeg, die babyshowers. Ik ben daar niet zo van maar vorige week stonden een aantal vriendinnen in eens voor de deur. We gingen lekker samen tapas eten en ze hadden een luiertaart gemaakt. Erg leuk maar ook weer genoeg zeg maar. Vond het bijzonder dat ze dat deden en was echt verrast.
mijn irritatie niveau is dus echt enorm gegroeid sinds ik thuis zit, vooral aan die mensen die hun honden op de stoep laten poepen. ik controleer manlief en dochter echt heel vaak of hun schoenen schoon zijn... huis moet absoluut schoon blijven en dat is al moeilijk met 2 honden en een peuter
Oooo man! Hier is dat ook zo... die hondenpoep. Helaas gister al aan de wielen van de wagen nadat manlief was wezen wandelen. Bloedirritant... ik probeer erachter te komen wie de dader is maar heb werkelijk geen idee. Vind het zo ranzig... ligt midden in het looppad en in het donker zie je het niet. Asociaal... Ik voel me sowieso een beetje snel geïrriteerd. Als iemand al irritant ademhaalt wil ik al gaan gillen. Hahaha Daarbij ben ik erachter gekomen dat onze financiën niet zo lopen als ik had gehoopt. Toen ik dat zag was ik helemaal over mijn toeren van de week. Echt lekkere timing ... En dan straks kinderopvang voor 2 kids... wat een smak geld. Mijn bloeddruk was inmiddels nog wat meer gestegen door dat alles.
en in plaats dat ze ons gelijk geven... zeggen mannen ( die van mij iig) joh maak je niet zo druk... dat vind ik pas echt irritant... ik hou de boel in de gaten... haha als ik de dader zie dan sprint ik lekker naar buiten, ik beroep me wel op mijn hormonen
Hier is in twee weken tijd de wasmachine, televisie en mobiel kapot gegaan. Mijn man zei: ach als je vliezen maar niet kapot gaan.. Vorige week een middagje ziekenhuis gehad.. voelde haar weinig bewegen en de verloskundige vond dat ik aan de ctg moest, maar alles was ok. Hier ook drama wat slapen betreft, arme man moet steeds maar huilbuien doorstaan. Ik woon in een achterlijk gebied blijkbaar (ik moet dus vanwege afstand in het ziekenhuis bevallen), veel van mijn wensen wat ik in het bevalplan heb gezet kunnen niet (zoals in bad bijv.). En nog behoorlijk wat, wat ik hier niet wil neerzetten. Ik ben er al acht maanden mee bezig om het zo goed mogelijk te regelen, maar ik word van kastje naar de muur gestuurd, of mensen weten het niet, of ze doen geen moeite. Frustrerend! Ik heb expliciet gevraagd aan mijn vrienden om geen babyshower te geven, ik hou daar echt niet van. Daar hebben ze zich heel lief aan gehouden. Wel leuk voor iedereen die er van geniet!! Ik heb een vraagje: Ik ben bezig met de vluchtkoffer, maar wat bedoelen ze met "verzekeringspapieren"? Is je zorgpas niet genoeg?
Verzekeringspapieren? Dat staat er hier niet in hoor. Zorgpas is inderdaad gewoon genoeg lijkt mij. Van mij hoeft een app groepje overigens niet. Ik vind dat heel vervelend. Steeds die berichtjes en wil er zelf voor kiezen wanneer ik lees dus dit is voor mij ideaal. Dus ik wil het graag zo houden zoals het nu is.
Net extra controle gehad bij de verloskundige omdat ik me echt niet lekker voel. Misselijk , licht in het hoofd en duizelig. Bloeddruk is de hele zwangerschap stabiel geweest en onderdruk niet boven de 65 gehad , was nu 80 ( Niet schokkend maar houden ze wel in de gaten ) Urine gecontroleerd en geen eiwitten gevonden gelukkig. Morgen had ik eigenlijk ook een controle staan die gaat ook gewoon door. Nogmaals controle urine en bloeddruk Ik ga denk ik maar eens tegelijk met onze kleine man naar bed vanavond , misschien dat rust helpt in dit geval Want dat ik iets onder de leden heb is wel duidelijk maar wat precies ik zou het niet weten Hoop gewoon een griepje pff