**Februari / begin maart 2018 uitgerekend**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Tann, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piscean

piscean Fanatiek lid

12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Wij ook deze week de box neerzetten ze kunnen nu toch wel elk moment aandienen denk ik!

Pitahaya vindt dit leuk.
  2. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Zo net even de laatste dingen bij de prenatal gehaald. Had t uitgesteld omdat ik er echt geen zin in had.
    Wiegje staat klaar, bed op bierkratjes. Slaapkamer voor de helft uitgesopt.
    Morgen de box klaarzetten en mijn linnenkast even op orde maken.
    En dan nog 1001 klusjes die gedaan moeten worden de komende tijd. Probeer alles komende week voor elkaar te krijgen. Mijn vent is 3 dagen vrij dus ook nog even decoratie voor de kinderkamer vast ophangen ook al moet mijn zoontje er nog slapen tot eind april. En ook op zolder verder met laminaat leggen.

3. Powerwoman

Powerwoman Actief lid

24 jun 2017
    453
    569
    93
    Vrouw
    @Babbelboxje, oh dat is handig dat je hem in kan klappen! Hmm dan ga ik weer eens marktplaats in de gaten houden. Want m'n dochter wordt in februari 3 en is dus ook te jong om echt flinke kilometers te maken haha. Maar ja duurt toch nog heel lang voordat ik überhaupt de straat uit kan lopen. Maar als het dan zover is ben ik qua spullen er klaar voor!

@Pitahaya, ja de box staat inmiddels 2 weken geloof ik. Maar nog zonder juist boxkleed. De box is ook het enige wat ik nieuw heb aangeschaft. De rest had ik nog of via marktplaats. M'n dochter vind het helemaal leuk en richt hem steeds in met haar knuffels haha. En in de boxlade zit nu allemaal speelgoed van haar. Ik lach me slap steeds.

4. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Jeetje wat een attributen heb jij allemaal besteld Haha. Ik kom niet verder dan een verhoogd bed op bierkratjes

5. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    ik nog niet, man zet hem op het laatste moment in elkaar hebben van de week generale gehad, box is verder compleet dus alleen schroeven vast draaien

6. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    iedereen had vannacht goed geslapen, werd ik vanochtend om 06:00 wakker met buikkrampen... hoop niet dat ik zo door moet gaan tot 42 weken... dan word ik echt geko_O

nog steeds zeurende buikpijn:$ straks paracetamolletje... rottige voorweeen:confused:
    laatste was erin gedaan... en dan nog weken uitzitten:roflmao:

7. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Bedankt dames. We gaan hier wat fabriceren met de box!

Hier bleek het bed niet op klossen te kunnen. We hebben dus 12 klossen klaar staan die met geen mogelijkheid passen, oeps!
    We hebben al een boxspring. Indien de kraamhulp 60 cm te laag zou vinden hebben we binnen 10 minuten de kratten bier onder het bed.

Veel dames denken dat de beeb eerder zal komen. Zijn er ook dames die denken dat ze de 41 of 42 weken gaan aantikken?
    Mijn man denkt dat ik met 39 weken zal bevallen, ik ga uit van 42 weken :oops:.

8. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Hé gets wat irritant! Met welke termijn meldde de eerste zich?

9. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Nou, dat was het standaard kraamhulpmiddelen pakket van de thuiszorg. https://www.medipoint.nl/producten/kraamhulpmiddelen-pakket.html Deze moesten wij hier bestellen, als je thuis wil bevallen iig. Heb vorige keer alleen de klossen gebruikt dus zei al van moet het dan allemaal en ze zei van wel, dus doe het maar allemaal braaf.

mams1 vindt dit leuk.
  10. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Sterkte @Burb1988 , niet fijn!

Hier zeiden ze gelukkig dat ons bed zo mag blijven, yes! Is al behoorlijk hoog

Pitahaya vindt dit leuk.
  11. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    39 weken... ik ga ervanuit tot 40 weken of langer kan het alleen maar meevallen

12. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Hier net ook box opgezet. Ook vast om te wennen voor dochter en hond. Niet zo'n super grote woonkamer dus speelgoed van dochter moest ook beetje verplaatsen. Maar wel echt een onding haha. Man heeft klosse zelf gemaakt voor onder de boxspring. Kratten werd veel te hoog en moest maar 10.cm omhoog. Doe het pas.over een week zo.laat mogelijk want ik ben bang dat dochter eraf gaat vallen als ze bij ons op bed zit. Vorige keer hoefde het niet omdat ik in het zh was bevallen en kleine kraamhulp had.

13. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Ik hoop met alles dat hij rond de 38 weken komt maar je zal net zien haha komt ie rond de 42. Al vraag ik me af... HOE DAN?? Nu al het gevoel dat ik echt geen ruimte meer heb haha. Maar we zullen zien. Dochter is ingeleid met 38 weken vanwege pre-eclampsie dus niet echt een referentie haha

14. Baloo

Baloo Actief lid

23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    Bij de 1e hebben ze hem met 41.3 eruit getrokken :roflmao: en dat duurde lang! Die was er nog niet klaar voor. (Nog steeds niet na 5 jaar o_O)
    Dus ik ga wel voor de 41wkn! Daarna weer inleiden.
    Ik zou zo raar staan te kijken als ze eerder komt! Maar ga wel vragen of ze met 39.nogwat willen proberen te strippen. Ben eigenlijk panisch om overtijd te lopen.

15. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Oh, jeetje! Die zat lekker binnen. Waarom zouden ze met 41 weken inleiden? Dacht altijd dat we in NL tot 42 weken moesten rondhobbelen tenzij ukkie of moeders in slechtere 'staat' is. En mag ik vragen waarom je panisch bent om overtijd te lopen :oops:?

Maak mijzelf over de bevalling niet zoveel zorgen alleen lijkt het mij zo naar dat het 'onnatuurlijk' in gang zou worden gezet. Daar kan mijn eigenwijsheid (+hormonen) slecht bij :$.

16. Baloo

Baloo Actief lid

23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    Ze zeiden in het wkz dat ze de grens naar 41 hebben getrokken ivm onderzoek. Het is voor het kindje beter als de bevallingop de natuurlijke manier begint. Maar na 41 wkn blijken die percentages weer naar elkaar toe te trekken ofzo. Ik mocht met 40 wkn ingeleid worden ivm vorige zwangerschap. (Traumatische nasleep, kindje erg ziek door poep in longen -> gebeurt vaker als je overtijd loopt) maar dan zou ik niet thuis kunnen bevallen. Dus we gaan het lekker thuis prberen en als blijkt dat ik na 40 weken alsnog teveel stress en angst ontwikkel kunnen we alsnog inleiden. Alleen inleiden is minder prettig. Gaat minder snel, moet sneller ingegrepen worden etc.
    Maar heb al wel begrepen dat elk zk andere richtlijnen heeft

17. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Mijn 1e is ook met 41+3 geboren. Op zaterdag. Voor de maandag stond een gesprek met de gyneacoloog gepland. In die week ervoor 2 x gestript waarvan de 1e x 3 dagen en de 2e x 1 dag voor de bevalling. Had ook nog geen haast. Hoop in ieder geval dat ik niet 2 wkn eerder beval als 18 maart, zo sneu voor mijn zoontje zijn verjaardag.

18. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Ben ook reuze benieuwd wanneer de kleine gaat komen. Gevoelsmatig denk en hoop ik eerder. Alleen omdat het bij mijn zoontje ook was zonder voortekenen. Verder nergens op gebaseerd. Behalve dat ondanks een flinke buik de kleine goed strak ligt al. Kan me niet voorstellen hoe dat tot 42 zou moeten.
    Ook denk ik dat je mindset ook wel een rol speelt. Bij m’n zoontje was ik er echt wel klaar voor toen hij kwam. Nu heb ik nog wat dingen die ik gedaan wil hebben voordat ik de rust gevonden heb.
    Ben zelf ook een beetje panisch om overtijd te gaan. Kindje is af dus vind het alleen maar meer onzekerheid met zich meebrengen.

piscean vindt dit leuk.
  19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb werkelijk geen voorgevoel of iets wanneer het gaat beginnen.
    Mijn dochter was met deze termijn al geboren dus voor mijn gevoel loop ik al overtijd :roflmao:
    Ik hoop dat ze blijft zitten tot bijna 40 weken maar hoop er echt niet overheen te gaan.

Popidepi, Pitahaya en Babbelboxje vinden dit leuk.
  20. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Bij mijn zoontje ben ik ingeleid met 41+6 want die had ook absoluut geen zin haha
    Ben 5 x gestript en dit heeft er alleen voor gezorgd dat ik zo'n 3 cm ontsluiting had maar het zette niet door.
    Was er wel klaar mee na 2 weken overtijd

Deel Deze Pagina