Ik zou blij zijn als mijn zwangerschap hetzelfde als mams zal zijn. We will see Op werk wil ik het pas rond de 20ste week vertellen of als me buik zichtbaar wordt. Verder hier nog niet echt kwaaltjes. Behalve dat ik elke dag 6 uur klaar wakker ben gaat het nog prima. Ik heb al een paar testen gedaan just to be sure dat ik nog zwanger ben. Kan niet wachten op eerste echo
@ Dyson : Mooie lijst heb je gemaakt! Mijn VBD is 22/2 ipv 19/2 Gisteren naar de huisarts gebeld, mijn HCG was 169, dus ben zo een 4 weken denkt hij Binnen 2 weken terug voor een nieuwe bloedname om te kijken of het mooi stijgt Ik moet werken tot 4 maanden (Zorgsector) dus nog tot september ongeveer. Ik wil het toch zo snel mogelijk aan de verantwoordelijke vertellen want ze moeten tijdig vervanging zoeken..
Is er hier trouwens iemand die het ook nog niet heeft verteld aan de omgeving dat ze zwanger is ? Hier weten alleen mijn man en ik het en ik vind het wel goed zo. Soms zit ik in gesprek met vriendin of familielid en denk ik zal ik het toch zeggen hihi kleine kriebels maar achteraf dan wel heel blij dat ik nog niks gezegd heb. Ik vind het goed zo en wil eerst de veilige periode door en zeker in ieder geval eerst de echo hebben gehad. In Rotterdm kan je trouwns gratis echo;s krijgen tussen 20-30 van je zwangerschap voor verloskundigen to be. Misschien wel leuk
Ik alleen met 4+5 vorige week donderdag... Daar was alleen verdikt baarmoederslijmvlies op te zien... Verder vroegste was 6+2 waar alles op te zien was en komende donderdag ben ik 5+5 maar dan ben jij al geweest
Toch wel gek he, dat niemand weet van een klein wondertje dat in ons groeit behalve de papa van het kleintje en in jouw geval je vriendin en God en verder niemand zo bijzonder Wanneer wil jij het gaan vertellen >
Ik ben heel erg... Maar ik vond het lekker zoet ruiken :s niet nadat het een dag had gestaan maar helemaal aan het begin wel een beetje naar pure 70% alcohol haha... @gyn werd vandaag gebeld en dacht al onee geen tijd straks mag ik volgende week pas ... Maar de vak was er dus idd donderdag niet... Gelukkig neemt de gyn het over... Moet ér wel ff aan wennen dat ze het gelijk zo serieus nemen allemaal, vanaf het prille begin... @werk ben lekker thuis bij de kids dus hoef hier niks te vertellen hoewel we het druk genoeg gaan krijgen omdat we over 4 weken als het goed is gaan verhuizen nja huur is opgezegd dus sowieso verhuizen maar hopelijk naar ons nieuwe huis dat nu gebouwd wordt
Hoi meiden! Om te beginnen: Iedereen gefeliciteerd! Ook ik mag me hier melden (eindelijk). Ben al een tijdje bezig om zwanger te worden van de 1e (november 2012). Eerste paar maanden niet echt op gelet, daarna mijn ei wel opgespoord. Sinds eind 2013 aan onderzoeken begonnen en uitgerekend toen werd ik zwanger. Werd helaas een v.mk (5,2). Dus weer verder met onderzoeken. Alles was in orde bij mij, en bij VL was de hoeveelheid ietsje onder het gemiddelde, niks ernstigs aan de hand dus. Bij mij was wel een vrij grote cyste ontdekt, maar volgens de gyn en assistent zou hij volgens de beelden van de echo niet echt in de weg zitten. Dus besloten om die nog even te laten voor wat het was. Wel weer nieuw bloedonderzoek om na te kijken of het niet kwaadaardig was. Wat afspraken verder en nog een v.mk (4,5) het behandelplan besproken, nog 3 maanden zelf proberen en daarna verder met IUI, mits ik de cyste operatief zou laten verwijderen. Mijn antwoord: Prima! Afijn 15 mei ben ik dus geopereerd en is er direct een HSG uitgevoerd. Eileiders waren goed doorgankelijk (gelukkig) en de cyste bleek toch meer in de weg te zitten dan gedacht. Hij blokkeerde een beetje de ingang bij mijn eileiders. Op vrijdag de 13e afspraak gehad inzake start behandelingsplan en ik zou moeten bellen als ik ongesteld zou worden. Voelde me afgelopen week al wat raar (gewoon anders) en wilde vrijdag bij vrienden ook geen drankje doen tijdens de bbq en voetbal. Dus ik dacht zaterdag op 10 DPO (I know, dat is wat vroeg) laat ik maar een testje doen en warempel er kwam een streep. Verbaasd als ik was nog een test van een ander merk gedaan en jawel.. Ook een streep! Ik vond het leuk, maar blij durfde ik nog niet te zijn na de vorige keren. Ik overwoog zelfs om nog niks aan VL te vertellen, toch gedaan, want dit kan ik niet verzwijgen. Testen lopen tot nu toe echt super mooi op (zie onderstaande foto) en dit was de vorige keren toch echt anders. Stelt me wel iets gerust en ik durf nu ook met vlagen blij te zijn. Ik wilde eigenlijk wachten tot morgen met me hier aanmelden, maar ging me vandaag even inlezen en werd zo enthousiast van jullie dat ik me toch maar vast aanmeld nu. NOD is morgen/donderdag. Ik ga morgen nog een CB doen en hoop echt dat daar 2-3 op zal staan, dat zal me vertrouwen erin (nog) wat doen vergroten. Het voelt in ieder geval beter dan de afgelopen keren. Heb af en toe krampjes, ben af en toe wat misselijk, pijn in mijn borsten, heel vroeg wakker en in de avond moe. Dat was het dan wel. Ik scroll even terug, wat een verhaal zeg. Hoop dat het past, haha! Gegevens voor de lijst: MRCD, 26 jaar, 1e kindje. (voorlopige) Uitgerekende datum: 25 februari. Ik wil me trouwens best aanbieden om te helpen met de lijst. Heb dat ook altijd gedaan in verschillende NOD topics en vond dat erg leuk (al ben ik de afgelopen tijd niet meer veel aanwezig geweest op zp). Even wat rust en niet te veel nadenken bij het "zwanger worden". En nu mijn banner maar even aanpassen! Dat hoort er natuurlijk ook bij.
Is er een reden dat je zo strikt onder controle word gehouden als ik vragen mag ? Wel super fijn toch ? Je kunt zo vaker een kijkje nemen bij de baby! Jeej! Wanneer willen jullie het aan de kids vertellen ?
Wauw bedankt voor je openheid, hopelijk gaat het dit keer helemaal goed ! in ieder geval al een hooooop goede voortekens zo te lezen ! Op de 1 of andere manier (waarschijnlijk door je uitgebreide verhaal) ben ik oprecht heel blij voor je en ook met de positieve verschijnselen JEEJ!! Houd je ons op de hoogte hoe je je voelt, veranderingen e.d. ? Toch wel net iets spannender voor jou natuurlijk dan de gemiddelde die hier op het forum zit. Is er trouwens nog een onderzoek geweest op de cyste (pathologisch onderzoek ?)
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik ben 32 jaar en zwanger van ons 2e wonder. Mijn nod was 5 juni maar heb pas een week later (12 juni) een positieve test in handen gekregen. Dus een heel laag hcg of ei later dan gedacht. Echter heb ik pcos en zijn er metingen (echo's geweest) dus kan ik niet heel ver van de verwachte eisprong hebben gezeten. Volgende week donderdag 26 juni staat de eerste echo al gepland, ik kan niet wachten! Ben erg benieuwd hoe groot het wurmpje is, hopelijk is er al een kloppend hartje te zien.
Wij hebben het trouwens ook nog aan niemand verteld. Willen eerst de echo volgende week afwachten. Gaan dan een weekje op vakantie en als alles ok is vertellen we het de opa's en oma's. Dan ben ik een week of 8. ik zit nu op de bank met een misselijk gevoel en opgeblazen buik, de darmen zijn al aardig van slag!
Welkom nieuwe zwangeren! En gefeliciteerd! Ik ben al een paar dagen doodmoe.. Kan komen omdat ik snurk als een bouwvakker (vertelde mijn man mij) mijn neus slijmvlies is vandaag ook helemaal opgezet, echt irritant! Maar verder gaat het nog goed hoor ik voel mijn buik heel goed groeien, van binnen dan hè.. Ik ga maar weer slapen.. Komt niks zinnigs uit volgens mij
@mrcd welkom en wat tof voor je! En de rest uiteraard ook heel gaaf de positesten! En welkom volgens mij is deze maand een vruchtbare maand
Jahoor... Vorige zwangerschap kreeg ik met 32 weken zwangerschapscholestase... Uiteindelijk echt vastgesteld met 36+4 en toen gehoor dat ik met 37 weken direct na het weekend ingeleid zou worden, had ook nog streptokokken b dus antibiotica infuus. Uiteindelijk is mijn dochter geboren met 37+2... En toen begon de echte ellende.... Ik had last van mijn kuit en adv verhalen op dit forum dacht ik aan trombose maar de vk en kvz namen het niet serieus en zeiden gewoon een verrekt spiertje... Dus de hele kraamweek met een ontzettend pijnlijk been gelopen... Uiteindelijk toen iedereen weg was, kreeg ik koorts en werd ik benauwd... Dus ik op dag 10 gebeld naar de vk want zij waren nog verantwoordelijk... Maar die zei och gewoon een verkoudhoudje... Volgende dag werd alles nog erger en kon ik de trap niet meer op komen dus met schoonzusje naar de ha post op zondag direct door naar de seh en toen moest ik gelijk blijven op verdenking van trombose en longembolie... En inderdaad werd dit maandag bevestigd en kon ik gelijk de hele week blijven... Dus ze houden me nu goed in de gaten omdat het waarschijnlijk door de zwangerschap kwam allemaal (de longembolie door het niet adequaat optreden van de vk) maar goed zwangerschapsgerelateerd dus... Zo snel mogelijk nadat een intacte zwangerschap is vastgesteld bloedverdunners spuiten... En de kans dat ik cholestase krijg is 95% maar we hebben goede gesprekken met iedereen gehad en het is hoe gek het ook klinkt wel verantwoord voor me om zwanger te worden Maar word dus wel extra goed in de gaten gehouden
Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd! @ Lalay Moe ben ik inderdaad ook heel erg, ga de laatste dagen aardig vroeg naar bed maar het helpt nog niet echt. Moeten we maar even doorheen denk ik. @Vogelhuisje Wel een heftig verhaal, ben je daar nu niet bang voor of stelt het je al heel erg gerust dat ze er nu meer boven op zitten?