Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Welkom Damathat, leuk he een tweeling? :D Snap wel even dat als je nu al zover bent het even schrikken is. Ik weet al vanaf week 7 dat ik 2 draakjes in mijn buik heb. Heerlijk. Geniet ervan! Het is echt ontzettend bijzonder! Ik ben 24 februari officieel uitgerekend, maar ga dat termijn waarschijnlijk niet halen omdat ik behoorlijk klein van stuk ben en de groei van mijn baarmoeder nu al ruim 5 weken voorloopt op de groei van een normale eenling…

Laat je goed begeleiden. Wij krijgen nu elke 2 weken een echo! Ik weet natuurlijk niet hoe dat in curacao is, maar geef je onzekerheid etc aan, ze zijn er voor om je te helpen!

@floddertje, wat een bescheiden buikje nog! Heerlijk lijkt me dat! :O

@purplebee, ben ook wel heel erg benieuwd hoe je het vond. Ik wil evt gaan zwangerschapszwemmen maar geen idee waneer je daar ook mee begint etc.. Vooral leuk om meer dames die ook zwanger zijn uit de omgeving te leren kennen.

2. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @yoga, heb ik mijn vorige zwangerschap gedaan. Bepaalde momenten vond ik het wat zweverig, maar het is een lekker wekelijks momentje voor jezelf waarop je je volledig richt op jezelf en je kindje. Heb er wat betreft ademhaling echt veel aan gehad. Ik was het niet van plan nog een keer te gaan doen maar merk dat ik toch wel behoefte heb aan dat wekelijkse rustmomentje waarbij alle aandacht even voor mezelf en deze zwangerschap is.

3. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat een klein buikje nog Floddertje, maar daar komt in de tweede helft vast verandering in :D

De zwangerschapsyoga beviel me goed, al hebben we niet echt yoga-oefeningen gedaan: meer ontspanningsoefeningen en wat oefeningen om je bekken te kantelen en te versterken. Ik vond het wel leuk om te doen, maar er zijn zoveel verschillende vormen... Het is gewoon een kwestie van wat uitproberen en kijken wat het beste bij je past. Bij ons in de buurt kan je van de thuiszorg ook een zwangerschapscursus doen, waarbij je veel meer informatie krijgt over de bevalling enzo. Heb wel zitten twijfelen of dat niet meer iets voor mij is... Maar de yoga is op loopafstand van ons huis, dus leek me wel zo praktisch! De meeste zwangere vrouwen beginnen met zo'n zwangerschapscursus tussen de 18-22 weken heb ik begrepen. Geen idee of dat voor het zwangerschapszwemmen ook geldt...

Welkom Damathat! Wat een leuke verrassing, ineens twee kindjes in je buik! Er is hier op het forum bij de zwangerschapsclubs ook een speciaal topic voor meiden die zwanger zijn van een tweeling, misschien kan je je daar ook aansluiten? Zwanger zijn van een tweeling is toch weer ff anders dan anders... Geniet van je zwangerschap!

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik hoop volgende week tijd te hebben om voor het eerst naar zwangerschapszwemmen te gaan. Ik heb er erg veel zin in :)

5. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @hilly: in welk zwembad ga jij?

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik zag dat het bijna overal kan. Elk zwembad in het Gooi biedt zoiets aan. Dus ik ga op verschillende plekken kijken. En jij?

7. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Zwemmen lijkt mij ook een goed idee, ik heb alleen wat moeite met het tijdstip (20:00 uur) dan zwemmen en dan naar huis, dan ben ik de dag erna doodop als de wekker gaat (en die gaat op woensdag extra vroeg omdat de kleine dan naar het KDV moet)

8. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier in de omgeving kan je alleen op twee dagen in de ochtend van 9 tot 10 uur voor zwangerschapszwemmen terecht (heb me er ook even in verdiept). Maar jullie willen gewoon vrij zwemmen wanneer het zwembad alleen voor zwangere vrouwen gereserveerd is neem ik aan? Of willen jullie les met oefeningen enzo?

9. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik weet niet wat hier de mogelijkheden zijn.. Hier kan je zowel 1 ochtend als 1 avond. De ochtend is straks mijn vaste vrije dag dus keuze snel gemaakt :)

Liefst gewoon lekker baantjes zwemmen om de spieren soepel te houden.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ga in principe voor de les, begeleid dus. Tenzij het tegenvalt. :D

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik wil naar zwangerschapsgym gaan. Daar begin ik 6 november mee.

Mooi bescheiden buikje heb je floddertje. Ik ben donderdag 19 weken en dit was mijn buikje met 18 weken.

Bekijk bijlage 419085

12. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Mijn buik voelt zo groot in verhouding tot jullie :O

13. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Je hebt er dan ook dubbel zo veel kindjes in zitten hè seepje? ;)

Ik heb zojuist deze foto gemaakt, ik geloof niet dat ik bij de bescheiden buikjes hoor (bij mijn dochter dus wel, m'n gehele zwangerschap, denk dat ik nu 3 keer zo rond word)

Bijgevoegde bestanden:

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hoi dames
    dit mag er nog bij op het lijstje
    20 oktober 22 weken echo

15. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Hoi hoi!!
    Zo wat ben ik vandaag moe! !! Gisteren onze verjaardag gevierd !! Zijn we Door gegaan tot 4 uur in de ochtend en Luuk was het om half 7 wakker! Ik heb alle troep alleen op moeten ruimen mijn man kwam 5 uur in de middag pas is een eruit! ! Ik kon hem wel dood knuppelen! Gisteren was ie al zo dronken en deed helemaal niks . Alles wat ik zeg ben ik een zeikerd en dat hij weet dat de hormonen mij zo maken. Grrrr zoooooo boos op hem !! Het loopt al niet lekker een paar maanden voor dat ik zwanger werd maar nu gaat het veel erger aan toe we kunnen elkaar niet eeneens aankijken ..wat nu?
    Sorry hoor maar het moest even eruit.

16. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Mooie buikjes dames!

17. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    Aaagh ff gillennnn
    Ik heb zojuist via een Facebook verkoop hoek de stokke xplory blue opgehaald voor 50 euro!! Bizarrrrr
    Alles erop en eraan en schoon!
    Dacht ff dat ik droomde... dus gas gegeven niet normaal wij naar de andere kant van Rotterdam en jawel ik heb hem!!!!!

18. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    Mooie buikje weer.. die van mij is ook al erg groot. ..
    Maar volgens de vk een bescheiden buikje.. hihi

Nog wat leuks gekocht jullie of geklust in de kamertjes?

19. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Leuk om te zien alle buikjes.

Manonenmike, ik moest even kijken hoe duur die normaal is, nou dan heb je hem echt voor bijna niks! Dat is nooit verkeerd, zag hij er ook nog goed uit? Met het kamertje ben ik nog niet bezig geweest, ik ga vanmiddag wel naar de babydump. Ik wil er wel graag mee bezig :D.

20. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik ga vandaag beginnen met het schuren van de commode om deze wit te gaan verven. Volgende week komen namelijk de ledikantjes en dan wil ik het zoveel mogelijk af hebben.. Ja ben erg vroeg dan, maar ik zie iets teveel tweelingdames om mij heen rond de 28 a 30 weken bevallen de afgelopen weken op facebook…

Deel Deze Pagina