Hoi dames, Het is weer ff geleden maar hoer gaat alles.goed. 20 weken echo gehad en baby is goedgekeurd. Ook deze baby heeft een ver wijd nierbekken, net als mijn vorige 2. Speelt dit bij jou ook seepje? Bij onze eerste trok dit met 32 weken bij de 2 de niet dus toen ben ik nog naar het umc geweest voor extra onderzoek daar bleek toen ook alles.goed. En bij deze is het dus wederom te groot dus krijg ik met 32 wkn nogmaals een echo. We wachten het dus maar weer af. Hoe gaat het met jullie en werken, ik werk in de zorg merk dat het nu toch wel zwaarder wordt maar het gaat gelukkig nog wel. Buik gaat nu ook aardig in de weg zitten. Zijn jullie er al uit met de namen wij nog niet de eerste 2. Hebben de.zelfde eind klank maar voor baby 3 kunnnen we daar gewoon niks leuks bij vinden in die klank. Vind het wel soort van jammer.... Groetjes!
@ Ikkin08 : Pfoe ja in de zorg, das niet min hè Ik sta ook in de zorg, bij de oudjes, maar ben op 18 weken al mogen stoppen.. Nadeel is dat de tijd vaak heel traag gaat en ik had eigenlijk nog wel wat langer kunnen werken Een naam staat hier al vast ja, het ging makkelijker dan we dachten Maar als je al 2 kindjes hebt moet je zorgen dat het daarbij past, lijkt me ook moeilijker! @ Seepje : Ai hopelijk is het niks ernstigs!! Veel succes vandaag
VL heeft eindelijk een leuke naam goedgekeurd haha. Denk dat dit hem wel word dan. Celtisch/ierse naam. En met de arabishe achternaam van VL staat het prima
Ik werk ook in de zorg en merk ook dat het zwaarder wordt. Overal waar ik kan ga ik erbij zitten als ik moet bukken. Cliënten houden gelukkig ook erg rekening met me. Ik hoef nog maar 2,5 maand. Lijkt heel lang, maar voordat je het weet is het zover Wij hebben de naam al een tijdje. Hebben afgelopen week besloten dat we toch wel gaan vernoemen en ook over die namen waren we het snel eens.
we zijn doorverwezen naar de uroloog in het wkz. Hebben 1 perfect gezond kindje en 1 gezond kindje met maar 1 werkende nier. Hier is helaas niets meer aan te doen maar kindje heeft geen pijn en kan ook prima leven met maar 1 nier. Tevens heb ik een ring gekregen omdat mijn baarmoederhals al verkort was en zo de kans op vroeggeboorte te verminderen
Dat is wel even schrikken seepje, je hoopt toch op twee gezonde kindjes met alles erop en eraan. Wel fijn om te weten dat de kleine ook met 1 nier prima kan functioneren en er geen last/pijn van heeft. Laat dit nieuws maar even rustig bezinken, het is niet niks...
Dat is inderdaad niet het nieuws waar je waarschijnlijk op gehoopt had Seepje. Maar met 1 nier is inderdaad prima te leven, mijn man zijn nier is op zijn 12e verwijderd (was waarschijnlijk ook al sinds zijn geboorte niet goed) en sindsdien heeft hij er dus ook maar 1. Maar hij heeft hier totaal geen last van en wordt hier niet door beperkt, gelukkig. Net zoals purplebee zegt: even rustig laten bezinken, want het zal wel flink schrikken zijn geweest.
Ik geloof dat dat schrikken is! Je maakt je toch meteen zorgen! Laat het idd op je inwerken en probeer dan weer positief te zijn en idd kijken naar de goede vooruitzichten dat het geen belemmering is voor zijn gezondheid. Succes!
Pff, dat is wel even schrikken, maar met 1 nier is prima te leven. Mijn oma heeft ook vanaf haar geboorte maar 1 nier en ze is nu 92.... Dit gaat dus helemaal goed komen met je zoon.
Ik ben er pas gerust op als de cystes die in zijn andere niertje zitten niets raars gaan doen waardoor hij direct na de geboorte al geopereerd moet worden.
Ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk geschrokken bent Seepje. Je wilt toch het liefste horen dat alles perfect in orde is. Ook al valt er met 1 nier prima te leven... Veel sterkte met deze spanning. Hoe is je vriend eronder?
Dat is inderdaad spannend. Verwachten de artsen dat hij snel na de geboorte al geopereerd moet worden?
Het kan 2 kanten op gaan of hij moet direct na de geboorte geopereerd worden als de cystes nu blijven groeien, of de nier sterft door gebrek aan bloedtoevoer nu al af en verschrompeld. In dat laatste geval is een operatie niet noodzakelijk. Belangrijk is alleen dat goed in de gaten gehouden wordt wat de functie van zijn andere niertje gaat doen. Gelukkig zijn ze sinds gisteren al lekker actief en ze zijn elkaar nu ook echt aan het plagen. Ze liggen heads down lekker rustend op mijn bekken, de 1 wat lager zelfs nog dan de andere. De 1 ligt met zijn rug richting mijn rug en de ander is lekker aan het woelen alle kanten op maar ligt vaak met zijn rug naar mijn buik. Ter afleiding heb ik mijn haken maar weer opgepakt en ben ik een heerlijk grote omslagdoek voor mezelf aan het maken waar m'n buik ook lekker in verstopt Verder voel ik me nog redelijk onthutst. Vandaag gewoon wel weer werken ter afleiding want veranderen kunnen we er niets aan en verder is het een perfect gezond kereltje alleen met maar 1 niertje. En ik duim nu maar zo dat dit niertje goed de werking van de andere overneemt. Gezien zijn blaasje vol zat en hij ruim vruchtwater had waarschijnlijk wel. Hier 1 van mijn knappe boefjes. Inmiddels hebben we ook 1 van de namen rigoreus omgegooid omdat we de naam die we hadden ineens niet meer bij ons boefje vonden passen... Het lijntje wat je op echo 2 ziet is het tussenschot wat tussen beide vliezen zit.
Wow wat een mooie echo's!! Super leuk dat je hem ook in het 3D mocht zien. Blijf nog spannend wat het niertje betreft van 1 van de mannetjes. We gaan met zn allen duimen dat zijn andere niertje gezond mag zijn/blijven. Vandaag ons kleintje nog een keer kunnen bewonderen op een echo door studenten verloskunde, die zwangere vrouwen nodig hadden om te oefenen. Ukkie lag lekker te slapen met rug omhoog maar gelukkig werd hij van lieverlee wakker en konden we zijn gezichtje zien. Het word denk echt een duimelotje want lag weer met handje bij gezichtje!