Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tgirl

Tgirl Lid

10 okt 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo! Ik voeg me bij jullie! (als dat mag natuurlijk!)
    Ik ben nu 20 weken en 4 dagen in verwachting. Dus dan ben ik officieel 1 maart uitgerekend, maar omdat het een keizersnede gaat worden zullen we ons kindje ergens in de laatste 2 weken van februari al hebben :)

Vanmiddag om 16.00 uur hebben we de 20-wekenecho. Vind het wel spannend hoor! Dat had ik met de eerste niet zo heftig als nu, toen was ik alleen maar benieuwd naar de gezondheid van ons kindje. Maar nu ben ik echt zenuwachtig gewoon!

Ik zal de komende dagen wat terug lezen in tijd, dat ik me beter kan aansluiten bij jullie

2. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een winterjas gekocht omdat ik er geen 1 meer pas, van een S naar een L.. Was wel even slikken maarja.

Mooie echo's Seepje

Welkom Tgirl

3. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Welkom tgirl, hier ook 1 maart uitgerekend en wordt ook geplande keizersnede. Rond week 39 had de gyn het nu over.

4. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Welkom Tgirl. Tuurlijk ben je van harte welkom!!

Hier even een korte reactie, morgen ga ik naar de Trekpleister, alleen morgen en zaterdag hebben ze pampers in de aanbieding met 40% korting. Scheelt toch eer genoeg!!!

5. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Loop ik net door de bouwmarkt (moest wat spulletjes halen voor op m'n werk). Zegt de aller aardigste meneer aan de kasssa: "zo nog een maand zeker?" Ik kijk hem vragend aan, hij vervolgt met: "ja, je zwangerschap, mijn schoondochter ziet er net zo uit als jij en staat ook op springen".

En bedankt!:x:x:x

6. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Das niet zo aardig van die man, dyson. Gelukkig denkt iedereen er anders over, ik heb ook al een paar keer te horen gehad dat het zo'n grote buik is, zitten er geen twee in? Maar vandaag bij babyzwemmen vroeg iemand of ik heel misschien weer zwanger was en dat ze verrast was dat ik 21 weken was omdat mijn buik nog zo klein was :D

Waar ik helemaal gek van wordt is dat mijn man geen keuze wil maken in de naam voor de baby!! :x hij vindt dat we nog genoeg tijd hebben blah blah blah, en dat is natuurlijk ook zo, maar ik wil zo graag een naam kiezen! Bij mijn zoontje stond de naam al vast voordat hij überhaupt verwekt was. Ik heb een lijstje gemaakt van onze top 3 namen, en die vindt hij allemaal ook leuk en hij heeft zelfs een voorkeur, maar hij wil niet definitief kiezen.

7. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niet leuk om te horen idd Dyson maar iedereen denkt daar gelukkig anders over, de vind dat ik een grote buik heb en de ander denkt een hele kleine. Laat ze maar denken, alsof je de maat kan uitkiezen in het begin :D

Hier is dat juist andersom Tiarah, ik ben der eigenlijk nog niet echt mee bezig.. Hij weet er 1 en dat is echt zn favoriet maar ik twijfel daar nog over

8. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Voor ons stond de jongensnaam ook al vast nog voordat hij verwekt was, meisjesnaam zouden we echt wel meer moeite mee hebben gehad, dat vonden we bij onze dochter ook al heel moeilijk terwijl we toen ook al een heel lijstje acceptabele jongensnamen hadden.

We hebben de offerte voor de babykamer gekregen (1 grote slaapkamer in 2 kleinere kamers verdelen) maar zijn nogal geschrokken van de prijs. Net zelf eens naar de Hornbach gereden en eens gaan kijken wat we eventueel zelf zouden kunnen. We gaan nu zelf gewoon een wand van schuifdeuren maken, voor het plafond hebben we ook al een oplossing gevonden. Alleen de electra moeten we nu nog uitbesteden maar dan zijn we alles bij elkaar voor minder dan een kwart van de offerte klaar. Betekent wel dat we zelf nog druk moeten gaan klussen de komende maanden. Maar snel beginnen nu ik nog in staat ben om mee te helpen.

9. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Waarom moet je in eens alles leuk vinden wat mensen om je heen doen als je zwanger bent 😡😡😡😡😡😡😡😡😡

Tijdje terug is hier in de tuin een bord project ukkie geplaatst. Vonden wij al niet leuk, maar goed. Nu hebben de plaatsers gister maar een interview aan het dagblad hier gegeven. Dus staan we met naam en alles in de krant. 😡😡😡😡😡 moet ik dit nu echt leuk vinden......

10. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @R2985, uhm nee, daar zou ik ook echt niet van gecharmeerd zijn, verre van zelfs.

11. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Kun je dat bord dan niet weghalen als je het er niet mee eens bent? Ik neem aan dat dat bord ook echt bij jullie in de tuin staat? En zo niet, dan de gemeente vragen of ze er een vergunning voor hebben, voor je het weet is het bord weg :D

12. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Het bord is inmiddels weg, maar het artikel in het dagblad daar kan ik niets meer aan doen. Het stoort het meest dat privé aangelegenheden in de krant staan. Zoals waar ik woon en waar ik werk. Te meer omdat wij hier zelf heel voorzichtig mee zijn vanwege de inhoud van mijn werk.

Ach ja t is gebeurd en kunnen t niet terug draaien. Dat is de realiteit. Hoe verder met de betrokkenen dat weet ik nu niet. Eerst alles maar eens op een laag pitje laten rusten en over een tijdje nog maar een het gesprek aan gaan als iedereen wat rustiger is

13. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    Wat bizar zeg.. dat doe je niet!
    Weg privacy. . Zijn het vrienden van je of vage kennissen. ..
    Zeker in gesprek gaan wie weet wat er nog komt anders...

14. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd hoeveel kilo jullie tot nu toe zijn aangekomen.
    Ik zit nu zelf op +4 kilo.

15. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Zo hebben wij de regel dat wij geen foto's van onze dochter op social media willen (muv een pagina voor familie die is afgeschermd en waarvan we zelf beheerder zijn). Maar daar hebben bepaalde mensen ook nogal moeite mee en zo stond zelfs de eerste foto van onze dochter online zonder dat wij het zelf wisten. Daar gaan we deze keer nog duidelijkere afspraken over maken.
    Maar voor sommige mensen is het heel raar dat je niet alle informatie maar in de publiciteit wil gooien en die moeten daar best nog wel eens aan herinnerd worden.

16. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Sorry dat ik even wat rustiger ben dames....

Dyson : Heel vervelend, dat is de reden dat ik voor mijzelf heb besloten pas foto's te delen op het moment dat ik ook zoiets heb van 'het mag gedeeld' worden. Wij hebben beiden een behoorlijk online sociaal leven ook ivm de bedrijven en foto's delen doen we dan ook wel maar alleen als ik dat wil.

@R1985 dat lijkt me ook niet fijn, zou hier toch ook zeker wel een hartig woordje over spreken met familie.

Hoe gaat het met de andere dames?

Morgen hebben we de afspraak in het WKZ. Ik kijk er naar uit en zie er tegenop. Ik ben sinds de GUO ontzettend onzeker geworden over mijn zwangerschap. Ik voel mijn boefjes elke dag en dat is een geruststelling maar ik vertrouw niet helemaal meer op mijn lichaam. Daarnaast hoor ik van iedereen om mij heen dat ik door mijn zeer verkorte baarmoederhals eigenlijk al zou moeten stoppen met werken, maar daar ben ik helemaal nog niet aan toe, maar ik wil ook niet dat ik mijzelf later iets ga verwijten over mogelijke vroeggeboorte etc... Ik heb die ring namelijk niet voor niets gekregen..

In mijn onzekerheid vanmorgen het ziekenhuis gebeld maar die stuurden me van het kastje naar de muur. Morgen eerst maar eens afwachten wat er allemaal in het WKZ gezegd gaat worden over ons speciale boefje. En dan a.s. maandag weer een afspraak bij mijn eigen gynaecoloog welke ik denk ik eerder ook al ga mailen wat handig is.

En op mijn werk bespreekbaar maken dat ik misschien nog maar 50% van mijn uren wil gaan werken, want volgens de arbo mag ik mijn 6 uurs diensten eigenlijk al sinds 2 weken helemaal niet meer werken.... Nu heb ik hele leuke begripvolle collega's maar een leidinggevende die daar niet zoveel kaas van heeft gegeten en zelfs bij aangeven 'ik red het niet' mij niet langer pauze wil geven terwijl ik eigenlijk op veel meer recht heb dan de 10 minuten langer waar ik om vroeg...

Mijn hoofd zit dus gewoon even voller dan vol met zorgen, blijheid als ik de draakjes voel en verdriet om mijn andere kleine knulletje.

17. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    O seepje wat vervelend allemaal!
    Qua minder werken, ik heb een vriendin zij zit 4 weken verder dan jou (en mij) en ook zwanger van een tweeling. Van haar gyneacoloog moest ze met 20 weken op 50% gaan werken en met 32 weken gaat ze al met verlof.
    Dat is de nieuwe regel waar helaas werknemers minder van weten.
    Dit gaat dan lekker dikke pech zijn voor jou baas, ze kunnen je het gewoon niet weigeren, het is al een behoorlijke belasting om zwanger te zijn, en kun je nagaan dat het er ook nog twee zijn waarbij een van de mannen nog onduidelijk is hoe het met het niertje gaat aflopen. Tuurlijk mag je daar kopzorgen over maken hoor!
    Succes ermee!

Hoe zit het trouwens bij jullie met de pijnlijke kuiten? Ik werk zelf in de zorg (radiotherapie) en op moment dat ik niet werk wordt ik s nachts wakker van de kramp (staand beroep). Ik ben op aanraden van de verloskundige ook maar aan de kalium/calcium bruistabletten gegaan en dat verlicht wel!
    Verder door het staande werken heb ik in de middag/avond ontzettend last van een, zo noem ik het zelf, hangende buik. Ik heb nu maar een goede buikband aangeschaft en doe deze rond het middaguur om. Niet te veel dragen (onnodig dragen ook niet) want anders gaat dat weer ten koste van je spieren... Pff tis wat dat zwanger zijn ;)

18. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Jeetje seepje wat spannend morgen!! Ik hoop voor je dat t een helder gesprek is. Over je werkgever: je kunt je gynaecoloog om een advies vragen. Het is heel lastig en zal misschien tegen je eigen gevoel indruisen maar kies voor je zelf en je twee boefjes.

Manonenmike helaas geen vage kennissen maar familie, m'n eigen familie...

Ik moet nu zo naar de eerste avond van drie bijeenkomsten, zwanger. Voeden en bevallen

19. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn excuses dat ik zo weinig reageer. Erg druk met werk en op zaterdag erg druk het bezoeken van baby-winkels ;):), 's avonds en op zondag moet ik dan echt bijkomen.

Maar Seepje, wat heftig van het niertje van één van je kleine prinsjes!! :$:( Logisch dat je van slag ben en je zorgen maakt! Zo'n operatie net na zijn geboorte is ook geen fijn vooruitzicht! Hopelijk groeien de cysten niet verder! En dan komt een verkorte baarmoederhals er ook nog eens bij, alsof je niet genoeg nu aan je hoofd hebt! Hoe kom je er eigenlijk achter dat je dat hebt?
    Wat werk betreft, werken houdt je inderdaad lekker bezig en het zorgt voor afleiding. Maar je hoort wel vaker dat vrouwen die zwanger zijn van een tweeling na 20 weken minder of helemaal niet meer moeten/ mogen werken. Een vriendin van mij mocht dat bijvoorbeeld niet meer, omdat haar twins samen een placenta deelden. Ik zou het maar eens goed navragen. Leidinggevenden zijn niet altijd even begripvol, maar ja na een arbo-arts moeten ze gewoon luisteren en je hebt ook je rechten als zwangere vrouw.
    Sterkte met alles, meid!!

R1985, wat :x:x van dat bord in je tuin en het artikel! Niet leuk! Spreek maar een hartig woordje met die familieleden, dit mochten ze niet zomaar zonder jullie goedkeuring doen.

Dyson, mensen zeggen soms ook gewoon maar wat, praten om te praten noem ik dat. Er is best een verschil in de grootte van buiken, maar iedere buik is mooi!
    Jij bent ook al goed bezig met de kinderkamer, ik voel mij nu zo achter lopen wat de kinderkamer betreft. ;):) Maar ja, mijn man heeft vaste vakantieweken en deze eerst volgende vakantieweken zijn in de kerstvakantie, dus dan gaan wij hard aan de slag.

Met mij gaat alles goed. Mijn man voelt onze kleine prins nu s avonds ook, onze kleine boef kan namelijk al behoorlijk had schoppen.

Wel merk ik nu dat het werk in de kinderopvang fysiek best zwaar is, vooral dat bukken begint nu wat moeilijker te worden. Tja, want mijn buik groeit nu echt goed. s Avonds en in het weekend heb ik echt mijn rust- en ontspanningsmomentjes nodig. Vorige week had ik twee avonden een lange vergadering met als gevolg dat ik woensdagavond eigenlijk bijna huilend van vermoeidheid thuis kwam.
    Een naam hebben wij al, maar deze kan natuurlijk altijd nog veranderen. En november en december wordt voor ons de maanden dat we druk aan de slag gaan.

20. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ach seepje, is niet gek dat je je zo voelt natuurlijk.. Heel veel succes morgen.

R1985 wat een gekken :$:$ Ik zou zeker een gesprek aangaan.

Ik ben zo verliefd, en wel op dit:D Vrijdag gaan we 'm ophalen

Bijgevoegde bestanden:

• $_85.jpg
      $_85.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,7 KB
      Weergaven:
      5

Deel Deze Pagina