Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    @ Seepje : Begrijpelijk dat je je zo voelt! Hopelijk is er morgen goed nieuws :)

Hier vandaag eindelijk de 20w-echo gehad.. Alles oké en 't is nog steeds een meisje
    Ik vind het enkel vreemd dat op het scherm stond dat mijn uitgerekende datum 27/2 is en met de termijnecho is 21/2 gezegd.. Wilt dit zeggen dat ze wat aan de kleine kant is?
    Ze is van kruin tot stuit 17cm, als ik wat opzoek komt dat overeen met 21 weken terwijl ik nu 22 weken ben.. Maar ik maak mij ongerust om niks waarschijnlijk, gynae zei dat de lengte en termijn allemaal prima is dus :)
    Nog iemand dit aan de hand gehad toevallig?

2. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @pukjepuk dat wordt sinds kort standaard gemeten bij tweelingzwangerschap omdat je daar meer risico hebt.... werd bij mij door de gynaecoloog gedaan maar echoscopiste kan het ook doen.

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hope1992, ;):D:cool: logisch dat je verliefd bent! Prachtige combi-wagen en accessoires hoor!! Goed gekozen en leuke vrolijke kleuren!! Geweldig!, zo wordt het steeds echter en komt de komst van de kleine steeds dichterbij! Geniet ervan! Ik kan ook bijna niet wachten tot we de combi-wagen en auto-stoeltje kunnen ophalen!!

Rainbow88, maak je geen zorgen! Anders had je gyn/ verloskundige wel wat gezegd hoor! Niet alle baby'tjes zijn even groot. Als je je echt zorgen maakt, moet je gewoon even bellen. Wel zo fijn voor je eigen gemoedrust!
    Ik werd voor mijn gevoel vier dagen vooruit gezet bij de termijnecho.

4. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Rainbow : mijn 2e bink was ruim anderhalve week te groot en de andere een week. Dat wordt omschreven als afwijkende termijnecho maar als alles verder perfect is geen probleem. Hooguit dat je een extra groeiecho zou krijgen. En soms hebben ze bij de termijnecho een foutje gemaakt 1 of 2 mm kan al wel een paar dagen verschil maken. :)

5. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @Rainbow88, fijn dat je echo goed was. Een afwijkende termijn is zeker mogelijk rond deze tijd. Alle kindjes ontwikkelen zich in hun eigen tempo, vandaar dat je rond 12 weken een termijnecho krijgt, op die termijn groeien alle kindjes nog in hetzelfde tempo. Wij krijgen een extra groeiecho ivm afwijkende grootte van onze knul, als er bij jou ook sprake zou zijn van een grote afwijking had je gyn hier ongetwijfeld wat over gezegd.

@seepje, heel veel succes in het WKZ. Als je het niet meer trekt op je werk moet je echt aan de bel trekken. Je wil geen risico's lopen met je kindjes om je collega's te ontlasten. Heb je nu een cerclage gehad? Dat is niet niks hoor! Beter dat je nu minder gaat werken dat dat je over 2 weken met volledige bedrust helemaal niks meer kan.

6. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Uitgerekende datum:

Februari:

10
    kimm1985, 29 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

14
    Lovingmyboy, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen
    Purplebee, 33 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen

15
    Floddertje123, 23 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen
    Juels75, 39 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

16
    Wevin, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Rens90, 24 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje

17
    Hartjes, 29 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje
    Jori, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Lies2, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Lalay, 38 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje
    Yasmientje14, 21 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Set, 24 jaar, 1e kindje, het wordt een verrassing
    vleugels, ? jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    banaan2014, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

18
    Carlien, 25 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen
    Zonnestraal2, 24 jaar, 3e kindje, het wordt een jongen

19
    Zomersproet, 41 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Elsa86, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje
    melanieV83, 30 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen

20
    liniej, 24 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥ Hilly79, 35 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Hope1992, 22 jaar, 1e kindje, het wordt jongen
    Nicole2407, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

21
    Bloem1989, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Dana23, 23 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje
    Rainbow88, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje

22
    Ahl, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    jes12, ? jaar, ? kindje, het wordt een jongen
    Tiarah, 26 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen
    lausje2010, ? jaar, 4e kindje, het wordt een jongen
    leene, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Semver, 24 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

23
    seepje, 23 jaar, 1e en 2e kindje, het worden 2 jongens

24
    Hilly1980, 34 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Dyson, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen
    Pukjepuk, ? jaar, ? kindje, het wordt een jongen
    Wishing, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen/meisje/verrassing

25
    Flashyfly, 31 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    goblins, 38 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen
    MyNameIs, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje
    Damathat, 34 jaar, 2e en 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

26
    manonenmike, 30 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen
    Onyx, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen
    Rifer, 26 jaar, 2e kindje, het wordt een verrassing
    josephinevh, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen
    Faith2612, 21 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen

27
    Lotus560, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Malika1989, ? jaar, 1e kindje, het wordt een jongen
    Centurychild6F3, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje

28
    R1985, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een verrassing
    leentje88, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Jacky86, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    gerdia, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Wivine, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Ior, 28 jaar, 2e kindje, het wordt jongen
    ikkin08, 25 jaar, 3e kindje, het wordt een verrassing
    pinkster, 28 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje

Maart:

1
    Bloesem 33 jaar, 3e kindje, het wordt een verrassing
    Tgirl, ? jaar, ?e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

Afspraken/Echo's

Oktober:
    22: Rifer: Controle vk
    27: seepje: Controle gyn + suikertest
    28: R1985: Controle vk

November:
    4: Dyson: Extra groeiecho en controle vk
    6: Ikkin08: Echo
    14: Hartjes: 3D echo
    19: Elsa86: 3D echo

December:
    1: manonenmike: 4D echo Rainbow88: 3D echo
    4: Ikkin08: Echo Wishing: 3D echo

Januari:
    12: Centurychild6F3: Echo ter beoordeling van placenta

*11 vlindertjes* Mariska1985, SoProud, Saar88, Fox, Vogelhuisje, heidi88, piesofkeekje, morgenzon, Lita, MRCD, sun123

Snelzoekfunctie: bevallingslijst

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ja dat klopt wel, dan had hij er vast iets van gezegd :) Bedankt!!

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik heb vandaag mijn rooster van december gekregen en mijn laatste werkdag zal zijn op zondag 28 december. Nog maar 2 maandjes te gaan, haha. Mijn verlof gaat trouwens pas 9 januari in, maar ik heb er nog een weekje vakantie vooraan geplakt ;)

Bij de Marskramer zijn speelgoedkisten in de aanbieding. Ik heb die van Woezel en Pip besteld :)

9. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @rainbow : Hopelijk ben je genoeg gerustgesteld nu! :)

Hier steeds zenuwachtiger voor vanmiddag..... gisteren ook een buikband gekocht. Niet zo'n sieronding maar een goede voor onder m'n kleding want ik liep al bijna krom... Buik heeft weer een spurtje gemaakt.....

10. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Wat een mooie buik Seepje! Lijkt me wel heel erg zwaar.

11. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Seepje, succes vanmiddag!

Even tussendoor: bij de makro is er bij afname van 4 jumbodozen pampers 40% korting erop (elke combinatie). En het wordt gratis thuisbezorgd

12. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik las net dat een heel gaaf bandje een concert geeft begin februari... Maarja ben de 26e uitgerekend. Zouden jullie gaan denk je?
    Ik kan gewoon een zitplaats nemen dus dat is het probleem niet.
    Ik twijfel zelf heel erg, maar ik wil al heel erg lang naar deze band! (tenacious D)

Vandaag hebben we de erkenning geregeld aangezien we niet getrouwd zijn. A.s. maandag nog een keertje naar de verloskundige, en dan pas weer bij week 32/34 ofzo?

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik ben vorige week maandag bij de vk geweest en moet nu 11 november. Hoe verder in je zwangerschap, hoe vaker je gaat. Neem toch niet aan dat je dan pas weer bij 32/34 weken naar de vk moet?

14. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij was het bij mijn verloskundige tot de 20/22 weken elke 4 weken, en daarna niet meer zo veel tot de laatste maand.
    Nouja ik zal het maandag wel horen

15. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Tot een week of 24 kom je elke 4 weken, vervolgens elke 3 weken, dan elke 2 en vanaf 36 weken ga je zelfs elke week heen.

Wat concerten betreft, ik ga zelf begin februari naar Alt-J in de HMH, inderdaad ook met het idee van er zijn zitplaatsen. Plus dat als ik echt de energie er niet voor heb het kaartje makkelijk verkocht kan raken aangezien het concert al een maand ruim is uitverkocht.
    Je moet alleen voor jezelf overwegen of je het niet zonde vindt van het kaartje als je niet gaat.

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb elke 4-5 weken een echo bij de gynaecoloog
    De laatste maand moet ik elke week aan de monitor gaan 'hangen'
    En in de hele zwangerschap had ik 3x een infomoment bij de vroedvrouw (Algemene uitleg bij 12w - Suikertest/borstvoeding uitleg bij 24w- Rondleiding/uitleg op materniteit bij 32w)

17. Tgirl

Tgirl Lid

10 okt 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, eindelijk een beetje tijd over om te reageren....
    Ik heb een klein stukje teruggelezen.

@seepje: hoe is het gegaan? Ik denk niet dat je nu al terug bent, maar ik ben wel benieuwd....

Ik zal me even verder voorstellen:
    Ik had al verteld dat we 1 maart uitgerekend zijn van ons kindje.
    Dit is onze derde (erkende) zwangerschap, maar de vorige zwangerschap is een vroege miskraam geworden. (voor we van de eerste in verwachting raakten, heb ik ook al 2 miskramen gehad. Alleen worden die door de vk niet erkend omdat ik niet heb getest).
    Januari 2013 hebben we ons eerste kindje gekregen, een heerlijk meisje van nu 21 maanden. Ze is altijd vrolijk en blij en maakt steeds enorme vorderingen.
    Dus we verwachten nu het tweede kindje. We willen niet weten wat het geslacht is, we laten ons deze keer verrassen!
    De eerste is met een (spoed)keizersnede gehaald, we kiezen nu zelf voor een keizersnede, een vaginale bevalling durf ik niet, ik ben onwijs bang voor complicaties.... (stresskipje ;) )

Kort geleden ben ik 33 geworden en we wonen in het mooie Twente :p
    Ik werk in de nachten, kranten voor-verdelen voor de chauffeurs die de kranten dan weer naar de depots brengen.
    Geen wereldbaan, maar ik ben er zo gelukkig mee! Ik kan lekker werken, dus ik breng ook wat geld in in het huishouden ;) Maar ik kan ook lekker zelf m'n kind(eren) groot brengen. En door de nachtelijke uren verdient het ook aanzienlijk! Het uurloon met de toeslagen is net zo hoog als wat ik als tandartsassistente met 10 jaar ervaring had!
    Dus ik ben de gelukkigste mama op aarde met dit baantje!

De 20 wekenecho vorige week was prima, 20 november weer op controle bij de vk.

18. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Zo dat was het dagje weer wel.... waar ons in het diakonessenhuis werd verteld dat er alleen naar het niertje zou worden gekeken kreeg ik weer 2 complete guo's. Erg vermoeiend. Alles duurt uren en na 10 minuten voelde ik me al niet goed worden. Dus naast de boefjes die niet mee wilden werken maakte ik het de echoscopiste ook niet gemakkelijk doordat ik op mijn zij moest liggen. Boefje a. werd al snel goedgekeurd. Boefje b. Maakte het de echoscopiste moeilijk. De gynaecoloog moest er naast de uroloog nog bij komen en ze twijfelden om zelfs de cardioloog er nog bij te halen.

Hij heeft nog 1 niertje maar is verder gezond. Waarschijnlijk is er in het begin te vroeg urine in het niertje gekomen, hierdoor zijn er cystes ontstaan in het nierweefsel en is dit uiteen gevallen. Gelukkig kan hij hier heel oud mee worden. Over 6 weken moeten we terugkomen bij de uroloog om het gezonde niertje in de gaten te houden. Over de cardioloog.... daar ging de gynaecoloog mee overleggen en geen bericht was goed bericht. Ik ga er vanuit gezien we vorige week 2 prachtige hartjes zonder mankementen hebben gezien. Waarschijnlijk kwam het door zijn ligging.

Inmiddels ben ik behoorlijk moe en wordt het lichamelijk steeds zwaarder. Ik wil niet klagen en zeuren want oh wat is het bijzonder die boefjes in mijn buik maar het heeft een behoorlijke stempel gedrukt op hoe ik de zwangerschap ervaar.

19. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat het er toch redelijk positief uitziet allemaal seepje! Wel vervelend dat het zo lang duurde allemaal.

En als ik het zo hoor, wordt het voor jou tijd om meer rust te nemen. Niet alleen voor jezelf maar ook voor die twee mannetjes! Bespreek dit maar eens met je leidinggevende, of is er een bedrijfsarts/arbo-arts die je kunt benaderen? Zal allemaal wel even uitzoeken zijn, nu je net een nieuwe baan hebt... Heel veel sterkte en doe het rustig aan!

Hier weer een paar dagen dat ik nauwelijks vooruit te branden ben, slecht slaap, rugpijn heb, last van m'n linkerhand (carpaal-tunnelsyndroom), is allemaal redelijk goed te handelen maar alles bij elkaar maakt het het best zwaar... We zullen nog even door moeten bijten!

Leuk Tgirl om wat meer over je te lezen! Fijn dat jullie 20-wekenecho goed was... Wat ik me nog wel afvraag: kan je zomaar kiezen voor een keizersnede? Ik weet niet beter dan dat daar een medische indicatie voor moet zijn (maar misschien heb je die ook?). Geniet van je zwangerschap!

20. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    @seepje, gelukkig dat er (redelijk) positief nieuws was over je kleine man. Zeker als ik je foto's zo zie begrijp ik dat je het nu al ontzettend zwaar hebt lichamelijk en dat het ook langzaam geestelijk z'n tol begint te eisen. Helaas duurt het nog even voor de beloning komt, maar met 2 van die mooie kleine mannen is je beloning dan ook dubbel zo groot. Nog even volhouden, je kunt het!

Onze kleine man wordt steeds drukker met schoppen. Mijn dochter voelde ik rond deze termijn echt eens in de paar dagen als ik haar al voelde maar hij is echt enorm aanwezig. Beiden de placenta aan de voorkant dus daar kan het niet aan liggen. Mijn vermoeden is dan ook dat onze knul echt aan de grote kant is en de 20 weken geen momentopname was. Gelukkig heeft het idee wat tijd gehad en raak ik niet meer direct in paniek bij de gedachte aan opnieuw ingeleid worden...

Deel Deze Pagina