Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik krijg nog een groeiecho met 30 weken en een liggingsecho met 36 weken.

Ik moet trouwens even mijn frustratie kwijt. Mijn zus is vandaag bevallen van een 2e zoon. Ik en mijn andere zussen en broer hebben dit moeten vernemen via facebook. Ik vind dat zo onpersoonlijk. Ik weiger dus ook te feliciteren via facebook.

Ik ben nu dus ook echt in staat om, als ik bevallen ben, hun geen persoonlijk bericht te sturen en het hun ook te laten lezen via facebook.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Heel raar vind ik dat :(

Maar ik zou zelf maar gewoon het goede voorbeeld geven en het doen zoals jij wel vindt dat het hoort en prettig is. ;)

3. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat had ik precies hetzelfde met de verloving van mijn broer. Dat moest ik ook via de facebook van z'n verloofde lezen. Was ik ook best boos om, dus ik snap wat je bedoeld! Echt zo raar.. je eigen broer of zus die zulk belangrijk nieuws niet eens persoonlijk verteld.

Ik heb over ongeveer 8 weken een echo gelukkig. Kan niet wachten om ons kleine manneke weer te zien :-D

4. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @tgirl, hier 2 keer gewoon proberen te bevallen maar 2 keer niet gelukt. Ik mag nu als ik zou willen ook weer gewoon bevallen, arts zei dat de kans op scheuren van het litteken niet zo groot is, maar de kans dat het me nu wel lukt erg klein is. Dus de keuze voor geplande keizersnede is nu snel gemaakt. Waarom was jouw eerste ook alweer een keizersnede?

5. Tgirl

Tgirl Lid

10 okt 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste (en enige volledige zwangerschap) lag in voetligging.
    Mijn gynaecoloog zei ook dat de kans op scheuren niet groot is, dat het 70% kans was dat het niet zou scheuren. Of nee, zei ze erachteraan, ik denk zelfs 80%.
    Maar ja, als ik het omdraai vind ik 20 tot 30% kans op scheuren best redelijk aanwezig.....
    Pfffff lastig hoor!

6. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tgirl, ik zou voor de keizersnede gaan. Klinkt toch erg eng en riskant mocht je litteken van je baarmoeder uitscheuren! Maar ik snap dat je best graag normaal zou willen bevallen, ik zou het in jouw geval alleen niet aandurven.

Tiarah, Onynx, als er echt iets met hartje zou zijn dan zouden ze het toch wel zeggen. Je zou dan toch ook voor een uitgebreide echo moeten worden door gestuurd in het ziekenhuis of zo.

Raar hoor, om via facebook van broers of zussen zulke belangrijke gebeurtenissen te horen! Je hoort toch eigenlijk je broers en zussen, ouders en goede vrienden eerst persoonlijk op de hoogte te stellen. Wat je daarna op facebook zet, is een ander verhaal. Niet leuk zo!

Seepje, hoe is het nu met jou en je stoere binkies? Wat zeiden ze?

Wat echo's betreft, de 20 weken is waarschijnlijk ook mijn laatste echo geweest. Een liggingsecho, als je geen echo krijgt, hoe weten ze dan hoe je kindje ligt. Toch wel handig om te weten als je gaat bevallen.

7. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik ben gister ook weer op controle geweest, alles was goed en mijn bloeddruk was gelukkig niet meer te laag :).

Elsa, ik zou dat ook niet waarderen. Vreemd hoor..

Ik praat de laatste tijd niet zoveel mee maar dat komt omdat ik het best druk heb en niet zoveel puf heb om overal op te reageren. Ik lees wel alles hoor :).

8. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Over een half uurtje ook weer controle.

Heb maandag een bloedsuiker dagcurve omdat ik meer kans heb op zwangerschapssuiker. Volgens mij waren de waarde's prima. Straks even bespreken met de VK.

Ik heb ook over 6 weekjes een echo! Een groeiecho en tevens om te kijken of te placenta al omhoog is gegroeid.

Kleine is hier trouwens erg bewegelijk wel 5-10 momenten per dag dat ik het goed voel. Gisteren toen ik wilde gaan slapen bleef hij/zij sporten haha. Lag toen op een gegeven moment hand op mn buik en toen werd het rustig:D!

9. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    He meiden, even wat stiller geweest, maar wel alles meegelezen. Seepje hoop dat je gesprek goed is gegaan! En dat je nu je rust neemt.

Ik heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts. Voel al een week een klein knobbeltje in mijn borst. Ben nogal angstig aangelegd dus maak me meteen bezorgd. Iedereen zegt dat het waarschijnlijk een melkklier is, maar ik kan die angst niet van em afschudden. Weet dat het ook logisch is in de zwangerschap. Hebben jullie dat ook? Voel natuurlijk overal in mijn borsten wel meer kliertjes. Maar eentje lijkt er net wat groter en wat harder. Snappen jullie wat ik bedoel? Misschien dat jullie dit ook herkennen?

Ik heb gisteren controle gehad bij de vk en alles was verder goed. Kleine is een flinke druktemaker. Voel hem eigenlijk zowat de hele dag door wel. Ik heb juist het idee dat hij s avonds rustiger is.

10. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    Je man is een sufferd, maar het is toch niet het einde van de wereld?[/QUOTE]

Ja dat is hij hihi

11. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    Ooh wat onpersoonlijk via Facebook. .
    Mijn vriendin is maandag bevallen en ze heeft een apje gestuurd dag later pas op Facebook kenbaar gemaakt . .

12. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Nou de kleine en ik zijn weer goed gekeurd;)! Over 3 weken weer controle. Afspraak voor 30 weken echo is ook gemaakt!

13. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Sorry ik ben even stil geweest, weinig zin / energie gehad om te reageren.

Bij het WKZ zijn we slachtoffer geworden van de academische bureaucratie. Helaas. Hier hebben wij excuses voor gekregen.

Voor mijn werk. Nou zelfs een gesprek met de arbo is niet nodig want ik hoef 'wegens hoge risico's van de zwangerschap' niet meer terug te komen. Kan ik dit aanvoeren als discriminatie ja. Heb ik daar zin in? Nee. Ik heb dus voor de komende jaren wel weer even genoeg ellende over me heen gehad en hoop dat alles van nu af aan weer positief gaat!

14. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @seepje, kwam dit bericht van je werkgever dat je niet meer terug hoefde te komen? En wat wordt er precies mee bedoeld? Dat je na je verlof wel gewoon weer aan het werk kan daar?

15. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ze hebben opgezegd in mijn proeftijd, maar na mijn zwangerschapsverlof was ik van harte welkom weer. Dus ik ben nu 'ontslagen' wegens hoge risico's en kans dat ik de ziektewet in zou moeten wat voor hun onhandig is maar na mijn verlof mag ik gerust weer terug komen.

Nou dankje de koekoek.

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Wat een fijn volk zeg. Echt no way dat ik dan terug zou komen na mijn verlof.

17. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ongelofelijk seepje... Ze hebben dit vast telefonisch of mondeling aan je doorgegeven, niet op schrift? Ze weten vast zelf ook dat dit discriminatie is en dat ze dit niet mogen doen... Maar jij bent er mooi klaar mee zeg! En in deze tijden is het al lastig om aan een baan te komen... Ik kan me goed voorstellen dat je daar niet meer naar terug wilt.

Na de eerste boosheid en teleurstelling zou ik toch proberen het te laten rusten, na je bevalling kan je weer verder kijken wat je wil. Wie weet ziet de arbeidsmarkt er dan ook weer wat rooskleuriger uit en vind je wel weer een leuke nieuwe baan. Probeer nu vooral je rust te pakken, want dat heb je wel verdiend na al die ellende...

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een schoften :x:x:x op je werk!! Zo ga je toch niet met mensen om!!! En na je verlof mag je gewoon weer terug komen :$:x:x, wat uitgekookt zeg!! Echt discriminatie ja!! Maar ja voor je eigen rust misschien beter om het te laten rusten!
    Ze verdienen jou niet terug na je verlof! Ik zou na je verlof gewoon ander werk zoeken, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. De banen liggen niet voor het oprapen. Heftig hoor!

Kunnen jullie het financieel die maanden zonder jouw salaris? Ik hoop het voor je/ jullie!

19. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Wat een onzin zeg seepje :eek:! Helemaal omdat ze je eerst zo goed vonden dan zie je dat ook niet aankomen.. Ik zou daar zeker niet terug komen na je verlof.

20. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Vandaag feest, onze kleine meid wordt 1 jaar! Yay! Vanochtend al gevierd met ballonnen en feesthoedjes. Nu aan het werk en vanavond de taart en cadeautjes (of zaterdag als ze vanavond te moe is)

@seepje, bah zeg, wat belachelijk. Welke risico's lopen zij dan? Als jij eerder met verlof moet of je ziek meldt ivm je zwangerschap vergoed het uwv de kosten aan ze. Mijn zusje heeft onlangs hetzelfde meegemaakt, het mag allemaal niet maar het komt in de praktijk zo vaak voor.

Deel Deze Pagina