@Pukjepuk, goed bezig! Leuk hè alle spulletjes kopen (behalve die aanslag op je portemonnee dan)? "Helaas" hoeven wij eigenlijk niks meer te hebben behalve een nieuwe luiertas en een 2e babyfoon dus valt er nog maar weinig te shoppen. @seepje, leuk dat je zoveel haakt. Ik kan er niks van, anders had dochterlief al wel een mutsje gehad voor de winter. Ik heb ergens nog een patroon voor een sinterklaasboot, als ik ooit leer haken dan wordt dat mijn doel. Hier een lekker productieve dag gehad, druk aan het typen geweest aan m'n afstudeerscriptie. Had net alleen even een moeilijk momentje, heb ik wel vaker de laatste week als ik me realiseer dat ik al mama van 2 was geweest als ik geen miskraam had gehad. Gelukkig helpt onze knul me door me te kietelen van binnen dus valt er vanzelf wel weer wat te lachen.
Hier weer een berichtje van mij. Zit nu te kijken naar de terugkomst van de MH17 reizigers. het blijft indrukwekkend, maar ik ben wel "blij"dat ik gewoon thuis ben. Al verwacht ik het wel redelijk druk aankomende maandag ivm de herdenking. Hier nog geen speciae kleding gekocht behalve dan 2 broeken via marktplaats voor ttaal 10 euro. Ik hou van ruim zittende kleding, dus een aantal spullen passen me geukkig wel. Verder hebben wij werkkleding, en heb alles voor werk wat maten groter gekregen. Ook een XXLjas van Helly Hansen, dus de komende 2 maanden moet ik die jas kunnen blijven passen. Verder ben ik gisteren gebeld door een voor mij onbekend nummer, en vandaag weer. Toch maar terug gebeld, en het bleek de VK te zijn. ZE had de uitslagen binnen van ijzer en vit D. Mijn ijzer is goed maar vit was 15, wat minimaal 50 moet zijn.... een grote insuffecientie dus. Nu zit ik vanaf vandaag aan de Vit D.
@goblins, ik moet ook laten prikken op vit D, denk dat ik dinsdag ga (krijg ook gelijk weer een suikertest). Goed dat ze je daar extra op gecontroleerd hebben. Vandaag weer een dag scriptie-dag. Man en dochter zijn lekker op bezoek bij vrienden en familie, dat helpt me er wel aan te herinneren dat ik nu echt door moet zetten als ik zulke uitjes niet meer wil missen.
Uitgerekende datum: Februari: 10 kimm1985, 29 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 14 Lovingmyboy, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen Purplebee, 33 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen 15 Floddertje123, 23 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen Juels75, 39 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 16 Wevin, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Rens90, 24 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje 17 Hartjes, 29 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje Jori, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Lies2, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Lalay, 38 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje Yasmientje14, 21 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Set, 24 jaar, 1e kindje, het wordt een verrassing vleugels, ? jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing banaan2014, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 18 Carlien, 25 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen Zonnestraal2, 24 jaar, 3e kindje, het wordt een jongen 19 Zomersproet, 41 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Elsa86, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje melanieV83, 30 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen 20 liniej, 24 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Hilly79, 35 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje Hope1992, 22 jaar, 1e kindje, het wordt jongen Nicole2407, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 21 Bloem1989, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Dana23, 23 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje Rainbow88, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje 22 Ahl, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing jes12, ? jaar, ? kindje, het wordt een jongen Tiarah, 26 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen lausje2010, ? jaar, 4e kindje, het wordt een jongen leene, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Semver, 24 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 23 seepje, 23 jaar, 1e en 2e kindje, het worden 2 jongens 24 Hilly1980, 34 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen Dyson, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen Pukjepuk, 31 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen Wishing, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen/meisje/verrassing 25 Flashyfly, 31 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing goblins, 38 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen MyNameIs, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje Damathat, 34 jaar, 2e en 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 26 manonenmike, 30 jaar, 2e kindje, het wordt een jongen Onyx, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen Rifer, 26 jaar, 2e kindje, het wordt een verrassing josephinevh, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen Faith2612, 21 jaar, 1e kindje, het wordt een jongen 27 Lotus560, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Malika1989, ? jaar, 1e kindje, het wordt een jongen Centurychild6F3, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje 28 R1985, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een verrassing leentje88, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Jacky86, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing gerdia, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Wivine, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Ior, 28 jaar, 2e kindje, het wordt jongen ikkin08, 25 jaar, 3e kindje, het wordt een verrassing pinkster, 28 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje Maart: 1 Bloesem 33 jaar, 3e kindje, het wordt een verrassing Tgirl, 33 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Afspraken/Echo's November: 12: MelanieV83: controle vk Pinkster: controle vk 14: Hartjes: 3D echo 19: Elsa86: 3D echo Rainbow88: Echo 20: Tgirl: controle vk 22: Rainbow: 3D echo 25: Hilly1980: groeiecho 26: R1985: controle vk December: 1: manonenmike: 4D echo Rainbow88: 3D echo 2: Dyson: groeiecho en controle vk 4: Ikkin08: Echo Wishing: 3D echo Januari: 12: Centurychild6F3: Echo ter beoordeling van placenta *11 vlindertjes* Mariska1985, SoProud, Saar88, Fox, Vogelhuisje, heidi88, piesofkeekje, morgenzon, Lita, MRCD, sun123 Snelzoekfunctie: bevallingslijst
Hoi Dyson, Om de vit D heb ik zelf gevraagd omdat ik chronisch ziek ben en ik zo ie zo al problemen kan krijgen met vit d. Zwanger of niet. En nu blijkt maar dat het goed is dat ik erom gevraagd heb. En wat ik me nog meer afvraag, ik drink nu zeker een liter melk per dag, soms meer, en daar zit ook vit D in (volle melk) en hoe laag het geweest was als ik geen melk had gedronken. Ik heb ook is gelezen at de gevolgen zijn van vit te kort en dat is vermoeidheid, kramp in de spieren en loodzware benen. laat ik nu net alle drie hebben ik alles maar wijten aan de zwangerschap..... Verder heb ik 26 nov eer controle VK. Morgen ga ik een afspraak maken voor mijn 30 weken echo, die komt er morgen ook bij. Dit zal ergens half dec worden.
Nog een bijwerking van Vit D tekort is neerslachtigheid, en omdat depressies voorkomen in mijn familie word ik daar nu extra op getest en om zeker te weten dat ik wel genoeg vitamines binnen krijg omdat ik niet zoveel eet.
@seepje, ik gebruik zelf liever niet te veel paracetamol, mijn maag kan er niet zo heel goed tegen, nooit gekunt ook dus ik neem zelf voor mijn max 2 stuks om niet een week lang met maagkrampen rond te lopen Vandaag via marktplaats nog een zo goed als nieuwe stokke xplory v3 opgehaald! COmpleet met maxi cosi, regenhoezen en muskietennetten etc. Scheelt een hoop op de nieuwprijs, en het model is voor mij en mijn vriend fijn daar wij beiden groot zijn (1.87 en 2.00m). De bekleding is zijn eerste rondje in de wasmachine aan het doen dus dat is straks weer fris en fruitig! Morgen een stokke tripp trapp ophalen en dan zijn de grootste dingen toch wel binnen. Verder deed ik hard mijn best om bij de hema een bestelling te doen voor babyuitzet want ze hebben vandaag 15% korting op alles wat online te koop is, echter is nu halverwege de site vastgelopen... ach ja, we wachten even af
Ik ben echt een watje en heb bij deze zwangerschap en bij mijn dochter in de hele zwangerschap 1 paracetamol op. Ik heb toch ergens het idee dat het kwaad kan ofzo terwijl ook de vk al vaker heeft gezegd dat het niet zo is. @Centurychild, fijn dat je een mooie deal hebt kunnen maken voor je kinderwagen. De Stokkes zijn inderdaad lekker hoog, het is echt totaal niet mijn smaak maar ze lijken me lekker praktisch voor lange mensen. Is het nog gelukt met je bestelling bij de Hema? Heb ik al eens gezegd dat ik dol ben op maandagen?
Hier ook alleen paracetamol in noodgevallen hoor. Afgelopen 2 dagen erg ziek geweest. Lichte voedselvergiftiging. Bah. Kan je je daar beroerd van voelen. Vandaag een groeiecho en controle bij de gynaecoloog en afgelopen weekend een babyshower gehad erg gaaf! En vanmorgen even met de babykamer bezig geweest. Is steeds meer af en eigenlijk heb ik op een boxkleed na alles gewoon in huis. Qua kleding nog wel een flinke aanvulling nodig maar stapsgewijs druppelt dat ook steeds meer binnen!
Mooi hoor, seepje. Ik ben nog steeds bezig met de aankomende kinderkamer leeg te halen. Mijn hemel wat een troep heb ik in huis... Verder aanvulling op de lijst, 16 dec heb ik 30weken echo ivm placentaliggingbepaling.
Wat zijn jullie allemaal al ver zeg met de kinderkamer! Wij hebben eigenlijk nog helemaal niets gekocht Ik wil wel heel graag, alleen denkt manlief het ongeluk brengt alles nu al te kopen haha! Ik ben hem ervan aan het overtuigen dat het onzin is en dit begint goed te werken Ik heb al wel rondgekeken wat ik graag zou willen hebben en gelukkig hebben mijn man en ik dezelfde smaak! Nu nog even een dagje afwachten dat hij vrij is en we kunnen shoppen Ik was eerst helemaal verliefd op de Stokke Crusi in het grijs. Vandaag was ik met mijn moeder even in een babywinkel en toen zag ik de Mutsy Evo Urban. Deze vind ik ook erg mooi, niet zo laag en erg belangrijk hij reed lekker. Hij was nu in de aanbieding voor 559 compleet.. scheelt toch een hoop geld met een Stokke die je voor 1400 euro compleet koopt! Ik voel de kleine steeds meer bewegen en schoppen, ik blijf ervan genieten! We hebben een apparaatje te leen gekregen zodat we naar het hartje kunnen luisteren af en toe! Wil dit niet te vaak doen voor de stralingen maar wat een mooi geluid <3 Soms kan ik het nog steeds niet geloven dat er een kleintje in mijn buik groeit
Ik ga vanavond voor het eerst naar zwangerschapsyoga! Ben benieuwd, nog nooit aan yoga gedaan. Hier ook nog niets klaar! Eerst een huis vinden met een kamertje voor de kleine! Nu nog gemeubileerd in een twee slaapkamer app. We zijn wel met een huis bezig, maar is nog niet zeker of die het word. Werkgever van mijn man moet het goedkeuren:x
Er staan hier 4 grote dozen van de BabyDump met allemaal spulletjes die ik besteld heb en ik ben me aan het beheersen tot ML thuis is, zodat we het samen open kunnen maken Verder is het bij ons wachten tot de aannemer met de babykamer kan beginnen. Ik heb er zoveel zin in! Het kan mij niet snel genoeg gaan. Ik wil zo graag alles inrichten enzo.
Ik heb 2 reuzenbaby's! Bijna 2 kilo baby in mijn buik nu en ongeveer 30cm. Ze doen het super en trappelen er lekker op los. We kregen zelfs een handkus van 1 boef! Morgen de suikertest. Pfff zie er nu al tegenop @hilly79 waarom moet de werkgever het goedkeuren?
Oh wat leuk Hilly! Ik had ook nog nooit een les yoga gevolgd, maar vind zwangerschapsyoga erg leuk! Dat zal behoorlijk zwaar zijn in je buik Seepje! Fijn dat ze het zo goed doen 😁
Toevallig heb ik ook vandaag een afspraak gemaakt met de kraamzorg... Heeft een van jullie het bezoek al gehad en wat doen jullie ter voorbereiding op dat gesprek?
@purplebee, bij vorige zwangerschappen gesprek gehad voor de kraamzorg. Het is handig om na te denken of je speciale wensen hebt m.b.t. De kraamverzorgster. Ik gaf bijv aan dat ik een niet-rokende wilde. En verder keken ze de eerste keer naar het kamertje.
De yoga was lekker ontspannen, kwam er rustig vandaan. @seepje, wij wonen hier in opdracht van het werk van mijn man. Omdat mijn man een bepaald beroep/statuut heeft, bemoeit de werkgever zich met de woning. Nu is dat hier wat minder streng als in een wat "gevaarlijker" land. We hoeven nu niet in een " gated community" te wonen, maar gewoon in de stad. Over de intake van de kraamzorg, dat is niet zo heel spannend. Je hoeft er niets voor te doen of voorbereiden. Ze gaan je info geven over de kraamzorg, wat je mag verwachten, wat je wensen zijn, de uren, de uitzet. Wat sommige mensen denken, het is zeker geen controle Wel ben ik benieuwd welke kraamzorg organisatie jullie hebben?
Wij gaan voor zin kraamzorg maar heb nog niet van ze vernomen. Hoeft van mij ook nog niet haha. Dat ik vandaag een afspraak heb gemaakt voor een bevallingsgesprek op 19 december vind ik al eng.... dat klinkt zo dichtbij terwijl ik dan al gewoon op de 30 weken zit :O