Hoi allemaal! Wat zijn jullie druk met de babykamers zeg! Wij hebben nog helemaal niets gekocht manlief loopt er niet zo hard voor.. Hij wacht liever op de januari sale. Gisteravond had ik opeens last van een lekkende borst. Was heel raar! M'n shirt was opeens een beetje nat en ik zag eerst een doorzichtige vloeistof uit m'n borst komen en daarna leek het al op melk! Hebben jullie dit ook gehad? Schrok er eerst wel van, het leek me nog zo vroeg. Even gegoogeled en blijkt het niet erg is gelukkig!
@wishing : En hou je dan ook rekening met de levertijd als je iets nieuw wilt kopen? Toen wij rondkeken kreeg ik te horen dat op sommige meubels wel 10 weken levertijd zat . en ja dat is het begin van je melkproductie heel normaal Ik heb er (gelukkig) nog geen last van.
Ben ik me erg bewust van! Ledikantje en commode gaan we bij Ikea kopen. manlief heeft pech, hij moet er toch aan gaan geloven!
Hoihoi, ben ik weer even. De afteltopic, tja, ik vind het hier ook wel gezellig eigenlijk. Ik heb al moeite met hier alles bijhouden, laat staan als ik die ook nog ga bijhouden.... Seepje, wat zu lje het inderdaad al verschrikkelijk zwaar hebben, we hebben wel. geluk dat het niet hartje zomer is. Ik merk ook dat alles zwaarder wordt. Ik heb dit eekend een clubmatch gehad van het kooikerhondje, dat was gisteren, en vandaag ook nog een verjaardag..... PFFFFF, ik heb een hele harde buik gehad, veel pijn in mijn heup (spier zit wat scheef) en zooooo verschrikkelijk moe. En mrogen gewoon weer werken, maar wel op een fijne werkplek waar ook veel tijd is voor ontspanning. lekker ouwehoeren, dus dat gaat al een hele hoop schelen. dinsdag weer naar Hilversum, voorbereidingen reffen voor zaterdag voor de laatste rit MH17, maar zaterdag hoef ik er niet bij te zijn. Dat is wel pretig, het doet me emotioneel te veel. De huidige rustige toestand zoals eht nu is is goed te behappen, zolang er niet te veel nabestaanden bij de poort staan. woensdag naar de Vk, dus de hele dag vrij (te ver rijden om op en neer te gaan) donderdag weer werken en vrijdag vrij. kan ik mooi ontspannen, ik heb me al wel voorgenomen, dat als dit zo dorgaat met mijn ahrde buiken ik me ziek ga melden. Al heb ik geen flauw idee wat ik de hele dag thuis moet doen, whahaha. de kinderdagkamer gaan we in de kerstvakantie aan beginnen. Een vriend van ons komt helpen behangen etc. Ik kan dat ook wel maar nu even niet. Alle meubels krijgen we van een vriendin, incl haar hele babyuitzet van 0 tot 12 maanden.... Dan hoeven we daarna alleen nog maar wat spulletjes erbij e kopen die we zelf nog willen en we hebben ook al wat liggen. Veel liefde en s6 gewenst voor iedereen aan komende week, ik meld me woensdag hier weer.
Haha verstandig wishing! Hier net voor een prikkie 2 slaapzakken, 3 kruikenzakken, een badcape, een muziekdoos en een draagdoek op de kop kunnen tikken van het merk cotton baby. Via een faillisementsveiling, helemaal happy. Nu nog even duimen dat we daar ook nog 2 boxkleden voor een prikkie aan toe kunnen voegen. Zijn we onder de 80 euro klaar terwijl dat normaal de prijs was van 1 slaapzak en een boxkleed @goblins : Die buik is echt rete zwaar maar goed, niet klagen maar dragen
Ohh wat goed Seepje! Heerlijk om op die manier te winkelen Goblins, heftig werk zeg! Is al erg genoeg wat er is gebeurd en als je er dan dagelijks mee geconfronteerd word, kan ik me voorstellen dat heel emotioneel is! Wel je rust nemen hoor! Thuis zitten vind ik zeker niet leuk op dit moment.. Heb helaas geen keuze en moet toch echt aan m'n lijf denken en de kleine
Seepje, hele mooie buik!! Hier is de kamer volledig behangen, 5 december leveren ze de meubeltjes, dus dat wordt mijne sinterklaas
Hey dames, Ben er niet heel erg veel, ik probeer wel bij te blijven..... Maar ik ben gisteren in elkaar gezakt. Ik voelde me niet goed worden op de trap, ben gaan zitten op de trap, vervolgens kwam ik onderaan de trap bij. Zelf denk ik dat mijn oververmoeidheid me heeft ingehaald: ik voel me stomdronken namelijk. Maar de vk die gisteren langs is geweest denkt dat ik door de heersende griep geveld ben. Erg gek, ik kan prima eten en voel me verder niet ziek. Alleen enorme hoofdpijn, duizelingen en gisteren misselijk nadat ik moest eten van de vk. Baby gaf gisteren goede hartslag en bloeddruk is prima. Vanmiddag naar de huisarts, hopelijk krijg ik wat slaapmedicatie: ik trek het echt niet meer zo....
Het drama van het kastje naar de muur gestuurd worden..... Huisarts durft niet de verantwoordelijkheid te nemen: uitzitten is de enige optie. Voor mij dus niet zei ik tegen hem: dit loopt verkeerd af. De volgende keer kom ik misschien minder gelukkig terecht, ik ben het merendeel van de dag alleen. En dan? Zou de gynaecoloog iets voor me kunnen doen? Oh, dat was nog wel een optie: bel inderdaad daar maar eens naartoe. Dus thuis de poli verloskunde van het ziekenhuis gebeld. De assistente overlegde met de dienstdoende verloskundige. Deze had wel een antwoord, maar verwees de assistente door naar de gynaecoloog. De gynaecoloog was in een bespreking en zou voorlopig niet aanspreekbaar zijn. Maar de verloskundige van het ziekenhuis had et volgende gezegd: Mevrouw valt tot 36 weken onder de reguliere verloskundigenpraktijk en de huisarts. Dus als ze eventuele slaapmedicatie nodig heeft, moet ze daar zijn. Als ze het echt niet voor elkaar kan krijgen, kan ze via de reguliere verloskundige praktijk in overleg met de gynaecoloog.... Daarom maar weer met de reguliere verloskundige gebeld, deze stelde voor om in overleg te gaan met de gynaecoloog, omdat ik op deze manier niet geholpen ben en de situatie ernstig genoeg is. De gynaecoloog wil me dus zien om te bepalen wat er gedaan kan worden. Nu kan ik dus maandag 1 december naar de gynaecoloog. Hopen dat ik het vol kan houden tot die tijd. (ze zitten met gedeeltelijke sluiting door een interne verhuizing) Zodra het beter gaat zal ik me hier weer melden. Dan weten jullie waarom ik er voorlopig niet meer zal zijn. Jullie allemaal heel veel succes de komende weken en bedankt voor de steun die ik tot nu toe heb gehad van jullie!
Wat heftig Tgirl! Let goed op jezelf hoor. Goed dat je zo hebt aangedrongen zodat er toch nog naar gekeken gaat worden, niet gelijk genoegen nemen met het eerste antwoord. @Wishing, sinds ongeveer een week lek ik ook weer. Bij mijn dochter lekte ik ook al vrij vroeg en heeft het (ondanks dat ik geen bv heb gegeven) nog een aardige tijd door. Dit jaar maar uitwasbare zoogcompressen kopen want er gaan best wel aardig wat dozen doorheen zo... De kamer moet nog in tweeën worden gedeeld, het babykamertje wordt zo'n 6m2 dus niet heel groot. Maar wat heb je nodig behalve een bedje, commode en in het begin een stoel? Als de stoel weg kan is er nog wat ruimte voor een kastje of tafeltje om aan te spelen, maar het idee is toch dat zodra ook meneertje lekker doorslaapt hij bij zijn grote zus op de kamer kan.
Tgirl, wat schrikken zeg! Pas je goed op jezelf? Hier meer last van de bekende maagklachten, veel oprispingen maar dat kan wellicht nog samenhangen met de misselijkheid die ik al vanaf week zeven heb Hier hebben we de inhoud van het kamertje compleet maar de kamer zelf moet nog geverfd worden (muren en houtwerk) en er moet een nieuwe vloer in. Vandaag gekeken voor gordijnen, de keuze lijkt erg makkelijk dus morgen gelijk maar bestellen Er zit een vaste kast in de babykamer dus geen losse kast maar die kast dient wel opgelnapt te worden. Ach er is nog tijd genoeg en alles is nu gestript en geschuurd dus komend weekend verven!
Tgirl, wat eng!! Pas goed op jezelf, meid, en wat goed dat je vol hebt gehouden bij de verloskundige! Laten ze er in het ziekenhuis maar goed naar kijken! Globins, veel harde buiken betekent dat je rust moet nemen dus je mag je dan best ziek melden, vind ik. Hier gaat het voor de rest goed, ik had alleen aan het einde van de dag last van mijn rug op het werk. Nu gelukkig niet meer! 9 December heb ik intake van de kraamzorg, ik ben benieuwd. Onze babykamer is dan nog niet klaar. Maar ja, we hebben wel al best wat gekocht en order voor een bestelling liggen. Voor de rest ben ik boos. Ik wil borstvoeding geven en dit blijven doen na mijn verlof en ik heb dit aangegeven, maar een andere ruimte voor het kolven dan de toilet hebben ze voor mij niet. :x Ik kon hoog of laag springen, anderen hebben dat ook zo gedaan en ik moest dus niet zeuren. :x
Pukjepuk, Ik heb me redelijk verdiept in eth kolven, maar ik heb het geluk dat ik een makkelijke werkgever heb, ik krijg mijn eigen legeringkamer met koelkast....... daar kan ik kolven. Deze heb ik voor jou gevonden: werk en kolven en nog 1 over werk en kolven En toilet is dus geen geschikte ruimte om te kolven....
En toch reageer ik even verder, hihi. Ik ben nu redelijk rustig en ik voel de kleine al weer goed bewegen. Ik heb vandaag een pleurisdag op werk gehad, een korte aanvaring met mijn chef in Doorn. Zij viel mij verbaal aan, waar anderen bij waren, dus ik (ook onder invloed van mijn hormonen) dook daar op in. ZE was erg pissig, omdat ik haar in een hoekje dreef. Tja, ik ben verbaal akelig sterk. Z gaf voorbeelden die klinklare onzin waren, tja, dan moet je niet bij mij zijn. Zonder zwangerschap kan ikd aar al niet tegen, nu klap ik er helemaal bovenop. ( ik ben ebst lief hoor, maar ga me niet van iets betichten wat niet klopt, dan heb je aan mij een vreselijk verkeerde). In eht kort komt eht er op neer dat anderen hun werk neit doen (door onkunde of luiheid) en ik dat mag oplossen, voor aankomende maandag..... tja, helsas voor haar zit ik de rest van de week thuis of in Hilversum. Ik ben er best beroerd van. Als dit verhaal eens taartje gaat krijgen zit ik bij de VK en gooi ik alles eruit wat me dwars zit, en geef ik san dat ik harde buiken heb. Dan weet ik zeker dat ik de rest vaan het jaar thuis zit, dan maar geen kerstlunches.... Tgirl, ik hoop dat ze snel wat vinden, en dat je snel weer normaal kan slapen, dat scheelt al een hele hop met in mekaar zakken. Ik denk aan je. En Seepje, inderdaad, niet klagen maar dragen.... mijn buik wordt al behoorlijk zwaar, maar gelukkig heb ik zittend werk. Af en toe lopen of fietsen, om ff ergens heen te gaan op de kazerne, maar dat is noooit meer dan 800 meter. Afgelopen nacht wel redelijk beroerd geslapen, maar ik verwacht dat ik aankomende nacht wel goed slaap, ik voel me nu al zo moe, maar als ik te vroeg naar bed ga, ben ik morgenvroeg om 4 uur wakker, whahahaha.
Zojuist groeiecho + controle bij de gyn: alles keurig. Hoofdomtrek precies op de middenlijn, buikje er net ietsjes boven en bovenbeen nog ietsjes langer, maar allemaal keurig binnen de lijntjes. Mijn bloeddruk was 125/70 en de afgelopen 4 weken ben ik wel 4 ons aangekomen Ik zit nu over 27 weken bekeken op 3kg gewichtstoename. Kortom: naar volle tevredenheid!
Lekker bezig Hilly1980! Ik mag volgende week weer, ben benieuwd hoe het er dan voor staat aangezien ik dan 4 weken op dieet ben. Vandaag een wat pijnlijke buik, misschien toch iets te actief gezwommen gisteravond? Of misschien is knullenmans anders gaan liggen, heb nu duidelijk 1 harde kant dus misschien dat meneertje daar is gaan liggen en nu meer tegen de placenta schopt waardoor hij minder actief lijkt.
Hallo! Ben ik weer even.. Ik kom zo tegen het einde me wel wat vaker melden, ik ga het iig proberen Tgirl, denk je wel aan jezelf meid?? Rust nemen! De rest vd wereld kan de boom in! Hier gaat alles zn gangetje. Gisteren controle gehad, goedgekeurd maar de gyn wil wel een groeiecho over 2 wk. Dat mn meisje klein is is geen verrassing (kleine ouders en 3/4 arabisch) maar ze wil het even laten checken. Ik voel nog steeds enorm veel beweging, mn buik lijkt soms een pudding die alle kanten op gaat. De kids spelen al met haar, dan tikken ze op de buik zodat ze gaat reageren.. Met veel hilariteit tot gevolg. Volgende week komt mijn schoonmoeder over uit Jemen! Ik ben enorm toe aan hulp en ondersteuning. Ik heb buiten normale vermoeidheid allee. Flink last van mn bekken, vk adviseerde een bekkenband. Die moet ik ff regelen via de ha.
Zojuist controle gehad, alles dik voor elkaar. Slechts 1 kg aangekomen in 4 weken. Niets gehoord over nog een echo, maar ook vergeten te vragen 18 dec volgende controle.
Bedankt voor alle reacties! Het gaat gelukkig ietsje beter: de hoofdpijn is zo goed als weg. Maar die ellendige duizeligheid blijft me teisteren... Ik voel me nog steeds dronken :x Ik merk wel dat ik me ernaar aanpas: als ik op een bepaalde manier beweeg, is het goed te doen. Mijn meisje van bijna 2 is heel lief voor me, ze komt me steeds kusjes brengen en is steeds rustig aan het spelen of lekker tv kijken. Dus mama kan stil op de bank zitten Ben benieuwd wat de gynaecoloog maandag voor me kan betekenen, nog 13 weken met dit gevoel rondlopen trek ik niet hoor! Iedereen is al zo druk met de kinderkamertjes.... Hier wordt voorlopig nog geen kamer ingericht: we hebben een co-sleeper en daar zal 't kleintje hopelijk 6 maanden in slapen. We hebben het huis te koop staan, dus we wachten nog even af of er binnenkort een gegadigde komt. Zolang blijft de aanstaande kinderkamer nog de drumkamer van mijn man. Anders kan hij niet meer repeteren voor zijn bandjes. We hebben namelijk maar 3 slaapkamers, 1 voor ons, 1 voor onze dochter en 1 nu dus nog als hobbykamer. Daarom willen we ook verhuizen: we hebben een woning met meer dan 3 slaapkamers nodig. Helaas heeft onze makelaar geen gelijk gehad: hij had verwacht dat het binnen 6 maanden verkocht zou zijn, maar het staat nu exact 11 maanden op de markt Nog maar even geduld hebben denk ik