Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hi lieve meiden, ik was al niet zo heel erg actief meer maar heb op dit moment zoveel aan mijn hoofd dat ik weinig tot niet meer ga reageren.. Wil jullie allemaal een fijne bevalling wensen en hoop dat het allemaal heel voorspoedig gaat en jullie herstel net zo vlot zal gaan als wat ik zelf heb ervaren.

Helaas hebben wij gisteren te horen gekregen dat Q. een ernstige chromosoomafwijking heeft. Wat dit gaat inhouden is nog niet bekend omdat hij uniek is. Nergens anders in de wereld is een kindje beschreven wat dat deel mist en dus kan ook niemand ons vertellen wat het in gaat houden. Het is op chromosoom 5 en ze kunnen ons wel een verwachting geven maar het is allemaal speculeren en koffiedik kijken. Wij zijn kapot. Intens verdrietig. Vooral ook omdat hij gisteren ook een bloedtransfusie kreeg en vandaag de coffeine weer is gestart om zijn ademhalingscentrum wakker te houden. Hij had zoveel dipjes waar hij soms zelf niet meer uit kwam en dan grauw werd dat ze dit verstandig vonden. Wat dus direct als gevolg heeft dat wij ze niet tegelijkertijd mee naar huis mogen nemen. Na het stoppen van de coffeine die hij minimaal een week krijgt moet hij ook nog een week aan de monitor blijven liggen. R. kunnen we naar verwachting volgende week mee naar huis nemen omdat hij nu al vaak meer dan de helft van zijn flesjes zelfstandig leegdrinkt.

Grootste verdriet zit hem dan in het feit dat ik een boefje thuis heb die dan niet meer mee mag naar het ziekenhuis omdat het een broertje is die de waterpokken nog niet heeft gehad… Dus compleet zijn we dan voor een tijdje niet meer…. En dat… dat voelt hartverscheurend…

2. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Lieve Seepje ik leef zo met je mee ! Jouw situatie is idd hartverscheurend ! Ik wou graag dat ik iets voor je kon doen! Maar ik ga bidden voor Lieve Qwin . Veel sterkte en hopelijk nogmaals dat jullie heel gauw lekker compleet thuis kunnen zijn. Hele dikke knuf meis! Hou de moed niet op !!!!!! Xxx

3. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Lieve seepje,
    Heel veel sterkte met de verwerking van dit alles. Ook hier bidden we voor jullie. Ik kan eigenlijk niet goed voorstellen hoe dit voor je zal zijn, ik hoop dat je ondertussen wel veel kan genieten van je mannen. En lekker veel knuffelen.

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    lieve Seepje, wat heftig en erg allemaal!! De ene klap na de andere klap! :( Dit had je ook niet verwacht! en wat een onzekerheid nog!
    Weet dat ik aan jullie denk en voor de kleine Qwin en voor jullie bid!
    Sterkte en een dikke knuffel!!

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL

Ik zou de muur niet roze verven. Misschien ergens een schilderijtje met roze tinten of mooie muurstickers met roze kleuren. Goede muurstickers kunnen ook heel mooi zijn. Ik heb bijvoorbeeld geen muren geverfd maar gebruik gemaakt van muurstickers.

Wat gaaf trouwens zo'n echo! Zie je dan ook al haartjes enz. Misschien keek ze boos omdat de echo haar verstoorde in haar slaapje ;):p. Mijn laatste echo was met 20 weken, dus de eerste volgende keer dat ik onze kleine prins zie, is bij de geboorte.

6. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Lieve seepje, heel veel sterkte in deze onzekere tijd. Dikke knuffel voor jou en je gezin!

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Seepje, heel veel sterkte.

8. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Wat een naar bericht Seepje! Ik bid dat het allemaal meevalt met die kleine kanjer. Heel veel sterkte, wijsheid en kracht schat!

9. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zoals al eerder in het andere topic gemeld, sterkte voor jou en je familie!

Ik heb vandaag de muurschildering afgemaakt in de babykamer.
    Afgelopen zondag heb ik met een beamer en potlood de uitlijning gedaan en vanochtend maar de moed gepakt om deze echt te gaan verven.
    Het was een lange klus, half 9 begonnen en uiteindelijk om 3 uur klaar met een lunchpauze tussendoor.
    Al die tijd een vrolijk getrappel in mn buik :D alsof ze weet dat het voor haar is!

Voor degenen die het plaatje niet kennen, Casper en Hobbes (Engels Calvin & Hobbes) de jongen met de speelgoedtijger die in zijn fantasie echt is, stripboeken serie van Bill Waterson.
    Wij zijn groot fan hier :)

Bijgevoegde bestanden:

10. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Heel mooi Centurychild! Ziet er bijna uit als een sticker, heel netjes gemaakt dus.

@Elsa, hoe gaat het met de kleine meid? En met jou?

Iemand al een voorgevoel dat de kleine binnenkort gaat komen? Ik had zelf heel erg 5 maart in m'n hoofd maar neig nu toch naar half februari, er is nu al zo veel gaande daarbinnen dat ik toch niet meer denk dat het nog ruim een maand gaat duren.

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ook van mij nog eens veel sterkte Seepje!!

Centurychild : Ik ken die stripboeken precies niet maar vind 't wel een hele leuke tekening! Ferm dat je dat zelf kan, 't zou niks voor mij zijn :D

Dyson , ik heb niet echt een voorgevoel.. Heb enkel veel beweging in de buik, voor de rest geen symptomen.. Zolang ik niet overtijd ga, is mij alles goed :D

Gisteren 1ste x monitor gehad, was niet zo meegevallen vond ik. Ik werd flauw (Benauwd & duizelig), meteen druivensuiker gepakt maar baby werd ook flauw want machine ging in alarm (Ze had een tijdje hartslag onder de 100 ipv rond 150).. Vroedvrouw meteen raam opengezet en mij op li. zijde gelegd, toen ging het veel beter! Betere hartslag en veel getrappel :)
    Gynaecoloog zag die daling wel niet graag, wilt dat ik straks voor alle zekerheid terugkom..

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Met mij gaat het goed. Wel nog erg last van aambeien. Zitten is erg gevoelig. Geen last meer van stuwing (godzijdank):p
    Vandaag laatste dagje kraamzorg. Gelukkig wonen mijn ouders dichtbij en willen die overdag de hond uitlaten. We hebben een hond die behoorlijk aan de riem kan trekken, dus dat kan ik beter nog niet doen.

Met Emma gaat het ook goed. Drinkt de laatste paar keren steeds haar flesje leeg. En het lijkt erop dat we al snel meer moeten aanbieden. Nu nog afwachten of ze weer gegroeid is. Straks gaat ze lekker in de tummy tub.

Bekijk bijlage 440885

13. Ior

Ior Niet meer actief

Oh elsa, wat een heerlijk meisje!!! Krijg er kriebels van in mijn buik. Hihi. Nu wil ik ook! Haha

14. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Oooohhh wat een schatje Elsa!!! Ik kan niet wachten tot dat mijn meisje er is!!!

15. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Mooie meid Elsa!
    Heb je iets voor de aambeien? Curanol zalf en tabletten zou ik aanraden!

Hier vanmorgen de kinderen met de fiets naar school gebracht. Ging vrij goed. Verder ga ik lekker niets doen vandaag. Gister naar de kapper geweest, dus de haren zitten goed op de foto's ;)

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik heb momenteel zalf van de kruidvat. Zal eens kijken naar die curanol en tabletten. Hopelijk helpt dat.

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve Seepje, al een beetje bijgekomen van de grootste schok? Ik hoop dat jullie voldoende begeleiding en steun krijgen, want dit is niet zo maar wat.

Centurychild, wow wat een leuke en mooie muurtekening! Petje af hoor, op de muur tekenen/ verven is erg moeilijk! Vooral nu je hoogzwanger bent! Wel is tekenen natuurlijk erg leuk, vind ik ook. ;)

Elsa, ik had de foto al in het andere forum gezien en gereageerd. Maar het blijft een prachtige foto van een lief mooi prinsesje!
    Vandaag dus het laatste dagje kraamzorg. Zie je er tegen op straks geen kraamzorg meer te hebben? gelukkig wonen je ouders dichtbij en kunnen ze de hond uitlaten. Ook fijn dat ze dan iedere dag even langs komen.

Wat betreft geboorte van onze ukjes, zelf heb ik gevoel dat onze kleine man of op tijd of eerder komt. Veel mensen, niet verloskundige of zo, zeggen dat ook tegen mij, maar zelf denk/ voel ik dat ook. De kleine is ook al goed genoeg ingedaald, hoofdje is nog iets beweeglijk.

Zo, ik ga even met de hond naar mijn moeder toe. Mijn moeder is altijd in de middag van 13:00 tot 17:00 vrij, ze werkt gebroken diensten. Verder heb ik vanochtend op mijn werk voorgelezen, erg leuk om de kids weer te zien! ;) Het zijn namelijk de nationale voorleesdagen. Alleen weet ik nog steeds niet wat mijn werkdagen worden na mijn verlof. Er is tegen mij gezegd dat het zelf kan dat ik dat pas 10 dagen voor mijn eerste werkdag na mijn verlof hoor! :$:$:$
    Lekker handig wat betreft de kinderopvang voor onze kleine! Straks zitten bepaalde dagen opeens vol en dan heb ik een probleem, maar dat is mijn eigen probleem, vinden ze. Dat is wel even een domper. Het dagverblijf waar onze kleine naar toe gaat, bestaat uit één groep en loopt al aardig vol.

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik vind het wel jammer dat de kraamhulp weg is, want het was een hele leuke vrouw. Maar ik vind het ook wel lekker om weer mijn eigen gang te gaan.

Emma was vanmorgen weer iets gegroeid (10 gram). Ze weegt nu 2660 gram. Het aankomen gaat niet snel, maar ze komt iig aan. En ik weet dat ze goed drinkt en genoeg plas en poep luiers heeft. Nu nog even uitzoeken wanneer het weeguurtje bij het CB is, want daar wil ik toch iedere week wel even naartoe.

19. Hartjes

Hartjes Actief lid

6 aug 2011
    263
    0
    0
    Hoi Meiden,

Hier ben ik ook weer is een keer.
    Lees vaak wel mee maar kom er steeds niet aan toe om te reageren:)heb ook veel last van de GBS bacterie.
    Komt continu terug en heb vaak aan de antibiotica gezeten en daar ook weer bijwerkingen van gekregen.
    Gelukkig is hij nu weg maar zijn de harde buiken en voorweeén volop aanwezig en daardoor moest ik met 35 weken een ctg en inwendig onderzoek en toen zat ik nog goed dicht en de ctg was gelukkig goed.
    De vk heeft deze week weer inwendig gevoelt want zodra ik inleidbaar ben word ik doorgestuurd naar het ziekenhuis.
    Ze kon al met haar vinger er in maar niet tot het hoofdje en ik had ook nog een tuutje dus hopelijk is er volgende week weer verandering en heb ik niet voor niets zo'n last van de voorweeén.

Ik zie dat er al baby's zijn geboren:)
    @Seepje gefeliciteerd met je jongens!
    Maar wat een heftig nieuws heb je gekregen:(sterkte!

@Elsa gefeliciteerd met je dochter!

@Pinkster ik zou die muur juist wel roze maken maar ik hou van roze;)

@Rainbow succes bij de gyn hopelijk is je ctg nu wel goed.

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hartjes, gelukkig dat de GBS bacterie nu weg is en hopelijk blijft het weg. gelukkig is verder ook alles goed met je en de kleine! FIjn dat ze je goed in de gaten houden! Wordt dus spannend!

Elsa, gelukkig dat de kleine meid wat gegroeit is!

Zelf komt het einde van het wassen en strijken van alle baby spulletjes in zicht. Tussen het wassen door waren er ook nog genoeg andere dingen te doen. Nu even uitrusten en de hond uitlaten.

Deel Deze Pagina