Toch nog maar aan het haken geweest. Een dekentje nog maar. Je weet tenslotte niet hoe koud het nog gaat worden!
Wat leuk Hilly! Mooi gedaan. Ik lig alweer 3 uur wakker.. Dat slapen wil echt niet meer lukken in de nacht
@Elsa, wat een schatje! @Hilly, leuk dekentje, ik zou willen dat ik ook kon haken, leuk zo'n volledig origineel dekentje. Ik ben ook wakker, slapen lukt niet meer. Gisterochtend heel licht bloedverlies gehad, vk gebeld en die is gekomen. Controles waren goed (al was m'n bloeddruk wel wat hoger dan we de afgelopen maanden gewend zijn), maar ik bleef nagenoeg continu een harde buik houden. Gistermiddag voor een CTG naar het ziekenhuis gestuurd. Dat zag er prima uit maar vanwege de aanhoudende harde buiken kan ik de kleine zelf nagenoeg niet meer voelen. Bij mijn dochter heb ik ditzelfde meegemaakt en ben ik na 4 dagen in deze situatie te hebben gelopen ingeleid. Ik voel me een beetje een faler, blijkbaar gebeurt er iets in mijn lijf rond 36/37 weken waardoor mijn kindjes het niet meer zo naar hun zin hebben maar de bevalling uit zichzelf nog niet komt. Vandaag maar afwachten hoe het gaat maar anders vanmiddag weer naar het ziekenhuis voor een ctg (en morgen weer, en overmorgen weer). Voor de 37 weken zijn ze erg terughoudend met actie ondernemen maar ik heb zelf gewoon geen goed gevoel meer bij deze zwangerschap, er klopt gewoon blijkbaar iets niet waardoor de kleine man het niet meer naar z'n zin heeft daarbinnen.
Wat naar dyson, Maar daar kun jij niets aan doen hoor. Weet dat het makkelijk praten is van mijn kant, maar jij faalt niet. Gelukkig zitten ze er boven op, en als het weer een inleiding word, dan moet dat maar. Jij kunt daar echt niets aan veranderen! Heel veel sterkte en succes met alle onderzoeken en ctg. Dikke knuffel en ik denk aan je
Wat vervelend Dyson! Wel een fijn idee dat ze je nu zo goed in de gaten houden waardoor ze meteen kunnen ingrijpen mocht dat nodig zijn. Ook ik vind niet dat jij faalt! Je doet wat het beste voelt voor je kindje! Een vriendin van mij is onlangs bevallen met 36.3 en ook met haar kindje gaat het goed. Veel succes
Mooi gedaan Hilly!! mooi gehakt? (hoe zeg je dat?) Dyson..moeders fallen niet hoor in de zwangerschap!! Het enige wat je nu kan doen is rust nemen en afwachten! in principe word je goed in de gaten gehouden en als de baby met 37 weken komt dan is het niet zo"n probleem toch?Het idee dat zo zal moeten is wel idd heel vervelend,maar Als ie maar lekker gezond de wereld komt toch?*-* Sterkte en laat ons weten hoe of wat ok? XXx Ik mag de babykamer niet schilderen van mijn man!!! Ik erg me zo aan die kerel op dit moment.grrrrrrr zelfs de naam gaat hij nu moeilijk over doen! Ik had de naam LIV al toen ik zwanger was van Luuk in me hoofd,hij zei nooit wat over..nu zegt ie dat met V niet mooi is en hij wil perse LIZ en daar komen we nu niet over uit! ik ben met de jongens altijd makkelijker geweest hij heeft de namen zelf bedacht Rick en Luuk, nou ik vond het prima,maar nu denkt ie dat de meisje naam ook mag bepalen,,daaaaaaag..Dus wat nu?...Ik doe gewoon de naam die ik wil...
Dyson, wat een schrik opeens, zeg! Niet leuk! Laten ze jou maar goed in de gaten houden! Maar vergeet niet dat het absoluut GEEN falen is! Drie weken eerder is ook nog netjes hoor, tenminste ik heb dat best vaak gehoord. Onder andere bij mijn moeder . Sterkte en hou ons op de hoogte! Hilly, wat een mooi gehaakt dekentje! Ik wou dat ik dat kon. Wel goed om bezig te blijven met leuke dingen, anders kan het wachten erg lang duren. Pinkster, wat vervelend nou. :x Waarom wil je man opeens niet meer dat je de kamer verft? Wel een beetje laatste moment! En ik vind dat jij nu echt aan de beurt hebt bij het bedenken van de naam. Als hij de namen van je zoontjes al bedacht heeft, dan ben jij nu echt een keer aan de beurt. Niet leuke zulke onenigheden.
Ja hè Pukje...super vervelend!!! Hij zegt over verf dat ie niet alles weer gaat veranderen en van alles doen,dat zo ook wel best is.. En zegt ie gewoon :" Dat doen we niet,klaar" bazig gedoe...Tja en de naam ..ik hoef niet altijd de enige zijn die op moet geven voor de andere,nu is hij aan de beurt,toch. Hij is nu 4 weken thuis,ziek. Hij heeft een hernia en moet ruste,dat snap ik wel heel best en weet dat voor hem super verkend is, maar nu valt alles op mijn schouders,ik moet echt alles doen! Hij mag Luuk niet optillen,dus dat doe ik altijd,alles met hem,boodschappen doen is ook een drama,normaal doet hij het..maarja hij mag niet optillen,niet bukken,geen zware bewegingen maken,maar wij(nou ik en zijn vader) zijn flink bezig met de zolder op knappen voor Rick,meneer blijft lekker op zijn bed,en dat erger me ik vreeeeselijk aan..Ikzie zo gebeuren dat ik in me kraam tijd ook dingen zelf moet gaan doen. Kan wel hulp vragen maar die kunnen niet 24 uur pd bij ons blijven. Ik ben absoluut geen zeikerd of pippertje hoor,maar ben er aardig klaar mee nu. Sorry moest even kwijt puhpuh
Dank voor jullie opbeurende woorden, doet me goed. Zoals voorspeld gisteren weer aan het ctg gelegen en nu weer wakker geworden met harde buiken dus naar verwachting vandaag weer terug. De kleine man maakt het prima en zodra de banden om m'n buik worden gebonden gaat hij lekker tekeer. Hij doet wat dat betreft echt exact hetzelfde als zijn grote zus. @pinkster, wat enorm frustrerend zeg! Als je man niet in staat is om te schilderen moet hij het toch ook gewoon aan jou uit handen kunnen geven? Zo lang je uitkijkt met wat voor verf je gebruikt en je je nog goed voelt, waarom niet? En wat betreft de naam, als hij de vorige namen heeft gekozen is het nu jouw beurt hoor. Wij doen hier om en om en hoewel we het er wel samen over eens zijn heeft mijn man dit keer de doorslaggevende stem zoals ik die bij onze dochter had. Sterkte er mee!
@ pinkster, lastig hoor om zo te moeten vechten voor wat je leuk vind. Ik hoop dat jullie er uit komen samen, en dat je man beseft dat ook jij wat in te brengen hebt. @ dyson, fijn dat de kleine het goed doet. En grappig dat hij precies hetzelfde doet als zijn grote zus! Houd moed! Hier vannacht gedroomd over beschuit met muisjes, zou het dan binnenkort zo zijn?
Vandaag weer in het ziekenhuis geweest voor een ctg en voor morgen en overmorgen ook al een afspraak staan voor een ctg en dan willen ze toch echt in gaan leiden als er geen verandering optreedt, afhankelijk van hoe de inleiding zal vorderen houd ik rekening met een bevalling op woensdag of donderdag. Toch wel spannend nu het zo dichtbij komt...
Oo dat is spannend! Succes alvast! Ik ben vandaag verrast met mn babyshower! We hadden nog geen luiertas aangeschaft en die hebben we gekregen, mn vriend had doorgegeven welke we hadden willen halen. Was wel erg moe erna, net nog dik twee uur geslapen hana! Beetje een onrustige en stijve buik, maar dat zal wel de lol zijn van vanmiddag. Bed staat nu op klossen en daardoor kom ik het bed een stuk makkelijker in en uit
Centurychild, wat leuk zo'n babyshower als verrassing! Lekker verwend en gezellig gehad dus! Dyson, komt zeker nu heel dichtbij voor jou! Spannend!! Succes, sterkte en zet 'm op!! Pinkster, daarnaast ook wel een hele vervelende samenloop van omstandigheden dat hij nu net een hernia heeft! :x Daar wordt hij vast ook veel chagrijnig van, maar hij hoeft niet zo tegen jou te doen hoor! Geef niet toe hoor! En jij mag net zo goed ook niet te veel/ te zwaar tillen en te veel doen! Hij kan langzamerhand ook wel weer wat meer oppakken om te doen. Vandaag stond bij mij de dag in het teken van eerst uitslapen en s middags weer drie uur geslapen. We wilden eerst een lange wandeling met de hond maken, maar ja toen begon het net te regenen. Morgen weer wat klusjes in huis doen.
@pinkster.. Jeetje! Mijn man lag 2 wk geleden ih zh wegens een ongeluk op het werk.. Heeft ook veel pijn in zn rug maar hij zou mij nu geen kinderen ed meer laten slepen! Denk dat je een beetje strenger moet zijn tegen hem. @Dyson, niks geen falen! Je bent straks al 37 wk! Dan mag de kleine komen! Ik ben benieuwd! @hier: ik doe geen oog meer dicht ineens! Stond om 5:30 pannenkoeken te bakken voor de kids! Dit is van de afgelopen nachten.. Dodelijk vermoeiend! Lag gisterenmiddag van 12:00 tot 15:00 oid plat en was doodmoe voor 21:00!! Ik moest wel gaan slapen trok het niet meer.. Tot 1:00 geslapen en toen ieder uur wakker.. Gekmakend! Ik word liever wakker van een hongerige baby dan van die ergerlijke hormonen! Ik wil nu echt snel bevallen.. Ben moe!
Lalay, tja dat slapen dat is ook wat ik nu het moeilijkste vind. Soms slaap ik heel goed, maar er zijn genoeg nachten dat ik zo moeilijk in slaap val. Vanacht viel ik pas 3:30 in slaap en geslapen tot 9:00, dit terwijl ik wel moe was. gelukkig ben ik in ieder geval niet de enige.
Ff update: ik wil enkel maar slapen! Heb voorweeen. En verlies sinds vandaag stukjes slijmprop, vooralsnog zonder bloed. Van mij mag het vannacht gebeuren.. Zal wel niet
Agh lieverd, nog even! Morgen zijn we 38 weken ! Met de wil van God komen de kleintjes op het moment dat ze er klaar voor zijn, ik troost mezelf met het idee dat als ons meisje nog de 3 4 weken nodig heeft dat ze die vooral moet nemen en dat ik die niet van haar af moet willen nemen omdat ik veeeel te nieuwsgierig ben hihi Dyson hoe is het met jou ? heb nog aan je gedacht alleen niet meer gereageerd. Hoop het goede te vernemen! Hier druk bezig met de laatste geboortekaartjes en geboortebedankjes (maak ze beide zelf, scheelt enorm!) @hier Soms wat rommelingen maar niet iets doorslaggevend, denk daarom ook dat het een illusie zal zijn om elke keer te denken dat het begonnen is, ik ga maar uit van de 42 weken en stiekem vind ik het ook wel een beetje eng, die verantwoordelijkheid die we straks dragen! Ben ik hierin de enige ? Ps dames bij de wibra ligt nog wat sale babykleertjes, iets grotere maat maar zooooo schattig, vriendin wees me erop. Heb zo een mooi groenige jurkje met bloemenprintje en een prachtig vestje hihi nooit geweten dat de wibra zo iets leuks kon hebben! Ben ik trouwens de enig ? Maar als ik iets leuks zie koop ik soms bewust maar wat maatjes groter 74 e.d. omdat ik dan denk, straks past ze het toch niet al die kleine jurkjes en is er niks 'leuks' meer hier in de kast hihi vooral de sale is daarin heeeel verleidelijk, met gewoon geprijsde kleding doe ik het niet, vind ik zonde kan ik ook kopen als ze de maten eindelijk aankan. @Beebi, ze beweegt zoooooveeeeel!! echt sinds 2 weken ofzo extreem veel, iedereen die ik laat voelen zegt ook duidelijk een voetje, beentje elleboogje te kunnen voelen elke keer, ze reageert ook op elke aanraking op de buik, mijn buik is dan ook expansief aan het groeien sinds 2 weken, had echt totaal geen buik maar nu opeens groeit het
@yasmientje.. Ja zo denk ik ook hoor wees niet bang ik zit niet aan de ananas of wonderolie oid Maar ik ben na al die maanden ziek, zwak misselijk echt aan het einde. En dat terwijl ik mij de hele zwangerschap niet zo goed heb gevoeld. En vergeet niet dat ik nog 3 heb lopen
Lalay, spannend zeg! Hoe gaat 't nu? Yasmientje , bij de Wibra hebben ze idd leuke dingen! Heb er een mooi boxpakje & slaapzakje van Ik heb enkel nog maatje 56 gekocht.. Ik verwacht van het kraambezoek veel te krijgen vanaf maatje 62 dus dat wacht ik even af Heb natuurlijk wel al wat kleertjes in 62 & groter, van mijn nicht overgekregen Jij had inderdaad een kleiner buikje, das waar Hier ook bescheiden, maar nu valt hij ook feller op! Gisteravond in de zetel zat ze heel aan de linkerkant van mijn buik gepropt, was echt een eng zicht Rechterkant was helemaal leeg!
Hier even een korte update. Ik lig sinds vannacht in het ziekenhuis met een hoge bloeddruk en verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging. Ik krijg binnen nu en een uur te horen of ik vandaag word ingeleid. Ben van alles nogal geschrokken en vind het ontzettend spannend. Zeker na zo'n nacht zonder slaap, vraag ik me af of ik wel sterk genoeg ben 😞