Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pinkster, mooi buikje hoor!
    Tja, alles kost nu meer energie. Wij lijken wel oude oma'tjes ;), alleen wat betreft ons energieniveau hoor. Misschien te druk geweest vanochtend en daarom harde buiken, maar je weet maar nooit.

ValerieC, ja een Valentijnsbaby zou wel bijzonder leuk zijn geweest. :cool: Onze uk is op bepaalde dagen ook heel druk en op andere dagen weer wat rustiger. Of het betekent dat hij nog genoeg bewegingsruimte heeft. :p , maar ik hoop voor je dat je kleine prinsje snel gaat komen.

Yasmientje, dat lijkt mij vreselijk om pas met 42 te bevallen. :$
    Heel normaal dat je knorrig reageert hoor. Je hebt je slaap nu hard nodig, en dan is het echt zonde als iemand of wat die slaapt verstoort. Dat moeten onze mannen maar begrijpen, vind ik zelf.
    Ik was vandaag chagrijnig bij het boodschappen doen, mijn man vond toen maar dat ik een middagdutje nodig had. Hij had daar ook behoefte aan. Het gevolg hij slaapt en ik ben wakker. :) En beneden ligt de hond op de bank te snurken.

Lalay, jammer. Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten. Kiptajine, heerlijk hoor! ;) Ik heb thuis zo'n speciale '' pan '' om tajine te maken, alleen nog nooit gedaan.

Lovingmyboy, dat een tweede of derde kindje pas bij de bevalling kan gaan indalen heb ik ook op de informatieavond over bevallen gehoord. Heel normaal dus. Niet teveel op internet lezen hoor, zorgt alleen maar voor onrust.

Floddertje, is jouw kleine nog niet ingedaald? Helemaal nog niet, ook niet beetje? Mijn kleine was lange tijd nog ingedaald bewegelijk in bekken (dus niet 100% ingedaald), dit was wel goed genoeg. Misschien is dit bij jouw nog het geval.
    Nu sinds vrijdag is hij bij mij helemaal 100 % ingedaald (vbbi, vast in bekken).
    Heeft je verloskundige er niks over gezegd? Anders even vragen, want wel belangrijk om te weten mocht de bevalling beginnen. Je moet dan sneller bellen of zo.

2. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Valerie nu ben jij stil hihi tenminste stil omdat je hoopte op een valentijnskindje, hoop stiekem dat je die ook gekregen hebt hihi. Iemand anders bevallen vandaag of aan het puffen ?

Ik verveeel me zooooo erg!! Heb de bedankjes ook maar gelijk gevuld met snoepjes wilde dit pas in de kraamweek doen maar zo erg verveel ik me dus...

Ik merk hier echt helemaaaaaaal geen voortekenen meer, had afgelopen 2 3 weken meer voortekenen nu lijkt het wel alsof ik gewoon weer in het midden van de zwangerschap zit.... ik vergeet soms gewoon dat ik zwanger ben zo erg is het zelfs, voorweeen niks geen rommelende buik meer .... stilte ... wel bewegend babygirl but thats it!

Ik ga aftellen naar 42 weken dat is nog 14 dagen + 2 16 dagen ... nog 16 dagen ...

Trouwens ik was wat dingen aan het lezen, en het schijnt helemaal niet natuurlijk te zijn om de vliezen te laten breken door iemand .... besefte me opeens dat ik ervan uit ging dat dit een hele normale handeling is maar dat is waarschijnlijk alleen bij ons hier in the netherlands! Wisten jullie trouwens dat in Amerika de vrouwen hun bevalling gewoon plannen!! PLANNEN! en in vergelijking met ons is daar zelden een natuurlijke bevalling, altijd ingeleid of ruggenprik of of of ... 1% is daar thuis bevalling !! dat zegt echt veel... vond het heel interessant.

Morgen halen we hier het Oei ik groei boek op van marktplaats, hoop dat het een beetje laatste versie is!

Dames, ben ik de enige die gek aan het worden is ?

Tajine lekker hoor, ik kook hier al vanaf begin zwangerschap niet meer ;)

Vermoeidheidsdames, zet hem op, we zijn er bijna !!

3. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik was zelfs sinds week 36 echt veel slijm aan het verliezen, en raad eens .... sinds paar dagen is het gewoon droog kurk droog ... echt hier gaat het andersom :)! En ik verloor vanaf 26 weken bijna om de dag de slijmprop, nou ... die heb ik ook al dagen niet meer gezien!! (werd steeds opnieuw aangemaakt)

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Yasmientje, heb hetzelfde als jou hihi :) Kleinere buik en niks van voortekenen.. Ben wel mijn slijmprop nog niet verloren zoals jou!

Hier in België is een thuisbevalling ook eerder uitzonderlijk.. Bijna iedereen bevalt hier in 't ziekenhuis en daar blijven we 4 dagen (6 bij keizersnede)

5. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Wat is het hier lekker druk nu de uitgerekende data naderen voor iedereen. Spannend wie de volgende gaat zijn, maar ik denk ook Lalay.

Vandaag zat onze kleine man eindelijk weer op zijn geboortegewicht, heerlijk naar buiten geweest. Ein-de-lijk m'n kinderwagen in duo-modus kunnen gebruiken, daar keek ik al maaaanden naar uit. Had deze week al wel een rondje door de kamer gelopen maar dat was toch niet echt hetzelfde ;)

6. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Lovingmyboy, maak je niet druk. Die baby zakt echt wel! Of vlak voor of tijdens.. En enge horrorverhalen op i-net moet je niet lezen schat ;) Dit is nr 4 en nr 2,3 en nu 4 daalden pas vlak voor de bevalling.. En ook tijdens is geen probleem.

7. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lalay all the eyes are on you, baby!!

Hoe zit dat in Belgie trouwens met kunstverlossing, inleiden, ruggeprik, keizersnede en alle niet-natuurlijke hulpmiddelen, word daar snel naar gegrepen zoals in Amerika (waar dus ALTIJD iets word gebruikt en de zwangere hier heeeel veel in te zeggen heeft) of net als hier ? ik vind het truowens wel veel fijner dat jullie 4 dagen mogen blijven vooral voor diegene die flink gescheurd zijn e.d.

8. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Yasmientje, ik heb juist ook wel minder slijm de laatste tijd. Mijn slijmprop ben ik nog niet verloren voor zover ik weet. Gek worden doe ik ook hoor haha, het lijkt net alsof je de hele dag in de wachtkamer zit en het er ook nog niet naar lijkt dat je aan de beurt bent..

9. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ahh lekker! Hebben jou hier ook al een tijdje niet gezien, hoe is het met de kleine en met jouw gezondheid ? ;) je kent de weg nu, dus lekker vaker doen ;)

10. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hihi klopt echt!! En dat de assistente met de mededeling komt dat de HA naar een spoedgeval moest en wij maar wachten en wachten in de wachtkamer .... alsof er 10 spoedgevallen voor ons geholpen worden (de dames die eerder bevallen terwijl ze nog minder ver zijn) hihihi voelt zoooooo balen! Vooral als ik zie in andere topics dat er al maart kindjes geboren worden !!!! :$

11. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Hahaha ja inderdaad. Al ben ik ook wel dankbaar dat hij niet te vroeg is gekomen, maar nu hij 'klaar' is mag hij wel komen hoor.

12. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Hier in Duitsland ook veel bevallen/keizersnee op bestelling. Mn de keizersnede. 1 op 3 is keizersnee oid.. Echt bizar! Ik ga dus ook echt geen voet in een zh zetten.. Daar weet je zeker dat ze ingrijpen, alle vrouwen krijgen bv knip (ongeduldige artsen).

Ik kreeg dus net het commentaar dat ik zulke rode wangen heb.. Mn man vroeg of ik klappen had gehad in mn slaap (moest slapen na het eten) oid. SM zei dat is een bevalgezicht. En dat klopt zag het ook bij die Tunesische. Dus kan niet lang meer duren volgens sm. Ik hoop!!

13. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Daar ben ik ook zeker dankbaar voor, uberhaupt dat ik de zwangerschap mee heb mogen maken en voldragen! Eerste maanden leek het alsof de beeb niet zou blijven :( Had bloedingen in mijn baarmoeder en bloedverlies.... soms denk ik ook moet eigenlijk niet zo zeuren ...

Bevallingsgezicht heb ik hier ook gehad met 37 weken, mama dacht toen 100% te denken dat ik zou bevallen ... ook die roze wangen maar hier gebeurde er toen niks hopelijk bij jou wel!!

Wat je beschreef over in Duitsland, dat kwam dus ook in die docu van Amerika naar voren. Dat zodra je het ziekenhuis in stapt ze je gewoon medisch maken ;) wist niet dat dat ook in Duitsland er zo aan toe ging!! erg eigenlijk ... ik ben medisch dus MOET helaas in het ziekenhuis bevallen, al hoop ik stiekem dat het zo snel gaat dat ik thuis al bevallen ben of onderweg of heel snel na aankomst zodat ze niks bij me kunnen doen .... hihi maar dat zal bij een droom blijven

14. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    In Brazilie kun je kiezen ook wanneer je bevallen wil (particulier zk) meestal bevallen vrouw in het publieke zk , op natuurlijk manier wel , maaaar ,ze doen het vrij snel keizersnede ! Aangezien daar lang niet iedereen een ziekenfonds hebben, moeten ze maar "accepteren" wat de dokter beslist en vaak word het niet naar mama geluisterd en nog iets vreselijks , niemand gaat met je mee naar een beval kamer. Toen ik ging bevallen van Rick, had ik gehoopt dat mijn tante met mee ging,maar nee, dat mocht absoluut niet! ( het was in publiek zk) ik ben niet minder behandeld ofzo hoor, heb super bevalling gehad daar, maar dat was wel mijn min puntje!

15. melanieV83

melanieV83 Actief lid

11 jan 2010
    109
    0
    0
    Hier ook maar eens een berichtje van deze kant.
    even een tijd niet geweest en al mooie berichten kunnen lezen en ook een minder mooie. Voor de moeders gefeliciteerd met jullie zoon of dochter. Lekker gaan genieten van het wondertje in jullie armen.
    hier verder ook maar aan het wachten. Lange dagen en een humeur waar je U tegen kunt zeggen.
    weinig tekenen van voorwerk dus geduld hebben maar.
    hier is de kleine ook nog niet ingedaald. Eerste daalde ook pas in bij het verliezen van het water dus mijn gevoel zegt dat dit weer zo gebeurt. Volgens de gyn ga ik overtijd lopen. Hopelijk niet de zelfde aantal dagen als de eerste (11 dagen) zowel dan krijg ik een maart kindje.1 voordeel hebben we wel. We zitten niet in een schrikkeljaar.
    fijn weekend allemaal en succes allemaal!

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Inleiden wordt in mijn ziekenhuis gedaan vanaf 10 dagen na de uitgerekende datum.. Tenzij er een reden is om vroeger in te grijpen natuurlijk!
    Een keizersnede enkel bij stuitligging e.d of spoedkeizersnede als het kindje in nood is..
    En ruggenprik wordt hier wel veel aangeraden denk ik, mijn gynaecoloog is er erg voor te vinden in ieder geval! Maar als je 't niet wilt wordt 't niet opgedrongen ofzo..
    Ja ben ook blij dat ik 4 dagen 'verwend' zal worden, ga zowiezo al wat onzeker zijn bij een 1ste denk ik :)

17. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nog aan het wachten en voel niets meer - behalve bewegende baby, dat dan wel gelukkig 😊 Maar ik word ook soms wakker en ben dan even vergeten dat ik zwanger ben, totdat ik opsta natuurlojk, want dat is even toch anders met die buik.

Onze dochter was gisteren ziek, buikgriep of zo. Ze heeft de hele dag niets willen eten, alleen drinken, en moest een paar keer overgeven. Nu maar hopen dat wij niets krijgen. En ja, nu op de valreep voel ik natuurlijk ook nog eens een verkoudheid opkomen. Sinds gisteren enorme kriebelkeel, bij mij altijd een onmisbaar teken voor beginnende verkoudheid met hoest... Daar zat ik nou echt niet op te wachten, ik baal als een stekker! Wat dat betreft kan de bevalling beter nog even duren tot ik klaar ben met verkoudheid. Maart zat ik ook al te kijken in de agenda, 3-3 is leuk, ik ben van 5-5. Maar wat mij betreft vind ik 15-02-2015 ook een fantastische datum 😉

18. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Goedemorgen! Ik meld me.. Hier vannacht nog niks.. Ook geen weeën oid dus heb wel kunnen slapen gelukkig

19. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Goede morgen!!!
    Hier ook helemaal niks..behalve dat ik weer boos ben (wat tegenwoordig geen nieuws is) . Mijn man ging gisteren even weg, hij had belooft om niet te drinken voor ja igg dat.. Nou mooi niet! Was ie half 3 helemaal lam thuis!!! Ik kon hem wel dood knuppelen echt waar..nu ligt meneer lekker te slapen hè.. Ik ga even met kinderen fietsen en van me af gooien ...
    Jammer dat er nog geen baby's zijn :'(
    Hier alleen maar harde buiken

20. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Zomersproet hoe is het nu met je prinsesje ?

Pinkster dat is inderdaad heeeeel vervelend en alhoewel mijn man (gelukkig) niet drinkt kan ik me wel heeeel goed voorstellen hoe boos je moet zijn geweest vooral als je echt ladderzat thuis komt ... wat verwacht hij ? Dat hij je ladderzat af kan zetten bij het ziekenhuis ? Hmm .... helemaal niet leuk voor jou!

Indrukwekkend trouwens dat er zo veel verschil in denkwijzen is omtrent bevallen en in hoeverre er moet/mag worden ingegrepen ... mij lijkt het antwoord logisch zo natuurlijk mogelijk the best way. Mijn oma heeft 10 kinderen in de rimboe gebaard allemaal goed gegaan, vraag me vaak af of alle 10 de kids dan niemand in stuit of dwars heeft gelegen en hoe ze dit dan hebben opgelost ...

Deel Deze Pagina