Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Idd Yasmientje!! Maar ik ga daar niet meer druk om maken,heb alleen me eigen er mee..gelukkig had ik hem niet nodig anders had ik pech gehad, hij heeft belooft nooit meer te doen,het was gezellig bla bla bla...ik heb net lekker stuk gefiets. Het weer is heerlijk , heb met de jongens gerend in de speeltuin net alsof ik helemaal niet zwanger ben, voel me kei goed!!!

2. Rifer

Rifer Actief lid

9 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helaas ook nog niets.. zijn lekker aan het genieten van het weekend met z'n drieën. Hopelijk volgend weekend met z'n vieren!

Fijne zondag!

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Pinkster, das idd niet zo leuk van je man, zou ik ook niet happy mee zijn!

Hier ook nog niks.. Net heeft manlief alle ramen vanbinnen & vanbuiten gewassen, ben lekker mee naar buiten geweest, wat een zalig weertje :) En de maxi-cosi uitgetest in de auto's

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook nog niks te melden. Net fijn een lange boswandeling in Hilversum met man en hond gemaakt!:cool: Heerlijk!

Pinkster, niet fijn dat je man zoveel had gedronken! Stel dat de bevalling was begonnen en je moest naar het ziekenhuis! En aan een dronken man naast je bed bij de bevalling (thuis) daar heb je ook niks aan!
    Gelukkig niks gebeurd en zo te lezen heb je al lekker genoten van het mooie weer samen met je kids!

Ik hoop dat jullie allemaal van dit heerlijke weer genoten hebben of nog genieten! Geeft echt al een voorjaarsgevoel! Ik zie mij al helemaal straks met de kleine wandelen!

Zomersproet, ik hoop ook voor je dat je geen flinke verkoudheid hebt opgelopen! Ik heb een keer gehoord dat vlak voor de bevalling je weerstand weer hoger.

Inderdaad wat een verschillen tussen landen omtrent zwangerschap en bevallen! Wel leuk en interessant die verschillen trouwens! Ik sluit mij aan bij Yasmientje dat de natuurlijke manier (in hoeverre mogelijk is natuurlijk) de beste manier is. Volgens mij zitten wij in Nederland dan wel goed.
    In Roemenie kreeg ik vaak de vraag of natuurlijk of met een keizersnede wilde bevallen. Een rare vraag vond ik, maar daar mag je dus kennelijk kiezen. :( De vrouwen liggen daar meestal ook een week in het ziekenhuis en thuis bevallen vinden ze maar een riskante bedoening. ;) Gelukkig dat ik daar niet woon, want je man mag niet bij de bevalling aanwezig zijn (mogelijk in sommige ziekenhuizen daar inmiddels al veranderd).

5. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Pinkster.. Ik hoop toch wel dat je hem flink de oren hebt gewassen! Echt zwaar onverantwoord dit.

Ik wil echt zoo graag bevallen! Bij elk weetje dat ik voel voel ik me blij worden.. Als het wegzakt zakt ook mijn humeur.. Pff niet dat ik chagrijnig ben oid dat valt best mee. Nou ja.. Als iemand het begrijpt dan jullie het

6. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik snap het heel goed Lalay, ik ben druk aan het wachtten.. Het is jammer dat 40 weken alleen maar een gemiddelde is en je er verder niet veel mee kunt.

7. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Het gaat fantastisch met ons. De "opstartprobleempjes" (te lage temperatuur, geel zien, niet aankomen) zijn allemaal voorbij en het herstel gaat bij mij nóg sneller dan bij mijn dochter. Het is dat zo'n kleintje niet gelijk doorslaapt en je zo druk bent met voedingen om de 3 uur anders zou ik niet eens vermoeid zijn en me gewoon echt helemaal top voelen.

Wat betreft verschil in bevallen, ook in Nederland zijn er al grote verschillen. Ik ben ingeleid met 37+1 maar mijn zus die al 15 weken weeën en ontsluiting heeft en de kleine nog amper voelt bewegen moet wachten tot 40 weken.
    De arts was bij mij niet zo heel happig op het geven van een ruggenprik, ze probeerden pethidine te "pushen". Maar voor mij geen pethidine, ik zou niet willen dat de kleine versuft ter wereld zou zijn gekomen en daardoor ademhalingsproblemen zou hebben.

8. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ben onwijs moe, houd het daarom kort, hier alles nog rustig.. heb soms het idee dat ik harde buiken heb (niet pijnlijk) maar kan het niet linken of het licht aan bepaalde houdingen die ik aanneem of dat ze echt uit zichzelf komen.

Hier het Oei, ik groei boek, SUPER! zeker aanrader

9. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    Het gebeurt ook niet veel hier hè :'(
    Ik ga ook zo lekker slapen, heb het net echt een vreetbui gehad..mijn man is nu poeslief tegen me..liggen we lekker op bed flinke Maastricht te kijken..wie weet morgen wel baby's !!!

10. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier helaas ook nog niks, maar ze mag nog wel even blijven zitten, ben tenslotte pas van eind feb.
    Viel me net trouwens op dat het topic vanaf 15-2 is dus we zijn nu op 16! Kom maar op baby's!

11. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk

Even de lijst opfrissen

12. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn, een update van de lijst. Dank je, Pinkster!
    Hebben jullie dat ook, dat je de neiging hebt om meer te eten nu? Ik bedoel, ik zit toch maar thuis te wachten en dingetjes doen, en op de een of ander manier eet ik daardoor meer dan normaal. Zit kwa gewicht nog gewoon onder de 12kg maar moet echt opletten dat ik niet nu op de valreep ineens nog heel veel aankom, haha! Ik heb ook wel meer homger nu, dat wel, maar ja, zoveel zal ukkie toch ook niet meer groeien nu? Volgens mij is de baby best wel af, toch?

Onze dochter is vandaag maar thuis gebleven. Ze was dit weekend ziek, gisteren wel weer wat beter maar zo goed als geen trek. En vanochtend zat ze te smeken dt ze nog een dag thuis wilde blijven omdat ze 'nog niet helemaal lekker was'. Altijd lastig inschatten bij een kind, normaal zeg ik dan wel altijd dat ze naar school moet. Vooral imdat ze in groep 3 zit, daar racen ze echt met enorm tempo door het materiaal heen, niet te geloven, en ze kunnen beter geen dag missen. Maar ja, als je kind niet helemaal bij is en daardoor toch niet goed gaat opletten heb je er natuurlojk ook niks Aan. En haar rapport was gewoon goed, dus...
    Wel grappig, straks zit ik met de baby weer in heel andere problemen, best een gek idee. Zal ik het me allemal nog wel hetinneren? En hoe zal het gaan? Ben ik straks een relaxtere moeder dan toen? Wel spannend allemaal, hoe de tweede keer straks gaat bevallen...

Ladies, laten we deze week hopen op een paar kindjes, wat vinden jullie? 😄

13. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    http://youtu.be/qY-d46-gPMI

Trouwens, heel ontroerend dit! Door die methode van het Thalasso Baby bad heeft de tweeling gewoon nog niet door dat ze al geboren zijn en blijken ze gewoon nog te denken in hun moeder's buik te zitten. Erg schattig dit!

14. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Nou.. Hier ook nog steeds niets :( .. Heb wel flinke voorween gehad en nu het idee dat de kleine toch iets is ingedaald.. Merk het bij zitten en bukken.. Maar verder is het nog rustig .. Woensdag naar de gynaecoloog..

15. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    Alsje zomersproet !
    Ik heb gisteren echt een hele bizarre vreetbui gehad, hoe meer ik at,hoe meer ik wou..Had eerst avond eten gehad, genoeg gegeten, toen toetje..later ff zakje chips,2 appels, 3 manderijnen...ff een ijsje later, halve worst en popcorn, gelukkig ging ik slapen anders ging ik de hele nacht door..echt niet normaal !!!
    Idd Zomersproet later der ff thuis aansterken! Fijn dat haar rapport goed iis,mijn zoon had ook een hele mooie, zelfs 2 x 10..super trots
    Qua moederschap betref ik had het zelfde vragen..zal ik ga reden , hoe ga ik het doen...zo ziet je maar ik ga al naar nr 3 !! Het gaat zooo van zelf, je bent wat relaxer denk ik..je hebt al mee gemaakt, dat maakt iets makkelijker denk ik wel hoor!! Het komt wel goed schatje ;)

Trouwens wat doen jullie voor versiering? Ik ga straks ff zoeken wat ik aan de deur wil hangen..weet het nog dat ik een hele mooie krans had gemaakt, ik kijk even wat ik in huis heb en ga wat knutselen straks ( denk ik)
    Had gisteren oma aan de telefoon, ze heeft 16 kinderen gehad hè en in haar kleine dorpje was zij de verloskundige , ze heeft veel baby's eruit gehaald , toen ik zwanger werd en wou gaan vertellen via de webcam toen zag ze al gelijk..ze had gelijk dat een meisje zal zijn, en ik had tot gisteren nooit gezegd dat de baby al ingedaald was, ook dat kon ze al vertellen ! Gisteren zei dat ik een bevalling gezicht (?) had en dat ik deze week zal gaan bevallen,dus ben benieuwd of omaatje ook weer gelijk heeft!!
    Nou girls ik ga wat doen, een wasje draaien,want meer heb ik niet :D
    En jaaaa mijn man is gaan werken!!! Yeeeehhh (hahahahaa) arme kerel maar ik had ff een pauze van hem nodig, hij zat al 2 maanden thuis te stinken ...dus hij mag een half dagje werken op kantoor, het is hier dichtbij, 10 /15 min met auto, heel wat anders dan Amsterdam , dus die kan zo thuis komen ..
    Nu ga ik echt..trululu

En kom maar op baby's!!!!

16. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

ik wordt volgende week woensdag 39+4 ingeleid ivm grotere baby :)
    Het is ons eerste kindje, dus we zijn heeeeeel benieuwd naar de kleine uk.

Verder wens ik alle mamma's to be heel veel sterkte met de laatste loodjes.
    Meer over de verloop van mijn zwangerschap, kan je uiteraard lezen op mijn blog (link hieronder!)

17. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    Oei spannend!!! Jij ook suc6 hè en gauw komen laten zien ;):D

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook geen nieuws te melden, ook niet iets wat op een begin lijkt.

Versiering, hebben wij al een tijd geleden gekocht. ;) Twee soorten vlaggetjes en een poster voor op het raam ( met dezelfde afbeelding als op een van de vlaggenreeks). Onze hond kan zo'n opgeblazen ooievaar die beweegt met de wind niet zo waarderen, denk ik. Ze zag dit bij een ander huis in de buurt en moest toen steeds blaffen. Niet zo handig voor ons dus. :)

Vreetbuien, heb ik soms. Alleen wordt ik sinds twee weken 's ochtends wat wakker met honger en ik moet 's avonds niet te vroeg avondeten, anders heb ik aan het einde van de avond weer honger.
    Ook is mijn buik sinds mijn verlof toch nog enorm verder gegroeid en ik krijg opmerkingen of er stiekem geen twee in zitten. Ik zie dit als een laatste flinke groeispurt, omdat ik nu rust heb.

Zomersproet, heel schattig filmpje by the way! Heel bijzonder om te zien!
    Goed dat je je dochter nog even een dag thuis heb gelaten. Een dag extra ziek thuis om nog even goed te herstellen en bij te komen van ziekte altijd aan te raden.

Voor sommigen onder ons komt de uitgerekende datum wel heel dichtbij nu of zijn er zelfs al overheen! Heel spannend!

19. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Hier nog niks hoor! Ondanks de "voorspelling" van mijn zoons dat ze afgelopen nacht zou komen ;)

Over dat eten, dat is niet zo zeer voor de baby maar zodat je een extra laagje vet aanlegt voor de borstvoeding.. Vandaar dat de trek niet is naar worteltjes ed :p

Ik ben geen fan van Oei ik groei btw.. Heb het boek niet zelf maar er wel in gelezen.. Mijn kids maakten een compleet andere ontwikkeling door. Als je kids zich anders dan gemiddeld ontwikkelen heb je er dus niks aan.

Pfff en verder ben ik kapot! Is ook zichbaar als ik in de spiegel kijk.. Net een zombie! Ik wil helemaal niks meer en elke x voel ik zomaar uit het niets tranen achter mn ogen.. En verder, rugpijn.. Iedere 5 minuten naar toilet omdat ze is gedaald enz enz.. En slaap.. enorm veel slaap! <einde klaagmodus>

Ik moet gelukkig vandaag alleen wat papierwerk afronden, anders blijft dat na de bevalling te lang liggen.. En daarna ga ik maar wat haken, bakken en verder met niks doen ;)

20. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Van versiering hebben we een geboortebord gehuurd, zo een ooievaar die binnenvliegt in de raam kunnen we lenen van vrienden en voor de rest in de Ava wat slingers & ballonnen gehaald voor binnen & buiten :)

Deel Deze Pagina