Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Versiering: deze slinger heeft onze dochter gisteren zelf gemaakt. Schattig, toch? 😍

2. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    ...vreemd, ik krijg hem niet goed om,...

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuk al die verschillende manieren van versieren!
    O ja, de ballonnen, die was ik helemaal vergeten! Die hebben ook nog in drie verschillende blauwtinten. :D

Maar het meest bijzonder vind ik de slinger van de dochter van Zomersproet! :);) Super lief en schattig!

Lalay, wat vervelend dat je zo naar voelt! Hopelijk hoef je nu niet meer lang te wachten!
    Klopt, dat boek moet je meer zien als globale richtlijn, want ieder kind is uniek en ontwikkelt zichzelf op zijn eigen manier en eigen tempo!

4. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    ervaren mama's, kun je weeen hebben zonder dat de buik hard word ??

5. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ yasmientje volgens mij kan dat wel en is je buik niet altijd aan de buitenkant hard. Maar voelde bij mij van binnen altijd wel hard tijdens een wee.

@ pinkster haha ik word al misselijk als ik het allemaal lees wat je gisteren gegeten hebt. Hier kan ik juist maar erg weinig eten op het moment.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ja dat kan. Die van mij was ook niet echt hard. En toch had ik weeën.

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Vanmorgen voor het eerst met Emma naar het CB geweest en ze is goedgekeurd :p
    Ze woog 3365 gram en is dus precies 200 gram aangekomen (ze mag tussen de 100 en 200 gram per week aankomen). Lengte was 50 cm en hoofdomtrek 35 cm (was bij geboorte 33 cm).
    Arts zei dat ze een mooi rond hoofdje had en nog geen kale plek aan 1 kant, dus nog geen voorkeurshouding :)
    Ze mag 6 a 7 voedingen van 90+3 hebben. Ze krijgt meestal 6 voedingen, dus dat was ook goed. Ze meldt zich keurig na ongeveer 4 uur. Soms zelfs iets eerder.

Even een foto'tje:p:
    Bekijk bijlage 443560

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elsa86, mooi prachtig meisje om te zien! Zo dat gaat snel, al drie weekjes oud!
    Goed om te lezen dat ze het zo goed doet!! ;):) Heel fijn!

9. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klinkt spannend, Yasmientje!

Een heel ander vraagje. Wat serveren jullie straks het kraambezoek? De standaard beschuit met meisje of iets anders? Directe familieleden (ouders, broers en zussen en neefjes/ nichtjes) wil ik iets meer bijzonders geven, maar ik weet niet wat.

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beschuit met muisjes bedoelde ik. :D:p

11. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Het is heeeeeel licht absoluut niet dat ik denk dat het nu gaat gebeuren maar wel lichte vraagteken. Komt nog niet eens in de buurt van de fijnste menstruatieperiode die ik heb gehad (altijd een hel) so we will see, denk zelf van niet.

Ja beschuit met muisjes, onze keuken word geleverd 3 maart dus zou wat zijn als ze dan geboren word hihi dan word het weinig serveren. In onze cultuur verwachten ze trouwens ook nog maaltijden en thee met munt (wat niet 1,2,3 gemaakt is) en koekjes blablabla .... maar ik laat het over me heen lopen ;) zie het allemaal wel en thuis mag ik hopen dat ze genoeg te eten hebben dan zien ze me maar als een 'Hollandse' hihi, ik zie trouwens veel meiden hier die ook niet helemaal Hollands zijn, jullie ook zo een rare cultuur tick ? En hoe gaan jullie ermee om ? bij ons is bijvoorbeeld kraamweekbezoekje niet even komen kijken maar gerust een paar uur blijven 'hangen' met het idee bediend te worden.

12. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Wel moet ik erbij zeggen dat meestal vrouwelijke familieleden dan koken voor het huis waar de vrouw bevallen is... dus ze hoeft zelf niks klaar te maken qua eten .. maar toch ... heb er geen zin in blegh!

13. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    #3393 Tiarah, 16 feb 2015
    Laatst bewerkt: 16 feb 2015
    Ik laat ook weer eens ff iets van me horen :)

Elsa: prachtig meisje, fijn dat alles zo goed gaat!

Pukjepuk: wij doen denk ik wel gewoon beschuit met muisjes, en we hebben 'it's a boy' baby coins (soort leuk verpakte chocolade munten). Verder niets bijzonders. Overigens is het bij de vorige keer allemaal langsgekomen in het ziekenhuis :$ en dus uiteindelijk maar 2x beschuit met muisjes gegeven toen we eenmaal thuis waren

Yasmientje: ik ben zelf Nederlandse, maar mijn man is Marokkaans. Ik stond er de vorige keer van versteld hoe het ging, want mijn schoonmoeder (waar ik totaal geen band mee heb, en die zo goed als geen NLs praat) heeft toen 2 volledige dagen naast mijn bed gezeten en daar voelde ik me heel ongemakkelijk bij, want ze zat bij alles! Ook bij het kolven en pogingen om aan te happen e.d. en ze maakte totaal geen aanstalten om weg te gaan en ik wilde haar niet beledigen door haar te vragen weg te gaan (ik snap overigens wel dat ze dat misschien bij haar eigen dochters doet, maar dat vind ik toch anders). Mijn eigen ouders kwamen dan een uurtje op bezoek en snapten dat het weer genoeg was en gingen weg. En mijn schoonzusjes/broertjes stonden ook na de (heftige) bevalling (van ruim 24u) waar ik niet zonder kleerscheuren uit was gekomen en flinke koorts had om 23:00uur aan mijn bed. Dit keer mijn man gevraagd om duidelijk te maken dat dat niet wordt gewaardeerd, vind het heel lief maar iets too much :)

Pinkster: ook ik blijf maar eten! Heel herkenbaar dus ;)

Versiering: wij hebben een raamsticker besteld, deze om precies te zijn :

14. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Hebben jullie trouwens echt een datum in jullie hoofd wanneer de baby gaat komen? Ik denk bij mij echt dat hij op 2 maart gaat komen! Geen idee waarom, maar die datum blijft hangen. Mijn zusje zegt 27 februari, en die had het de vorige keer ook goed, toen heeft ze maanden van te voren 4 juni vrij genomen omdat ze dacht dat de baby toen zou komen en zij bij de bevalling zou zijn, en hij kwam ook daadwerkelijk op die dag :D

15. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben Nederlandse maar in Duitsland geboren en getogen, en mijn vriend is Duitser. Het was toen wel even wennen met de kraamvisites hier in NL, dat is in Duitsland niet zo extreem , dat iedereen zo maar aan komt waaien. Ook bischuit met muisjes doe je daar niet, en vl vindt het echt vies smaken 😜 maar ik moet zeggen ik vind dat wel een leuke traditie. Verder denk ik verschilt het niet zo veel tussen D en NL behalve at je als vrouw lekker 12-14 maanden (betaald) vrij bent en ook de man recht heeft op 2 maanden (betaald) verlof, en dat vind ik hier in NL wel heel calvinistisch...

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier in België wordt er aan 't kraambezoek gewoon drinken geserveerd.. En ik ga koekjes of chips ofzo in huis halen denk ik, iets waar ik niet teveel werk aan heb :)
    Meestal blijven ze zo een kleine 2 uur zitten denk ik!

Oeh Tiarah, dan denk jij overtijd te gaan, je bent even ver als mij zie ik!
    Ik heb ook het gevoel dat ik over de 40 weken ga gaan, ik zou het niet erg vinden om begin maart te bevallen, vind dat wel een mooie maand.. Maar gewoon het idee dat ik nog zolang moet wachten steekt me tegen :D

17. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Yasmientje, wat voel je precies dan? Dat hard worden vd buik is pas later. Een weeen , de eerste fase, beginnen als menstruatiepijn en dan trekt het (voor je gevoel) heel strak rond je onderbuik.. Dit gevoel klimt van je rug naar je buik.. Is iets brandend. Duidelijk?

18. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Huh? Yasmientje, ben jij Marokkaans?

19. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Wij doen het standaard beschuit met muisjes klaar!! Voor kinderen cakejes die ze zelf mogen versieren want al.onze vrienden hebben kinderen dus ja
    Ben net ff met schoonzuje naar prenatal geweest ik dacht kijk ik daar wel wat..maar sorry hoor wat een duur winkel zeg qua versiering. . Dus bijna niks kunnrn scoren wel vlaggen enzo..maar niet iets leuks of bijzonders

20. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Wat betreft bezoek en 2 uur je schoonma aan je bed hahaha herken dat zoooo goed! Ik zou ook echt niet weten wat ik zou moeten doen in jouw geval, ik denk dat ik elke keer zou aangeven dat ik wil slapen ofzo ... om maar een ruzie uit de weg te gaan..

Wat ik voel, ja soort hele lichte menstruatiekrampen en wat druk naar beneden, soms trekt mijn rug mee inderdaad maar niet elke keer. maar het is echt heeel licht, ik heb mijn man al doorgegeven dat ik er niet veel van verwacht hij wilde vanavond richting belgie gaan en zo verzekerd ben ik dat het niks is hihi dat ik hem een go heb gegeven.

Ja hihi jij tunesia ? Dacht dat je dat wel door had ;) !

Ik word zo gek dames .... mijn lieve mama elke keer als ik de telefoon opneem: waar ben je, ben je thuis ? Ja mam ben thuis. Heb je pijn lieverd ? Nee mam had ik maar pijn. Lig je weer te slapen, voel je helemaal niks ? Nee mam... Hahaha vind het wel grappig maar wel vervelend elke keeeeeeer weer, ik zei net Mam don;t worry ik bel je wel (uhhhh was ik niet van plan maar hoopte daarmee wat gerust te stellen) zegt ze uit zichzelf: ohh nee je moet me niet bellen als het begint hoor want dan blijf ik niet thuis en ik weet dat je mij er niet bij wilt hebben.... hahaha!! waarom vraag je dan elk uur hoe het gaat! Mamaaas! Hopelijk kunnen we ze ooit terug geven wat wij ze aan zorgen en belasting mee hebben gegeven.

Love for all the momy's!

Deel Deze Pagina