Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Spannend!!

Ik bedoelde, dat je natuurlijk zelf ook mag beslissen of je nog door wilt lopen zonder ingeleid te worden en tot welk termijn jullie dat zouden doen ? ik wil bijv. liever voor 42.0 zeker niet ingeleid worden, heb zo hard mijn best gedaan het vol te houden tot hier dat ik dat echt als minimum heb voor we over inleiden gaan praten. Was benieuwd hoe de visies hierover zijn hier

2. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18

Ik wilde het liefst ook natuurlijk bevallen, desnoods bij 42 weken, alleen door de grootte van de baby willen ze het niet langer als 41 weken laten zitten :( dus duimen jullie de komende 3 dagen mee dat ik zelf begin :(?

3. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gaat wel goed yasmientje. Erg moe en last van de knip maar hoort er allemaal bij. Gelukkig kunnen we lekker doorslapen tussen de.voedingen door, kan ik lekker bijtanken :)

4. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Ik heb ff gelopen meiden!!! Maar ti's zo raar...het voelde net of iets tussen me bennen zit, ik voelde echt iets in me vagina zitten tijdens lopen,zo raar... Maar ik voel niet echt iets!
    Ik was het helemaal vergeten en mijn man blijkbaar ook dat hij morgen naar Ajax gaat in Amsterdam , ik won zo'n uurtje vandaan..tja hij vroeg of het verstandig was om te gaan... Dus ja ik zeg joh ga maar, staat al zo lang vast, dus zijn zusje komt dan bij mij eten en blijft hier tot dat ze terug zijn want ze gaan met ze tweeën (haar vriendje en me man) .... Maar zoals het allemaal gaat vind ik het wel goed..ALS IE MAAR NIET DRONKEN THUIS KOMT!! zo die is eruit ;)

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Pinkster, idd, maar na dat weekend toen hij drinken naar huis kwam zal die het toch niet durven...??!
    En als hij zijn mobiel maar in de gaten houdt, kan het allemaal geen kwaad denk ik

6. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Pinkster, Op een uur afstand zou ik ook niet zo moeilijk over doen, maar inderdaad niet dronken thuis komen. Mijn vriend drinkt tegenwoordig alcohol vrij bier, had hij zelfs meegenomen naar vrienden laatst :D. Vind ik ook een stuk beter idee.

Yasmientje, ik zou het niet erg vinden om dinsdag of woensdag ingeleid te worden. Ik ben dan 41+2 of 41+3. Ik hoop wel dat het nog spontaan op gang komt hoor, helemaal omdat complicaties ook vaker voorkomen bij ingeleide bevallingen. Maar ik ben heel bang om te lang door te lopen met alle gevolgen die dat kan hebben. Mijn moeder is met mijn zus pas met 43 weken bevallen en toen knapte de navelstreng gewoon (zelfs de gynaecoloog schrok ervan) en was mijn zus ook al helemaal schilferig en dun.. Daardoor vind ik te lang doorlopen eng.

7. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hahahah ik wilde het typen en toen had je het zelf al getypt!!

Dat tussen de benen had ik dus ook paar dagen geleden hier beschreven weet je nog ? dat ik reflectief zelfs met mijn handen tussen mijn benen ging en mijn man een grap maakte 'ze floepte er bijna uit he' ... remember ?? Hih blij te lezen dat ik niet gek geworden was want kon op inet niks vinden

8. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen, Lovingmyboy, dat het bij jou ook nog dicht is. Dus nu vind ik het best gek dat bij mij wel al 2cm ontsluiting was, had namelijk niet echt het gevoel gehad dat ik weeen had of zo. Maar ik vomd dat strippen bv ook weer niet pijnlijk, en dat draaien van de baby ook niet, misschien ben ik daar dan gewoon wat minder gevoelig voor pijn?

Yasmientje, ik vind het in principe ook prima om tot 42 weken te wAchten en niet eerder in te grijpen. De kans wordt alleen dan wel groter dat er iets niet goed gaat, las ik. Bij mij was toen bv het vruchtwater op, zagen ze bij 41+5 op de echo, en daarom meteen de volgende dag ingeleid. Een collega uit Amersfoort hadden ze laten wachten tot 42 1/2 week en daar is de geboorte heel traumatisch verlopen, ook al weet ik niet precies meer wat er mis was, maar het ging toen bijna mis. Daarom was ik best bang toen en zei dat ik echt niet langer wilde wachten dan 42 weken, maar mijn vk zei toen dat ze nooit langer dan 42 weken wachten.
    Ik las dat het best een trend is, vooral in de VS, om overtijd te zijn en te wachten tot ruim na 42 weken. Deze voorstanders van natural birth zeggen dat elk kindje zijn eigen tijd nodig heeft en dat die standaard 40 weken en een vast datum nergens op slaan. Tja, ik weet het niet, maar durf zeker niet verder dan 42 weken eerlijk gezegd. Liever eerder...

9. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18

Die complicaties is dat dan erg vaak? Had bij mijn eerste ook wel complicaties, vind dat altijd zo eng klinken :(... Maar echt gevaarlijker is het toch niet??

10. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Ow ja nu je zegt ;) wat zal dat zijn? Dat ze steeds meer naar beneden gaat weet ik,maar dat ik dat zal voelen geen idee , had bij de jongens niet! Maar ik ben benieuwd heb de jongens de 39ste week niet gehaald, nog ff komt ze morgen om haar vader te pesten en niet naar Ajax laten gaan :Dzal wel humor vinden , niet dat ik hem niet gun ofzo;)

11. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hahahaha, het zou wat zijn, dan weet je in ieder geval dat je kindje altijd een mama's kindje is en een papa pestertje hihi.

Ja dat gevoel ik weet het nog steeds niet, en heb het zelfs daarna nog 2 keer gehad wel in iets mindere mate ... maar jammer genoeg in ieder geval geen indicatie geweest dat ik snel daarna zou bevallen

Wat betreft inleiden, mijn vraag was uiteraard gericht als zich geen duidelijke complicaties voordoen in het verlengen van de zwangerschap. DUs een te grote baby ja dan moet het natuurlijk wel.

Ik las op andere fora dat mensen die over de 42 weken gaan bijvoorbeeld soms hele nare complicaties hebben gekregen, zoals een 'zwarte' placenta, kindjes met problemen etc. Maar daarnaast lees ik ook weer dan inleiden soms ook weer problemen geeft zoals baby die het moeilijk krijgt en poept in het vruchtwater etc.

Ik vind het ook heel moeilijk te beoordelen maar voor een aantal van ons hier is het wel iets om even goed bij stil te staan helaas...

12. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hoe is het met iedereen ? verdacht stil hier haha toch niet allemaal aan het bevallen en mij hier achter gelaten ??

13. Hartjes

Hartjes Actief lid

6 aug 2011
    263
    0
    0
    Ja heel goed,ze zijn echt trots:D
    Mijn jongste zoon had wel even tijd nodig om te wennen maar hij kwam wel steeds even kijken naar zijn zusje en nu geeft hij haar ook kusjes,echt heel lief.
    En de oudste is gewoon super blij,hij wilde altijd graag een zusje erbij dus zijn wens is helemaal uitgekomen haha.

Over overtijd lopen.
    Bij de oudste ben ik met 42 weken ingeleid en op dat moment mocht ik ook nog kiezen om nog 1 of 2 dagen af te wachten maar gelukkig heb ik dat niet gedaan.
    De placenta was nog goed en het vruchtwater ook maar hij had het na zijn geboorte erg zwaar.
    Hij was echt dun je zag zo zijn ribben zitten,droog en hij was blauw dus moest even in de conveuse.
    Ik heb altijd gezegt ik ga nooit meer zo lang overtijd lopen en gelukkig hebben ze dat ook nooit meer gedaan.
    Het is onnodig risico nemen naar mijn idee en in mijn omgeving is het ook niet goed afgelopen en dat alleen maar met overtijd gaan,dus nee ik zou me altijd met 41 weken laten inleiden als ik de keus zou krijgen.

14. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Fijn dat je dat zegt Hartjes, maakt me toch iets geruster over het feit dat ik bij 41 weken ingeleid word

15. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Nee wat ik erover gelezen had is dat ze bijvoorbeeld vaker met pomp gehaald moeten worden en mijn zus werd ook ingeleid maar moest uiteindelijk een keizersnede omdat de ontsluiting niet verder als 6 cm kwam, dit schijnt ook vaker te gebeuren bij ingeleide bevallingen. Maar exacte getallen of percentages weet ik niet zover heb ik mij er ook niet in verdiept.

Ik vond het ook een beetje eng worden allemaal dus daarom heb ik ook even positieve verhalen opgezocht over inleiden en die zijn er ook genoeg hoor!

16. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik vind beiden eng en weet gewoon echt niet waar ik voor zou moeten kiezen als de keuze bij mij gelegd zou worden, afwachten of inleiden .... in het geval dat er geen extra risico's lijken die op dat moment spelen (zoals te weinig vruchtwater, te groot kindje etc.)

17. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Help mijn baby's worden veel te snel groot! Hier idd te druk om te reageren. Ik word echt nog geleefd door dat stomme ziekenhuis maar de laatste stap voor Q. Zijn thuiskomst is gezet. Hij is vandaag naar de kinderafdeling verhuisd. Hier leren we om hem sondevoeding te geven, hem bij nood te beademen en komt hij aan de monitor thuis. Wij krijgen een chronisch ziek kindje thuis en moeten gaan kijken of we recht hebben op een pgb en zullen kinderthuiszorg moeten gaan regelen.
    Hele spannende tijd dus.

Bijgevoegde bestanden:

18. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Inderdaad een spannende tijd seepje! Wel fijn dat het thuiskomen van Qwin weer een stapje dichterbij is. Mooie foto's ook :).

19. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hele mooie foto's seepje!! Nogmaals respect voor jullie!! Jullie zijn erg sterk!!! Ik hoop dat het allemaal snel geregeld is met de pgb... Kan me niet voorstellen dat jullie dat niet zouden krijgen !!

20. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Nou...ik ga lekker op bed tv kijken en vroeg slapen.. Hoop dat ik vannacht gewekt wordt door weeën :)

Deel Deze Pagina