Ik vind maart ook wel leuker klinken maaaarrrr ik zie het niet helemaal zitten om nog 2 weken door te lopen althans als het moet dan moet het natuurlijk hihi maar wel met een beetje tegenzin al ga ik er wel van uit dat ik de 42 weken aan zal tikken. Dat van 's nachts heb ik dus ook, word ook echt zo bezweet wakker dat ik een paar keer heb gedacht dat het mijn vruchtwater was haha! Bedankt trouwens voor je geruststelling
Tiarah hoe is het trouwens met je grote vent ? Hopelijk voelt hij zich al beter !! Elsa hoe is het met Emma ? Lalay hoe is het met jouw Amira (aangezien je nog geen naam of first letter hebt gegeven hier haha) Rifer, floddertje en pinkster klinkt alsof jullie snel aan de beurt zijn!
LOL Yasmien! Ze heeft dus nog geen naam! Hebben hier gelukkig meer tijd om aangifte te doen.. Pff moeilijk! Pinkster.. Ben je nog bezig of is de kleine er al? Ik reageer ff kort hoor.. Het lange verhaal komt nog. "Amira" doet het super!! En ik ook trouwens heb nergens last van, alleen wat naweeën als ze drinkt.. Maar dat is alleen maar goed. Mn baarmoeder is al heel erg gekrompen (nu al 3 vingers onder de navel). Mn borsten voelden vanmorgen al een beetje zwaar en net na mn dutje had ik al stuwing! Dat belooft wat voor morgen Ik moest haar echt wakker maken om te drinken en tussendoor luier verschonen omdat ze helemaal knock-out was.. Te grappig dat gezichtje! Ligt dan helemaal voor pampus
Ow voor de lijst: Naam: onbekend Gewicht: 3500 Lengte: 52 cm Ze was dus helemaal niet zo klein als ze dachten Ow Yasmien, ik zou dus wel opstaan nu en bewegen als je kunt. Waarom lig je nog zo veel? Je hebt de beweging nodig.. Je moet nog een bevalling doorkomen! Je zwangerschap was al zo zwaar, dat heeft effect op de bevalling. Ik had ook even weeënzwakte tijdens het persen, gelukkig lukte het me zelf zonder hulp maar dat had ook anders uit kunnen pakken als die zwakte eerder was gekomen. Dus up from your ass als je natuurlijk wilt bevallen.. Lopen! Lopen! Lopen!!
Met Emma gaat het tot nu toe goed. Ze heeft na de fles van 7.00 uur geslapen tot 10.00 uur. En na de fles van 11.00 uur sliep ze ook vrijwel direct weer en ze is nu net wakker, maar huilt nog niet. Ik heb om 11.00 uur eens een 3 standen speen geprobeerd omdat ze soms wel erg lang over haar fles doet. Ze valt steeds in slaap en moet heel erg gestimuleerd worden om te drinken. Met deze speen gaat het een stuk sneller, maar ik moet natuurlijk wel opletten dat het niet té snel gaat en dat ze er last van krijgt.
Wat fijn dat het goed gaat met Emma en ''Amira'' (arabisch woord voor prinsesje) Ik hoop dat het nu beter zal blijven gaan met Emma, toch wel moeilijk denk ik om als ouder zo je kindje te zien lijden .... ben zo benieuwd hoe alles straks zal zijn maar aan de andere kant voelt dit ook zo vertrouwd en weet ik helemaal niet of ik het allemaal wel goed zal doen straks, hebben jullie ook die onzekerheden ? verdwijnt dat als ze er eenmaal zijn ? Wat betreft waarom ik zoveel lig Prive bericht ik je wel !
Nou de verloskundige is net weg, heb nogsteeds 2cm ontsluiting , ze kon niet veel doen, zo irritant voor dat ze kwam waren de weën alweer weg, dus ja helaas nog niks :'( had zo gehoopt
Ach nee Pinkster 😞 Maar ja, je bent ook 'maar' 38+5 dagen, dus niet klagen 😉 Ik ben net voordat ik naar mijn dochter's school fietste de slijmprop verloren! Ineens 'liep' er iets uit, ik snel nog naar de WC en dat was toch wel duidelojk die prop. Er rommelt van alles en af en toe ween ook maar verder niet regelmatig heb ik het gevoel. Ik was dus wel gewoon naar de HEMA lunchen met dochter en een vriendinnetje, en nadat ik ze weer naar school had gebracht nog even boodschappen Gedaan. Wat is het heerlijk buiten, je hoort de vogeltjes gewoon. Daar krijg ik toch echt meteen zin in lente, straks lekker lange wandelingen met de baby 😀 Nou, al dat gedoe in mijn buik, heb ik normaal niet zo. Dus kom maar op. Dochter is vanaf vanmiddag ook vrij (vakantie) dus ben er klaar voor. Elsa, je schrijft dat veel bij je houden en knuffelen niet helpt. Dat was bij mij ook zo, mijn dochter blef gewoon jengelen en huilerig. Alleen zeggen ze dat het alsnog goed is om je kind veel bij je te houden, het geeft haar zekerheid. Ook al herinner ik me dat het sommige dagen echt zenuwslopend was met zo'n huilerig kind, maar het hoort er toch bij. Ik denk op den duur heb je je kind beter door en weet je dat allemaal beter te duiden. Blijft toch lastig die eerste weken, je kind leren kennen, vond ik tenminste. Na 3 maanden vond ik het pas echt leuk worden, toen had ik het gevoel dat ik er een beetje iets van begreep. En dan dus weer werken bijna 😒 Dus vandaar dat ik deze keer ook nog veel vakantie en onbetaald verlof heb aangehangen, ben daardoor vrij tot 16 augustus 😃😃😃 en hoop dat ik deze keer wat meer kan genieten.
Lalay, hoe komt het dat jullie nog geen naam hebben? En woon je in Belgie (je zegt dat het bij jullie niet zo snel hoeft) Ga je eerst kijken welke naam past, of weet je het gewoon echt nog niet 😨
Ik hou haar ook lekker veel bij me. Ze ligt nu ook heerlijk op mijn borst te slapen Als ze vanavond weer al na 3 uur komt voor voeding probeer ik het op te hogen. Ze krijgt nu nog minimaal 6x90+3, maar dan probeer ik 120+4. En dan vannacht maar eens kijken hoe lang ze blijft slapen.
Yasmientje, lastig hoor inleiden of niet. Hopelijk bedenkt jullie ukje gewoon voor die tijd zelf te komen! En nee door dat liggen houd je echt de bevalling niet tegen hoor hihi. Alleen net wat Lalay inderdaad aangeeft is het wel verstandig om wat te blijven bewegen, maar begrijp uit je reactie dat je daar zo je redenen voor hebt Ukkie kom maar gewoon gauw! Century, ik hoop met je mee dat je vriend geen gelijk krijgt. Pff dat bloedheet s nachts herken ik ook ja. Lig altijd halverwege op de dekens, om het vervolgens na een half uur weer koud te hebben en er weer onder gaan liggen haha! Nog niet s nachts aan het piekeren? Pukje, wat jammer ook nog geen baby! Klinkt wel als een hele gezellige avond die hebt gehad, doe je goed! En wat heerlijk dat het uitslapen lukte! Pinkster, wat maakte je het even spannend. Jammer dat het wederom weer is afgezakt zeg! Jullie meisje houd je lekker bezig in ieder geval. Lalay, wauw wat bijzonder dat jullie nog geen naam hebben. Ben heel erg benieuwd wat het gaat worden. Hadden jullie bij de andere kinderen ook pas de naam na de geboorte gekozen? Na hoeveel dagen moet je in Duitsland aangifte doen? En wat een mooi gemiddeld gewicht had ze zeg, fijn dat het zo goed gaat! Elsa, wat fijn dat jullie vandaag weer een betere dag hebben En inderdaad wie weet helpt het om de flessen op te hogen. Zomersproet, wat leuk dat jullie toch nog zijn gaan lunchen. En hopelijk haalt het verliezen van je slijmprop wat uit! Ik duim voor je mee En wat heerlijk zeg zo'n lang verlof!! Hier vanmiddag weer op controle geweest bij de vk. Ukje ligt nu eindelijk helemaal vast, joepie! Verder doen ze pas rond 41 weken inwendig onderzoek. Vk gaf aan dat strippen oid voor de 41 vaak weinig effect heeft dus voor die tijd gewoon afwachten. Wel is het zo dat er sinds 1 januari een nieuw protocol is dat zodra ik voorbij de 41 weken ben en er een eventuele inleiding gepland staat ze de avond voor de inleiding thuis de vliezen mogen breken. (echter mag dit alleen bij een tweede of volgend kindje) dus mocht het zo ver komen kunnen we dat eerst nog proberen. Laten we gewoon hopen dat de baby's zich allemaal zelf komen melden hihi
Nou hier ook nog niets... Vanmorgen een lekkere voetmassage gehad.. Wie weet stimuleert het haha... Verder nog wat kleine dingetjes gedaan... Ik fiets ook nog veel.. Heerlijk! Zaterdag wordt ik ingeleid. Maar ik hoop eigenlijk zo dat ik vantevoren nog aan de gang ga. Vorige keer ook ingeleid en wil gewoon ook kunnen voelen wat het is om zelf te ontdekken dat de bevallingis begonnen. Maar het is ook wel een fijn gevoel te weten dat uiterlijk zaterdag de bevalling iig begint. Het wordt wel spannend nu... Gelukkig is het met de kleine verder nog goed. Heb nog genoeg vruchtwater enzo.
Pinkster, zo jij was actief en productief bezig! Wel fijn, geeft afleiding! Nou, jouw lichaam (of je prinsesje) houdt je echt voor de gek! Zo blijft het spannend! Lalay, super dat het zo goed met jullie gaat!! ik ben heel benieuwd wat de naam gaat worden! Hoe 'noem' je jullie kleine baby-prinsesje nu ze nog geen naam heeft?? Toch een flinke meid (3,5 kg)! Jij was diegene toch die bij controle op haar kop had gehad omdat je te weinig was aangekomen? In ieder geval heeft jullie kleine prinses er niet onder geleden. Yasmientje, ik begrijp je onzekerheden wat betreft over tijd lopen en wat het beste dan te doen. Logisch, je wilt gewoon het beste voor je kleine! Maar volgens mij kun je niks doen om het voorspoedigen. Helaas. Ik hoorde pas van iemand dat bepaalde voetenmassage of accupunctuur (bepaalde drukpunten) mogelijk kunnen helpen. Lijkt mij niks om veel op bed te moeten liggen, maar ja als het niet anders kan. Vervelend voor je, want actief bezig zijn, zorgt juist voor die fijne afleiding en ben je minder ander het 'afwachten'. Rifer, super dat de kleine ukkepuk nu helemaal vast ingedaald ligt! Een zorg minder! Inderdaad van 40 tot 41 kan er nog heel veel gebeuren. Lovingmyboy, dus je hebt een datum (inleiding)!! Fijn, dan heb je iets om na uit te kijken!!! Spannend!!! Tja, het liefst had je uit '' jezelf'' begonnen, wie weet gebeurt dat nog. Maar langer dan zaterdag hoef je in ieder geval niet te wachten. Zomersproet, goed geregeld zo'n lang verlof ja! Heerlijk van de kleine genieten!! Slijmprop verloren, klinkt spannend!! wie weet gebeurt het nu echt!! Ik hoop het met je mee! Elsa, gelukkig gaat het goed met de kleine emma! Baby's hebben zo rond de zes weken (of wat eerder of later) toch ook een huildipje (dat ze even wat meer huilen, hoogtepunt),vervolgens neemt het dan weer af. Tiarah, zielig dat je kleine mannetje/ grote broer nu zo ziek is! Beterschap! Gaat het inmiddels al wat beter met hem!! Nee, neem dat buikgriepje maar niet over nee.
Ja idd!!! Same here! Ik weet het dat ik nog maar 38 weken ben, maar vandaag had ik (dacht ik) echt wel weeën,en door de andere 2en ga je toch denken dat je bij de 3de ook niet de 39ste week haald ...Maar de weeen het kan zijn omdat ik zoveel gedaan heb gisteren en vandaag! Het blijft heen en weer gaan, ik merk nu echt alleen als ik loop of sta, als ik zit/lig voel ik echt helemaal niks!!!! Maar de pijn zit het allemaal in me rug! Weet je nu wil ik niet eens dat vanavond/nacht begint want ml is weg, en komt waarschijnlijk laat thuis en ik ben aardig moe, was erg vroeg wakker.. Dus ik hoop lekker te gaan slapen! Ik ga zo ff in bad met de jongens hun naar bed doen en Chile op bed!!
Pinkster, je hebt ook een drukke actieve dag gehad ja. Na een drukke actieve dag heb ik dat min of meer ook. Nee, laat de kleine nog maar een dagje/ nachtje wachten nu je man weg is. Doe maar rustig aan vanavond!!
Hoop gerommel allemaal, als het nou gewoon doorzet Pinkster! Ik ben weer goedgekeurd voor deze week, bloeddruk weer perfect (zoals altijd) en de kleine groeit goed door. Ze wordt geschat op 3700-3800 gram nu dus een flinke dame! Dinsdag weer terug en als er dan nog niks is gebeurd willen ze eventueel kijken of er gestript kan worden als ik dat wil. Ik ben dan 39+4. Even bedenken of ik dat dan al zou willen of liever een weekje zou willen wachten. Na dinsdag zal ik toch twee maal per week moeten langs komen bij de VK omdat ik dan over de 40 heen ga lopen. Hopelijk dient ze zich voor dinsdag gewoon aan 😄
6 voedingen nog maar? hier zit ravi op 7x 85 en de laatste avond voeding op 100. Kan het niet zijn dat ze wat hongerig is als ze meer huilt?
Minimaal 6. Was ook het advies van het CB. Als ze na 2 uur al weer wakker werd en huilde gaven we haar wat bij. Maar meestal slaapt ze 3,5 tot 4 uur door, vandaar die 6x100. Ze heeft nu om 19.00 uur voor het eerst 120+4 gehad. Lag eerst 2 uur wakker te kijken, zonder huilen. Ze slaapt nu weer.
Nou vannacht weer geen actie.. Dus denk dat het morgen een inleiding gaat worden. Jammer maar het is niet anders. Van de andere is de zekerheid ook wel fijn. Vandaag nog 1 dagje om alles voor te bereiden. Ben alleen heel erg aan het twijfelen over de methode. Ballon of gel. Gel was bij mij de vorige keer erg heftig,waardoor M. In het vruchtwater poepte en hij met de vacuüm gehaald moest worden omdat het te snel voor hem ging. Ballon lijkt me iets natuurlijk? Iemand die z'n ervaring wil delen of advies wil geven?? Het wordt spannend nu!