lovingmyboy, don't worry het is een veelvoorkomende procedure en eigenlijk mogen we in onze handjes knijpen dat we in zo een ontwikkeld land wonen dat we deze mogelijkheden hebben. Ik denk dat het hier ook een inleiding gaat worden ... we will see!! Zet hem op en houd ons vandaag maar lekker op de hoogte Rainbow !! Hartelijk gefeliciteeeeeerd wauw wat leuk, hoe is het met jou en je kleintje ? gezondheid ?? Zomersproet, ik weet niet waarom maar ik baal meer voor jou dan voor mezelf, misschien vanwege je dochtertje ? Hihi Wat betreft afvallen, als je elke dag weegt is dit zo wie zo niet betrouwbaar (kan net de extra vocht, ontlasting e.d. zijn) dus don't worry !! Spannend hier, heb al bijna 4 weken geen controle gehad wegens omstandigheden bij de gyn en vanmiddag weer na 4 weken dus, niet dat ik me zorgen maak om de kleine maar wel heeeeeel spannend om na zo een lange tijd te horen hoe het met prinsesje zal gaan, ben ook benieuwd wat ze allemaal gaan doen en wat voor afspraken we zullen maken. Ik wil zelf in ieder geval voorstellen dat als alles goed gaat met ons meisje dat we wachten tot we de 42 weken aantikken, mochten er problemen zijn dan stem ik uiteraard in met inleiden zoals te weinig vruchtwater, hartslag van ons meisje niet goed etc.etc.
Ik had in mijn tas een maat 50 en een maat 56 zitten, maar toen de VK zei dat ik wss die dag nog zou gaan bevallen, heb ik maat 56 maar thuis gelaten Rifer, met Emma is de nacht op zich wel goed gegaan. Ze heeft om 19.00 en 22.30 uur de fles van 120+4 leeg gedronken. We hadden dit keer geen wekker gezet, maar ze meldde zichzelf weer om 3.00 uur. Toen heeft ze ongeveer 20 cc laten staan. En daarna meldde ze zich weer keurig om 7.00 uur. Ze begon alleen erg te huilen toen ik gisteren het licht uitdeed. Ik deed mijn hand bij in de wieg, maar dat hielp niet. Toen heb ik haar op het aankleedkussen tussen ons in gelegd, maar ook toen begon ze te huilen als ik de lamp uitdeed, dus heb ik hem maar aangelaten (niet het grote licht, maar wij hebben een lamp in ons bed zitten). Na de fles van 3.00 uur sliep ze toen ik haar weglegde en toen heb ik de lamp uitgedaan.
Nee tuurlijk niet gekkerd, ik zie al op tegen mijn controle straks stel je voor dat ze gelijk over inleiden beginnen of al gelijk iets willen doen dan kan ik het in mijn hoofd niet eens even verwerken ben daar zo bang voor ! Dus laat staan jij die op het punt staat om richting het zkh te gaan voor het echte werk !! HEt komt goed, we komen er wel ! Voel je niks ?
Tiarah, hoe gaat het? Yasmientje, wat lang heb je geen controle gehad zeg! Veel succes zo. Lovingmyboy, het lijkt mij absoluut niet gek is dat je er tegen op ziet hoor! Ik zou er ook tegenop zien en ik denk de meeste mensen wel. Het is nu eenmaal spannend.
Gefeliciteerd rainbow met jullie Tess! Wat goed dat je geen epidurale hebt gehad Geniet van jullie meisje! De rest, ga nu eens een keer bevallen! Hier gaat alles goed! Sanne drinkt mooi en slaapt in de nacht al een keer 4/5 uur achter elkaar! Nou dan ziet de dag er leuk uit Ik had helemaal niets in maat 50. Omdat de oudste twee dat niet nodig hebben gehad, alleen 56. Nooit verwacht met 38,5 week te bevallen, dus manlief heeft snel een paar kleertjes maat 50 gekocht. 56 was echt te groot!
Elsa en hilly, wat fijn dat alles goed gaat met jullie meisjes Floddertje, alles was goed,bedankt voor het vragen. Mocht ik vanavond en morgenochtend nog steeds de baby weinig voelen dan moest ik bellen en wordt ik weer aan de monitor gelegd. Anders heb ik vrijdag nieuwe afspraak staan. Hoe gaat het bij jou? Heeft het wandelen nog iets opgeleverd?
Voel wel constant een zeurend gevoel in mijn buik maar er zet niets door.. Baarmoedermond was woensdag wel week maar nog geen ontsluiting. Wie weet morgen toch iets dat ze met alleen vliezen breken iets kunnen.. Ik hou jullie op de hoogte
Tiarah, fijn dat het goed was! Hopelijk is het niet nodig om weer aan de monitor gelegd te worden. Maar goed altijd beter een keer te veel als te weinig natuurlijk. Lopen heeft helaas niks opgeleverd. Lovingmyboy, dat zeurende gevoel heb ik inderdaad ook echt balen dat het dan niet doorzet. Ik hoop dat het morgen meevalt.
Net terug van de gyn, niks bijzonders zoals gebruikelijk bloeddruk gemeten hartje met dopler en weer ready to go... ik had zoveeeeeel liever een vk los van het ziekenhuis dat is zoveel menselijker dan het ziekenhuis waar je gewoon een nummertje bent in/out in/out en zolang je zelf niks aangeeft ZEER duidelijk zal er ook niks gebeuren voor je .... In ieder geval de afspraak gemaakt volgende week langs te komen voor nieuwe controle en dan te kijken naar gezondheid van ons meisje en vruchtwater en placenta etc. en als dat allemaal ook positief is dan mag ik zoals ik wil met 42 worden ingeleid (mits ik al verweekte baarmoeder heb) Ik snap het ziekenhuis niet hoor, alsof ze nu niet even had kunnen voelen hoe het er voor staat ... en kunnen kijken naar conditie van ons meisje ... grr nu weet ik nog niks over hoe het daar binnen gaat ... In plaats daarvan ging de co assistent mijn buik voelen en ik weet niet wat hij gedaan heeft maar heb sinds dien enorme pijn boven in mijn buik.... heeft hij haar zodanig verschoven dat ze nu mijn maag en/of lever loopt te verdrukken ? zo voelt het wel .... Loving my boy, misschien fleurt het je wat op, maar ik heb zo het vermoeden dat ze alleen je vliezen hoeven te breken... ik hoop het althans, heel stiekem duim ik zelfs nog met je mee dat je helemaal spontaan gaat bevallen mijn ma beviel spontaan van mij op de dag dat ze ingeleid zou worden en las op het internet meer soortgelijke verhalen !
Emma slaapt nu voor het eerst in haar ledikantje, kijken of ze daar beter slaapt. 's Nachts komt ze nog wel bij ons op de kamer in de wieg (tenzij ze dan ook beter slaapt in haar ledikant). Ze huilde net heel even, lag wel een poos wakker te kijken maar slaapt nu.
Yasmientje, dank je voor je woorden. Ik hoop stiekem ook vannacht nog aan de gang te gaan en anders idd dat ze morgen niet veel hoeven te doen. Zit al de hele tijd tegen de baby te zeggen dat hij morgen gehaald wordt en dat ie dat niet fijn gaat vinden dus dat hij beter zelf kan komen Wat raar dat ze bij jou idd niet even nakijken.. Ik krijg standaard een echo... Is toch een soort geruststelling vooral na 4 weken.
Nou, nieuws hier: ik word morgen ingeleid! Dat komt nu wel even heel verrassend, ook voor mij, en ondanks het feit dat ik zoooo graag zelf wilde voelen wanneer het begint enzo ben ik toch opgelucht. Zoals gepland was ik met mijn dochter naar de Arena, decathlon enzo. en de hele tijd vond ik de baby zo weinig bewegen. Ik lette er best wel op want de afgelopen dagen was ze juist zo druk geweest. Om 2 uur nog samen gegeten daarzo en ik voelde nog steeds niets, dus heb ik op de terugweg in de auto toch maar het ziekenhuis gebeld en mocht meteen komen. Ik had al dagen bruin bloedverlies in mijn inlegkruiskpje, en ineens dacht ik misschien was het wel bruin vruchtwater... En ook dat ik bijna een kilo minder woog vandaag, terwijl ik verder elke dag op de weegschaal ga en een best continu gewicht had. Nou, de CTG was helemaal goed, baby is fit iig, maar toen ze de echo ging doen kon de vk niet 100% zeggen dat de hoeveelheid vruchtwater goed was, dus toch maar de gyn erbij gehaald. En die heeft iets van 4,2 gemeten, en onder de 5 is het niet genoeg meer. En in combinatie met de baby minder voelen willen ze me niet nog een week rond laten lopen, vooral omdat het met mijn dochter toen eigenlijk net zo was. Einde verhaal was dus dat ze vroegen of ik morgen al plannen had, en anders mocht ik morgen bevallen. Ik ben zoooo blij dat ik toch ben gegaan. Op zo'n moment vraag je je af, of je aanstellerig bent of zo. Maar kennelijk was het toch een aanwijzing dat het wat minder wordt daarbinnen, dus kom maar op kleine schat, morgen avond heb ik mijn babietje 😄
Lovingmyboy, zitten we dus morgen in dezelfde situatie! Ik moet om half 8 even bellen en in principe om 8 er zijn. Maar het ziekenhuis is om de hoek, ik zou er nota bene naartoe kunnen lopen (deed ik normaal ook maar ik deno, morgen toch even de auto voor de 3min rit 😄 Waar ben je zo bang voor? Het zal allemaal goedkomen, het is immers een heel gewone procedure, dus wees gerust!! Eerst doen ze een CtG (hier in Amsterdam tenminste) en dan wordt de vruchtblaas open geprikt. En vervolgens kom ik aan het infuus met de weeenopwekkers. Ik had natuurlijk al een beetje ontsluiting (3cm) , misschien dat het dan ietsje anders loopt?! Gaat allemaal goedkomen, in een zkh ben je immers in goede handen! Yasmientje, balen dat ze verder niets hebben gedaan! Ik had toen gewoon gevraagd naar strippen, en daarom keken ze naar de ontsluiting. Misschien moet je wat directer zijn, gewoon vragen, recht toe recht aan. Maar ja, je ziet ook wel heel veel verschillen in procedures enzo als je hier zo leest. Ik ben ook in een zkh in behandeling en bij de vk maar vond het tot nu toe wel goed, en ook niet onpersoonlijk. En ook net herkenden ze me gewoon, dus dat vind ik wel prettig. Ik hoop idd voor je dat het gauw gaat gebeuren, maar anders zou ik toch vragen of ze eens inwendig willen checken- dat is juist het voordeel van in het zkh zijn, daar kunnen ze ook snel eens de echo bijpakken, of een gyn bijvragen... En de andere dames , heel veel succes verder, wie weet komen er nog meer kindjes morgen 😄
lieve meiden, hier ben ik weer. Vandaag niet eerder kunnen reageren. Toch nog een babynieuwtje lees ik. Rainbow, gefeliciteerd met prinsesje Tess!!! Geniet ervan, he!!! Tiarah, jouw kleine grote boy heeft het wel erg zwaar te pakken zo te lezen! Echt zielig!! Gelukkig spuugt hij niet meer! Hou hem maar goed in de gaten! Wat betreft bewegingen. Hier nog wel genoeg bewegingen, maar minder schopjes. Bewegingen vooral schuiven, duwen van de billetjes en beentjes. Geen flinke harde schopjes meer. Onze ukjes hebben nu ook minder ruimte en het kan zijn dat je kleine vooral overdag slaapt en 's avonds erg actief is. Wat Pinkster zegt, je moet hem in ieder geval 10 X voelen op een dag. Pinkster, goed van je man! Je mag inderdaad trots zijn!!! Rifer, ik heb het eerste pakjes (incl. bijgehorende sokjes, slofjes mutsje en vestje) al klaar liggen. Alles van maat 56, van maat 50 heb ik niks. Alleen één truitje. Maar onze kleine is nu 3,5 kg, dus hij kan straks bij de geboorte al gelijk 56 aan denk ik. Hij zal vast nog iets erbij groeien. Floddertje, jouw kleintje heeft het nog heel fijn bij jouw in de buik. Inderdaad, geen leuke opmerking van je moeder! Niet teveel aan denken! Komt goed! Er kan tot woensdag nog van alles gebeuren hoor! Lovingmyboy, morgen de dag!! spannend!! Heel normaal dat je zenuwachtig bent, iedereen zou dat zijn hoor! Komt goed! Zet hem op, ik denk aan je!! Yasmientje, vier weken geen controle gehad??!!! Vind ik echt niet netjes van het ziekenhuis, bij de gewone verloskundige krijg je de laatste maand elke week controle. En inderdaad je hebt gelijk, ze hadden best verder kunnen kijken. Je bent tenslotte al overtijd. Maar aan de buik voelen kan ook al veel informatie geven (voldoende vruchtwater en groei kindje). Komt goed, niet teveel zorgen maken! Een gewone verloskundige is fijner ja, en persoonlijker. Zomersproet, dus jij ook morgen ingeleid!! Spannend!! Zet hem!! Heel goed dat je actie hebt ondernomen en naar het ziekenhuis bent gegaan!!! Je eigen moedergevoel/intuitie heel belangrijk, niet negeren dus! Arena, decathlon, ?? Arenaboulevard, daar hebben wij vandaag ook nog rond gereden. Elsa, wat fijn dat het beter gaat met Emma! Fijn dat ze goed is gaan slapen! Het blijft toch soms van alles uitproberen wat het beste werkt! Zelf ben ik vandaag op controle geweest. Alles prima. Alleen ons kleine eigenwijze draakje is wat terug omhoog 'gesprongen'. Vorige week was hij nog 100 % ingedaald (vast in bekken) en nu vandaag is hij bewegelijk in bekken (niet 100% ingedaald, maar wel goed genoeg mochten de vliezen breken). Mocht de kleine dit weekend geboren worden, dan moet ik zelf wat harder 'werken'. De verloskundige noemde mijn buik een vijf sterrenhotel , dwz hij heeft het er nog prima en er is nog voldoende vruchtwater en ruimte. Ze denkt ook dat hij hoogstwaarschijnlijk niet eerder dan woensdag komt. Mijn buik is nog erg ontspannen, ik nog best fit en nog geen voorgerommel, dus dit weekend nog geen babynieuws van mijn kant hoogstwaarschijnlijk. Woensdag met 40 weken en een dag weer controle en dan wordt er ook een afspraak voor het strippen gemaakt. Dus ik raak, denk ik, eveneens, overtijd. Verloskundige zei dat als je kleine het nog prima heeft in je buik, dan is enkele dagen overtijd helemaal niet erg. Je kleine krijgt dan vaak ook net wat extra's mee.
Zomersproet, ohh wat spannend ook!! Ja moet er ook vertrouwen in hebben. Het is zo spannend allemaal Zit nu naar mijn zoontje te kijken en te bedenken dat hij morgen niet meer alleen is. Een raar gevoel. Heel leuk, maar ook een beetje verdrietig omdat hij mijn liefde nu moet delen. Haha ben echt een emotioneel wrak vandaag volgens mij Jij ook heel veel succes morgen zomersproet! En ook voor iedereen die Miss vannacht aan de gang gaat. Wie weet ik ook nog
Elsa ik hoop het voor jullie dat ze daar beter gaat slapen!!!! Suc6 morgen lady's ..ik herken het gevoel van liefde delen , vond ik begin ook moeilijk, en heb nu ook, Luuk heeft nog veel aandacht nodig en mijn lieve Rick D oet het net of ie bikkel is,groot enzo,maar het blijft een jongentje van 8 die ook veel aandacht nodig heeft!!! Het is raar, maar de moedernatuur is daar fantastisch in! We kunnen het!!! Hier vandaag alleen kraampjes maar That 's it!! Ik voel haar goed en ik heb vandaag ontzettend veel geplast , en erg veel slijm verloren,leek wel snot (ieel) maar geen bloed of vies, leek net bedorven melk... Nu op dit moment erg veel harde buik! Heb vandaag erg relax gedaan, in de middag geslapen! Krijgt de hele dag door berichtjes of hoe met me gaat... Begin vond ik lief en bezorgt maar nu vind ik wel irritant worden, me schoonmoeder vraagt om de uur, als ik niet reageer bel ze me man om te vragen oft begonnen is...Achja .. Mijn man gokt dat ze zondag komt! Hij had bij Luuk ook goed geraden..maar ik ga nu nergens meer vanuit hoor, ik word daar steeds makkelijker in..ik zie het wel... Wel leuk dat ik toch de 39 weken ga halen! Vorige keer was ik op 38+5 bevallen en van Rick 38+2 Maar me meissie is nogal lui en vind die regen hier en de kou hier buiten maar niks... Weet je , het komt als zij er klaar voor is, in haar tijd!! Wie weet hal ik de 40ste week ook wel...
Pffff... Net de hele tijd last van mijn maag en buik. Nu net onwijs veel overgegeven. Zou dat door de zenuwen van morgen komen? Voel me nu nog steeds niet helemaal lekker. Zeurend gevoel door heel mijn buik.
Even snel een berichtje voor Lovingmyboy en Zomersproet, heeel veeel succes meiden! Jullie kunnen het, hoogstwaarschijnlijk hebben jullie uiterlijk morgenavond jullie ukjes in jullie armen! Toi toi toi! De rest reageer ik morgen weer lig al op bed, ziek zijn sloopt behoorlijk