Nog geen baby's nieuws?? :'( Zal het mensen voelen aan zien komen ofzo? Ik heb vandaag al 12 berichten gekregen van en? Van Brazilie en hier Ml wou niet mee dus ben ff alleen met de jongens wezen wandelen , maar ik kon niet verder dan 3 kwartier het werd me toch te veel,zwaar in me bekken... Luuk is op bed , Rick is buiten aan het spelen en ik maar bank hangen!! Ik hou jullie in de gaten hoor
Nou hier niet veel verandering, 2 cm ontsluiting begon met 1. Weeen om het kwartier blijven om het kwartier al 12 uur geen versnelling in waar te nemen. Slijmprop met bloed verloren. Nog geen vruchtwaterverlies .... errrrrug langzaaaaam!! Iemand ervaring met zo een langzama bevalling ?
Ik ben nu net zo..zo vervelend hè !! Van Rick (de eerste) was het ook zo,ben 13 uur bezig geweest, van Luuk was ik binnen 3 uur helemaal klaar vanaf 2 cm ontsluiting ! Ik denk dat ik te veel hoop en verwachtingen had de deerde net zo zal gaan als bij de 2e maar dat is nu niet het geval, en ik ben juist verder...
Nieuwe baby's, welkom op de wereld! De nog niet geboren baby club wordt wel kleiner zo @Yasmientje, naar mijn weten is het vruchtwater donkerbruin/groenig als de baby erin gepoept heeft. Dus ik zou zeker bellen! Staat er op je belinstructie formulier ook niet nog meer informatie? Die van mij die ik kreeg van de VK is bijna te volledig Ik vind het bijna frustrerend om te lezen dat jullie allemaal al zoveel voorwerk gaande hebben! Op harde buiken na (die helaas niet overgaan op/in weeen) heb ik hier niks. Vandaag ook een erg goede dag dus de keuken en badkamer maar schoongemaakt en alle kamers gedweild. Merk nu wel dat ik echt op ben haha. Langere stukken lopen lukt me helaas niet meer, daarvoor ligt ze te diep ingedaald dus ik waggel al enkele weken als een pingiun want ontzettend oncomfortabel is. Gelukkig dat ze eventueel dinsdag gaan strippen, ik had echt ingezet op een week te vroeg bevallen (nu 39+2) en het duurt me nu alleen maar te lang haha
Bedankt Pinkster en Centurychild!! En de rest natuurlijk hihi Nou update: Weer thuis, ging ze te langzaam in het ziekenhuis. Ze zei het kan alle kanten opgaan, vandaag toch morgen volgende week. Ik zelf herken dit absoluut niet van andere voorweeen en voor mij is het dan ook echt bingo alleen wel de langzame versie ik gok op morgen ochtend/middag dat ik dan pas aan het persen zal zijn hihi maar het is ook de eerste natuurlijk en zonder hulp van inleiding o.i.d. dus ook niet zo heel gek om er zo lang over te doen toch ?
Fase 2: de latente fase In deze fase zijn er regelmatige samentrekkingen waardoor de baarmoedermond verweekt. De eerste krampen die je voelt, zijn bijna nooit pijnlijk - het zijn immers nog geen echte weeën, maar voorweeën die ervoor zorgen dat de baarmoedermond verstrijkt, soepel wordt en zich een klein stukje kan openen. De meeste bevallingen beginnen overigens met deze weeën terwijl bij ongeveer 15% van de vrouwen eerst de vliezen breken. Je hebt in deze fase korte krampen die elkaar soms snel opvolgen (ongeveer elke 5 minuten), maar meestal zit er nog aardig wat tijd tussen (elke 10 minuten). Ook kun je wat bloederig slijm verliezen. De duur van deze latente fase is niet voor iedereen hetzelfde: soms gaat deze fase na een paar uur al over in de actieve of ontsluitingsfase, soms kan deze fase een hele dag duren. Dit is de fase waar ik dus inzit, word wel steeds wat pijnlijker maar blijf op die kwartier hangen! Baby voelde truowens enorm laag aan, is dat iets geks ? Voglens gyn die was verbaasd dat ze het hoofdje al zo laag kon voelen, heb er toen niet naar gevraagd maar uiteraard beginnen de mama zorgen nu al haha
Ohh ja en lieverd, ik heb echt geen voorwerk gehad, ik ben ook overtuigd dat wat ik nu heb het begin van een lange bevalling zal zijn.... dus misschien zul jij net als ik opeens wakker worden met menstruatie achtige pijntjes waarvan je denkt zou het ? En later is dit het mar ? en later word ajb wat heftiger hihihi
Yasmientje, dit klinkt veel op mijn eerste bevalling. 24 uur later kreeg ik een weeenstorm (buik, rug en beenweeen) uiteindelijk op 3 cm ontsluiting blijven hangen. Zoontje kwam in nood en het werd een spoedsectio. Hoop voor jou dat dat je bespaart blijft.. hier verder alles nog rustig. Ga volgens mij Maart wel halen. gisteren is mijn oma overleden en vrijdag een begravenis. We gaan het zien of we het halen om erbij te zijn. Zoals nu mijn gevoel zegt wel. Ow voor de nieuwe mama's gefeliciteerd met jullie zoon/dochter! Lekker genieten
Melanie enorm bedankt voor je informatie! Vind ik erg fijn dan weet ik welke kanten ik op kan denken Hopelijk inderdaad geen spoedsectio waarop baseren ze dat ze deze keuze maakten ? Hier worden de weeën nu wel erg pijnlijk maar nog steeds geen versnelling in tijd misschien 1 x per 10 minuten dus wel iets sneller maar niet benoemenswaardig, pijnlijk dat weer wel. Oei, dat ken ik heel goed, twee tantes verloren in mijn zwangerschap, 1 aan het begin van de zwangerschap met 12 weken (wilden toen iedereen vertellen ouders etc.) en 1 vrij recent, heel naar en raar om te beseffen dat het leven zo loopt, leven en dood ligt zo erg naast elkaar. Heeel veel sterkte !! I know how you feel, en als jewilt privé berichten, ik heb nog wat energie hihi kan niet beloven dat ik het nog lang volhoud achter de computer maar dan kan ik na de bevalling altijd nog reageren, just so you know!
Nou dames, om de 10 min nu, maar ohhhh wat een pijnden ze hihi en dat moet nog veel erger gaan worden .... belooft wat
Pinkster, fijn dat je wel goed geslapen hebt. Alle energie is welkom natuurlijk voor een eventuele bevalling hihi Jammer dat alle weeën toch echt weer weg zijn gegaan. Lekker dat je er nog even met de jongens uit bent geweest. Vind het wel grappig dat jouw jongens zo'n lekkere Hollandse naam hebben met jouw Braziliaanse achtergrond Hoe reageerde ze in Brazilië op de naam van Luuk gezien hij daar geboren is? Heeft hij daardoor ook 2 paspoorten? Floddertje, vandaag nog een beetje bij kunnen tanken? Snap wel dat je het niet fijn vind dat ml op 3 kwartier rijden zit, maar hij rijdt vast wat sneller als jij met spoed belt hihi Zomersproet, zo te lezen zijn jullie heerlijk aan het genieten, super Yasmientje, ahh wat balen meid dat het zo langzaam gaat. Ik hoop dat het straks gewoon een stukje sneller gaat en jullie moppie dan gauw bedenkt te komen Succes in ieder geval alvast Century, lekker actief bezig geweest zeg, heerlijk alles schoon. Hoezo nesteldrang hihi Melanie, jeetje ook een pittige eerste bevalling dus! Ga je nu wel weer proberen op de natuurlijke weg? Gecondoleerd met je oma Wat vervelend zeg! Plotseling? Heel veel sterkte gewenst. Wij zijn vanmorgen lekker naar het zwembad geweest, verder boodschappen gedaan en helaas nog steeds geen enig teken dat baby bedenkt te gaan komen. Denk zelf sowieso de 40 weken te halen, echt een gek idee haha. Fijne zondag nog!
Lekker zwemmen! Nou op momenten dat ik (voor nu) een heftige wee heb wens ik weer terug in de tijd te kunnen naar die 39 weken hihi toen er nog niks was ... zo gek hoe je ene moment kan verlangen naar meer en andere moment naar minder. Hier wilde ik heel graag natuurlijk bevallen, ben benieuwd of ik het volhoud, sinds 02 uur vannacht niet geslapen en de weeën worden zoooo langzaam uitgespreid .... TOt nu toe zeg ik nog go ! Maar als het nog x 2 word de pijn weet ik niet of ik daar nog zo zeker van zal zijn duim voor mij dat ik de kracht zal vinden om de hele bevalling op eigen houtje te voltooien
hihi lekker tegenstrijdig hè dat zodra de bevalling begint je die pijn niet wilt en daarvoor niet op de bevalling kan wachten. Maar de pijn is tijdelijk (hoe hels het ook is natuurlijk ) en als je kindje er straks is vond ik het cliché toch echt waar dat je de pijn weer vergeten bent. (al denk ik nu de bevalling er toch echt wel binnenkort aan zit te komen dat de pijn echt niet leuk was) Maar je kan het Yasmientje! En anders zijn er altijd nog hulpmiddelen mocht je het echt niet redden, probeer voor nu zoveel mogelijk te relaxen en te ontspannen, ook dan rust je! Ik duim hard met je mee
Aww super lief van je ! Ja ik lig in bed en als er weer pijnlijke wee is probeer ik me helemaal te ontspannen en de wee zijn gang te laten gaan (hypno gerelateerd) dat gaat nog goed maakt de pijn er niet minder op want je wilt natuurlijk kreunen, puffen, zuchten, verkrampen maar voor nu lukt het om totale overgave te geven. Hopelijk voor jou en de andere meiden ook snel gerommel en babynieuws! Kan het niet geloven dat ik morgen ofzo een baby'tje heb !! Een stukje van mij en een stukje van mijn geliefde ... wauw hahahah dat ik hier nog de energie voor heb om over na te denken.
@ yasmientje, steeds als de weeen kwamen ging zijn hartslag omlaag en zuurstof gehalte in het bloed was niet goed bij ukkie. Zal de rest besparen wat ze geflikt hebben bij mij. Heb meer dan 48 uur niet geslapen dus ik was erg blij dat het een sectio werd. deze bevalling heb ik wel voor de natuurlijke manier gekozen maar ben bang dat het bij proberen blijft en toch sectio word. Zoals ik van de meeste lees dat ze een mooi geboortegewicht hebben zal die van mij een uitschieter worden van ruim 8 pond en min 54 cm. Mijn eerste was ook zo zwaar en 56 cm. Bedankt voor de condoleances. Op zich plotseling gegaan maar ze had ook al wel een ziektebeeld waardoor het alle kanten op kon gaan. Had er zelfs over gedroomd afgelopen week. Niet meer doen dus. Blijkt ook nog uit te komen ook. succes yasmientje, het komt zoals het komt en de pijn ben je zo vergeten.
Hier binnenkort baby nieuws ben nu in het ziekenhuis aan het chillen in bad. Kwam om 15u aan met 'harde buiken' en geen ontsluiting en om 18u was er 2/3cm ontsluiting. De gyn in opleiding was verrast want die had gedacht me zonder ontsluiting naar huis te sturen, en nu noemde ze het opeens wel weeën en geen harde buiken. Nu dus afwachten tot het gaat gebeuren en ik ben doodsbang, maar ja zal toch moeten. Infuus eerste keer fout geprikt en dat doet me toch een pijn!! Grote broer helaas nog steeds goed last van de buikgriep, vanochtend naar de hap geweest nadat hij nog steeds alles eruit gooit zodra het erin gaat, wordt nog leuke kraamweek op deze manier.
Centurychild, bij mij is het ook pas de laatste dagen gaan rommelen en ik ben nu 41 weken. Met jouw termijn gebeurde er ook niks. Melanie, gecondoleerd met je oma . Yasmientje, wat frustrerend zeg. Nu wil je ook gewoon dat je gaat bevallen natuurlijk. Tiarah, wat spannend. Heel veel succes! Wel balen dat je zoon nog zo ziek is. Ik heb de hele dag door nog wel pijnlijke harde buiken gehad, en ik was op een verjaardag dus dat is dan wel wat onhandig haha. Aangezien het steeds erger word als ik ga liggen ben ik bang dat het wel weer een lange nacht word. Als het nou gewoon eens doorzette. Morgen naar de verloskundige, ik hoop echt dat ik al ontsluiting heb en dat ze kan strippen. Jammer genoeg moeten we er pas in de middag zijn dus nog even geduld.
Ten eerste Lovingmyboy, wow!! Gefeliciteerd met jullie prinsje Lars!! Groot flink mannetje hoor!! Knap gedaan hoor, want het klinkt als een heftige bevalling!! Fijn dat het goed gaat met jullie en genieten dus maar!! Pinkster, jij houdt het wel erg spannend!! Lijkt mij om gek van te worden, gelukkig heb je afgelopen nacht wel goed geslapen. Verwarrend ook dat het zo verschilt met de vorige bevallingen! Yasmientje, je kunt het meid!!! Volgens mij begint het nu echt door te zetten! De latente fase kan ook behoorlijk lang duren en voor elke vrouw verschillend wat betreft pijn, lengte enz., tenminste dat is wat ik heb gehoord op de informatieavond over bevallen. Morgen heb je je kleine wondertje wel in je armen, denk ik!! Century, wij zitten in hetzelfde schuitje zo ongeveer, meid. Behalve gisteren geregeld harde buiken, is er van echt voorwerk ook weinig te herkennen. Vandaag weer absoluut geen last van terugkerende harde buiken gehad. Anderhalf uur gewandeld met man en hond. Verder net zoals jou geregeld aanvallen van nestel- en schoonmaakdwang. Rifer, jij dus ook een actief dagje gehad! en ook nog geen gerommel. Ik denk dat Century, jij en ik als laatste hier overblijven. Ik hoop alleen nog wel in februari te bevallen, maart klinkt nog zover weg. Melanie, gecondoleerd met je oma! Zoals Yasmientje al zei, heel naar bizar dat leven en dood zo dicht naast elkaar. En ik hoop dat je deze keer niet zo'n zware bevalling krijgt! Maar een volgende bevalling kan weer heel anders zijn, dus laat het niet teveel in je hoofd rondspoken! Elsa, fijn zo'n filmavondje!! Heerlijk er even tussenuit!! Ik las een keer ergens, de beste moeder is de moeder die ook tijd voor haar zelf in plant/ neemt! Hier vergeleken met gisteren gewoon weer fit. Lekker met hond en man gewandeld. Buik weer ontspannen en rustig.
Floddertje ik duim voor je dat je ons snel kunt vergezellen in de bevallingsweeenworld hihihi Hier om de 8 minuten ween, steeds pijnlijker, ik vind het super goed gaan heb de hypno cd aan en eigenlijk wil ik zo helemaal niet naar het ziekenhuis hihi. Ik heb vertrouwen in mijn lichaam, de pijn laat ik zo goed als mogelijk over me heen komen en als het weg gaat geniet ik weer van het ontspannen..... Ik heb volledige vertrouwen in mijn lichaam dat hoe lang het ook nodig heeft het niet voor niks dit nodig heeft, thuis ben ik veilig van alle prikjes en onderzoekjes en het harde ziekenhuis bed, ik heb me al uren terug getrokken manlief is ziek en wil ik liever ook niet hierbij wil me helemaal zelf kunnen concentreren (is dat raar?) voor hem volgens mij alleen maar fijn dat ik hem er nu niet bij wil hebben... ben helemaal terug getrokken in mijn coconnetje Tiarah, hoe gaat het bij jou ? Vergezel me gerust, samen richting ons kindje hihi ik gok met dit tempo dat het vanochtend zal gaan gebeuren tussen 03:00 en 12:00 we zullen het zien...