Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn dat de kids het allemaal goed maken :D
    Zitten er nog veel dames op het wachtbankje?

Hier nog mijn bevallingsverhaal voor de liefhebber
    22februari om 11 in het ziekenhuis bij de HAP voor mijn zoontje met buikgriep en zei toen al tegen mijn man "reken er maar op dat we vanavond weer in het ziekenhuis zitten, maar dan voor de bevalling".
    Rond 12en mijn slijmprop verloren en licht bloedverlies. Om 15u waren we in het ziekenhuis (omdat ik medisch was). In het ziekenhuis om 16u getoucheerd en was wel verweekt, maar nog geen ontsluiting. Ze wilde het nog even aankijken, maar het leek erop dat we toch naar huis gestuurd zouden worden. Twee uur later ,18u, weer getoucheerd en toen opeens 2-3 cm. Gyn in opleiding was zeer verbaasd want ze vond dat mijn weeën alleen maar harde buiken waren, maar het bleken dus ontsluitingsweeen te zijn. Omdat we toch bleven werd er een waakinfuus geprikt, 3x mis! De 4e leek wel goed te zitten, maar ze kon er geen kruisbloed uit halen (En uiteindelijk tijdens de bevalling bleek dat deze ook niet goed was en is er een 5e geprikt in mijn pols). 20:45 was de ontsluiting niet echt opgeschoten, dus werden de vliezen gebroken door de klinisch vk. T. had in het vruchtwater gepoept. Ruggeprik aangevraagd en weeenopwekkers aangesloten. Tegen 10en werd de ruggeprik gezet, hij werkte alleen rechts. Een half uur later op zijn hoogst gezet omdat hij nog steeds alleen rechts werkte en toen begon hij links ook te werken. Maar moest toen voor T. Op mijn linkerzijde gaan liggen en toen verdween de ruggeprik weer aan die kant. Heeft bij elkaar nog geen uur normaal gewerkt. Half uur later kwamen ze kijken naar de ruggeprik, hebben ze m er 1 cm uit getrokken en weer hoger gezet, maar het hielp niet meer, hij was helemaal weg. Ik wilde dat hij opnieuw geprikt zou worden omdat ik het niet trok. Ondertussen moest ik steeds van de ene zij naar de andere zij gaan liggen omdat de baby steeds dipte op de scans. Op 23ste om 2u werd ik weer getoucheerd om te kijken of hij opnieuw gezet kon worden en toen bleek ik door buik en rugweeen die op de scan niet te zien waren in 2/3 uur tijd van 3 naar 10 cm te zijn gegaan, dus kon de ruggeprik niet meer. Uiteindelijk om 2:50 begonnen met persen. Hele team stond klaar omdat de baby steeds bleef dippen, kinderarts, gyn, klinisch vk, verpleegkundige, en nog 2/3 andere verpleegkundigen. Tijdens het persen viel de hartslag van T. Helemaal weg, bij elke pers stopte zijn hartje. Toen zijn de weeenopwekkers uitgezet en zijn er weeenremmers in mijn infuus gespoten om hem bij te laten komen. Na een kwartier zijn de weeenopwekkers weer aangezet en uiteindelijk is T. Om 3:38 geboren. Verder is gebleken dat ik totaal geen persweeen had, de vorige keer ook niet, (en dat ik die waarschijnlijk ook nooit zal krijgen bij een volgende) dus ik moest alles op eigen kracht doen. Heb er ook een totaalruptuur aan overgehouden:( auw. Placenta kwam best vlotjes, maar bleef vervolgens erg veel bloed verliezen. Elke keer als er op mijn buik werd gedrukt kwam het met golven naar buiten, uiteindelijk meer dan een liter verloren. Hierna wilde de baarmoeder niet krimpen, dus weer aan de oxytocine om weeën op te wekken zodat hij kleiner zou worden en dat hielp gelukkig.

Pffff, toch nog een heel verhaal geworden:)

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zoo Tiarah wat een verhaal! Super balen van de ruggenprik maar petje af dat je zonder persweeen je kindje hebt laten geboren worden. Dikke respect! Hoe gaar het nu met jou? Geneest het goed?

@melanie, gefeliciteerd met de kleine!

@yasmientje nee zorgen maak ik me niet. Het is nu 7,2% maar ze had een geboortegewicht van 3880 gram. Gisteren was ze volgens de metingen over een dag ook maar 30 gram afgevallen dus qua afvallen werd het al minder. Vandaar ook even dat ik wacht op de VK vandaag en o ja ik geef bv, gaat goed ondanks de stuwing!

@pukjepuk is je baby er al??? 😁

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tiarah, klinkt echt heftig jouw verhaal!! :$

Hier helaas nog geen baby, nu precies 41 weken en een dag. Ik verlies alleen steeds stukjes slijmprop, verder niks, en wat maar harde buiken uit het niks. Het is nu echt niet leuk dat wachten.
    Wel troost het mij dat ik niet de enige ben die over de 41 weken gaat.

Met 42 weken word ik overgedragen aan het ziekenhuis, gaan ze je daar gelijk inleiden?? Of houden ze je daar nog een tijdje onder controle en wachten ze nog weer af? Ik wil echt niet nog langer rondlopen dan 42 weken. Lichamelijk worden het nu ook echt steeds zwaardere loodjes.

4. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Pukjepuk, ze gaan niet over de 42 weken. Ik. Denk dat je dan gewoon ingeleid gaat worden. Spannend hoor! Ik hoop dat je voor die tijd toch nog spontaan gaat!

@ Century, 7% is nog oké. Bijvoeden pas bij 10%. En 30 gram afvallen is ook niet veel, als ze n het wegen had geplast was ze gelijk of aangekomen. Gelukkig maak je je geen zorgen, hoeft ook echt niet. En ik zou tijdens deze stuwing niet te veel gaan kolven hoor.

@ Tiarah, heftig zo om je verhaal te lezen. Vooral de ruggeprik.

Hier gaat alles goed! Vanmorgen lekker naar de markt geweest. Kopje thee met wat vriendinnen. Heerlijk!

5. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Tiarah toch... Zeker een .verhaal, maar gelukkig is het alles achter de rug nu..lekker genieten meid!!
    PukjePuk meid,meid wat heb jij een lui baby hè ... Maar zogoed als ik weet laten ze je echt niet langer lopen dan 42 weken!! Suc 6 meid ik hoop dat het heel gauw door zet
    Melanie van harte gefeliciteerd meid!!!
    Seepje wat een flinke kereltjes al hoor:) wat fijn dat allemaal beter gaat!! Dikke knuf voor je!!

Meiden .. Ik kan zeggen tot nu toe dat iedere moeder kinderen/baby's zal willen hebben als de mijne ..Liv pit alleen maar door ze is echt adorrable zeg!! Super super fijn,lief en rustig,helemaal geen problemen mee (afkloppen )
    Hier is ze dan die schat
    image.jpg

6. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zo wat een lekkere bos haar heeft liv al zeg! Heerlijk!

Pukjepuk, mijn vk zei dat ze nooit over de 42 meer heen gaan dus ik denk dat je dan ingeleid gaat worden. Ik hoop voor je dat het eerder komt hoor! Wellicht nog even sexytime :p:)

Anne was alweer aangekomen en ze drinkt als een malle, zeker in de rugbyhouding! Ook erg fijn die laatste want de stuwing is al bijna weg, iig niet pijnlijk meer.

Maar dat toeschieten, dat is zooo raar he? Ik krijg het al van babygeluiden op tv haha!

7. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Mag ik jou vragen op hoeveel dagen je nu zit ? Want hier is de stuwing al aanzienlijk minder maar heb nog wel pijnlijke plekken, heb jij dat ook ? En die toeschietreflex ik kan er de vinger niet op leggen, soms kijk ik alleen naar ons prinsesje en ja hoor komt het weer :$

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pinkster, wat een mooi lief meisje die kleine Liv van jullie!! :);) Ze oogt ook heel rustig en tevreden!! En die haartjes! ;)

century, wat grappig van dat toeschieten! Sexy time helaas nog niet die invloed gehad!! :);)

Meiden, ik hoop dat ik snel met jullie kan mee praten over onze newborns!! Onze baby-boy is inderdaad een lui eigenwijs prinsje! Al is hij de laatste dagen wel erg druk in mijn buik aan het bewegen. Hopelijk lokt het mooie weer van vandaag hem om naar buiten te komen. :D

Slapen lukt bijna niet meer, en mijn man kan door mijn gedraai enz. ook niet meer goed slapen. Dat wordt straks wat bij de bevalling, straks heb ik helemaal geen energie meer over.

9. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    Dank jullie wel!!! Elke kind hier is prachtig en bijzonder !!!!

10. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ben even niet zo actief geweest, maar zo af en toe wel meegelezen. Ik wil jullie graag laten weten dat wij trotse papa en mama zijn geworden van een mooie en gezonde dochter; Emma Jane!

Op 27 februari rond half 8 zijn we begonnen met het timen van de weeën. Deze kwamen al snel om de 3 minuten en om 21.00 uur hebben we de verloskundige gebeld. De verloskundige was er om half 10 en toen zat ik op 3 cm ontsluiting. Op naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis werd ik om half 12 weer gecontroleerd en had ik 5 cm ontsluiting. Ik was tegen deze tijd al best moe, je zal altijd zien dat je het middagdutje overslaat en dan een lange nacht gaat maken haha. De verloskundige besloot mijn vliezen door te breken. Dit voelde best gek! Hierdoor werden mijn weeën steeds heftiger en zat ik een uur later op 8 cm ontsluiting. Ik kreeg hierbij ook persdrang, maar mocht nog niet persen. Ik vond het soms best lastig om de weeën nog rustig op te vangen. Gelukkig kwamen de laatste 2 cm ontsluiting ook snel en na ongeveer 45 minuten persen had ik mijn kleine meid om 2.18 in mijn armen! Het was een snelle bevalling en gelukkig verliep alles zonder complicaties! Ik mag ook echt niet klagen met 'maar' 5 hechtingen en kleine scheurtjes.

Ik vond het wel een hele klus, maar ben wel heel trots op mezelf dat ik dit heb gekund. Ik weet dat je geen keuze hebt maar toch hihi. Ik wilde de bevalling zelf doen en zonder pijnstilling en hier ben ik trots op. Uiteraard bedoel ik hier helemaal niets verkeerds mee voor andere vrouwen die wel pijnstilling hebben gehad!! Begrijp me absoluut niet verkeerd.

Het moment dat ze geboren werd speelt nog steeds als een filmpje af in mijn hoofd. Ik vond dit zo bijzonder, maar daar weten jullie alles van hihi (en de moeders waarbij het geduld nog even op de proef wordt gesteld, jullie begrijpen het straks heel goed wat ik bedoel!).

Inmiddels is onze kleine meid alweer 5 dagen oud en genieten we volop van haar! Ik moet zeggen dat, ondanks het beurse gevoel overal, ik echt kan genieten van de kraamtijd. Ik was een beetje bang dat de kraamtijd eerder een 'hel' zou zijn. Dit dacht ik omdat mijn schoonzus echt verschrikkelijk was tijdens haar kraamtijd. Zo zie je maar dat hormonen bij iedereen anders werken haha.

Sorry voor het hele verhaal, maar wilde dit graag met jullie delen.

Iedereen heel veel geluk met de kleintjes en voor de aanstaande moeders die nog eventjes moeten wachten: heel veel succes met de bevalling! We mogen met zijn allen oprecht trots zijn op onszelf!

Groetjes,

Wishing :)

11. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Gefeliciteerd wishing!
    Fijn dat je een goede bevalling hebt gehad.
    Geniet van jullie mooie baby:p

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Gefeliciteerd Wishing. Wat een leuke naam :p

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd, Wishing!!!

Wat grappig, twee Emma's hier! Leuk!! Het is ook gewoon een leuke naam. :)

Pinkster, je hebt gelijk alle baby's zijn prinsjes of prinsesjes!! :);)

Hier nog niks, nu negen dagen overtijd. Ik vind het niet grappig meer dat wachten. :(:(

14. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel allemaal!

@Elsa hihi jij ook een leuke naam 😁

15. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    PukjePuk ik duim echt elke keer weer voor je dat het nou eens eindelijk gaat doorzetten!!! Goede nieuws is gelukkig dat je binnen 3 dagen mag verwachten dat het begin van de bevalling er zal zijn ;)!! We gaan denk ik extra hard voor jou juichen want jeejjj wat heb jij een geduld moeten opbrengen!! PETJE AF!!

16. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Gefeliciteerd wishing!

Pukje, ik weet precies hoe je je voelt! Dat overtijd zijn is echt vreselijk :(.

17. lausje2010

17 jul 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze kleine ukkepuk is geboren! na een ballonplaatsing op zondag 1 maart konden wel maandag 2 maart verder met inleiden. om half 8 ochtends aangesloten op te infuus, vliezen gebroken is na een heftige weeënstorm en supersnelle bevalling is om 12.33 uur onze zoon Nick Ryan geboren. Met een gewicht van 4015 gram en lengte van 53 cm is hij een supergezonde knul! Met mama gast t goed en ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen :). Trotser kunnen papa en mama niet zijn met een compleet gezin van 3 meiden en 1 jongen. Nu rest ons genieten genieten en nog eens genieten. voor diegene die nog lopen. Succes! ;) liefs laura

18. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    ]
    Hoera!!! Wat heeeerlijk hè !!! Van harte gefeliciteerd en geniet er zeker van je mooie gezinnetje meid!!!

19. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    mooi verhaal wishing!! Van harte gefeliciteerd !!! Geniet ervan!!!

20. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    PukjePuk toch!!! Je loopt nog!
    Vreselijk hè wachten!! Heb je nou helemaal geen ontsluiting?

Deel Deze Pagina