Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartjes

Hartjes Actief lid

6 aug 2011
    263
    0
    0
    Yasmientje wat vreselijk die onzekerheid:(ik blijf hopen op een goeie afloop.

Bloesem heel veel sterkte!

Saar wat verschrikkelijk zeg!!:( heel erg veel sterkte en beterschap!!

Manonenmike gefeliciteerd en welkom.

Dyson moeilijk hé om te besluiten wat het beste is.
    Ik heb dat ook op mijn werk,door mijn bekkenklachten kan ik het denk ik niet heel lang meer voor me houden.
    Maar ik bekijk het per dag,ik moest zaterdag werken en toen ging het wel goed,weinig pijn gehad:) dus als ik het zo nog even kan rekken ben ik blij.
    En me buik is ook al aardig aan worden maar gelukkig valt het in mijn werkkleding nog niet zo heel erg op.

2. Fox

Fox Niet meer actief

Helaas moet ook ik mij afmelden. Vandaag een miskraam en al bij de vk geweest. De rest wens ik enorm veel succes met de zwangerschap! Lfs

3. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Wat erg Fox Veel sterkte!

Ik lees hier veel over vermoeidheid. Ik heb chronische vermoeidheid en wat ik me ineens wel herinner van mijn dochter is dat ik nog moeier was de 1e weken. Nu dus (nog) geen last daar van. Bij mijn MA in 2008 had ik daar ook totaal geen last van. Elke zwangerschap is natuurlijk anders, en moet niet te veel vergelijken maar toch doe je dat ;):D
    Ik hoop wel dat het zo blijft en ik 22 juli gewoon een goede echo heb. Dan heb ik alleen maar mazzel met zo weinig kwaaltjes. Al kan dat natuurlijk nog helemaal veranderen. Las ergens dat het vaak vanaf 6 weken echt begint en rond de 9 weken op het hoogtepunt is. We zullen zien ;)

4. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Vitamine b6 is dus nog steeds mijn grote vriend! Voel me nog steeds heel goed en heb enkel lichte vlagen misselijkheid.

Ben verder heel zenuwachtig voor de echo straks. Na mijn MA heb ik nooit een echo voor vanzelfsprekend genomen.. Alle nare berichten hebben daar zoals jullie begrijpen ook niet bij geholpen. Pff nog een uur en 30 minuten en dan natuurlijk eerst een veel te lang gesprek met de gyn over mijn voorgeschiedenis en al die fratsen. Ik ga maar even douchen, doodt weer wat tijd ;)
    Hopelijk mag ik straks een goed bericht plaatsen.

5. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Hoi dames,

Zojuist een afspraak gemaak bij de vk voor een 1e echo 10 juli. Krijg nu al een week gevoel in mijn buik als ik eraan denk...

@Lalay, ik zit ik hetzelfde schuitje als jij. Ook een MA gehad eind vorig jaar dus ik weet precies hoe jij je voelt! Succes vandaag en ik duim voor je dat alles goed zit!

6. piesofkeekje

piesofkeekje Niet meer actief

Wat een nare berichten allemaal, meiden heel veel sterkte!
    Hier totaal nog geen kwalen op wat humeurigheid na...... vanmorgen even felle pijn aan de bovenkant van mijn bm... schrok maar zakte snel weer af gelukkig en geen bloed. Vorige keer had ik op deze termijn mijn bbz.
    Pffff blijft spannend tot zaterdag, hoop zo op een kloppend hartje!

lalay, succes! Laat je nest snel weten?

7. leentje88

leentje88 Lid

5 nov 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat veel nare berichten in een paar dagen! Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

Wow al een echt buikje ior...hier nog niets te zien en weinig te merken...

8. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Uitgerekende datum:
    15
    Vogelhuisje, 26 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    heidi88, 34 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Yasmientje14, 21 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Purplebee, 33 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

16
    Carlien, 25 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Wevin, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Lalay, 38 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Hilly79, 34 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    melanieV83, 30 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

17
    Hartjes, 29 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    piesofkeekje, 37 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Floddertje123, 23 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    kimm1985, 29 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Jori, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

18
    Lies2, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Nicole2407, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

19

20
    Dyson, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    seepje, 23 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    liniej, 24 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Fox, 23 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

21
    morgenzon, 26 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Bloem1989, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

22
    Ahl, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Rainbow88, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Lita, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    jes12, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

23
    MyNameIs, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

24
    ikkin08, 25 jaar, 3e kindje, het wordt een verrassing
    Hilly1980, 34 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

25
    MRCD, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Flashyfly, 31 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

26
    Ior, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

27
    Lotus560, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

28
    Bam, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    R1985, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een verrassing
    leentje88, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Rifer, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

Afspraken/Echo's
    Juni:
    30: Lalay: Controle en echo, Vogelhuisje: Echo + afspraak gyn, Flashyfly: Vroege echo + afspraak gyn

Juli:
    1: MRCD: Vroege echo fertiliteitskliniek
    2: Dyson: Intake vk, leentje88: Intake MvM
    3: Hartjes: Echo, Purplebee: Eerste echo, meerling?
    4: Ahl: Echo
    5: piesofkeekje: Tweede echo
    7: kimm1985: Intake vk, piesofkeekje: Intake vk, jes12: Echo
    8: Dyson: Vroege echo, Hilly1980: Echo, Rainbow88: Echo, heidi88: Vroege echo
    10: Bloem1989: Echo, Floddertje123: Intake vk, Lita echo
    11: Hartjes: Intake vk, Yasmientje14: Intake gyn
    14: ikkin08: Echo vk
    15: MyNameIs: Echo
    16: ikkin08: Intake vk, Ior: Intake vk + echo
    22: Bam: Afspraak vk + echo
    23: kimm1987: Echo, leentje88 Intake vk
    28: Hartjes: Termijnecho
    31: melanieV83: Echo

*5 vlindertjes* Mariska1985, SoProud, Saar88, Bloesem, Fox

Snelzoekfunctie: bevallingslijst

9. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik heb me even uitgeleefd op de lijst, hoop dat ik niks over het hoofd heb gezien en anders hoor ik het graag.

@Manonenmike ik kon in je bericht je uitgerekende datum en leeftijd niet vinden, daarom sta je nog niet op de lijst.

@Lalay, fijn dat de B6 zo helpt. Ik weet nog dat ik vorig jaar voor m'n eerste echo zo zenuwachtig was dat ik toen voor het eerst moest overgeven. Knap van je dat je je zenuwen dan toch nog redelijk onder controle hebt ;)

Ik heb het "dieetwens-dilemma" opgelost door te mailen dat ik geen rauw vlees en geen vis eet, dan heb ik alles toch eigenlijk wel getackeld (hoop ik).
    Nu maar weer even doen alsof ik hard aan het werk ben ;)

10. piesofkeekje

piesofkeekje Niet meer actief

Vogelhuisje had ook een mk volgens mij.....:(

11. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Op de echo zijn 2 vruchtzakjes te zien. Maar verder nog niks. We zijn nog te vroeg, rond 5 weken zwanger. Volgende week vrijdag terug voor meer zekerheid. Het kan nog alle kanten opgaan. 2ling, eenling of mk.

12. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik heb sinds vanmorgen oud bloed. Bij mijn dochter heb ik dat niet gehad. Het maakt mij zo onzeker! Ik weet dat het er bij kan horen, maar liever heb je gewoon helemaal geen bloed. Welke kleur dan ook!

En veel miskramen beginnen volgensmij ook met bruin bloed. Hoeft niet altijd helder te zijn. Ik kan niet anders dan afwachten....

Morgen gaan we het de oudste vertellen van 7 jaar, maar ben steeds banger dat het verkeerd gaat. Toch gaan we het vanaf morgen iedereen vertellen (familie die dicht bij ons staat) Want mocht het verkeerd gaan vind ik het fijn dat ze het al wisten.

13. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    #553 R1985, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt: 30 jun 2014
    Zojuist de verloskundigepraktijk gebeld voor een afspraak, 17 juli de intake. Spannend!!!

Zij gaf aan dat de kleine 1 maart zou komen... Een dagje later dan ik zelf had uitgerekend

14. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Flashyfly wat spannend! Wel vervelend dat er nog veel onzekerheid is en je nu weer moet wachten... Dat is toch vaak de reden dat een vroege echo niet zo vroeg wordt gepland. Ik hoop voor je dat de volgende echo geruststellend is, een tweeling zou toch heel bijzonder zijn! Ik heb een grote kans op een meerling vanwege IUI, dus ik hoor als het goed is donderdag bij de eerste echo hoeveel het er zijn...

Bam wat vervelend dat oude bloed. Het hoeft niks te betekenen, maar toch maakt het je ongerust... Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!

R1985 fijn dat de intake met de vk gepland staat. Weer iets om naar uit te kijken!

Hier nog steeds ziek thuis, wel wat thuis kunnen doen, maar het is enorm balen. Het is vooral de reistijd naar m'n werk in combinatie met de misselijkheid en weinig energie die ervoor zorgt dat ik het niet aandurf. Gelukkig hebben m'n collega's er begrip voor (ik heb ze vrij vroeg verteld dat ik zwanger ben) en vangen ze veel voor me op.

15. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Hier alles in orde! Zoals de gyn zei "u bent definitief zwanger" hartje klopte mooi en alles zag er goed uit. Had alleen 2 cystes blijkbaar.. Maar hij verwachte dat die door de zwangerschap zouden verdwijnen.

Maar goed ik ben voor nu opgelucht iig! Ben alleen wel iets verder waarschijnlijk 7,6 WK ipv 7. Maar dat bekeek hij volgende keer (over 3 wk)

16. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Wat fijn voor je :) Hé hé, dat lucht zeker op niet?
    Hoe voel je je verder?

Geniet van je zw meis!

17. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    #557 Purplebee, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt: 30 jun 2014
    Goed nieuws Lalay! Fijn dat er een kloppend hartje te zien was...

Ik vind het wel vreemd dat de gyn zegt dat de cysten vanzelf verdwijnen. Volgens mij groeien cysten onder invloed van het zwangerschapshormoon HCG... Een vriendin van mij heeft tijdens haar zwangerschap een cyste operatief laten verwijderen en toen ik begin dit jaar tijdens de hormoonbehandelingen cysten had, moesten die eerst weg zijn voordat we verder konden omdat het een risico met zich meebrengt. Nou ben ik geen arts, dus ik weet er ook niet het fijne van... Ik zou het wel goed in de gaten laten houden.

EDIT: ik heb even op internet gezocht naar meer informatie over cysten en je hebt verschillende soorten. Dus het kan goed zijn dat jij een onschuldige soort hebt die vanzelf weggaat. Laten we daar maar vanuit gaan :)

Ik heb op dit moment een poliep in m'n baarmoeder, die zou met een hysteroscopie verwijderd worden, maar we konden in de tussentijd wel verder met IUI omdat een poliep niet groeit onder invloed van hormonen. En vlak voor de hysteroscopie bleek ik zwanger te zijn! Ik was erg blij dat die ingreep niet doorging, moest namelijk in de OK met verdoving. Brr!

18. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik heb voor mijn eigen gemoedsrust nog een digitale test gekocht. Daar hoort nu een 3+ op te komen. Een 1-2 en een 2-3 heb ik al gehad ;) Stel dat er weer een 2-3 komt te staan maakt het me alleen maar meer onzeker maar dat klopt ook niet. Weet ik zeker. Hoop dus echt op een 3+. Nog geeft dat geen zekerheid natuurlijk, maar ik heb hele lichte krampjes en dan dat oude bloed. Word er toch wel een beetje bang van. En wilde sowieso nog een digitale doen om 3+ te krijgen. Dan maar een paar dagen eerder.

Mijn moeder is hier nu nog (even op zolder bezig:p) Als zij straks weg is dan ga ik dat testje doen.

19. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    @purplebee, wat vreemd idd. Maar ligt dat er niet aan waar ze zitten en hoe groot ze zijn? Ik heb nog nooit een cyste gehad dus weet daar niks van af. Hij zei ook dat ze ze niet verwijderden tijdens de zwangerschap. Het wordt sowieso in de gaten gehouden, hier in DU is veel intensievere controle dan in NL.

@Lita dat lucht inderdaad op. Maar is wel zoals elke x een soort van "oeps ja.. Het is dus echt!" voor de echo ben ik altijd "zwanger" daarna Zwanger! Geen idee of ik duidelijk maak wat ik hiermee bedoel ;)

En @purplebee probeer eens vitamine b6 voor je misselijkheid, ik voel me duizend keer beter dan ik me ooit voelde tijdens een zwangerschap. Als ik dit eerder had geweten dan had ik nu al 10 kinderen! ;) Ik heb nu alleen lichte vlagen misselijkheid, echt heel erg licht is bijna te verwaarlozen. Ik weet hoe het is om zo moe en misselijk te zijn, ik hoop dat je het probeert en het jou ook helpt. Kun je tenminste weer werken en leven.. En vooral genieten van zwanger zijn.

P.S. ik denk dat ik aandelen ga kopen van het vitamine b6 concern :p

20. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    @purplebee, ik heb even gegoogled maar ik kom ik dus nergens tegen dat ze per definitie verwijderd moeten worden. Juist wat mijn arts zei dat ze meestal vanzelf verdwijnen.

Deel Deze Pagina