Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83

Bedankt, ik heb al wat meer van soortgelijke reacties gehad hier op het forum dus ik voel me er nu wel wat beter bij, eigenlijk soort van normaal. Het was meer dat ik het ervaarde als een bevestiging van mijn zorgen die iedereen natuurlijk heeft (zou het goed gaan, groeit het nog goed etc.etc.) en wanneer je onder hun valt dat ze erkennen dat je je zorgen zou moeten maken ofzo hihi heel gek

2. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Nou mijn vorige zwangerschappen begonnen bij de vak maar eindigden altijd bij de gyn... Eerste dochter kwam er niet zelf uit dus vacuümpomp en knip, tweede dochter had ik zwangerschapscholestase dus met 37 weken ingeleid... En vervolgens dus pijn in m'n kuit waarvan ik al dacht dat het trombose was maar de vk en kvz (stelden me 'gerust') maar toen ik op de 11e dag benauwd werd vertrouwde ik het niet nav een verhaal hier op het forum met dodelijke afloop ben ik toch 'even' naar de hapost gegaan en kon gelijk een week blijven... Naast trombose ook longembolie...

Nu is de kans dat ik cholestase weer krijg zo'n 95% maar dat is verder niet heel gevaarlijk word gewoon goed in de gaten gehouden vanaf een week of 32... En al eerder nu natuurlijk moet binnenkort beginnen met bloedverdunners dus automatisch gynaecoloog idd...

Sorry heel verhaal... Maar het komt erop neer dat toen ik belde en zei dat ik nog maar 4á5 weken ben, ze zei dat ik gelijk deze week nog moest komen... :) dus we zullen het wel zien morgen hihi weet ook niet precies wanneer ik ook alweer ongesteld was ergens tussen 6-11 mei... Maar we waren er deze ronde niet echt mee bezig ;)...

3. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Bedankt voor je uitleg! Heel heftig zeg, pff er is ook zoveel wat mis/verkeerd/pijnlijk etc.etc. kan zijn. Hoe herken je trombose ? ik ben er zelf beetje bang voor omdat ik veel lig...

Toch wel super fijn dat je morgen gelijk terecht kan! JOEPI! hihi want dan vang je weer een glimpje op!Geniet ervan en hou ons op de hoogte

4. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Mag ik ook meekletsen, afgelopen ronde in het ziekenhuis geweest omdat een zwangerschap na bijna 2 jaar nog uitbleef.. Naar huis gestuurd met goede uitslagen en nog een jaartje zelf proberen en dezelfde dag een positieve test.. Jippie 😄

Ik ben volgens de berekening 18 februari uitgerekend, ben 27 jaar en dit is ons eerste kindje saampjes..

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24 KB
      Weergaven:
      3
  5. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83

Gefeliciteerd wat fijn!! Echt super fijn vooral omdat je van een jaartje proberen uitging

Wat toevallig,dit had mijn test kunnen zijn hihi mijn eerste positieve was ook 10-06 en mijn tweede ook vandaag

6. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Jij ook gefeliciteerd natuurlijk!!

Grappig dat we op dezelfde dag positief hebben getest, kan nog echt niet bevatten dat ik echt zwanger ben, ben er helemaal hyper van.. Sta er echt van te kijken hoe duidelijk ze zijn, zit nu nog 1 dag voor nod, wil morgen een cb doen en er dan mee stoppen..

7. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    hartjes, Ik ga niet mee doen aan mvm, ik kan helemaal niet tegen de lucht van urine, zeker in de zwangerschap niet..

Vogelhuisje, krijg je daar nog medicijnen voor dan? Van die spuiten na de zwangerschap bedoel ik, ik weet namelijk van mijn moeder na een maagoperatie kreeg ze 6 weken spuiten die ze zelf moest zetten, dat kon trombose voorkomen..

Lies, wat een verschil in 1 dag.. Gezellig dat je mee komt kletsen en gefeliciteerd! Zelf vind ik het ook nog heel onwerkelijk, kan het nog niet geloven.. Volgens mij krijg ik dat pas na de 1e echo met een kloppend hartje, dat had ik de vorige keer tenminste wel.. :)

Yasmien, blij dat je wat gerust gesteld bent, want de gyn. is niks mis mee, alleen in NL niet helemaal normaal volgens mij..

8. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Ja ik moet nu de hele zwangerschap en 3 maanden na de zwangerschap bloedverdunners... De vorige x is waarschijnlijk door de zwangerschap gekomen dus nemen ze nu geen risico's na de longembolie moest ik 3 maanden een koud en 6 maanden bloedverdunners... Nou doe mij maar preventief :)

@mvm ik doe ook niet mee 1e x wel gedaan, maar nu met 2 of 3 kids die hier rondlopen ben ik blij als ik überhaupt een momentje even rustig op de wc kan zitten ;)... En we gaan verhuizen over een maandje naar een heel andere provincie dus druk genoeg ;)

@Lies2 echt duidelijke oploop tof! Haha ik mag volgende week nog een restje doen van manlief heb er zoveel versleten ;) nu maar 4 hoor, maar vorige ronde flink wat dagen overtijd dus toen heel veel ;) morgen naar de action dus misschien kan ik me niet beheersen ;)...

9. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Uitgerekende datum
    15 Vogelhuisje, 26 jaar, 3e kindje

16 Carlien, 24 jaar, 2e kindje
    Wevin, 26 jaar, 1e kindje

17 Hartjes, 29 jaar, 3e kindje
    18 Lies2, 27 jaar, 1e kindje
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28

Afspraken
    10 juni 2014 - afspraak huisarts doorverwijzing gyn.
    Carlien, 27 juni 2014 - Afspraak fertiliteitskliniek vroege echo hartactie

Snelzoekfunctie: bevallingslijst

10. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Hihi ik ben een beetje een leek maar wanneer moet je naar de verloskundige bellen?? Ik zag op de website dat je met 8 weken een intake moet hebben en een echo, kan ik dan nu al bellen?

Verder nog iets, kunnen ze de 12 weken echo ook eerder of later doen, ik ga als ik 11 weken zou zijn 2 weekjes op vakantie..

11. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    HIhi geloof mij met een beetje gegoole word je prof in minder dan 48 uur!

Ja je kan gewoon bellen, kijk wel wat voor jou belangrijk is (grote of kleine praktijk, zijn ze gekeurd, dicht bij huis of juist ver etc.etc. kijk naar wat belangrijk voor jou is!)

Ik denk het wel, je moet in ieder geval even bellen en je intak inplannen en dan bij de intake zou ik aangeven dat je dus op vakantie gaat binnenkort

12. Hartjes

Hartjes Actief lid

6 aug 2011
    263
    0
    0
    @Lies gefeliciteerd en welkom.
    Je kan idd gewoon de vk opbellen.

@Vogelhuisje je krijgt een drukke tijd zo te lezen.
    Wij zijn in februari verhuist en moeten ook nog allemaal kleine dingentjes in huis doen.

Ik heb bij de 1sts niet meegedaan met MvM en bij de 2de wel en nu ga ik ook zeker mee doen.
    Ik heb tegenwoordig aardig wat mensen in mijn omgeving die hulp nodig hebben bij het zwanger worden o.a mijn schoonzus.
    Zelf ben ik zeer bevoorrecht om nu 3x in ronde 1 zwanger te worden dus als ik zo mijn bijdrage kan doen om iemand anders te helpen doe ik het graag.
    Ik vind het een kleine moeite en neem de lucht en al het gedoe voor lief haha.

13. Hartjes

Hartjes Actief lid

6 aug 2011
    263
    0
    0
    Ik heb een afspraak bij de vk gemaakt.
    Ik mag 8 juli voor een intake:)

14. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hoi meiden nou had vandaag de afspraak met de vak in het ziekenhuis... Dat stomme mens wilde perse een echo maken! Terwijl ik zei dat ik pas 4+5 was en er dan toch nog niks te zien was... En surprise! Er was nog niks te zien alleen verdikt bm slijmvlies... Vraagt die doos ook nog of ik geen bloedverlies heb... Gelukkig belde ze de gyn die zei dat ik volgende week maar terug moest komen omdat er toch wel iets te zien moest zijn dan... Maar verder maakte ze zich ook geen zorgen... Hoefde ook geen bloedonderzoek te doen zoals de vak had gezegd.... Trouwens ik keek even naar het scherm toen ze bezig was en ze had het bm slijmvlies gemeten en dat kwam precies op 4+5 uit dus snap niet waar ze zich druk om maakt...

Helaas heb ik toen ik de eerste x zwanger was een mk gehad tussen 10-12 weken... En nu heeft dat mens me ongelooflijk onzeker gemaakt! Gelukkig volgende week donderdag om 13.00 uur weer een echo... Maar wat kan iemand je dan onzeker maken... M'n lieve mannetje is gelijk langs de action gereden en we hebben gelijk (met middagurine) nog een restje gedaan en zie hier het resultaat... Ziet er wel uit als een mooi oplopende test toch?

Iemand zin om me wat moet in te praten ;)??

15. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Niet onzeker zijn joh, zou wat zijn als met 4+5 al wat konden zien, jeetje dan heeft ze haar vak ook niet helemaal begrepen!

Je testjes lopen mooi op, dus geen zorgen maar gewoon proberen te genieten!!!

16. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @Vogelhuisje

Ga je ajb geen zorgen maken !! Je hebt een super knaller test, + volgende week ook nog een bevestiging, heerlijk toch ? De meeste krijgen 1 echo en dan een paar weken onzekerheid, jij kan volgende week je echo vergelijken met die van vandaag om een glimp op te vangen van zijn groeiproces geniet daarvan !

17. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Ja klopt! Wat ik al zei ik heb echt een goed gevoel over deze zwangerschap ;) maar dat mens deed zo raar! Heb mijn oude vak even een mailtje gestuurd :)

18. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Bedoel je nou 4 weken en 5 dagen / 4 of 5 weken?

Hoe dan ook zeiden ze tegen mij dat ze pas vanaf 7 weken die echo doen voor hartactie.. Dat was bij mijn vorige zwangerschap ook en dat was op een andere locatie, in een ander ziekenhuis en bij een andere arts..

Via Google had ik zelf opgezocht dat je vanaf 5,5 week inwendig en soms met 6 weken uitwendig het hartje kunt zien kloppen. Ik kan nou 27 juni komen, terwijl ik die dag op vakantie ga, omdat de gyn. dan zo laat mogelijk (6 weken en 4 dagen) de echo kan doen..

Raar ziekenhuis waar jij komt, zou mij er dan ook niet druk over maken, want het is gewoon volgens mij niet mogelijk om dan al een hartje te zien kloppen..

19. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    O het ging ook zeker niet m een hartje zien hoor ;) meer om te zien of de zwangerschap intact is maar idd veel te vroeg naar mijn mening idd 4 weken 5 dagen

20. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    @Vogelhuisje, het komt goed! We slepen elkaar er de komende 8 maanden doorheen!

Deel Deze Pagina