Dag dames, Ik sluit me graag bij jullie aan, ook al weet ik nog niet precies wanneer ik ben uitgerekend. Volgens mijn eigen berekeningen is dit rond 15 feb, maar ik heb pas over 2 weken de eerste echo. Ik vind het zoooo spannend! Ik heb een geschiedenis met een eetstoornis en na het verwijderen van mijn spiraal kwam mijn cyclus niet op gang, ondanks het feit dat mijn gewicht al geruime tijd goed en stabiel is. Ik loop al bijna een jaar bij de gynaecoloog en elke keer was het afwachten wanneer we de ovulatie zouden gaan opwekken. In maart werd ik na 1,5 jaar wachten beloond met een spontane menstruatie! Nooit gedacht dat ik daar ooit nog blij mee zou zijn Net afgesproken met de gyn dat we in sept zouden gaan starten met OI, blijk ik gewoon zwanger!!!! Tweede eisprong (en een cyclus van 80 dagen) raak! Kan het nog steeds niet geloven! Maakt ook wel erg onzeker, bij alles wat ik voel denk ik 'o jee'. Herkennen jullie dat? Ik probeer maar te denken aan de kansen dat het goed gaat en per dag te blijven genieten. groetjes!
Gefeliciteerd! Tuurlijk heeft iedereen die onzekerheid maar probeer ook te genieten! Het is zo'n mooi wonder voor ieder van ons
Sun 123 gefeliciteerd en heel herkenbaar! Hier een goede echo met kloppend hartje. Heel gelukkig! De komende drie weken ben ik afwezig vanwege vakantie in het buitenland! Veel succes allemaal de komende tijd!
Bam wat eng zeg dat bloed, hopenlijk blijft alles goed gaan! Purplebee wat fijn een mooie echo! Dit word mijn 4de kindje. Mijn buik word ook al dikker. Bij de eerste duurde dat heel lang , maar bij de 2de en 3de ging het ook snel. Leuk nog meer nieuwe moeders! Jori fijne vakantie!
Sun123, Gefeliciteerd! En inderdaad hier ook heel herkenbaar. A.s. woensdag mijn eerste echo dus ben heel erg benieuwd. Word met de dag misselijker en mijn borsten zijn al een cupmaat gegroeid terwijl ik nog maar 7 weken zwanger ben. Moet wel zeggen dat ik daar wel moeite mee heb. Ben ontzettend bang om veel aan te komen tijdens de zwangerschap dus nu het zien groeien van mijn borsten maakt me behoorlijk onzeker .
Jori, van harte gefeliciteerd! Wat een opluchting moet dat zijn een kloppend hartje! Ik kan niet wachten tot mijn echo op 15 juli... En Dana23, jij ook nog even geduld. Is er een speciale reden dat je bang bent zo veel aan te komen? Ik herken t wel hoor, zeker ook omdat ik nu nog veel sport (wel een tandje rustiger hoor) en dat straks toch een stuk moeilijker gaat worden. Ik probeer maar te denken dat dat extra gewicht het straks allemaal waard is. Ik zou t trouwens niet erg vinden een cupje erbij Mijn klachten als misselijkheid en zere borsten wisselen nogal per dag, dat maakt me juist onzeker.. Sinds twee dagen continu opgeblazen gevoel, zie er dus al erg zwanger uit met bijna 7 wkn! Hahahaha
Hoe is t nu met je?? Sorry voor m'n nogal ongelukkige berichtje vanmorgen, had die van jou niet gezien!!
Oh dat maakt niet uit hoor. Hier komen nou enemaal vooral leuke berichten voorbij en helaas soms wat minder leuke. Het bloeden is nu weer gestopt en was zeker niet zo heftig als een ongesteldheid en daardoor krijg je dan toch weer hoop Maandag ga ik toch nog maar de verloskundige bellen en hoop die dag nog terecht te kunnen. Dan heb ik al een week wat bloedverlies (sinds vandaag wel pas helder rood) dus hoop dan gewoon wat meer duidelijkheid te hebben.
Ik heb over 2 uurtjes de echo, pfff zenuwslopend dit! Hoop zo dat hartje klopt! Ben als het goed is daarna gelijk naar fam. om te vertellen dus kan het niet gelijk posten, laat bericht is dus goed bericht wrs. Heb helemaal geen kwalen dat maakt het zo onwerkelijk..... Alle anderen die een goede echo hadden van harte! Fijn weekeind allemaal
Wat naar voor je bam deze onzekerheid, ik duim met je mee voor een goede echo maandag! Neem tenminste aan dat je die dan wel zult krijgen
Piesofkeekje blijf jij dan maar lekker lang weg Hier nog steeds alles goed, alleen nog duizelig en veel honger
Ik denk het ook wel hoor. Dan is het een week geleden dat ik voor het eerst wat bruin verlies had. En dan ben ik net over de 6 weken dus hoor je bij een inwendige echo in ieder geval wel wat te zien. Ik verwacht echt geen goede echo, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Dus stiekem blijf je toch wat hoop houden. Vanmorgen weer een beetje bloed. Het is allemaal nog geen maandverband vol hoor... Maar wel helder rood. Niet vermengt met slijm ofzo.... Ik ben ook zo moe! En heb gewoon echt nergens zin in. Ik doe dus ook gewoon lekker niks! Mijn vriend is altijd heel behulpzaam met de kids en ook het huishouden, dus daar heb ik ook geen omkijken naar vandaag.
@Bam, ik duim voor je. Hopen dat je een mooie echo krijgt. Hier beginnen langzaam de kwaaltjes. Ik ben steeds moe en lig 's avonds tussen 9 en 10 in bed. Soms een beetje misselijk, moeite met ontbijt, veel boeren, gevoelige baarmoeder en veel dorst. Oh en waterijs!!! Ik MOET elke dag minimaal 1. Haha. Dat had ik bij Thijs ook heel erg.
Zo daar ben ik weer. Echo was opzich goed, krachtig kloppend hartje! Dat was fijn, maar ze heeft me wel 11 dagen teruggezet en dat zint me niks, dat zou betekenen dat ik 5dpo een positieve test gehad heb, dat kan in mijn ogen echt niet! Ben nu dan 6 weken ipv 7,4. Vorige echo was dan al met 3,5 week Heb al wel gelezen dat er een groei pauze geweest kan zijn of late innesteling maar toch, kan hier met mijn verstand niet bij. Mag pas over 4 werken terug voor een echo, laat er tussendoor nog 1 maken en die betaal ik dan zelf wel, jammer dat dat niet meer vergoed wordt. Iemand ervaring hiermee?
@Piesofkeekje, jemig! Maken ze je zo onzeker en dan mag je pas over 4 weken weer? Vind ik niet kunnen. En snap niet dat ze al hebben gemeten. Vanaf ongeveer 10 weken is dat betrouwbaar. Als ze nu een mm ernaast zitten kan daaral een verschil in zitten van meerdere dagen. Aangezien het hartje ook al zo krachtig klopt denk ik dat ze niet goed hebben gemeten. Dus....gefeliciteerd!!
@Piesofkeekje gelukkig was er een mooi hartje te zien maar wat raar zeg 11 dagen terug gezet. Weet je hoe groot het nu is? Ik heb idd hier op het forum ook weleens gelezen over groei pauze maar ik ken niemand die dat heeft meegemaakt. Erg hé dat de zorgverzekering gewoon niet meer vergoed zeker in zulke gevallen vind ik het echt heel slecht!! Ik duim voor je! @Bam wat een onzekerheid zeg hopelijk krijg je een echo en is alles goed.
Ik heb al beetje zitten googelen en zowel positieve als negatieve scenario's gelezen. Gezien de krachtige hartslag ga ik er toch maar van uit dat het wel goed komt. In principe zou 6w4d wel kunnen, dan heb ik een ovulatie bloeding gehad en kan ik die bloeding 1wk voor nod verklaren. Dan heb ik 9 a 10 dpo positief getest, dat zou kunnen denk ik. Sowieso ga ik over 2 weken nog een keer, dan kost het me maar 45 euro. Wel fijn voor mijn vakantie. Het was trouwens niet 100% zeker dat het er 1 was er zat een soort bobbel aan de wand maar kon er geen vruchtje in ontdekken. Kon ook een bloedvat van mij zijn ofzo....
Zou mijn gekantelde bm ook een oorzaak van slechter zicht kunnen zijn? Had het idee dat ze meer moest zoeken om een beter beeld te krijgen, alsof ze er te ver vanaf zat.......
@piesofkeekje gefeliciteerd met de goede echo. En laat ze maar kletsn, met deze termijn kun je helemaal niet betrouwbaar meten.. Laat staan de juiste termijn bepalen. Dat doet mijn arts pas bij de tweede echo, met 10/11 weken. Hier gaat het de laatste dagen een stuk minder. De vit hebben maar een week goed gewerkt, nu ben ik weer erg ziek. Vandaar dat ik weinig reageer. De hebamme (vroedvrouw) is gisteren en vandaag geweest om acupunctuur te doen. De behandeling van gisteren maakte het erger, waardoor ik niks meer kon eten. Ik moet nu eten als een baby zei ze, alles moet gekookt zijn dus mag geen rauwe groente of fruit. Mijn dieet bestaat nu dus uit warme appelmoes, kippensoep en straks probeer ik wat brinta te eten. Alles moest ook warm zijn, dit om de maag zo min mogelijk te prikkelen. Mijn bloeddruk was 90/55 wat natuurlijk niet vreemd is maar dit zorgt er ook voor dat ik me nog sle hter voel. Ik heb net de tweede behandeling gehad en ben nu doodmoe.. Sorry dat ik niet reageer op jullie berichten maar ik lees alles mee.