Vandaag de 1ste echo gehad! Het was een gek en speciaal moment Kleintje is 8,3mm en het hartje was mooi zichtbaar aan 't kloppen, gynae schat mij op 7 weken ongeveer VBD is nu 25 februari geworden
Ja dat weet ik maar ik heb helaas nu even geen 600 euro wat ik zo even uit mijn mouw kan schudden. Wij hebben pas een huis gekocht dus ons spaargeld is flink geslonken daar door. De combi test krijg ik ook niet vergoed. Ik vind het echt heel erg dat nederland dit niet gewoon toe laat. Kijk dat ze het niet volledig vergoeden ok maar doe het dan net zoals met de combi test dat je dat voor 160 euro kan laten doen. Ik snap echt het probleem niet.
Ik laat verder geen testen doen. Alleen de normale echo,s. Dus de termijn echo en de 20 weken echo. Zijn er nog meer die ook juist hiervoor kiezen?
Ik sap het hoor hartjes dat je geen 600 Euro uit je mouw kan schudden, bedenk alleen wel dat een kindje met een afwijking veel meer geld kost! Ik dek dat ik er zelf wel een lening voor zou afsluiten of een vakantie overslaan ofzo, maar ik wil ook echt geen kindje met deze afwijkingen.
Aangezien Duitsland gisterenavond is ontploft even een kort berichtje voor ik weer in mijn bed duik.. @misselijkheid gaat goed, de behandeling lijkt echt aan te slaan! Alleen gisteren iets te veel gegeten en dat kwam er dus uit.. Lastig, ik moet eten om aan te sterken, eten smaakt me ook goed gek genoeg, maar ik moet het echt nog bij kleine beetjes houden. Verder heb ik buiten pijnlijke borsten geen kwaaltjes.. Zou ook denken dat ik hier genoeg aan heb De kinderen zijn net vertrokken naar dag-kamp... Dus ik heb de hele dag rust! Welterusten!! P.S. welkom nieuwe zwangeren en gefeliciteerd met jullie goede echo!
Maar waarom uitgaan van risico's? Komt het in de familie voor? Ik laat ook geen extra testen doen. Maar ik sta nu onder toezicht van een gynaecoloog en heb geen idee wat voor onderzoeken / echo's me nu te wachten staan allemaal!
Goedemorgen dames, Oh wat een spanning voor morgen.... 1e echo en ben zooooo bang voor weer een teleurstelling... gelukkig vanavond veel afleiding met de wedstrijd . Nu de werkdag nog doorkomen :S @Dana23 moet vandaag voor de 1e echo toch? Succes!!
Dag dames, Wat een spanning allemaal zo rond die eerste echo he? @Lita: nog 1 dagje...ff volhouden! @Lalay: goed te horen dat je minder misselijk bent, dan kun je langzaam wat aansterken. Rust lekker uit vandaag! @Dana23: heel veel succes vandaag! (toch?) Ik heb vandaag een beetje een dipje. Voel me echt helemaal niet meer zwanger en dat baart me zorgen. Gisteren had ik ook al geen pijnlijke borsten meer, maar toen dacht ik nog: ach kwaaltjes verschillen per dag. Maar nu ik vandaag ook niks voel en ook weer aan de thee zit (na als echte theeleut al weken een totale afkeer van thee te hebben) word ik toch wel ongerust. Ik zit de hele dag al in mijn borsten te prikken, in de hoop dat ik wat voel , tja hoe maak je jezelf gek. Ik ben wel een beetje misselijk, maar zelfs daar ga ik aan twijfelen. Ik bedoel, als je je maar vaak genoeg afvraagt of je misselijk bent voel je het vanzelf. Gelukkig nog geen bloedverlies, dus daar hou ik me maar aan vast... Ik moet nog geduld hebben tot volgende week di voor eerste echo....pff.... Wij kiezen tzt denk ik wel voor een combitest, maar dat heeft ook met mijn leeftijd te maken (35jr), dan is t risico toch wat hoger...
Uitgerekende datum: 15 heidi88, 34 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Yasmientje14, 21 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Purplebee, 33 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing sun123, 35 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 16 Carlien, 25 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Wevin, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Lalay, 38 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Hilly79, 34 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing melanieV83, 30 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 17 Hartjes, 29 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing piesofkeekje, 37 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Floddertje123, 23 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing kimm1985, 29 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Jori, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Lies2, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 18 Nicole2407, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Lovingmyboy, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 19 Zonnestraal2, ? jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 20 Dyson, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing liniej, 24 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 21 morgenzon, 26 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Bloem1989, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Dana23, ? jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 22 Ahl, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Rainbow88, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Lita, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing jes12, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 23 MyNameIs, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Elsa86, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing seepje, 23 jaar, 1e en 2e kindje, het worden een meisje/jongen/verrassing 24 ikkin08, 25 jaar, 3e kindje, het wordt een verrassing Hilly1980, 34 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 25 MRCD, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Flashyfly, 31 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 26 Ior, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing manonenmike, 30 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 27 Lotus560, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Hope1992, 22 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Malika1989, ? jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing 28 Bam, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing R1985, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een verrassing leentje88, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Rifer, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Jacky86, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing Afspraken/Echo's Juli: 9: Dana23: Echo 10: Bloem1989: Echo, Floddertje123: Intake vk, Lita echo 11: Hartjes: Intake vk, Yasmientje14: Intake gyn en echo MRCD: Echo Flashyfly: echo Hope1992: echo 12: Bam: Echo 14: ikkin08: Echo vk, Elsa89: Intake vk, manonenmike: Echo, morgenzon: Intake vk 15: MyNameIs: Echo sun123: echo 16: ikkin08: Intake vk, Ior: Intake vk + echo 17: R1985: Intake vk Jacky86: Intake vk 18: Hope1992: Intake vk Babymamma: Intake vk 21: Lalay: Echo Purplebee: Intake en termijnecho vk 22: Bam: Afspraak vk + echo 23: kimm1987: Echo, leentje88 Intake vk Hilly1980 Echo 25: MRCD: Intake vk + echo 28: Hartjes: Termijnecho 31: melanieV83: Echo Augustus: 5: Dyson: Termijnecho 12: Dyson: Controle vk en combinatietest *6 vlindertjes* Mariska1985, SoProud, Saar88, Bloesem, Fox, Vogelhuisje Snelzoekfunctie: bevallingslijst
@heidi88, heel veel sterkte! Kan het niet zijn dat je minder ver bent en er daarom een (te) klein vruchtje te zien is? @sun123, kwaaltjes zeggen helaas niks. Het kan sterk variëren en ook als het mis is kun je nog volop kwaaltjes hebben. Ik ga weer aan het werk nu de lijst weer compleet is. Heerlijk zo'n rustig ochtendje op kantoor
Een lening voor een test vind ik echt overdreven,ik heb nog nooit ergens een lening voor afgesloten(behalve nu hypo)en op vakantie gaan we dit jaar ook niet dus ik kan nergens 600 euro op besparen. Kijk had ik zo 600 euro op de bank staan en kon ik het ook zo missen dan was het een ander verhaal. Wij hebben verder geen afwijkingen in de familie en mijn man vind het eigenlijk ook niet zo nodig,wij hebben immers al 2 gezonde jongens. Ik ben er verder ook van overtuigt mocht er wat ergs zijn ze het ook wel op de echo zien maar toch vind ik de combi een fijn idee hebben dit keer. Ik ga het er eerst vrijdag met de intake ook zeker met de vk over hebben. @Zonnestraal en Morgenzon ik heb bij mijn vorige zwangerschappen ook geen combi test laten doen. Dit keer twijfel ik omdat ik nu toch iets ouder ben dan de vorige keren(toen was ik 21 en 25)nu ben ik 29. @Sun idd kwaaltjes zeggen niks maar snap je bezorgheid wel. @Lalay wat fijn zeg dat je je beter voelt
snap het hoor, toen ik 28 was bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook niet gedaan maar nu Ik 37 ben vind ik het anders.
@Piesofkeekje ik snap jou ook hoor zeker nu met je leeftijd. Maar het is toch eigenlijk schandalig dat je wel een vwp maar geen nipt vergoed krijgt en je nu dus 600 euro gaat betalen.
Ik ben al anderhalfe kilo aangekomen! Echt erg. Bij mijn eerste kwam ik echt precies 30 kilo aan, dat wil ik echt nooit meer...
Zijn jullie ook zo moe met vlagen?? Mijn ogen branden en ben zo moe dat ik er gewoon trillerig van ben.. Het is niet de hele dag..in de avond wordt ik pas wakker lijkt wel haha.. Van de dokter ook Lactisol gekregen voor mijn moeilijke stoelgang. Pff bij mijn eerste had ik het eerste trimester nergens last van en nu lijk ik elk kwaaltje in het boek te hebben
Ik ben ook heel erg moe En stemmingswisselingen, af en toe misselijk sinds deze week. Verder voel ik me goed. Heerlijke rolmops gegeten, heb ik alleen maar zin in als ik zwanger ben. Ik hen diabetes dus ik krijg een hele uitgebreide screening. Maar ik wil geen vruchtwaterpunctie ofzo want de kans op een mk is nog groter