Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    @lovingmyboy ik had afgelopen week ook ontzettende buikpijn steeds door een moeilijke en wisselende stoelgang nu gaat het gelukkig weer beter en is de buikpijn ook weg.

2. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Mijn opmerking ging inderdaad over hoe de media hierop springt.. En dat is enkel omdat er mensen van een bepaalde nationaliteit in het vliegtuig zaten.. Het eerste wat vermeldt wordt als ergens een veerboot zinkt of een ramp is gebeurd is of er iemand van "onze nationaliteit" dood is. Mens zijn alleen is niet genoeg.. Hoeveel zendtijd krijgen de duizenden statuslozen die verdrinken voor de kust van fort Europa? De schatting is dat er het eind van dit jaar 100.000 verdronken zullen zijn. Over die ramp hoor je niemand. Maar goed, zover voor mijn persoonlijke engagement ik bedoel het verre van respectloos.

En @MRCD Israel is gisteren Gaza pas ingevallen en de laatste gevechten en bombardementen zijn pas 1 week vol aan de gang. Het hele conflict is helaas al 60 jr oud.. Maar vraagje, hoeveel heb jij in westerse berichtgeving gehoord over de Rohinga?

En nu weer verder over waar het hier over hoort te gaan ;)

Vandaag voel ik mij nog steeds heel goed, ik eet de hele dag en ben niet meer misselijk! Yasmientje, alsjeblief ga naar een acupuncturist.. Ik geloofde er ook niet in, maar zie!

Floddertje: je krijg krijgt vast wel weer nieuwe kwaaltjes.. Don't worry!

Ik heb maandag ook een echo Seepje... Hoe laat moet jij? Ik al om 8:30 gelukkig!

3. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    Ook hier speelden de darmen vandaag flink op. ;) Beetje buikpijn, naar de wc geweest en weg buikpijn. Darmen rommelen wel wat. :p

Lalay
    Fijn dat je uitlegt dat het niet zo bedoeld was. Het stond er namelijk erg naar.

Het klopt dat sommige dingen niet/minder in het nieuws zijn of zijn geweest. Dat is jammer, maar dat zijn maar enkele mensen die daar over gaan. Dus we krijgen te zien wat hun denken dat we willen zien. ;)

Je bedoelt Rohingya (in Birma)? Niet veel over gehoord inderdaad, maar aan mij heb je een slechte.. Ik kijk bijna geen nieuws. Houd vooral nu.nl in de gaten en lees soms krantenartikelen op internet, daar heb ik er wel wat over gelezen trouwens. Nieuws op de tv vermijd ik een beetje.

Ik denk dat onze meningen ongeveer gelijk zijn als ik het zo lees, alleen die opmerking viel even verkeerd. Feit is dat elk leven er 1 is, welke nationaliteit ook. En inderdaad niet aan alles wordt evenveel aandacht besteed en dat is jammer.

Nu over zwanger zijn! ;)

Succes bij de echo maandag! Ik mag vrijdag weer en vind het heel spannend. :)

4. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @lalay ; Ik heb maandag pas om 15.00 de echo… Veels te laat maar goed moet de ochtend nog gewoon werken dus veel tijd om me dan druk te maken heb ik gelukkig niet!!

Qua stoelgang, ook hier veel problemen. Maar eigenlijk al sinds het begin van de zwangerschap. Ben blij als ik 1x in de 3 a 4 dagen kan. Niet echt buikpijn maar wel een erg vol gevoel continu. En of ik nu veel vezels, fruit en water tot me neem of niet heeft geen enkel verschil helaas.

Wij gaan hier vandaag dagje naar alexandrium, vriend wil meubels kijken ik naar de primark ;) Hopelijk hebben ze hier ook zwangerschapskleding hoewel ik er bang voor ben.

5. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    Primark bij mij om de hoek seepje!
    Helaas geen positie kleding.. ook miss etam en h&m niet op Alexandrium .
    Enige winkel waar je het vind is prenatal...
    Succes

@hier
    Gisteren kinderfeestje .. arme clown in die hitte met pruik op pfff
    Kids vonden het super..
    Vanmiddag de volwassenen en dan zit de 3e verjaardag van dochtertje er weer op! Ooh wat worden zE toch altijd bedolven met cadeaus. .
    Ze heeft tijdens het taart eten verteld er zit een zusje in mama's buik.. whahaa iedereen snapte het... maar haar voorkeur is dus duidelijk hihi..

Fijne dag

6. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Dag lieve (aanstaande) mama's!

Seepje, zwangerschapskleding heb ik al rondgeneusd op marktplaats en wat broeken gescoord. Ik wil wel graag nieuwe bh's slips kopen enzo maar ik stel het nog even uit.

Manonenmike, wat leuk dat ze haar voorkeur per ongeluk al heeft uitgesproken hihi ! Was het de bedoeling dat zehet zou verklappen tijdens het taart eten ?

Hier weet nog niemand het, vind het eerlijk gezegd ook wel fijn, wil het verbergen tot half september en anders als de buik echt niet meer te verstoppen is

7. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lalay wat betreft je advies omtrent accupunctuur, ik kan niet zo makkelijk het huis uit vanwege mijn aandoening helaas dus vandaar dat ik er niks mee kan helaas. Toch bedankt!

8. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    @yasmienke, ik ga er de deur niet voor uit.. Gelukkig komt ze bij mij thuis. Kun je niet rond bellen of iemand bij je langs wil komen?

9. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    @Misselijk/darmen: Hier ook misselijker met die warmte, mijn darmen vallen gelukkig mee, maar dat komt ook door de medicijnen. Inmiddels al best een dikke buik en ik ben afgevallen, dus daar kan het niet aan liggen. De vorige zwangerschap begon ik met 16 weken pas een buikje te krijgen.

@gyn/ echo: Vrijdag ben ik voor het eerst bij de gyn. (zelfde als vorige zwangerschap) geweest, tenminste bij de vk. Vond het een beetje vreemd gaan, vooral omdat het de 1e afspraak was en er werd ook niks gezegd over dat ik niet bij de gyn. kwam, tot ik het zelf aangaf. Daarna werd wel duidelijk gemaakt dat de gyn. het te druk had en ik besproken werd door haar met de gyn. (Ik wist eerst niet eens dat ze een vk was;))

Volgens de echo was ik vrijdag 9 weken rond, dus nu 9 weken en 2 dagen, wanneer ik dan uitgeteld ben moet ik opnieuw berekenen, zeg ik nog wel even dan kan dat aangepast worden op de lijst.
    29 juli om 10.20 uur heb ik de volgende afspraak.

@Positiekleding: Sorry als ik het heb gemist, maar dragen jullie al positiekleding of shoppen jullie nu nog alleen?

@Manonenmike: nog gefeliciteerd, wat leuk dat ze het verteld heeft en vooral dat ze dan ook nog even haar voorkeur aangeeft. Schattig hoor:)

Toch nog wel even een echo tonen van onze baby met een mooi kloppend hartje.. :D

Bijgevoegde bestanden:

10. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
  11. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    rotterdam
    @seepje ff een dikke knuffel! X

12. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    @seepje.. Ja daar zitten er 2 in ;).. De vk vond dat mijn buik ook al goed zichtbaar was.. En dat klopt maar ik kan hem nog verbergen.. Kuch denk ik.

@stoelgang... Ik zit hier niet voor niets met een zak gedroogde pruimen en fles water ;)

Verder gaat het nog steeds best goed, net wel gebraakt maar eigenlijk eigen schuld (te laat gegeten) en op het braken na geen klachten..

Heb alleen iets heel irritants erbij sinds een paar dagen. Hele erge pijn in mijn rechterhand, vooral s'morgens. In de loop van dag wordt het iets minder maar mijn man heeft mijn haar dus moeten borstelen vanmorgen. Ik heb nu een polsbrace om zodat het iets ontlast wordt. De vk zei dat het van de naalden kan komen, ik hoop het maar want dan is het iig geen carpaal tunnel syndroom. Hoop dat het snel minder wordt want voelde me net beter en ben nu weer deels gehandicapt voor mijn gevoel. Ik doe nl alles met rechts en kan met links erg weinig.

Straks hopelijk op tijd slapen ben toch een beetje zenuwachtig voor de echo morgenvroeg.. Leuk zenuwachtig dat wel, gelukkig heb ik het hartje al gezien dat schelt iets.

13. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ze mocht het van ons vertellen maar ipv er zit een baby in mama's buik was het dus er zit een zusje in mama's buik whahaa ik kwam niet meer bij te schattig! !

14. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Vanmorgen lekker wezen zwemmen met m'n zoontje heerlijk.. Vanmiddag verjaardagfeestje gehad en nu uitgeteld op bed. Mijn buik is op sommige momenten echt zo groot.. Maar ook echt boven m'n navel zeg maar richting m'n maag is het helemaal opgezet. Echt geen fijn gevoel :(

15. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Seepje, waarschijnlijk vind hij jou 'te streng' en komt het erop neer dat hij wilt dat jullie wat liefdevoller met haar omgaan. Ik zou zeggen sluit een compromis. Ik ben hier ook van de regels maaaaar ik breng dit soms op 2 totaal verschillende manieren. De recht door zee manier waarbij ik de kids duidelijk maak: zo staat het en blijft het, en als ik een goede bui heb dan heb ik ook de liefdevolle manier: Ja lieverd, kom laten we alles opeten eens kijken of we papa kunnen verrassen, die gelooft dit nooooit! zo iets. Je snapt vast waar ik heen wil. Zo kun je toch de middenweg blijven volgen, waarbij zijn dochter veel liefde krijgt maar wel jouw regels worden toegepast. Ook het stukje van alleen spelen (even opzichzelf) is natuurlijk niet 1 2 3, er komen nu 2 kleine broertjes of zusjes aan, ik kan me heel goed voorstellen als ze nu flink in de war is, misschien mag je haar even wat meer aandacht geven, en dan langzaam afbouwen. Al is het maar om duidelijk te maken aan stief: Zie je, jij bent ook een onderdeel van ons en met 7 jaar kun je gelukkig een hoop toelichten. Zullen we zo met papa gaan wandelen bij de speeltuin ? Ja lijkt je dat leuk, zullen we dan de wekker even zetten, en als de lange wijzer op de 6 staat dan mag je je jas en schoentjes aandoen maar dan ga je nu even spelen en kunnen papa en ik nog even wat klusjes oplossen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt Seepje, ik kan je vriend ook wel snappen maar snap jou beter omdat ik ook van regels en structuur ben.

LALAY: ahh zo, bedankt! En word het helemaal vergoed ? Ik ben wel vrij goed verzekerd. Maar als het onder alternatieve geneeskunde valt tot een max van zoveel euro.

Manonenmike: te schattig gewoon! hihi ben benieuwd of ze daar bij blijft of in de loop van de zwangrschap toch liever een broertje wilt

16. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @Yasmientje ; Thnx, over het 'bord' leeg eten. Ik schep altijd het eten op en realistische porties, als wij merken dat ze echt genoeg heeft gegeten en ze geeft het aan dan is het vaak ook wel klaar als wij ook denken 'dit is genoeg nu krijgt ze straks geen honger meer'

Qua alleen spelen, het probleem is dat ze dat nooit heeft gehoeven want mijn vriend vond dat zo zielig. Gevolg? Ze durft in de speeltuin niet met andere kinderen te spelen behalve met klasgenootjes, en thuis moet alles wijken voor haar. Ook als mijn vriend en ik al ergens mee bezig waren. Ik spreek hem hier elke keer op aan dat hij haar daar niet mee helpt dat ze moet leren geduld te hebben en ook even op haar beurt moet wachten, dat dit op school ook moet en dat daar niets raars aan is. Ook als ik praat en zij praat er doorheen moet ik mijn mond houden want stel je voor dat ze even wacht. Ik corrigeer haar daarop van 'oh ik snap dat je heel graag wat wilt zeggen maar dan moet je even wachten tot ik ben uitgesproken, goed?' hij vind dat onzin. Evenals dat hij 'sorry' zeggen ook vaak onzin vind. Ik ben niet perse streng, vooral duidelijk en hij is degene die overal een probleem van maakt want de kleine is gek op mij, ik ook op haar, en als we alleen zijn is er dus NIETS aan de hand, maar zodra papa erbij is dan gaat het fout. Zijn prinsesje waar niemand aan mag komen.

Voor hier..

Ik ben inmiddels rete zenuwachtig voor de echo vanmiddag...

@manonenmike ; Hoe reageerde je familie op het blije nieuws?
    @lalay : Fijn dat je nu bijna niet meer misselijk bent! En hoe ging het met de echo vanmorgen? Hopelijk was alles goed en was de beeb goed gegroeid!!
    @lovingmyboy : Vooral geen koolzuur meer drinken, geen champignons / uien etc, en veel water, vezels etc dan moet dat opgeblazen gevoel wel weg gaan!

Als ik iemand vergeten ben, sorry! Ik ga straks even terug lezen, nu eerst aan het werk!

17. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Succes voor de meiden met een echo vandaag :)

@Carlien - wat een mooie echo, proficiat! Je ziet al echt een klein babytje ;)

18. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    :D:)

Bijgevoegde bestanden:

19. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Prachtig! Lalay! Hoeveel weken ben je nu exact? 9w4? of??

Pffffffff tijd kan mij niet snel genoeg gaan.. Hoop zo ook 2 van zulke prachtig spartelende beebjes te zien vanmiddag :D

20. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Wat mooi Lalay!! Proficiat ;)
    Hoe ver ben je nu?

Deel Deze Pagina