Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Wanneer willen de dames die het nog niet hebben verteld het bekend maken dan?
    Hier al behoorlijk vroeg verteld en onwijs veel en leuke reacties gekregen. Ik ben niet het zwijgzame type namelijk en toen we wisten dat het er 2 waren moesten we dat gewoon wel delen.

@yasmientje : hopelijk knap je nu snel op!!

2. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Pff ik voel me echt niet goed, volgens mij ben ik zo duizelig dat me benen gewoon als pudding aan voelen.. Ik weet niet eens wat is het wat ik voel

3. Ior

Ior Niet meer actief

Hey dames,
    Ff een kort berichtje.
    Net terug van 2 weekjes vakantie. Vandaag wasdag en boodschappen en dan nog genieten van een weekje vakantie met mijn 2 mannen.
    Ik heb de positiekleding maar weer in de kast gehangen. Het groeit al flink. En bij jullie?
    Als ik wat tijd heb zal ik alles ff teruglezen.

Trouwens, as woensdag termijn echo!

4. Nino

Nino Bekend lid

1 feb 2011
    863
    0
    16
    Pedagogisch medewerker
    Hoi meiden,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Graag zou ik met jullie mee kletsen. Als jullie dat goed vinden...
    Heb bijna 3 jaar in de mmm gezeten. In december zijn we uit elkaar gegaan. Relatie was stuk gelopen op wat we mee hebben gemaakt en communicatie niet meer liep. Afgelopen april een jongen leren kennen. In eerste instantie niet uitgegaan van iets heel serieus omdat hij terug gaat naar Aruba. Hij heeft hier alleen studie gedaan. Toch bleven we elkaar zien en hebben we een enorme klik. Toen bleek ik ineens zwanger! Totaal niet verwacht omdat ik Pcos heb en behandelingen nodig heb om zwanger te worden. Ook 2 miskramen gehad (8,3 en 5,5 week). Ben enorm onzeker iedere keer. Maar wel al mooie echo's gehad. Ben in het begin best misselijk geweest maar nu nauwelijks. Alleen moe. Maakt me ook weer onzeker. Wil zo graag dat dit goed blijft gaan. We zijn zo ontzettend blij en gelukkig. Helaas moest hij vrijdag alweer terug. Hij heeft daar al een zoontje van 8 jaar. Voelt verschrikkelijk om niet samen te zijn. Mijn plan is dus daar naartoe te vertrekken. Een hoop geregel dus.
    Dit is een korte versie van m'n verhaal haha.

5. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Welkom bij de club nino!!

Een dubbele spannende tijd voor je!!

6. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ Seepje, ik wil in principe wachten tot na volgende controle eind aug. Tot 13 weken. ivm bloedverlies ben ik wat afwachtender dit keer. Sommige vriendinnen en ouders weten het al. Maar vond het nog te vroeg om het aan de kinderen te vertellen.

@ Nino, wat bijzonder en moeilijk inderdaad. Gefeliciteerd en welkom in ieder geval.

7. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    #1407 Dyson, 4 aug 2014
    Laatst bewerkt: 4 aug 2014
    Uitgerekende datum:

10
    kimm1985, 29 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

14
    Lovingmyboy, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

15
    Purplebee, 33 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

16
    Wevin, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Lalay, 38 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    melanieV83, 30 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥Rens90, 24 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

17
    Hartjes, 29 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Floddertje123, 23 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Jori, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Lies2, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥Elsa86, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

18
    Nicole2407, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Carlien, 25 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

19
    Zonnestraal2, 24 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Zomersproet, 41 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

20
    ♥ Dyson, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    liniej, 24 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥ sun123, 35 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥ Hilly79, 35 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Yasmientje14, 21 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

21
    Bloem1989, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Dana23, ? jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

22
    Ahl, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    jes12, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥ Tiarah, 26 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

23
    MyNameIs, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥♥ seepje, 23 jaar, 1e en 2e kindje, het worden een meisje/jongen/verrassing

24
    ikkin08, 25 jaar, 3e kindje, het wordt een verrassing
    Hilly1980, 34 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

25
    Flashyfly, 31 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Rainbow88, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

26
    Ior, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    manonenmike, 30 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

27
    Lotus560, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥Hope1992, 22 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Malika1989, ? jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

28
    R1985, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een verrassing
    leentje88, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Rifer, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Jacky86, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    gerdia, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    josephinevh, 28 jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Wivine, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Goblins, ? jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

Niet in Februari
    JMay, 22 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    pinkster (2 maart), 27 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Bloesem (3 maart), 33 jaar, 3e kindje, het wordt een verrassing

Afspraken/Echo's
    Augustus:
    5: Floddertje123: Termijnecho
    6: Ior: Termijnecho
    7: Tiarah: Echo
    8: Elsa86: Termijnecho Zonnestraal2: 12 weken echo, R1985: Termijnecho, sun123: afspraak WKZ, Dyson: Termijnecho
    11: Hope1992: Termijnecho, pinkster: echo, melanieV83: echo
    12: Ikkin08: Termijnecho
    13: Rainbow88: 12 weken echo
    14: Dyson: Controle vk en combinatietest
    18: manonenmike: Termijnecho
    21: R1985: Controle vk
    26: Puplebee: Controle vk
    28: melanieV83: Afspraak gyn Hartjes: Geslachtsbepaling
    29: Seepje: Controle gynaecoloog

September:
    1: Seepje: Voorlichting SEO 20 weken echo
    2: Carlien: Controle vk
    4: melanieV83: Controle vk
    12: Dyson: Pretecho geslachtsbepaling

*10 vlindertjes* Mariska1985, SoProud, Saar88, Fox, Vogelhuisje, heidi88, piesofkeekje, morgenzon, Lita, MRCD

Snelzoekfunctie: bevallingslijst

8. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    De lijst is weer up to date.

Vandaag is de crematie van mijn opa. Het zal wel een emotionele rollercoaster worden. Daarna ga ik op vakantie (kom in m'n vakantie 2 keer terug voor echo's). Ik heb beperkt internet op vakantie dus zal de lijst de komende 2 weken beperkt of niet updaten maar blijf hier uiteraard wel meelezen.

Veel plezier iedereen met de echo's deze week.

9. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Nino,welkom en gefeliciteerd
    dyson,sterkte meis!
    Hope eet je wel goed ? Suc6 ermee..ik heb het ook af en toe hoor..vreselijk!!
    Net terug van weekendje weg!! Het was super gezellig en heb me verstand tot 0 kunnen zetten!!

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Sterkte Dyson!

Vanochtend termijnecho gehad. De echoscopiste zei dat dit een beetje overbodig is bij IVF, aangezien je exact weet wanneer de punctie en terugplaatsing zijn geweest en de landelijke regel is dat ze de termijn niet aanpassen bij IVF. Hoe dan ook.. Mooie echo! Volgens de data ben ik 10w5d en volgens de echo 10w4d, dus keurig op schema :) Het hartje klopte mooi en de kleine frummel zwaaide weer eventjes naar ons. <3

Denken jullie dat we het al 'aan iedereen' kunnen vertellen? (Ouders, zusjes en beste vrienden weten het al, omdat die ook van het IVF traject wisten) Hoeveel scheelt het nu nog om nog een week of twee weken te wachten?

11. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Pinkster, ja eet de hele dag door, heb een hele lage bloeddruk en daar komt het waarschijnlijk door. Hoop dat het na die 3 maanden wat beter gaat.

Dyson sterkte vandaag!

Hilly super zeg!!

12. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @hilly dat scheelt niets meer. Wij hebben het al bij 8 weken wereldkundig gemaakt wegens mijn al behoorlijk aanwezige buik en met 10 weken zou ik het zeker doen!

@nino welkom hier! Wat een boel veranderingen dan ineen!

@dyson sterkte vandaag!

@hope komt idd door lage bloeddruk. Iets meer dropjes eten.. ik ben soms ook wel wat duizelig bij snel opstaan komt ook omdat je meer bloed aanmaakt en je hart zich moet aanpassen met rond pompen :)

En dames mochten jullie nog liefhebbers weten ik moet met pijn in mijn hart afscheid nemen van mijn pareltje maar 2 gaan niet passen http://www.zwangerschapspagina.nl/kinderwagens/529065-antieke-koninklijk-werven-kinderwagen.html#post17415076

13. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Korte update: na 3 dgn regen eindelijk zon op vakantie, ontspant toch iets beter...
    Afleiding zoeken gaat wisselend. Merk dat ik in mn hoofd al v het ergste uit ga, waarschijnlijk om mezelf te beschermen. Tegelijkertijd voel ik me daar schuldig over naar de kleine frummel toe, alsof ik hem/haar al opgeef. Bang dat t negatieve denken invloed heeft, maar hoop houden is zo lastig. Mijn vriend is vandaag jarig, dus we proberen toch maar wat leuke dingen te doen, opgeven is gewoon niet aan de orde!

Andere vakantie definitief geannuleerd, geeft wel rust. Als er onderzoeken en uitslagen zijn, is t fijn dat dit kan en samen met mn vriend ben in onzekere tijden. Als t goed nieuws is, betaal ik daar graag de 'prijs' voor in de vorm v geen vakantie. Hoe dan ook goede beslissing.

Voor degene die echo hebben: veel succes en plezier. Ik hoop op allemaal goede berichten, deze onzekerheid is echt een hel.

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @Sun : Fijn dat je nu eindelijk wat beter weer hebt op vakantie. Probeer er echt even van te genieten en van het positieve uit te gaan, er worden vaker gezonde kindjes dan kindjes met Down geboren hou je daaraan vast hoe lastig dat ook is!

En als de vakantie afzeggen toch het beste voelde dan geef ik je groot gelijk!!!

Bedenk ook dat je sowieso nog even moet genieten tot er 'definitief' iets duidelijk is, niets heeft er nu nog invloed op omdat het in de basis is bepaald de eerste dagen. Is lastig maar probeer het echt!! :)

15. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Even een vraagje,

Iemand toevallig nog een kortingscode van prenatal liggen voor center parcs waar doe toch niet mee gaat doen?

Willen graag een mid weekje naar center parcs en daar krijg je 50% korting bij een besteding van 75,-

16. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Vandaag de eerste dag van de vakantie van de kinderen dat ik fit en actief was! Ik heb de hele middag met ze in het park gehangen, water gevechten gehouden en ijsjes gegeten! Voel me heel goed.. Ga er bijna door twijfelen :( Het is dat ik al 2 goede echo's heb gehad.. Ik zal er maar vanuit gaan dat de acupunctuur zijn werk goed heeft gedaan en dat de misselijkheid over is.

Ik heb een voorkeur voor bittere smaken, ik drink grapefruitsap en eet elke avond een grapefruit (wel met een beetje suiker) cola enz moet je echt niet meer mee aankomen bij me, ik moet niks meer hebben van zoetigheid. Verder knabbel ik op radijsjes en worteltjes..
    Ik moet wel steeds op tijd eten anders krijg ik een heel weeeig gevoel, soort van misselijkheid maar niet helemaal. Braken heb ik al 3 hele dagen niet meer gedaan!! Het enige waar ik nog last van heb is dat ik moeite heb met tandenpoetsen.. Poets nu electrisch en met parodontax maar dat helpt maar een beetje. Echt goed en lang poetsen kan ik dus niet... En dat haat ik! Verzorg mijn tanden altijd heel goed... En heb ze ook allemaal nog ;) (zelfs na 3 zwangerschappen!)

@sun heel goed, probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Probeer stress te vermijden dat is sowieso niet goed.. Je kunt niks veranderen als het zo is namelijk, maar je kunt wel de manier waaropje er tegenover staat beïnvloeden. Ik hoop e bid van harte dat je kind helemaal gezond zal blijken maar helaas zijn we ook oud en wijs genoeg om te beseffen dat niet 100% van alle baby's "gezond" ter wereld komt. Heel veel sterkte, en probeer te ontspannen meer dan afwachten kun je toch niet.

17. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Lalay, misschien gaat het wel beter omdat je nu richting de 12 weken gaat? Ik werd vandaag ook wonderbaarlijk goed wakker, helemaal niet misselijk. Ik merk alleen wel dat ik eerder misselijk ben op dagen dat ik moet werken (dan moet ik er om kwart voor 5 uit, en zal ik wel iets sneller doen ofzo?) Vandaag uitgeslapen en dan gaat het beter.

Toen ik vanochtend op mijn rug lag had ik het idee dat ik mijn baarmoeder kon voelen met mijn handen, voelde een soort bolletje. Ik weet eigenlijk helemaal niet of dat al wel kan?

Vandaag de tweede echo :)!

18. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    @ floddertje, jazeker kun je die al voelen :), voelt idd als een soort harde rand/ bal net boven je schaambeen. Ik voel hem helaas nog niet. Je voelt hem het beste als je plst op je rug ligt.

@hier, vandaag toch maar even de verloskundige bellen. Mijn haaruitval wordt echt te erg nu! Ik wordt er echt heel verdrietig van. s morgens als ik wakker wordt is het eerste wat er door mijn hoofd schiet , hoeveel haren liggen er nu weer op mijn kussen? Pff..Ik weet dat meer vrouwen hier last van hebben, maar ik ben zo bang dat ik straks niets meer over houdt :(

19. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @lovingmyboy : Wordt minder bij 14 weken hoorde ik laatst van iemand die hetzelfde had. En een tip… Neem een satijnenkussensloop, dan schuurt je haar minder en breekt het dus ook minder snel af :)

@Floddertje : Ik voelde hem inderdaad gisteren ook, heel bijzonder!

Hier gaat alles eigenlijk goed, sinds ik mijn ijzerpillen heb voel ik me wonderbaarlijk veel beter (gelukkig). Eindelijk ook weer dat ik goed slaap ipv lig te woelen 's nachts… Moet alleen zo'n beetje elke 2 uur naar het toilet maar ach ;) Als dat alles is…

Vandaag gaan we verder met de grote schoonmaak… Met een beetje mazzel heb ik vanavond de antieke kinderwagen al verkocht evenals een design (gelderland bank) en een kinderfietsje. Nu de overige spullen nog op de foto zetten vandaag :) Moeten gewoon ruimte maken voor nieuwe / grotere spullen :cool:

20. MRCD

MRCD Fanatiek lid

13 jul 2013
    1.633
    0
    36
    Flevoland
    Hoi lieve meiden,

Hier dan mijn laatste berichtje nu, hopelijk, alles achter de rug is. :) Na het slechte nieuws die vrijdag is de mk zelf op gang gekomen, gelukkig. Vrijdagavond wat lichte krampjes. Zaterdag (in Neeltje Jans in Zeeland, soort van dieren/speelpark) wat bloedverlies op wc papiertje bij naar de wc gaan. Zaterdagavond wat heftigere krampen en bij elk wc bezoek bloed. Zondagochtend vroeg geen buikpijn. Dus gewoon gezellig met de vrienden (+ kinderen) waar we toen waren (in Zeeland op de camping bij hun) geluncht bij een leuk tentje, waar de kinderen goed konden spelen. :D Daar begon de buikpijn erger te worden (gelukkig aan het eind van de lunch)... We zijn terug gegaan naar de caravan en ik besloot om naar huis te gaan. Had hier op zp wat horrorverhalen gelezen. Normaal doe ik dat soort dingen niet, maar de titel sprak me aan "Wat de dokter je niet verteld..." Zeg nou zelf, dit roept toch vragen op... Haha, nou ik heb het geweten zeg... Gelukkig was mijn ervaring heel anders. Maargoed, onderweg naar huis dus (zo'n 2 uur rijden)... Eerste uur van de autorit was een hel. Had hele heftige aanhoudende krampen. Ik was expres gaan liggen in de auto, zodat ik niet zo zou bloeden. Werkt altijd bij mij. We hebben er uiteindelijk 1,5 uur over gedaan. :) Toen ik uit de auto stapte voelde ik het bloed lopen, gelukkig in mijn maxi maxi maandverband... Wat een vies gevoel zeg, bah! Snel naar binnen, op de wc en 2-3 minuten later... Floep... grote prop eruit. Dat was het vruchtzakje + vruchtje met stolsels (ter grootte van een vuist).

Ik was blij, opgelucht. We konden weer verder met ons leven. :) Emotioneel gezien zijn we heel sterk, gelukkig. Vrijdag was even moeilijk (toen we de echo gehad hadden), maar vanaf vrijdagavond hadden we het een soort van verwerkt. Natuurlijk blijft het vervelend en zullen we "frummel" nooit vergeten, maar we kunnen in ieder geval verder. Zelf ben ik ook een type dat nooit bij de bakken neer zal gaan zitten. Ik bedoel, wat heb je eraan om jezelf wekenlang ellendig te voelen (dit versterk je namelijk door niks te doen, jezelf thuis opsluiten, etc.).

Daarna nog een rare week gehad. Dinsdag had ik opeens koorts. :$ 39,4! Dus ik moest naar het ziekenhuis... Inwendig onderzoek/echo en ik was al goed schoon (nog wat kleine stolsels en veel slijm, maar dat zou vanzelf weggaan). Bloed laten prikken en ter preventie van een infectie antibiotica meegekregen. Donderdag had ik al een afspraak staan, die moest ik laten staan. Koorts was donderdag nog steeds niet helemaal weg... 38,2. Dus weer het hele riedeltje. Inwendig zag alles er goed uit. Weer bloedprikken en als de koorts vrijdag nog niet weg zou zijn moest ik weeeer komen. Gelukkig was de koorts weg, scheelde niet veel 37,9, en hoefde ik niet weer naar het ziekenhuis. :)

Het bloeden is nu, na 11 dagen, zo goed als gestopt (nog wat spotting) gelukkig. Vrijdag heb ik een afspraak op de fertiliteitsafdeling om het behandelplan te bespreken en te kijken of we al de eerste onderzoeken kunnen laten doen op herhaalde miskramen. We zouden eigenlijk de MMM ingaan namelijk, maar ik was direct na de operatie (cyste laten verwijderen, die blijkbaar toch wel erg in de weg had gezeten) zwanger.

Dit was dan mijn laatste (hele lange, sorry dames) bericht hier. ;) Ik wens jullie allen een hele goede zwangerschap toe.

Sun
    Wat een naar nieuws zeg! Hopelijk is er toch niks aan de hand. :) Goed dat je, jezelf probeert te beschermen, maar probeer niet te negatief te zijn!

Dyson
    Gecondoleerd en sterkte vandaag! :(

Liefs!

Deel Deze Pagina