Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rens90

Rens90 Lid

30 jul 2014
    43
    0
    0
    Hallo allemaal, alweer even geleden dat ik hier iets heb geschreven, maar ik lees iedere dag mee!
    @ Sun, ik wens je ontzettend veel sterkte!
    @ Hilly1980, wat zei je arts hiervan?

Ik heb sinds vorige week ontzettende hoofdpijn en weet af en toe echt even niet meer waar ik het zoeken moet. Alleen als ik op bed lig doet het minder pijn. Heeft iemand anders hier ook last van?!

Inmiddels ben ik 13 weken en 1 dag zwanger. Morgen krijg ik de uitslag van de combinatietest.

2. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Spannend Rens!!
    Hoe gaat het met jullie verder??
    Het is vroeg maar hebben jullie al een naam bedacht??
    Ik heb wel een meisjes naam!!! LIV
    Maar jongens..ppfff mijn man heeft er een ik heb een andere en mijj zoontje heeft er ook een :
    Wat vinden jullie van :
    Dav
    Ty
    Ravi
    ben benieuwd welke jullie dan leuk vinden en past bij Rick en Luuk

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Leuke naam Liv.

Ik vind Ravi wel een leuke naam.

Zelf hebben wij voor een meisje de naam Emma en voor een jongen de naam Finn.
    Wel populaire namen, maar wij zijn er helemaal weg van:)

4. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik vind de namen zo moeilijk, voor meisjes vind ik Feline (of Féline) heel mooi. Jongens is toch een stuk lastiger, het kindje krijgt ook een korte achternaam (3 letters) dus de korte namen die ik juist leuk vinden vallen al af :(.

Pinkster, van jouw lijstje vind ik Ravi het leukst:).

5. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Even een update vd situatie hier..
    Gisteren bij de klinisch geneticus geweest en vanochtend vlokkentest gehad. We moesten eerst 45min wachten, wat pijnlijk was omdat we in een wachtkamer vol dikke buiken zaten. Ook wel wat v gezegd..
    We hebben nog naar t kindje gekeken, die zwaaide nog naar ons. Zo verdrietig vond ik dat..Ook hebben we geluisterd naar t hartje dat nog steeds klopt. Normaal gesproken is t al gestopt voor de 12e week. Het is zo naar om te bedenken dat er een levend mensje in je groeit, maar dat dit v korte duur zal zijn...
    Vlokkentest was wel pijnlijk, maar omdat t kort was goed te doen. Scheelt dat ik de hand v mn vriend mocht fijn knijpen ;)
    Donderdagmiddag de eerste uitslag, dan kijken we verder naar vervolgstappen.
    Net deze week begin je t echt te zien dat ik zwanger ben, enerzijds zo mooi om te zien, anderzijds zo pijnlijk en confronterend. Ik ben zo dankbaar dat ik mag ervaren dat ik zwanger ben en aan de ene kant wil ik deze zwangerschap ook niet afbreken, maar ik weet dat ik geen keus heb. Ik kan afwachten tot t vanzelf komt, maar dat kan nog weken duren en dat hou ik ook niet vol...ik wil het nog zo lang mogelijk rekken, maar ook zo snel mogelijk achter de rug hebben. Dus erg dubbel...

We zitten in een achtbaan, ook omdat we een huis hebben gekocht. Dit wilden we voor t kindje zou komen. Een half uur na t slechte nieuws in t zh kregen we te horen dat ons bod geaccepteerd was. Het leven is zo hard :(

Voor straks ook goed om ons op iets positiefs te richten, maar ik had zooo graag een kinderkamertje ingericht...

Ik hoop zoooo ontzettend dat dit vreselijke lot jullie allemaal bespaard blijft! Ik duim voor allemaal goede uitslagen..

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Lieve Sun, ik vind het zo verdrietig om te horen waar je doorheen gaat. Maar ondanks het verdriet klink je ook sterk en dat vind ik knap. Ik weet zeker dat je snel aan dat kamertje kunt beginnen hoor!

7. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Sun fijn dat je weer even van je laat horen. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik ben niet zo goed in dit soort dingen. Ik wil je toch laten weten dat ik aan jullie denk en dat ik het heel verdrietig vind :(.

8. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Lieve Sun, vind t echt verschrikkelijk om te horen wat jullie door moeten maken. En idd wat hierboven al gezegd wordt.. Ik vind het heel erg knap dat je zo sterk bent.. Ik hoop dat het traject spoedig voor je verloopt en dat jullie vol goede moed de toekomst in kunnen gaan. Dit kleintje zal altijd in jullie hart blijven.. Toch een beetje gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Ik hoop dat dit huis snel gevuld zal worden met stampende kindervoetjes :) Heel veel liefs x

9. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Sun ik krijg kippenvel van je bericht. En wat een dubbele gevoelens inderdaad. Sterkte!

10. Rens90

Rens90 Lid

30 jul 2014
    43
    0
    0
    Lieve Sun, wat een dubbele dingen spelen er op dit moment in jullie leven. Ondanks alles toch ook wel een beetje gefeliciteerd met jullie huis. Ik vind dat je er zo knap mee omgaat!

@ Pinkster, wij zijn druk aan het nadenken over namen. Een jongensnaam hebben wij al drie jaar, maar ik vind het wel heel moeilijk om daadwerkelijk die naam te gebruiken. Een teamgenootje van mij (niet iemand waar ik dagelijks of wekelijks contact mee heb hoor) heeft twee jaar geleden haar zoontje verloren met 20 weken en hem diezelfde naam gegeven. Mocht het een jongen worden dan denk ik dat ik dit van tevoren met haar ga bespreken, wil haar niet kwetsen, maar wij vinden die naam al zolang mooi! Wat zouden jullie in deze situatie doen?
    Voor een meisjesnaam hebben we meerdere opties.

11. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    Weet je Rens..
    Naam is zo persoonlijk !! Je moet zo denken, wat een andere door heeft gemaakt is het niet jouw schuld,als jij het mooi vind,gewoon doen!!! Vaak doen we dingen niet puur door een andere en uiteindelijk leven we niet voor ons zelf,maar voor een andere! Wat zij vinden,wat zullen men toch niet denken, ik sta voor aap!! Gewoon doen!!! Ik luister altijd naar wat ik wil ik doe altijd wat mijn hart en verstand zeg..moet je maar eens doen Rens!!

12. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het wel aangeven dat je dezelfde naam gaat gebruiken, en verder niks :) Dat gebeurt nou eenmaal, ze kan ook buiten op straat lopen en die naam bij een ander kindje horen

13. Rens90

Rens90 Lid

30 jul 2014
    43
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle reactie! :) Eerst maar eens afwachten wat het wordt. Ik hoop het begin / half september al te weten. Mijn schoonzus is verloskundige dus ik heb wat meer echo's dan normaal, erg leuk!
    Willen jullie het van tevoren weten?

Pinkster, ik vind Ty ook wel een hele leuke naam!

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij hebben nu voor beide geslachten een lijstje met opties:

Meisje:
    Anouschka
    Eline
    Eveline
    Hannah
    Josephine
    Julia
    Olivia
    Saskia
    Sophia
    Suzanne

Jongen:
    Arthur
    David
    Florian
    Isaac
    Jasper
    Jurriaan
    Lennart
    Lucas
    Marcus

Dit zijn de namen die we allebei in principe mooi vinden. Nu nog bepalen hoe we hier nou een keuze uit gaan maken... :( :)

15. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Namen.... Wat een drama deze keer.
    We hadden een favo jongensnaam en een favo meisjesnaam.
    En die hebben we allebei gebruikt, dus.......
    Ik heb mijn man voorgesteld maar te wachten tot de 20 weken echo, en we weten wat het word
    Erg lastig hoor:$

16. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    #1536 seepje, 13 aug 2014
    Laatst bewerkt: 13 aug 2014
    Wij hebben de namen al vast staan. Allebei namen waar we direct verliefd op waren en die echt bij ons en ons gezin passen.

Hier even wat stiller. Erg last van mijn buik. Gisteren bij de huisarts geweest omdat ik vermoedde dat ik een blaasontsteking zou hebben maar niets was was minder waar.. Mijn darmen doen niets meer… En omdat ik zo vol zit drukt dat op mijn blaas waardoor ik dus continu aandrang heb. Nu medicatie, hopelijk werkt dat snel!

Edit : 13.21 net gebeld door huisarts ze vertrouwde het toch niet en had een snelle kweek gedaan. Resultaat? Ik mag een antibiotica kuur gaan ophalen want ze hadden toch iets gevonden. Nu uitgebreide lab kweek. Blegh.

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    @ Sun : Wat erg dat je dit moet doormaken :( Veel sterkte voor jou en je partner!!

Vandaag naar de gynae geweest, alles in orde met het ukje :)
    6cm groot, nekplooi 1mm dus in orde
    Ben 4 dagen vooruit gezet dus vermoedelijke bevallingsdatum is nu 21 februari
    Met 17 weken teruggaan voor volgende echo :)

Een naam hebben we nog niet, willen eerst weten wat 't geslacht is.. Ik houd wel al enkele jaren een naamlijstje bij!

18. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Uitgerekende datum:

10
    kimm1985, 29 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

14
    Lovingmyboy, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

15
    Purplebee, 33 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥Floddertje123, 23 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

16
    Wevin, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥Rens90, 24 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

17
    Hartjes, 29 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Jori, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Lies2, 27 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥Lalay, 38 jaar, 4e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

18
    Nicole2407, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Carlien, 25 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Zonnestraal2, 24 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

19
    Zomersproet, 41 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥Elsa86, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    melanieV83, 30 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

20
    liniej, 24 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥ Hilly79, 35 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Yasmientje14, 21 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

21
    Bloem1989, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Dana23, ? jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

22
    Ahl, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    jes12, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥ Tiarah, 26 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Rainbow88, 25 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

23
    ♥♥ seepje, 23 jaar, 1e en 2e kindje, het worden een meisje/jongen/verrassing

24
    Hilly1980, 34 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥ Dyson, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

25
    Flashyfly, 31 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    goblins, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    MyNameIs, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

26
    manonenmike, 30 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

27
    Lotus560, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ♥Hope1992, 22 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Malika1989, ? jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

28
    R1985, 29 jaar, 1e kindje, het wordt een verrassing
    leentje88, 26 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Rifer, ? jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Jacky86, 28 jaar, 1e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    gerdia, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    josephinevh, 28 jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Wivine, ? jaar, ? kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Ior, 28 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    ikkin08, 25 jaar, 3e kindje, het wordt een verrassing
    pinkster, 27 jaar, 3e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing

Niet in Februari
    JMay, 22 jaar, 2e kindje, het wordt een meisje/jongen/verrassing
    Bloesem (3 maart), 33 jaar, 3e kindje, het wordt een verrassing

Afspraken/Echo's
    Augustus:
    14: Dyson: Controle vk en combinatietest
    18: manonenmike: Termijnecho
    21: R1985: Controle vk
    26: Puplebee: Controle vk
    28: melanieV83: Afspraak gyn Hartjes: Geslachtsbepaling
    29: Seepje: Controle gynaecoloog

September:
    1: Seepje: Voorlichting SEO 20 weken echo
    2: Carlien: Controle vk
    4: melanieV83: Controle vk
    9: Floddertje123: Controle vk
    12: Dyson: Pretecho geslachtsbepaling
    27: MyNameIs: Controle vk
    28: ikkin08: Extra echo

*11 vlindertjes* Mariska1985, SoProud, Saar88, Fox, Vogelhuisje, heidi88, piesofkeekje, morgenzon, Lita, MRCD, sun123

Snelzoekfunctie: bevallingslijst

19. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Zo, ik ben weer terug van vakantie. Heb alles bijgelezen en me gelijk maar op de lijst gestort. Is er nog iemand die mee kan/wil helpen met de lijst? Nu MRCD helaas afscheid van deze groep heeft moeten nemen doe ik het nog maar alleen. Nu de meeste termijnecho's geweest zijn zal het wel rustiger worden met het bijhouden. De volgende piek zal pas weer zijn rond de bevallingen :D

Heerlijk genoten van m'n vakantie. Het duurde wat langer voor het vakantiegevoel op gang kwam door de crematie op de eerste dag. Tijdens de dienst in het crematorium heeft een goede vriend opgepast, daarna zo snel mogelijk m'n kleine meisje opgehaald die bij de koffietafel iedereen weer een beetje vrolijk wist te krijgen. Lekker lachebekje.

Vorige week 1 dagje terug naar huis geweest voor de termijnecho en bloedafname voor de combinatietest. Termijnecho was prachtig, pas sinds die echo durf ik ook echt wat meer te gaan genieten en met m'n buik naar voren te lopen (die is niet te missen, denk dat een derde zwangerschap in 1 jaar tijd daar wel iets mee te maken heeft). Vandaag nekplooimeting en krijg gelijk de uitslag omdat bloed vorige week dus al is geprikt.

@sun123, heel veel sterkte in deze moeilijke periode. Ventileer hier gerust je gevoelens en ervaringen, daar zijn we voor! Je klinkt ontzettend sterk en ik hoop zo ontzettend voor je dat je het kinderkamertje toch snel in mag gaan richten.

20. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    Goede morgen!!!
    zo !! Ik voel me deze week echt perfect!!1 geen ellende meer,niet meer 100x per dag de wc bezoeken om over tr geven!! Ben wat vrolijker!! Vanavond gaan weeeeeer naar de vk en weeeeer een echo leuuk!! Het is puur omdat dit afspraak allang vast stond en ja als het niet erg is ga ik wel ff nog een keer kijken naar Liv..hihi Vanacht heb ik gedroomt dat ik met een meisje zat spelen duuss :p
    ik heb gisteren een stuk op motor gereden! Lekker .. ff kijken wat ik vandaag ga doen
    Xxx

Deel Deze Pagina