Februari buikjes 2015! (15-28)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Carlien, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartjes

Hartjes Actief lid

6 aug 2011
    263
    0
    0
    Ja ik was een beetje onzeker dus ik vroeg of het echt geen jongen kon zijn toen zei ze nou hier kan ik echt geen jongen van maken dus ze was 100% zeker,kreeg ook een roze usb stick mee:)
    En na 2 jongens zag ik ook echt geen piemel maar je leest natuurlijk weleens dat het toch fout is gezien.
    Ze bleef ook echt een tijdje kijken en foto's maken.
    Op pagina 161 had ik een foto geplaatst van het geslacht.

Ik heb donderdag ook nog een afspraak staan bij een ander bureau voor het geslacht denk dat ik gewoon ga:)

@Juels onzekerheid hoort er toch wel een beetje bij het is en blijft een spannende tijd.
    Kon de vk je wel een beetje geruststellen?

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepalingsecho. Helaas doen ze dat hier pas vanaf 17 weken, dus nu moet ik alsnog wachten tot 16 september :(

3. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    @Lovingmyboy nee, de uitslag krijg ik pas volgende week per sms. Vanmiddag heb ik een controleafspraak. Ik laat weten hoe het is gegaan.

@Hartjes het klopt wel dat het een spannende tijd is, maar bij mijn vorige drie zwangerschappen heb ik geen combinatietest gedaan en heb ik dus niet een aantal weken in onzekerheid gezeten. Op de echo van jullie baby is duidelijk te zien dat het een kleine dame is. Superleuk!

@Elsa wachten is niet leuk he!?! Maar met 17 weken is het nog duidelijker te zien, en voor je het weet, is het zover!

4. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Ohh hihi.. hoe meer ik jullie hoor kletsen over dat jullie het weten wil ik het ook :). Is er ook iemand die het niet wil weten??

Ben zo bang dat we spijt krijgen als we het weten.. Dan is voor ons de verrassing eraf. Maar van de andere kant is het weten ook leuk, toch nog een geheimpje hebben voor de rest.

Zit echt in dubio.... :(

5. Hope1992

Hope1992 Actief lid

30 jun 2014
    215
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil het eigenlijk ook niet weten, maar het is dan zo moeilijk met kleertjes.. Dus ik weet het nog niet.

6. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18

Dat hadden wij bij de eerste. Op zich valt dat wel mee. Je koopt zelf een paar neutral setjes en laat iemand de dag na de geboorte wat setjes halen. Voor de rest krijg je ook heel veel. En ik ben bang dat als ik het weet dat ik veel te veel kleertjes ga kopen haha omdat ik dan alles mooi vind :). We hebben al een jongen, dus daar hebben we al veel voor.

Maar het lijkt me ook leuk om te shoppen als je het al weet haha... Besluiteloos he..

7. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Deze keer willen we het weer net zoals de vorige keer weten, alleen zit ik te twijfelen of ik het deze keer weer wil vertellen aan iedereen.

@Juels hoe is het bij de controle gegaan? Ik moet zeggen dan ik mij ook steeds meer zorgen ga maken, ik vind 5 weken tussen 2 afspraken best lang, 2 september heb ik weer een afspraak.

8. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Ja ik snap ook wat je bedoelt Carlien. Lig nu op de bank en heb af en toe het gevoel alsof ik helemaal niet zwanger ben. Kan ik m'n buik gewoon inhouden en voel m'n baarmoeder bijna niet. Hebben jullie dat ook of hebben jullie allemaal al een duidelijke buik?

9. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Wij willen het geslacht niet weten. Bij eerste 2 wisten we het ook niet.
    Op zich zou ik het deze keer makkelijker vinden om het wel te weten. Aan de andere kant hebben we voor zowel jongens als meisjes de kleding al in huis dus echt noodzakelijk is het niet. En omdat ik tzt de bevallingsdatum al weet vind ik het ook wel leuk dat er nog iets een verrassing is.

10. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Ik ben veel te nieuwsgierig om te wachten tot de geboorte. Ik vind het heerlijk om alvast spulletjes te kopen, het geboortekaartje te regelen en de namen te verzinnen (kan natuurlijk ook dubbel). Het lijkt me trouwens wel heel spannend, misschien geeft het extra kracht tijdens de bevalling hihi

Ik ben helemaal gerustgesteld. Baarmoeder groeit goed en het hartje klopt perfect. We hoorde ook de schopjes van de kleine. @Lovingmyboy ik voel ook mijn baarmoeder nog niet. Ik ben ook amper aangekomen, dus voor mij was dit bezoekje echt een geruststelling. @Carlien ik wil het liever ook niet wereldkundig maken, maar de kinderen willen het ook zo graag weten. En die kunnen nog wel eens hun mondje voorbij praten. Ze zijn 10, 8 en 7 jaar.

11. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    @Lovingmyboy, aan de onderkant begint mijn buik wel echt steviger te worden, maar dat merk ik pas sinds een paar dagen. Dat merkte ik toen er hier werd gevraagd waar je baarmoeder zat. De rest van mijn buik kan ik nog wel inhouden. Ik kan mij nou wel voorstellen dat iemand denkt is ze dik/ zwanger??! ;) Ik heb trouwens het idee dat ik een groeispurt maak, want heb continu een soort zeurderige bandenpijn, en bij onverwachtse bewegingen:$

@Bloesem, Dat wat jij met een geslachtsbepaling heb, heb ik met een 3d echo, dan denk ik echt dan weet ik alles al.. Ik heb met de 20 weken echo de vorige zwangerschap tijdens het 3d gedeelte zelfs weg gekeken.

@Juels, wel fijn dat je nu weer gerust gesteld bent. Was die bobbel niet gewoon je baarmoeder? Of heeft ze daar niks over gezegd. Met oudere kinderen wordt dat inderdaad wel lastig om geheim te houden, is ook wel leuk voor hun om te weten.

Ik wil het vooral geheim houden, omdat hier de zwangerschap meer door anderen aan anderen is verteld, in plaats van dat wij het zelf hebben verteld. Dus kan best wel zijn dat we het in ieder geval een paar weken voor onszelf houden, dan kunnen we na een paar weken wel zeggen dat het nou pas echt duidelijk te zien was door de echopiste zoiets. En dan zet ik het gelijk op Facebook, heb ik het in ieder geval een soort van zelf verteld. Wat mij ook opvalt is dat mensen het verwachten omdat we het de vorige zwangerschap ook vertelde, of omdat zij het ook verteld hebben tijdens hun zwangerschap (die snap ik trouwens helemaal niet)..

12. Hartjes

Hartjes Actief lid

6 aug 2011
    263
    0
    0
    @Carlien wat jij zegt over dat 3D had ik ook heel erg.
    Ik wilde het geslacht weten maar geen 3D want dan weet je helemaal alles.
    Maar nu omdat dit mijn laatste zwangerschap zal zijn gaan we wel voor een 3D,vind ik toch wel leuk om een keer mee te maken.
    Nu zit ik alleen weer omdat dit een meisje is wil ik eigenlijk niet onwijs het gezichtje al zien maarja dat word weer een beetje lastig met 3D;)
    Ooh ik weet precies wat je bedoelt met onverwachtse bewegingen..auw auw..met niezen heb ik het ook weleens.

Geheim houden heb ik bij beide gedaan en nu voor het eerst heb ik het aan iedereen verteld en zelfs op fb gezet.
    De reden is omdat ik dit keer geen zin heb om geheimzinnig te doen mensen gaan zo op je letten met wat je zegt.
    De zwangerschap wisten sommige mensen al door geroddel dus dacht nu zeg ik het gewoon kunnen ze ook niet roddelen:cool:
    En mijn oudste is zo gelukkig dat hij een zusje krijgt dus iedereen krijgt het te horen van hem:D
    Hij kan wel dingen geheim houden is hem ook goed gelukt op het begin van de zwangerschap maar dit ga ik hem niet aan doen:p dus hij mag het lekker aan iedereen vertellen:D

@Lovingmyboy bij de 1ste wilde ik het eerst niet weten en mijn man wel maar uiteindelijk was ik te nieuwsgierig dus ging ik overstag haha.
    Ik vind namen verzinnen zo moeilijk daarom wilde wij het weten hoeven we er geen 2 te verzinnen.
    En ik ben gewoon te nieuwsgierig haha.
    Bij mijn oudste wist ik het pas met 21 weken en de jongsts 18 weken en nu dus al bij 14 weken.
    Maar bij mijn andere kon het ook niet zo vroeg dat is weer best nieuw volgens mij.
    Uiteindelijk vind ik het gewoon leuk om het te weten in de zwangerschap kan je lekker al op kleur shoppen:D

13. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Wij willen het ook niet weten. Willen het graag spannend jouden.

Vanavond vertelt aan goede vrienden dat er een baby komt. Pfff wat zag ik er tegenop, omdat zij ongewild kinderloos zijn. Was een fijn gesprek, gelukkig.

De vk heeft afgelopen donderdag uitgelegd hoe ik m'n baarmoeder kan voelen. Dat doe ik nu ook vaak ff. Tot manlief vindt dat ik de kleine te veel plaag.😂 vind ie zielig!!

Truste allrmaal

14. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wij willen het ook niet weten. Veel te leuk de verassing:)!

Voor mijn gevoel begint mn buik nu sinds een paar dagen wel wat te groeien. Vanaf deze periode's gaan de ukkies ook een stuk harder groeien volgens mij dus het zou kunnen.
    Kan niet wachten tot ik het kan voelen bewegen dan word het wat
    meer tastbaar. Kan nu eigenlijk nog steeds niet voorstellen dat er
    een kleine in me groeit, zo onwerkelijk nog steeds.
    Hebben jullie dat ook?

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Mijn buik begint ook al goed te groeien. Heb nu een paar buikbanden gekocht :)
    Gisteren liet een collega die 25 weken zwanger is, haar buik en ik ben bijna net zo dik:p

Bekijk bijlage 413522

16. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hallo dames!
    Ik merk al aan het ver gevorderde topic dat ik laat ben met het aanmelden bij een forum.
    Aangezien ik veel rondstruin op internet voor info dingen zoeken en vaak topics tegen kwam van dit forum heb ik me toch maar aangemeld.
    Mijn naam is Stephanie, 25 jaar en woon in Haarlem en ben zwanger van mijn eerste.
    Ik val in jullie groep daar ik uitgerekend ben op 27 februari. Ben ik even blij dat het dit jaar geen schikkeljaar is!
    Het wordt dus de eerste van mij en mijn vriend, gepland en snel zwanger (bijna te snel naar mijn zin!) De eerste 6 weken gingen prima (ik wist het bij 5,5 week) maar daarna werd het drama drama drama. Bij 6-7 weken heb ik het werk maar verteld want ik kon echt niet werken (daarbij werk ik met straling dus dit moest ook) en daarnaast deed ik niks anders als spugen. Dit is helaas tot een week of 11-12 gebleven dat het zo erg was. Ik ben in korte tijd 8 kilo afgevallen en het was kantje boord of ik toch niet naar het ziekenhuis moest voor opname. Dit wou ik zelf absoluut niet dus heb mijn uiterste best gedaan om dit te voorkomen!
    Nu met 13 weken voel ik me langzaamaan opknappen. Ik ben ook lekker twee weken vrij geweest (Sziget festival geweest, geen aanrader als je zo misselijk bent ;)) en toen we terugkwamen was het al een wereld van verschil met hoe het ging en hoe ik me voelde.
    Ik ben langzaam aan weer aan het aankomen en voel de energie ook weer terug komen. Waar ik eerst buiten de nachten van 12 uur om alsnog 6 uur extra sliep op een dag kan ik nu weer normale dingen doen zoals het huishouden (hoera, wat klinkt dat stom!) etc. Dit kon lang niet vanwege de lage energie en ook helaas de wisseling in bloeddruk gevolgd door duizeligheid.
    Goed lang verhaal, nu gaat alles goed, lekker bewegelijk kindje tijdens de termijn echo, buik begint nu langzaam aan te groeien (eigenlijk niet veel te zien) maar voelen doe ik het al sinds dag 1! Zo bizar!
    ik lees vanaf nu graag mee in deze groep!

17. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Welkom centurychild, hier kun je terecht voor al je leuk , maar ook minder leuke dingen. Fijn dat het nu wat beter met je gaat. Zorg goed voor jezelf. Gezellig dat je mee kletst :)

18. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Sorry ik reageer even niet heel uitgebreid. Maar was benieuwd of jullie inmiddels al kraamzorg hebben geregeld of dat nog moeten doen? Ik heb mij vandaag aangemeld.

Verder kan ik niet wachten tot a.s. vrijdag voor de echo. Even weer spieken bij mijn wondertjes. Voel me verder wel oke. Emotioneel even een hele achtbaan waardoor ik niet de puf heb om terug te lezen. Iets teveel gewerkt in combinatie met spanning thuis is geen goede combi :(

19. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    #1659 Purplebee, 24 aug 2014
    Laatst bewerkt: 24 aug 2014
    Ik heb de kraamzorg inmiddels ook aangevraagd. Bij de intake bij de vk (rond 10 weken) kwam het ter sprake en toen heb ik het aangevraagd via de zorgverzekeraar. Je kunt beter te vroeg dan te laat zijn ;)

Wat vervelend dat je nu even in een emotionele achtbaan zit Seepje! Doe het rustig aan, niks is zo belangrijk als die twee kleintjes in je buik! Werk komt bij mij op plaats vier of vijf... Ik zit al een paar maanden in de ziektewet omdat ik zo misselijk en moe ben, en met ondergewicht worstel. Werk is dan het eerste dat afvalt...

Welkom Centurychild! En gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Zo te lezen heb je het niet makkelijk gehad de eerste maanden... Er zijn hier in het topic nog een paar meiden met extreme misselijkheid. Hopelijk voel je je snel weer beter!

Gisteren ben ik sinds lange tijd weer naar een verjaardag geweest, mijn zusje was jarig. Het was ongeveer een half uur rijden en ik was er kotsmisselijk van geworden! Hebben jullie ook meer last van wagenziekte nu jullie zwanger zijn? Ik had er altijd al last van, maar het is nu wel heel extreem :)

20. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Goedemorgen dames,

@seepje heel herkenbaar die emotionele achtbaan. Zwanger zijn is een hele klus, zeker met twee baby's in je buik. Verwen jezelf extra (heel veel dutjes en lekkere hapjes :) ). Ik heb trouwens ook al kraamzorg aangevraagd.

@Purplebee wat vervelend dat je nog zo misselijk bent. Ik heb er ook wel wat last van, maar niet zo extreem. Ik moet ook zeggen dat ik een hele leuke baan heb waar ik heel veel energie door krijg. Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt.

Fijne zondag allemaal.

Deel Deze Pagina