wat heeft ze toch ineens?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje13, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het even niet meer.
    Normaal hebben we nooit probleempjes met het gaan slapen van ons meisje. Ze doet overdag lekker haar slaapjes. Vaak van 8 tot 11 en dan van half 1 tot 3 en dan van 5 tot 6 nog even. Om 19.00 krijgt ze dan vaak nog een flesje en rond half 9 naar bed. Ze gaat dan meestal snel slapen en dan maken we haar half wakker voor een droomvoeding rond 22.30.

Alleen de laatste dagen is het drama na haar flesje rond 19 uur. Gisteravond wilde ze echt niet slapen. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik haar toch te lang ol had gehouden en ze oververmoeid was. 5 x geprobeerd om haar terug in bedje te leggen, zelfs even laten huilen, wat ik normaal niet doe en wat normaal ook echt niet nodig is. Maar dit was geen huilen meer dit was overstuur. Dus gisteren beneden gehouden en mee gewandeld, rond 21 uur viel ze ligt in slaap in de wagen, maar zodra ik stil stond was het weer huilen. Ze was ook gewoon echt moe maar viel gewoon niet in slaap. Dus om 21.30 trok ik het niet meer en heb maar een flesje gegeven, ze dronk 110cc en viel toen bijna in slaap, wilde ook niet meer, was echt moe. In bedje gelegd en ze sliep.

Vandaag om 18.30 flesje, kwart over 7 naar bed. Weer huilen maar niet zo erg. Ik dacht, laat het maar even. Ben erbij gebleven e ze werd rustiger. Toen naar beneden gegaan en na 10 min jengelen viel ze in slaap. Yes dacht ik nog....zie je wel misschien heeft ze dit 's avonds nodig. Maar nee 30 min later kruisend wakker. En toen heb ik alles uit de kast moeten trekken, niets was goed. Warm badje, wandelen, draagdoek, box etc. Bleef huilen. Om 21.45 was mijn moed op, weer flesje gegeven en naar bedje omdat ze in slaap ging vallen. Ze kruist nog 2 x en draait haar hoofd weg en slaapt.......

Waar ik nu bang voor ben is dat ze een flesje nodig gaat hebben om in slaap te vallen. Ik leg haar nu dus njet slapend in bed maar nog wat wakker. Overdag is ze na haar flesje nog 1 tot 1, 5 uur op en valt dan zelf in slaap.....

Heeft iemand hief ervaring mee.....of tips.
    Kan het een fase zijn of huiluurtje?

Graag jullie hulp.

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar verhaal! Mijn dochter is nu ruim 4 maanden en heeft dit de laatste weken ook.. ik geef nog bv in de ochtend en avond maar savonds na de voeding krijst ze nog alsof ze al weken niks gehad heeft.. onze oplossing is om haar inderdaad maar gewoon een flesje toe te geven (met een klein gaatje in de speen zodat ze er goed moe van wordt en niet zo veel drinkt dat ze daarna weer kramp heeft..). Ik ga er vanuit dat het gewoon een fase is.. komt vast goed!

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh fijn om te lezen dat ik niet de enjge ben. Mijn dochter krijgt gekolfde melk vja flesje. Hoe laat geven jullie die fles dan? Hier dus nu rond 18.30 en dan 21.30

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Wil ze niet gewoon clusteren?

5. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier laatste dagen precies hetzelfde. Ze is morgen 3 maanden. Na de 1 na laatste fles niet willen slapen en alleen stil op de arm. Zal wel een fase zijn. Het is wel lastig want is hier dan net spitsuur... Eten, zoontje douchen en naar bed en nog t huishouden. Daar kom ik pas rond half 10 aan toe...

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL

Nee hier kom ik daar ook niet aan toe. Hoop inderdaad op een fase.

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik geef het al eerder op haha.. heb eerste wel geprobeerd om wat te rekken maar dat hielp helemaal niks.. hoe laat/vroeg we dat flesje ook gaven, daarna ging ze lekker slapen, leek echt honger dus. Nu krijgt ze rond 18.00 (na mijn werk) een BV aan de borst en rond 19.30 een flesje. Ze slaapt daarna door, soms tot 4.00, dan krijgt ze nog een nachtvoeding, soms tot 7.15, dan maak ik haar wakker voor de ochtendvoeding. In dat uur tussen 18.30 en 19.30 proberen we dan zelf nog wat te eten.

Het klinkt inderdaad als clusteren, dit heeft onze dochter ook flink gedaan in haar 2e maand, maar nu is ze niet tevreden als ik een borst aanbied (ze heeft hem tenslotte net nog helemaal leeg gedronken dus ik snap dat wel..). sterker nog, ze neemt 1 slok en begint dan te krijsen dat t niet goed is en weigert hem pertinent. flesje gaat goed. Ik kolf savonds voordat ik zelf ga slapen en bied haar dat de volgende avond aan in de fles (evt aangevuld met beetje kv). Dit werkt nu al ruim een week prima voor ons en geeft veel minder stress en gedoe.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Herkenbaar en dat zijn fases. Een draagdoek of ergonomische drager is dan een uitkomst!
    Lekker laten clusteren iig, is vaak ook verbonden aan een groeispurt en gaat ook weer over :) ZEker als ze overdag wel zelf in slaap valt, zit je echt niet zomaar op 'alleen-in-slaap-kunnen-vallen-met-fles' :)

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ons meisje is 8 maanden en heeft hetzelfde.
    Ik denk tandjes of sprongetje of zo....
    Overdag slaapt ze prima en helemaal probleemloos in haar eigen bedje.
    Maar 's avonds als ze naar bedje moet slaapt ze een uurtje en dan wordt ze gillend wakker......haar troosten en terugleggen werkt totaal niet ze wordt dan helemaal overstuur in bedje, en huilt, en huilt en huilt.
    Alleen als we haar dan in het campingbedje bij ons op de kamer leggen gaat ze slapen.....ik weet anders ook geen oplossing meer...:(

10. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat dacht ik ook al dat ze wel zonder flesje in slaap kan vallen....want dat lukt bij de andere slaapjes ook. Denk ook dat het een groeispurt is....ze is ook flink aan net groeien nu en volgens mij krijg t ze ook lastvan tandjes....kwijlen, overal op sabbelen, wit tandvlees....

11. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat jouw oplossing toch voor nu even prima is. Hier was alleen niets goed....niet op arm, niet in box, niet in de wagen, niet in de doek, warm badje....dus even was onze trucendoos leeg. Ben blij om te lezen dat dit ook gewoon even zo kan zijn. Ik ging al aan mezelf twijfelen zo van....doen we iets anders, heeft ze toch ergens last van zonder dat ik dat weet.

Succes met jullie kleintje

Deel Deze Pagina