Februari & Maart 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hier nog steeds geen baby. Zitn og lekker warm in de buik. Heerlijk. Ik ben vandaag ook lekekr chill. Geen idee waarom. Terwijl de wieg nog niet eens af is, het dekentje ook nog niet, de kaartjes bijna klaar zijn qua ontwerp, de kamer van mn dochter nog niet af is… Haha. En ik zit gewoon lekker te chillen.

@joyjoy: Hoe gaat het nu met poepen. Ik weet dat mijn dochter ook elke dag poepte.

@manamana: Ik weet dat er s`avonds gewoon komen, dus vandaar alleen de ochtend en avond. Maar dan ook zeker niet tot laat in de avond. Ja klopt ja, bv kan ook in ontstoken oogjes. Oh heerlijk.. jaloers op je dochtertje in de drager.

@nijntje: wat ben jij brutaal zeg :p. Haha. Nee je reageert maar lekker hoor.

@vaddie: Ben je alweer opgeknapt? Oh vaddie. Balen zeg. Hoe is het nu met je borstontsteking?

@deedee: ERgobaby moet goed zijn geloof ik. Jammer dat hij niet lekkre zit. Misschien even vragen op draagpraat op facebook. Als je facebook hebt tenminste. . Hoe gaat het nu met haar slaapjes?

@mevrouw pinguin: Welcome back ;). Balen zeg, snap dat je daar onrustig van wordt. Probeer zoveel mogelijk aan te leggen. Dan gaat het hopelijk steeds beter. Misschien is het ook geen honger, maar wil hij gewoon bij mama zijn.
    Heftige bevalling zo te lezen. Je heb flink wat voorwerk gehad zeg. Heftig. Oh je mist het zwanger zijn ook. Ik ga dat ook missen. Dat weet ik nu al. Probeer het een plekje te geven, er over te praten en over te schrijven. Je weet dat het goed komt, maar het heeft tijd nodig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog super blij ben dat de baby nog bij mij zit. Bij S. wilde ik zo graag bevallen en nu… nog ff niet hoor. Ben ook pas 37 weken.
    Oh meid, wat naar zeg. Hopelijk kun je het opkrikken. Probeer ook een borstvoedingsthee van weleda. Daar had ik best baat bij eigenlijk. Snap dat je hier om moet huilen. Ik heb ook vaak zitten janken als het ff niet ging. Ik denk aan je meid!
    Oh ik lees dat je al zoveel doet! Wat naar meid. Ik heb dan ook geen tips meer. Sorry.

Hier gaat het dus zn gangetje. Dochter wordt lekker ondeugend hihi. Heerlijk. Geniet echt van mn verlof. Ga haar nu ook even op bed gooien.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    @mw pinguïn wat moet dat balen zijn zeg! Gelukkig ben je gemotiveerd dat is ook erg belangrijk. Heb helaas geen tips voor je :(

Vaddie hoe is het met je ontsteking? Lijkt mij Super pijnlijk, beterschap!

��@ marievs, haar slaapjes zijn nog steeds kort en onrustig. Vandaag bij het cb geweest en die hadden het over inbakeren. Dacht ik zelf ook al maar ze moet eerst bij de arts zijn geweest, en dat is pas op 5 april... .

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ontsteking word gelukkig snel minder. Helaas heeft M. Een regel dag dus weinig slaap gehad.
    Reageer later verder,

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    Rustig aan Vaddie! we lopen niet weg:D

Wat doen jullie tijdens de voedingen in de nacht? ik moet echt even wat doen anders val ik in slaap. Ik ga al bewust uit bed, in de woonkamer de fles geven ( moet er toch uit om hem te maken, haar evt te verschonen) Woon in een appartement trouwens dus hoef niet helemaal naar beneden ofzo.. Ik speel elke nacht spelletjes op de tablet. Heb haar zo liggen dat ik dat kan doen met 1 hand.

5. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Marievs ik ben stiekem wel jaloers dat je nog zwanger bent. Het is echt gigantisch afkikken. Nooit gedacht dat ik dat nu weer zou hebben want was het wel een beetje zat. Zeker van 37-40 weken.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Ja ik probeer heel veel om het op gang te helpen. Vandaag is hij weer afgevallen en te sloom om te drinken. Ik kolf nu alles af en wee voeden hem flink bij met kv. Hij moet nu echt gaan groeien.

Ben al met medicatie begonnen die de productie zou moeten verhogen. Hopelijk krijg ik hem volledig terug aan de borst.

Vaddie een regeldag , pfff vermoeiend.

Deedee hier helpt inbakeren ook erg goed. Het proberen waard!

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Deedee: tijdens de voeding ben ik gewoon met Emma bezig. Maar die heeft met 10 min al haar fles helemaal leeg.
    Tijdens het boeren zit ik ook lekker op mijn telefoon.
    anders val ik ook in slaap ben ik bang. Ik geef haar de fles gewoon op een stoel in onze slaapkamer dat scheelt wel :)

Vaddie: fijn dat het al wat beter gaat met je ontsteking.
    Hopelijk kan je aankomende nacht weer bijslapen.

mevrouw pinguin: wat vervelend dat hij weer afgevallen is!
    ik duim voor je!

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Marievs, lekker relaxen, is heel goed! Zo ben je uitgerust als je mag bevallen.

Vaddie, succes met de regeldag(en), doe rustig aan! Fijn dat het beter gaat met je ontsteking.

Deedee, tijdens voedingen in de nacht zit ik vaak op m'n tablet te lezen of een spelletje te spelen. Anders val ik ook in slaap... Ik voed al niet liggend, bang dat ik in slaap sukkel.

Mevrouw Pinguin, ik duim ook voor je!

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier voeden (bv dus) op een schommelstoel op de slaapkamer van M. En ook ik val in slaap. Schrik vanzelf wel wakker als M begint te friemelen of loslaat. :)

Hier beginnen we morgen met inbakeren. Moet haar nu iedere keer in de draagdoek doen om haar in slaap te krijgen. Zit nu ook te typen met baby in draagdoek. Even wachten tot ze diep slaapt en dan kunnen wij ook naar bed.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    Mw pinguïn en vaddie zijn jullie al bij de cb arts geweest dan? Ik moet daar op wachten om haar heupn te controleren.

Ben gelukkig niet de enige die wat doet tijdens de voedingen :p

10. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Nee niet geweest nog maar zou niet weten waarom je moet wachten met dragen? Toch ook juist goed voor de heupen?

11. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Vaddie blij dat je ontsteking al iets beter is!

Mevrouw Pinguïn, hopelijk komt hij vandaag bij en helpt de medicatie.

Nachtvoeding: ik geef liggend bv, en ja we vallen soms zo in slaap dan. Als het mijn zijde is geeft dat niks, cosleeper staat er naast. Als het de andere kant is probeer ik wakker te blijven en leg ik borstvoedingskussen er tussen voor man.

Slapen: ze wil hier overdag ook bijna niet slapen zonder de draagdoek, echt strak spannen en even wandelen. Snachts slaapt ze vlot in na laatste voeding savonds.
    Man draagt niet, dus die kreeg haar gisteren ook niet in slaap tijdens mijn uurtje kine.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    Bedoelde voor het inbakeren... :)

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @deedee: met inbakeren doe je niks met de heupen. Je legt de handjes vast. Dat is het belangrijkste doel ervan. Dan kunnen ze zichzelf niet wakker slaan.

Hier een goede nacht gehad. Haar gisterenavond met een hydrofiel vastgelegd en ze sliep binnen no time. Regeldagen hebben ook hun werk gedaan want meestal komt ze nu om de 4 uur.
    Voel me weer een heel ander mens.
    Borstontsteking geneest goed, bijna geen last meer van.

14. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Vandaar dat ik je vraag niet begreep Vaddie. Hihi. Met inbakeren leeg je alleen de armen vast. De benen daar doe je niks mee

15. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Slapen ze zoveel beter als ze ingebakerd zijn? Onze kraamverzorgende zou het nog uitleggen, maar omdat ze steeds beter sliep, was dat niet meer nodig.
    Nu slaapt dochter 's nachts meestal goed en is ze vooral overdag (en soms 's avonds) langer wakker. Helemaal prima. Ze slaapt overdag op mij of in de wandelwagen en 's nachts in de wieg. Maar ik leg haar wel pas goed slapend weg, wakker in bed leggen komt nog wel.

Dragen is juist goed voor de heupen (in een doek of ergonomische drager uiteraard). Maar misschien bestaan er varianten van inbakeren waarbij de benen gestrekt worden? Dat is minder goed voor de heupen, baby's houden vaak niet voor niets de beentjes opgetrokken.

Vinden jullie het ook zo snel gaan? Bij de oudste had ik het idee dat de babytijd maar lang duurde (gebroken nachten, moe) en nu denk ik: 'hé, ze is al bijna een maand. Wat gaat dat hard!' En ik vind onze peuter nu opeens zo groot.

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Vind inderdaad mijn oudste (4) nu ook erg groot. Maar ja, de baby is ook erg klein. hahaha Iedere dag weer een uitdaging om haar voldoende passende kleding aan te geven. Meeste rompers zwemt ze in.
    En de babytijd snel? Ehm, nee nog niet echt. Dochter is morgen twee weken en ben het slaapgebrek nu al beu. :(
    Misschien erg maar voor die nachtvoedingen ben ik echt niet gemaakt. (bij dochter dat ruim 6 maanden moeten doen dus ik ben geestelijk al voorbereid haha)

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    Ja je hebt ook inbakerdoeken waar de benen vast zitten. Ik heb een puckababy besteld daar zitten alleen de handjes vast idd.

Tijd snel? Nee ik vind het langzaam gaan. Komt ook door mijn vermoeidheid denk ik. De nachten slaapt ze erg beroerd en onrustig. Daarnaast spuugt ze ook best veel.

18. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Misschien hebben wij geluk, meestal slaapt onze baby goed en wij hebben daardoor ook een redelijke nachtrust. En onze dochter van 2 slaapt ook erg goed (gelukkig!). Ze is alleen af en toe een enorme draak, maar goed, dat is een fase ;).

Fijn dat je je beter voelt, vaddie.
    Hier een dame die overdag soms om de twee uur komt, maar ze laat er soms ook drie/vier uur tussen. Ze wil 's avonds clusteren, maar laat er daardoor in de nacht wel langer tussen. Dus ze clustert maar lekker ;).

Spugen, dat deed onze oudste ook best veel. Die had op een gegeven moment maar standaad een slab om... Anders bleven we kleren verschonen. De jongste spuugt minder, wel geeft ze na de voeding melk terug bij het boeren, maar dat is heel normaal, volgens mij.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    manamana: yep ik vind het ook al snel gaan! Mede doordat het allemaal zo goed gaat.

vaddie: hihi is ze dan zo klein? Welke maat heeft ze dan?
    Kan je man niet een keertje 's nachts eruit gaan voor je?

@spugen: hier spuugt ze ook af en toe. Niet bij elke voeding gelukkig. Laat haar ook tussendoor regelmatig eventjes boeren.

Hier is het CB zojuist geweest.
    Gewicht is nu 4430gram. Groeit goed dus. :)

20. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ik vindt het allemaal heel erg snel gaan. Nog even en ze is al 2 maand! Is fijn dat ze telkens bij leert en meer reageert op ons. Maar gaat zo snel, alle maatjes 56 liggen al op de zolder :eek:

Spugen, ja geen regel op te zetten hier. Soms dagen echt veel, soms een hele dag niet. Meestal net op de draagdoek.

Nachten, vind de nachten hier goed gaan. Meestal hebben we nu eens 3 a 5 uur en dan schommelt het erg kan elk uur of nog eens 3 uren. Maar ze eet en gaat slapen, dus ik klaag niet echt.

Meisje 93, super zeg!

Verder alles goed, beetje hangerig laaste dagen. Nog steeds sprongetje? Kan bijna niet toch.

Deel Deze Pagina