Februari & Maart 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @meisje: maat 44 of 50 als het heel klein valt. :)
    Ik geef bv dus man eruit is geen optie.

Oh jee, de kleine meid wil weer eten.
    Tot later.

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @deedee: Hoe gaat het inbakeren? Gaat dat goed? Ik lag ook vaak op mn telefoon te spelen ofzo. Echter dan viel ik daarna weer slecht in slaap, dus toen gewoon maar een beetje gedommeld. Al is dat met bv wel makkelijker.

@vaddie: fijn dat het goed gaat.

@mevrouw pinguin: hoe is het nu? Gaat het al wat beter? Ik snap je wel hoor. Ik was ook onwijs jaloers op de mensen die bevallen waren. Ik wilde ook. En toen was in bevallen en toen was ik een beetje jaloers op de mensen die nog zwanger waren. Je voelt je zo geweldig. Ondanks al die kwaaltjes.
    Hoe gaat de bv nu? Gaat het beter?

@inbakeren. Wij hadden zo`n puck a baby zak. Daar lagen ze ook in vast met hun armpjes. Het gaat er vaak om dat ze hun armpjes niet veel langs zien vliegen. Dar zijn ze niet gewend.

@tijd: Haha, nog geen ervaring mee… De 1e ging mega snel. Ze is al bijna twee! De tijd vliegt. Ben benieuwd hoe het straks gaat.

Ik ga nog even zitten. Ben vandaag niet vooruit te branden. Krampen, last van mn rug, steken van onder! Maar nog geen baby gelukkig. Eerst het weekend even over hoor. Bij S. was ik ook pas met 40.1 bevallen. dAar ga ik nu ook wel een beetje van uit.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Niny: fijn dat je goede nachten hebt! :)

Vaddie: oh dat is zeker klein!

Marievs: het is dus lekker aan het indalen bij je. ;)
    Mij lijkt het ook weer heerlijk om weer n dag zwanger te zijn! Weer even dat getrappel voelen.

4. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    @ peuter ja die vind ik enorm groot en zwaar ineens

@ tijd gaat voor mijn gevoel ook mega snel

@ nachten T. Slaapt erg goed. Heb hem tot nu toe altijd wakker moeten maken voor voeding. Eens kijken wat hij vannacht doet als we hem laten slapen.
    Hij slaapt wel hoofdzakelijk op mij. Met alleen zijn heeft hij echt nog moeite. Komt wel.

Hier begint de roze wolk echt te komen! !! Mijn borstvoeding is na heeeeeel veel kolven dag en nacht eindelijk op peil. Ik voed hem nu niet meer bij. Echt genieten! !!!!!!!!!!

En vannacht dus niet meer wakker maken...kan ik ook eens op tijd naar bed toe. Normaal maakten we hem om 23 uur wakker voor de laatste voeding. Hij sliep dan altijd nog als een roosje. Nu laat ik het aan hem

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Meisje, zo die is flink gegroeid!

Vaddie, wat klein ja. Onze baby had maat 50 bij de geboorte en zit nu in 56.
    Mijn man doet 's nachts de luier, en dan geef ik de borst.

Mevrouw Pinguin, geweldig! Niet meer bijvoeden! Nu lekker genieten! Ook lekker dat je de wekker niet na 3 uur hoeft te zetten.

Niny, zo zien onze nachten er ook uit, ik mag niet klagen.

Marievs, wacht nog maar even een weekend, haha ;).

Ik ga de peuter maar eens uit bed halen, ze is weer klaar met haar middagdutje. Die is inderdaad erg zwaar in vergelijking met de baby. En dan wil ze ook graag opgetild worden... Eh, nu even niet, schat.

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mevrouw pinguin: Wat fijn zeg!
    Ben benieuwd hoe je nacht gaat verlopen! :)

manamana: Nou heh! Ze groeit veel te hard! ze is ook alweer 4cm gegroeid. 2cm per week dus.

Ik voel me zo goed deze week. Heerlijk! heb weer al mijn energie terug.
    Hihi wil nu elke dag shoppen! :) :)
    Leuk voor mij, maar niet leuk voor de portemonnee. ;)

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Vandaag cb geweest voor huisbezoek. M. zit 60 gram boven haar geboortegewicht. Gaat netjes dus.

Gisteren bijna 2 uur aan het clustervoeden geweest. Daarna heeft ze wel 5 uur tussen 2 voedingen gelaten. Dus ook een beetje bij kunnen slapen.

Oudste is bij vrienden spelen. Belde ze net of ze mocht blijven slapen. Van mij wel. Man en ik nemen het er zo even en gaan even een hapje buiten de deur eten.

8. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Hier is meneertje van 1-6 wakker geweest. Laten we deze nacht maar snel weer vergeten;)

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Helemaal eens. Dame van 11 tot half 4 wakker geweest. Ze liet er gisterenavond wel 6 uur tussen zitten. Geprobeerd haar wakker te maken maar daar had ze geen zin.
    Ben gesloopt

10. lablover

lablover Lid

14 jun 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje aan de mama's die ervaring hebben met flesvoeding.

Ik bied nu overdag 5 flessen aan van 150 +5 ( ongeveer 7, 11, 3, 7, 12)
    De eerste en de laatste fles drinkt ie eigenlijk niet helemaal leeg, de middelste drie nagenoeg wel.

In de nacht meldt ie zich vaak tussen 2 en 4 uur en drinkt ie een flesje van 90 +3

Nu moet ik hem voor de fles van 12 dus echt wakker maken om nog wat te drinken en meestal is dit niet meer dan 120 cc. Nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen

optie A: Zo doorgaan, accepteren dat ie minder drinkt en hopen dat de nachtfles wegvalt ( of de nachtfles minderen qua hoeveelheid) en als de nachtfles wegvalt de laatste fles vervroegen waardoor die 's ochtends misschien ook meer gaat drinken

Optie B: niet meer wakker maken voor de laatste fles van 00:00. Hij gaat dan rond 8 uur naar bed. Als die dan in de nacht wakker wordt een volledige fles van 150 aanbieden, waarschijnlijk komt ie dan niet nog een keer in de nacht dus zit ik ook op totaal 5 x 150 + 3 ( ik weet dan alleen niet of ik deze dan uiteindelijk toch weer naar voren moet gaan halen omdat als de nachtfles dan uiteindelijk vervalt ik maar op 4 x 150 + 3 zit en dat is te weinig)

Optie C: ideeën?

Hij weegt overigens 5+ kilo, volgens de verpakking zou die 1000ml per dag mogen, verdeelt over 5 X 180 +6 maar dat haalt ie nog niet

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Oei lastig! Persoonlijk zou ik wel wakker maken. Wij hebben ook een keer vanaf 9 uur laten slapen. Nou ze kwam mooi om half 1, half 4, 6 uur. Was gesloopt die nacht. Wij maken rond kwart over 11 wakker. Dan komt ze netjes om 3 uur en 6 uur. Ze zit nog wel op 8 flessen van 90 cc. Ophogen gaat nog niet ze drinkt dit net aan op of niet eens.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lablover: ik zou voor optie B gaan.
    Gewoon eventjes aankijken hoe dat verloopt, kan inderdaad zo gaan als bij Deedee. dat je een onrustige nacht gaat krijgen.
    Maar je kan het altijd proberen.
    je kindje moet 150ml per KG krijgen. Dus 5x 150ml is dus voldoende.
    Elk kindje is ook anders heh!
    Die van mij weegt bijna 4500gram. En drinkt nu 6x 130.
    Drinkt dus 780ml. Terwijl ze maar 675 hoeft te drinken.
    Volgende week ga ik weer proberen 1 fles af te bouwen.
    van 7 naar 6 flessen ging heel goed! Ben benieuwd.
    Merk dat ze zich op de dag ook later gaat melden! Als ik de tijd eventjes vergeet zit er zo weer 4 uur tussen ipv 3 uur.

Gaan jullie nog wat leuks doen met Pasen?

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Slapen gaat nog steeds moeizaam hier. Ze is vanaf vanochtend 8 uur alweer wakker, met af en toe een tukkie. Ze ligt nu in een puckababy.

Met Pasen ga ik mijn verjaardag vieren met fam, ben pas 5 april jarig maar dit weekend komt mijn moeder met mijn zusjes langs en dan vieren we het alvast. Zij gaat lekker eten maken dus dat scheelt mij weer. Alles kant en klaar gekocht ipv alles zelf maken, daar heb ik echt geeeen puf voor. Jij meisje?

Hoe bouw jij eigenlijk af meisje? ik zit nog steeds op 8 flessen van 90 cc. Ophogen wil niet ze drinkt gewoon niet meer. Ze weegt 4 kg dus ze mag minder flessen met meer.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat vervelend dat het slapen nog zo moeizaam gaat.
    Is ze gewoon niet moe? Of heeft ze veel moeite met het in slaap komen? Werkt de puckababy?
    Die hoef ik hier echt niet aan te schaffen. Ze wilt persé haar handjes naast haar hoofd.

Gezellig! Wel zo handig inderdaad. Hihi nee dat snap ik dat je daar geen puf voor hebt!
    Hele fijne verjaardag alvast!
    Ik heb nog geen idee. Wel wil ik lekker gaan qourmetten.
    Zo'n zin in! Met kerst deden wij dit altijd. Maar kon toen echt niet tegen een vet lucht. ;)

Ik moest haar 8 van de 10x wakker maken voor de fles. Dus had toen de tijden verlengt. En dat ging goed.
    Merk nu ze op de 130cc zit. Dat ze ook later komt. Maar nu maak ik haar zelf elke keer wakker. Bang dat ze 's nachts dan weer vaker komt. ;)
    Als ik haar morgen ook elke keer wakker moet maken ga ik zondag of maandag starten met afbouwen.
    wat jammer dat het ophogen nog niet lukt.
    Je kan het er helaas niet in proppen. ;)

ik ga mijn kleine meid weer in badje doen... Vanochtend ook al gedaan. Maar ze heeft zichzelf helemaal onder gespuugd.
    Ze heeft spruw volgens het CB. Ikzelf ben overtuigd dat het melkaanslag is. ;) Omdat ik het gewoon weggepoets krijg.
    Kuurtje gekregen, wat ik niet heel trouw geef moet ik eerlijk bekennen. Omdat ik er niet helemaal achter sta.
    maar daar word ze zo misselijk van! Zo sneu
    Denk dat ik het maar niet meer ga geven.

15. Mevrouw Pinguin

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Lablover lastig joh...ik ben meer van het volgen van het ritme van je eigen kindje. Maar dat moet bij je passen en inderdaad, dan kunnen ze 2x komen in de nacht. .. ik kan je moet adviseren. Volg je gevoel♡

Meisje 93 jij gaf toch bv? Of toch fv?

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mevrouw pinguin: Nee ik geef flesvoeding. Vanaf de geboorte al.
    Misschien dat ik het bij een 2e wel ga proberen (borstvoeding)

Vanavond verjaardag gehad van schoonmoeder!
    Pff wat 'n drukte daar. Emma kon er maar slecht tegen.
    merk ook aan der dat ze onrustig wordt als ze in veel handen gaat. Dus dat doen we ook maar niet meer.
    Maar ik kan zo moeilijk nee zeggen, als mensen vragen of ze haar vast mogen houden.
    Hebben jullie dat ook? Dan geef ik haar met een rotgevoel al weg

17. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Meisje93, gebeurt hier toch echt niet. Ze wordt ook veel te moe, en achteraf is het dan zo'n drama om in te slapen. Dus ze krijgen haar hier al niet snel, enkel als het rustig is.
    Moeten de mensen maar begrijpen vind ik.
    O en spruw blijft inderdaad na wegwrijven. Heeft ze last bij drinken?

Deedee, werkt de puckababy? Hopelijk slaapt ze snachts beter.

Pasen, we gaan morgen naar mijn ouders gourmetten. Verder rustig aan, eerst wandelen met de honden waarschijnlijk.

18. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Vaddie en mevrouw Pinguin, nu hopelijk weer een goede nacht gehad?

Deedee, vervelend dat het slapen zo lastig gaat. Hopelijk werkt de puckababy. Ze slaapt 's nachts toch wel goed?
    Alvast gefeliciteerd en een leuke dag! Groot gelijk dat je nog niet alles zelf gaat maken, zou ik ook niet doen, denk ik. Hoewel ik dat altijd wel leuk vind.

Lablover, ik geef bv op verzoek, maar probeer toch 's avonds nog een voeding (op mijn eigen verzoek) aan te bieden. Dat werkte bij de oudste goed, zo sliep ze wat langer door en kwam ze voor maar één nachtvoeding.

Dit weekend hebben we nog wat kraamvisite en we gaan eten bij ouders. Geen idee of dat gourmetten wordt :D, we zien wel.

Meisje, spruw zou je inderdaad niet kunnen wegpoetsen. Dus ik kan me voorstellen dat je twijfelt.
    Met een drukke verjaardag geven wij onze baby ook niet aan iedereen hoor. Ze gaat mooi in de draagzak of ligt ergens rustig in de wandelwagen (of bij één van ons). En gewoon nee zeggen, jullie zitten daarna met een onrustig kind.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Onze dame is zeker wel moe. Leg haar ook te bed als ze gaat gapen of wegkijkt of in slaap drijgt te vallen. Maar dan wil ze zich niet overgeven. In avond/nacht gaat het gelukkig goed. Geven om half 12 de laatste fles ( wel moeten wekken daarvoor) en dan komt ze rond 3 uur en 6 uur weer.

@ Meisje, hier ook witte aanslag, kun je ook redelijk wegpoetsen ( zo ver dat gaat met een baby mondje) Ik heb wel begrepen zolang de baby er geen last van heeft er niks aan gedaan word. Dat heeft ze toch niet begrijp ik? Kan je haar de volgende keer niet in de wagen op de gang zetten? of was ze zo wakker dat ze niet wilde slapen. Dan krijg je ook niet dat mensen haar zo snel willen vasthouden denk ik. Ik kijk gewoon per keer en elke keer wie het is. Gelukkig is ze erg makkelijk en vind ze het geen probleem al die mensen ( in de avond valt ze wel altijd makkelijk in slaap, ondanks haar probleempjes overdag)

Leuke plannen allemaal dames :) Gourmetten altijd goed toch. Ben alleen bang dat ze net dan gaat spoken haha dus dat de boel verpest is. Maar ik ga het spul ook maar uit de vriezer halen, had het voor de zekerheid gekocht deze week.

Even wat anders, ben altijd benieuwd naar jullie ervaringen op producten. Wij gebruiken nu pampers luiers, maar wil best eens een huismerk proberen. Heb de kruitvat al geprobeerd kregen we gratis maar die zijn stug vind ik. Hebben jullie ervaringen met bijv de etos of ah huismerk?

Geniet van deze mooie dag! heerlijk toch. Alleen wat winderig.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @ spruw. Nee ze heeft hier geen last van! Blijft goed drinken en zuigt ook behoorlijk hard op haar speen. Als ze zuigbehoefte heeft.
    Heb het kuurtje weggegooid. Besloten om het niet te gaan geven. Gisterenavond heeft ze nog 2 voedingen eruit gegooid door dat rotspul. :(

@vasthouden: Helaas was Emma gisterenavond klaar wakker! Van 17:30 t/m 21:30 alleen maar haar ogen open gehad :O
    Ze had 's middags ook erg lang geslapen. Van 12:30 t/m 14:00 toen in bad geweest en nog een fles gehad. Ivm hele voeding eruit gespuugd. toen weer van 15:00 t/m 17:30 geslapen.
    Had geprobeerd om haar in de wagen te slapen. Maar helaas accepteerde ze dit niet. ;)
    Al met al heeft ze een hele goede nacht gehad! :) 1x gekomen om half 4.

Niny: Gezellig! Hopelijk is het morgen ook mooi weer om te wandelen.

Deedee: Wij hebben hier ook de pampers luiers. Vind die heerlijk zacht! Alleen kunnen ze niet veel urine aan lijkt het wel.
    Onze meid drinkt sinds vandaag 140cc. Flinke plasluiers dus. Maar soms lijkt het dat het erdoor heen gaat.
    Kruidvat: vond ik inderdaad ook 10x niks. Heel hard. Lijkt me niet prettig zitten voor zo'n kleintje.
    pak luiers gekregen van de Aldi volgens mij. Was ik ook niet heel erg tevreden over. Slechte pasvorm. Veel te wijd bij het lijfje en veel te strak bij de benen. :(

Andere luiers nog niet uitgeprobeerd

Deel Deze Pagina