Februari & Maart 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Luiers: bij de oudste altijd etos luiers gehad. Vind die van het kruitvat idd ook te stug. Nu bij gebrek aan beter toch even kruitvat. Etos heeft geen prematuur luiers. :)
    Maar maatje 1 (en 2) van etos liggen al klaar.

Nachten: die blijven hier slopend. Komt meestal 2 keer (maar wij liggen er vaak al om 9 uur in dus 12 uur is voor mij midden in de nacht) en drinkt vaak een uur.
    Vaak slaapt ze eind van de middag/ avond zeker een blok van 6 uur. Nu nog werken dat ze dat blok opschuift naar de nacht. :)
    Maar heb vaak overdag gewoon hoofdpijn van vermoeidheid.

Morgen familiedag. Toevallig bij mijn ouders dit jaar dus al gezegd dat ik niet mee doe met de activiteit s'middags en even ga slapen.
    Maandag gewoon lekker thuis.

Wakkere baby: hier ook steeds vaker wakker. Vaak 3x (per 24 uur waarvan 1x s'nachts) 45 minuten wakker. Vooral leuk om dan te zien dat M. reageert op haar grote zus.

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Al veel ste lang geleden hier. Sorry dames. Beetje hectische week gehad. Veel te verwerken gehad deze week.
    Bij vk was alles goed. Met de baby trouwens ook hoor. Het gaat meer over andere dingen. Baby is al ingedaald, wat ik al dacht en mnm bloeddruk nog steeds goed. Hartslag baby is ook goed en laag (tussen de 125-140 nu). Dus ja… spannend wat het gaat worden. Ik denk toch steeds meer een jongen. Ook al druist dat een beetje tegen mijn gevoel in.
    Mn dochter is momenteel niet te genieten. Ze slaapt slecht en ze wil weinig eten. Alleen wat ze zelf wil. Echt even een rot periode. Kan ook weinig hebben en dat is het beroerde. Ben blij dat het paasweekend is, dan kan mn man me helpen.

@pinguin: Oh wat fijn zeg! Heerlijk. Wat genieten zeg. Ik kijk daar al zo erg naar huis? Fijn dat je op de roze wok zit.

@meisje: Haha, shoppen! Pff, daar meot ik nu echt niet aan denken hoor. Na drie stappen ben ik al moe. Vanochtend de tuin nog gedaan, man man… Pfff..
    Haha, nu ineens wel bij een 2e??? Hihi. Moet even lachen hoor. Is wel leuk als je het ooit probeert, maar niet tegen je zin in doen he.
    Pff, lastig van dat spruw of wat dan ook. Ga gewoon op je gevoel af, dat is het beste. Oh, ik snap je helemaal. Ik kan dat ook niet goed hoor, maar als ze er onrustig van wordt, zal ik dat gewoon zeggen. Liever niet, want ze wordt daar onrustig van ofzo.

@gebroken nachten: Balen dames. Wat doen jullie dan als ze niet willen slapen? Ik was daar al gauw klaar mee en nam S. toen mee in bed. Gewoon tussen ons in. Ik vond het wel goed. Nu ook nog hoor, als ze niet wil slapen, slaapt ze maar bij ons.

@lablover: Sorry (nog) geen ervaring.

@luiers: De 1e paar maanden heb ik bij S. pampers gebruikt en daarna overgestapt op Bumblies. Dit is een huismerk van de emte, mcd, dirk, boons en dat soort winkels. Ik vind die ideaal. Veel fijner dan die van de kruidvat. Ze zijn ook lekker soepel en zacht. Etos kreeg S. uitslag van. Het is ook per kind verschillend hoor.

Ik ga zo mn dochter op bed leggen. Alles is gelukkig wel een beetje klaar, dus de baby mag komen…. Ik denk zelf dat het niet mega lang meer duurt, maar ik kan me ook vergissen. Ga in ieder geval nergens van uit. Ik had dus nog geen kruiken. Deze nog maar even snel besteld haha.

3. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Marievs mijn dochter was de laatste weken ook zo. Slecht slapen, niet eten, driftig. Nu de baby er is eet ze weer goed en slaapt ook goed!

T. Daarentegen. ...ik geniet enorm van hem. Hij is morgen 2 weken oud dus misschien verwacht ik teveel. Hij slaapt alleen maar in de doek en snachts op mijn borst. En vandaag even in de wandel wagen. Ik kan hem helaas nooit rustig weg leggen. Zodra ik uit zicht ben gaat hij huilen. Dat had onze dochter ook.

Nu is hij net aan de borst in slaap gevallen. Leg ik hem in de co-sleper, is hij weer klaarwakker....loop ik weg, ben ik beneden, huilt hij weer. .... Hopelijk wordt Dat een keer anders

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier idd ook regelmatig uren met een baby op de borst of in de doek. M. Heeft meestal 2 a 3 keer per dag dat ze echt alleen bijama wil slapen. Geef daar nog gewoon aan toe. Voor de nachten houdt het in dat ik op de schommelstoel met haar blikfbzitten

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vaddie: veel plezier morgen! Altijd leuk een familiedag.
    Oeh dan snap ik wel dat je nachten slopend vind. Hoelang zit je dan op de schommelstoel?

Marievs: hihi geen puf om te shoppen, maar wel om je tuin te doen. ;) Had ik lekker overgelaten voor mijn man.
    Tja ik zit het mezelf een beetje aan te praten om het bij een evt. 2e wel te gaan proberen. Klinkt nog lekker ver weg natuurlijk.
    Al ben ik bang dat ik niet van gedachten ga veranderen. Maar ben ook weer bang om later spijt te krijgen dat ik het nooit gedaan heb. Grote twijfelaar dat ik ben.
    Nu heb ik trouwens totaal geen spijt dat ik geen borstvoeding geef.
    Hoop voor je dat je dochter weer snel de oude is! :)

Mevrouw pinguin: wat vervelend dat ie zo slecht alleen kan slapen. Hopelijk veranderd dat snel voor je. Lijkt me erg vermoeiend. Lijkt me dat je dan ook niet goed slaapt 's nachts als hij op je borst ligt.

Hier slaapt Emma gelukkig goed. Valt ook goed in slaap.
    Ben vanaf het begin gelijk begonnen met in de wieg slapen. En niet bij ons in bed. Misschien dat dat ook scheelt?

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @meisje: in het gunstige geval alleen voor de voeding. Dus goede 45 minuten. En als ze niet wil slapen soms wel 3 uur.

7. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Luiers: hebben al beetje vanalles gehad. Momenteel kruitvat omdat ik tweenpakken had gekocht. Liggen nog wasbare ook klaar. Nog niet aan toegekomen.

Mevrouw Pinguïn, is inderdaad soms wel vervelend. Hier ook zo'n dagen, soms slaapt ze overdag al eens in park. Snachts echt niet, hoop net als jij dat het gaat beteren.

Vaddie,lijkt me vermoeiend zo. Al begrijp ik dat je nog niet samen in bed durft gaan.

Marievs, hopelijk draaide dochter beetje bij. En veel succes met de laatste loodjes nog

8. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @meisje: Haha, ja klinkt wel gek he. Ik heb mn man geholpen hoor. Hij heeft het meeste gedaan en ik wat dingen bij elkaar geveegd of opgeruimd. En koffie gezet :p. Sinds de baby is ingedaald is, gaat lopen moeilijker. Dat herken ik helemaal niet van S. Vreemd. De baby is trouwens ook onwijs druk.
    Je kunt het altijd proberen. Zorg dat je dan gewoon fv in huis hebt en dan kun je gelijk overstappen. Maar ent wat je zegt: het is nog zo ver weg. Of niet. Hier gaat de baby ook gelijk in de wieg en bij S. ook gedaan en dat ging ook heel goed. Vooral toen S. op de buik ging slapen haha. Vanaf de 1e paar dagen lag ze al op de buik en nu nog vrijwl altijd.

@vaddie: heftig van die nachten. Heb echt melij met je. Hopelijk gaat het snel beter.

@niny: Oei wasbare. Pfff. Echt respect als mensen die gebruiken. Ik draag, geef bv, laat ze regelmatig bij ons in bed slapen, laat ze niet huilen. Maar wasbare luiers??? Sorry, mij niet gezien. Ik heb zo`n hekel aan de was.
    Thanks. Komt goed met die loodjes haha. Hopelijk draait S. bij ja. Al gaat het nu al iets beter.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ Zwanger ♥

Marievs (28 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 08 April 2016 - Verrassing!

Jongens: 0 & Meisjes: 0 & Verrassingen: 1

♥ Bevallen ♥

Niny (23 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 02 Februari 2016 (39 .6)
    Lablover (26 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ J. ♥ op 05 Februari 2016 (37.6)
    Punky16 (00 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 10 Februari 2016 (41.0)
    CSI (00 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ N. ♥ op 11 Februari 2016 (41.1)
    Linnaea (25 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ W. ♥ op 16 Februari 2016 (42.0)
    Boommm (26 jaar) derde kindje Geboren: ♥ V. ♥ op 18 Februari 2016 (35 .2)
    Joyjoy (29 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 20 Februari 2016 (39 .6)
    Manamana (33 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ I. ♥ op 27 Februari 2016 (38 .6)
    Deedee91 (24 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 28 Februari 2016 (40 .0)
    Meisje93 (22 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ E. ♥ op 06 Maart 2016 (41 .0)
    Vaddie (32 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 10 Maart 2016 (39 .2)
    Mevr Pinguïn (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ T. ♥ op 13 Maart 2016 (40.6)

---

Wijzigingen graag dik gedrukt doorgeven, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan!

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Niny. Wauw wat groeit ze goed dan. Maar ze is ook al bijna 2 maanden.. Vind wel altijd dat je wat meer keuze hebt ik kleertjes vanaf maat 62!

Lablover. Ik zou proberen de fles van 00.00 wat eerder te geven. Rond 23.00 ofzo? Misschien is hij dan wel zo diep in slaap dat hij geen zin heeft en maakt dat uurtje eerder verschil? Was met N ook zo namelijk. Om 23.00 dronk ze de hele fles leeg. Gaven we hem later dronk ze maar 50cc.

Meisje. Vervelend dat ze zo misselijk wordt van de medicatie. Zou dan zelf ook stoppen met geven denk ik. Zeker als je denkt dat het iets anders is.
    Hier gaat ze niet van hand tot hand, maar geef haar wel makkelijk weg. Maar dan gewoon aan een persoon dus.

Deedee. Ik zweer bij pampers. Dus aan mij heb je niets haha. Heb wel ooit die van Kruidvat geprobeerd, maar snel weer overgestapt op pampers.

Marievs. Fijn dat alles goed gaat bij jullie. Balen dat je dochter zo uit haar doen is momenteel. Herken het wel van de laatste weken van mijn zwangerschap (en na de geboorte van V) maar inmiddels trekken ze weer aardig bij :D

Wij hebben een hele heftige week achter de rug. Inmiddels gaat alles weer helemaal goed en gaan we snel weer verder waar we gebleven waren, genieten!

Borstvoeding loopt eindelijk steeds beter. Ze komt nu vaak netjes zelf om de 3 uur. Snachts laat ze er het liefst al 7/8 uur tussen zitten, dus dan maak ik haar wel zelf een keer wakker. Tot wanneer maken jullie kindjes wakker voor een voeding?

V is verder een heel lief en tevreden meisje. Slaapt heel veel en als ze wakker is, is ze zo zoet. Behalve van 18.00-19.30, dat is echt een drama uurtje hier.

11. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Luiers: grappig om te lezen hoe de voorkeuren verschillen. Ik vind pampers prima, maar kruidvat ook. Etos vind ik juist wat stug. Bij de oudste gebruikten we een periode lang de luiers van de Aldi, maar die hebben alleen maat 3, 4 en 5. Ze is nu nog niet zindelijk (helaas), en past maat 5 niet meer, dus nu vaak Etos of Kruidvat voor haar.

Marievs, herkenbaar, onze dochter was de laatste weken bij vlagen ook een draak. Na de geboorte van de baby soms ook wel, maar dat trekt nu bij. Wel claimt ze nog wel eens mijn aandacht. Maar dat is heel begrijpelijk, er is opeens een zusje bij.
    Dat indalen voelde ik bij de eerste ook niet, nu wel. Maar goed, de eerste lag in stuit, en de billen zijn toch wat anders dan een hoofd. ;)
    Haha, de tuin nog doen. Ik deed op het laatst niet veel meer.

Mevrouw Pinguin, het gaat ongetwijfeld over. Maar wel lastig dat hij alleen bij jou wil zijn. Dat heeft onze dochter gelukkig alleen 's avonds, maar dat komt door het clusteren. Dan ligt ze te huilen bij mijn man, en zodra ik haar vast heb, is ze rustig. Leuk voor papa ;).

Boommm, fijn dat het weer beter gaat. Wij mochten al aan het eind van de kraamweek de wekker uitlaten, maar ik zette 'm toen wel. Nu niet meer. Maar onze dochter meldt zich wel na een uur of 4/5. In jouw geval zou ik waarschijnlijk nog wel wekken, 7/8 uur is wel lang. En ze is nog wel best jong.

Vaddie, leuke dag gehad? Je dochter niet bij iedereen in de armen gelegen, hoop ik?

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vaddie: Lijkt me inderdaad vermoeiend! Hopelijk gaat het snel beter. lijkt mij dat je dit niet lang volhoudt.

Niny: wauw petje af hoor dat je wasbare luiers gaat gebruiken.
    Mij niet gezien. ;)

Marievs: lopen ging bij mij ook moeizaam. Totdat de kleine vast lag in mijn bekken. Toen ging lopen weer een stuk beter.
    Stiekem ook weer 'n beetje jaloers op jou. Lijkt me weer zo heerlijk om dat getrappel te voelen in je buik, :)

Boommm: Wat fijn dat de borstvoeding goed verloopt!
    7/8uur is best lang voor zo'n kleintje. Ik zou wel wekken maar na hoelang? na 5 uur ofzo? Hoeveel is haar gewicht nu?
    Fijn dat ze zo'n tevreden meisje is. Oeh dat is wel een vervelende tijd. Dus jij zorgt ervoor dat je voor 18:00 hebt gegeten of niet ;)

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @manamana: nee dochter heeft alleen even bij mijn moeder gelegen. (die ziet ze wekelijks) Verder alleen bij mij of in de kinderwagenbak.

Familiedag gisteren was heel gezellig en heeft bij M. duidelijk indruk gemaakt. Slaapt en drinkt alleen maar. Hebben haar nu ook maar boven in haar kamertje gelegd i.v.p. beneden in de kinderwagenbak. Is toch rustiger.
    De oudste vond het super gezellig, al die ooms/tantes/ neven/ nichten in allerlei leeftijden.

@meisje: heb niet veel keus. De oudste vroeg tot 5 maanden een nachtvoeding dus daar hou ik nu ook rekening mee. Scheelt al wel als ik er maar 1x per nacht hoef. Slaap nu niet langer dan 4 uurtjes, in een hele goede nacht.

Iedereen een leuke pasen gehad?

14. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    @Niny wij gebruiken ook wasbare luiers!

Hoe gaat het vandaag met iedereen en met de kindjes?

Marievs Hoe gaat het met jou?

Hier heeft T. Vannacht 3 uurtjes in de co-sleper geslapen. Ben zo trots. Vandaag wel hele tijd in de draagdoek maar ach..

Ik vind 2 kindjes best zwaar. Morgen mijn eerste dag alleen. Mijn man was 2 weken thuis. Ik vind het wel spannend

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @mevrouw pinguïn. Kan ik me voorstellen. Hier ook heel blij dat man in totaal 6 weken vrij is. Moet wel af en toe een dagje werken. Morgen bijvoorbeeld maar dan kan ik alvast oefenen om de oudste op tijd op school te krijgen. Haha.

Reageer straks op de pc uitgebreider. Hopelijk. :)

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vaddie: Fijn dat familiedag gezellig was! :)

mevrouw pinguin: Wat super zeg!
    Heel veel succes vandaag! Altijd spannend inderdaad. de 1e keer alleen.

Gisteren had Emma gehele dag geslapen. Dus wal al bang dat het 's nachts spoken zou worden.
    's avonds om 21:30 wakker gemaakt voor de fles. Had ik achteraf nooit moeten doen!
    Ze heeft tot 00:30 gespookt. Wel met mini slaapjes.
    Na de fles van 00:30 heeft ze geslapen tot ong. 06:00 dat was wel weer lekker. daarna weer om 10:00 uit haar wieg geplukt.
    Dag en nacht moet ze nu niet om gaan draaien. ;)

Gisteren gewinkeld. Pas vrijwel niets meer van mijn oude kleding. Ben ook nog maar net bevallen. Maar het is toch wel prettig om weer wat meer kleding keus te hebben. :)
    's avonds lekker gegourmet. Voor zover ik mijn ogen open kon houden hihi. ben echt geen avondmens meer.

17. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Vaddie, lekker rust voor de baby tijdens zo'n dag. Wij hebben in de zomer ook een familiedag en dan hoeft de jongste ook echt niet bij iedereen op schoot.
    Tja, nachtvoedingen horen er bij, dat is ook mijn instelling. Onze oudste sliep redelijk vlot door (ik weet alleen niet meer precies wanneer), het is te hopen dat de jongste dat ook doet.

Mevrouw Pinguin, fijn dat hij in de co-sleeper heeft gelegen! En wat dapper, die wasbare luiers. Al dat wassen lijkt mij geen pretje. Onze baby poept zo ongeveer in elke luier namelijk...
    Eerste keer alleen vond ik ook spannend, net als de eerste keer alleen met de meiden naar buiten (speeltuintje vlakbij). Dat ging heel goed, gelukkig.

Meisje, leuk hè, dat gespook! Kan die van ons soms ook doen. Gisteren heeft onze dame ook de hele avond gespookt en dan steeds wel/niet willen drinken. Laatste voeding voor de nacht ook pas om 0.30 uur. Gelukkig konden we daarna allemaal lekker slapen.

Winkelen, goed idee! Ik pas wat ruimere broeken en rokken van voor de zwangerschap al wel. En ik heb de positiekleren al weer uit m'n kast gehaald. Maar niet alle oude kleren passen even goed. Ach, negen maanden op en negen maanden af, toch?

18. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    @Manamana: Ja he, iedereen heeft een andere voorkeur, maar dat komt ook door de billetjes van de kinderen hoor. Jammer dat ze nog niet zindelijk is, maar neits aan te doen joh. Komt vanzelf. Pfff…. Dat wordt nog wat. Hopelijk trekt het bij ja. Want dit is ook niets. Vanochtend was er ook weer niets mee te beginnen.
    Haha, ja dan voel je het toch anders.
    Ja, we hebben zelfs nog plantjes gekocht. Die gaan we vrijdag even poten nog.

@meisje: Het getrappel is echt heerlijk. Al doet het soms wel pijn hoor. Vooral als er een hak voorbij komt.

@pasen: Ja, opzich wel. Weinig gedaan. Dus dat is altijd lekker.

@mevrouw pinguin: Respect hoor. Zit je dochter ook nog in de luiers? Hier gaat het goed. Baby zit er nog steeds. Vandaag de 1e dag dat ik zoiets had van: pfff…. Ik moet nog anderhalve week. Had ook nergens zin in. Maar ook niet om op de bank te hangen. Daar werd ik weer sago van. Ik ben echt een bezige bij, maar alles is wel zo goed als klaar eigenlijk. Dus ja…. En dan….

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    manamana: Nou heerlijk. ;) Hihi.
    Gisterenavond was ik even 2 uurtjes weg. Dochterlief heeft alles bij elkaar geschreeuwd. :( arme man.
    Ze heeft trouwens wel een supernacht gemaakt!
    laatste fles om 21:00 gehad. En heb haar om 4:30 wakker gemaakt voor de fles. 7,5uur vind ik lang zat voor nog zo'n kleintje. Daarna weer verder geslapen t/m 9:00.
    Hopelijk gaan we meer van deze nachten krijgen. :)
    Ikzelf heb niet supergoed geslapen. Viel niet in een diepe slaap omdat ik dacht dat ze wel elk moment zou komen voor de fles. ;) niet dus...
    Ja daarom nog 8 maanden te gaan voor mij hihi.
    Maar om 8 maanden lang in 3 setjes te lopen is ook weer zo karig. hihi

Mevrouw pinguin: knap hoor dat je wasbare luiers gebruikt.
    mij niet gezien hihi.

Marievs: het wordt echt aftellen voor je! :) met hoeveel weken is je dochter geboren?

20. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Mevrouw Pinguin, wat fijn zeg! Elk slaapje is een overwinning! Zo zie ik het toch. Ze leeft hier nog steeds in haar draagdoek. En soms halen we het park al eens. Komt allemaal wel zeker. Al is het soms eens fijn om jou deel van het bed vrij te hebben vind ik.

Met de wasbare is het hier nog beetje zoeken, overbroekjes small zijn bijna te klein, nu moet ik opnieuw kiezen:$ vind dat ze best snel te klein zijn?

winkelen: hier enkel kleren voor de babyborrel en wat borstvoedingsbh's.

Had vandaag kine, ging goed met F. Maar nu helemaal overprikkeld helaas.

Deel Deze Pagina