Even kort, het typt wat lastig met een kat op schoot (baby ligt bij man, kat zag zijn kans ). Gisteren heeft mevrouw weer gespookt, daarna wel lang kunnen slapen. Maar ik zou ook graag op tijd naar bed kunnen... Nou ja, ik kom nog wel aan genoeg slaap zo. Meisje, arme man! Dat deed onze oudste ook als ik 's avonds wegging. Ze begon al te huilen als ik de deur uitwas. Alsof ze het rook... Marievs, doe toch maar rustig aan. Kan je een beetje uitgerust bevallen. Tja, ze wordt vast wel zindelijk voor ze naar school moet. Plassen gaat al steeds vaker op de wc of het potje, maar poepen wil ze in de luier... Ach, straks met het mooie weer gewoon de luier uit.
Pff, kan hier wel huilen van vermoeidheid. Dame wil iedere avond clusteren. Net al even zitten lezen op internet maar wil nu helemaal huilen. 'lekker aan toe geven, zie het als een rustmoment' pfff. Wat heb ik daar nu aan. Gisteren van 20.00 tot 1.30 bezig geweest. Voeden, knuffelen, billen kloppen, speen terug duwen. Wordt er een beetje moedeloos van. Morgen maar iets meer overdag bij me houden (nog meer) en overdag een keer vaker aanleggen. Misschien helpt het. Nu snel naar bed. Nou ja, een poging tot...
Niny: Wat vervelend dat F. helemaal overprikkeld was. Nacht wel goed verlopen? manamana: nou inderdaad. Denk het ook dat ze het ruiken. Al word het nu nog moeilijker voor mij om weg te gaan zonder haar. Als ik weet dat ze dan alles bij elkaar gaat huilen. vaddie: snap dat je helemaal uitgeput bent als dit elke avond gebeurt. Hopelijk geeft het effect als je dr vandaag wat meer vast houdt. Gisteren had onze kleine meid een lange middagslaap gehouden van 5,5uur. Had ik nooit moeten doen. vannacht kwam ze 1x na 5,5uur en 1x na 3u al. (dit was om 6:00) dus vandaag ga ik max. 4 uur tussen de voedingen laten. Ga der maar gauw wakker maken, badderen en voeden.
Ik heb ook al wat nieuws gekocht hoor! zit 6 kilo onder mijn start gewicht dus dan kan het wel denk ik maar zo. Om terug te komen op mijn luier vraag, ik ben erg tevreden over die van de etos dus die gaan we tijdje gebruiken. Mooi is dat je bij de etos baby zegels kan sparen en die zitten ook op de luiers. Bij een volle kaart toch maar 5 euro korting. @ meisje wat sneu! dan is het extra moeilijk om weg te gaan dat zou ik ook hebben. Jij maakt haar niet rond 23.00 wakker voor de laatste fles? Hier slaapt ze ook vaak rond half 8/8 uur na de fles en we wekken haar wel voor de fles van half 11. Maar ze drinkt eigenlijk de helft maar op. Ze kwam wel vannacht pas om 5 uur dus ze heeft wel genoeg er aan. 5.5 uur voor middag dutje lijkt mij ook wat te lang. Ik maak maximaal na 4 uur wel wakker ben zo bang dat het anders vannacht spoken word. Na 23.00 maak ik haar niet meer wakker. Wat lekker vaddie dat je man vrij heeft zo lang. Werkt hij zelfstandig ofzo dat hij dat kan doen? Jij bent toch eerder bevallen ook ivm de inleiding? kan het niet gewoon een sprongetje zijn van 5 weken. Lees dat als je 2 weken eerder bevalt het ook 2 weken eerder kan. Wel vermoeiend zeg pfff, overdag lekker tukkie doen als het lukt. @ marievs het schiet al op! succes met de laatste loodjes. Voor de dames die dragen, hoe merkte jullie dat jullie kleintje echt niet in bed kan slapen overdag dan? extreem huilen bij wegleggen enz? Vind knap hoor! hebben jullie geen rugpijn dan? Ik zou het echt niet kunnen als ze dat zou willen, mijn schouders en rug pffff Word jullie kindje ook wel eens wakker in de nacht, even wat geluidjes en dan weer verder slapen? Vannacht zat er dus 6 uur tussen maar ze was wel even wakker, geen gehuil maar wat gerommel maar dus gewoon weer in slaap gevallen.
@meisje: Oh arme man. Zul je altijd zien. Vond je het wel lekker om ff weg te gaan? Wel lekker zeg die nachten. Oh dat is irritant he. Dat heb ik nu ook nog wel eens dat ik lig te wachten tot S. gaat huilen. Vooral als ze nog niet helemaal lekker slaapt. S, is met 40.1 geboren. Dus ik wacht rustig af. @niny: het park ik vind dat zo leuk klinken. Dat is toch de kinderwagen? Fijn dat het goed gaat met F. @vaddie: Heftig zeg. Pfff Hopelijk vanavond meer geluk. @deedee: Wow, hoe doe je dat??? Das mooi. Fijn dat je tevreden bent met die van de etos. Ik vond ze ook goed, alleen de billen van S. vond ze minder. Dus misschien bij de 2e.
Deedee: Whauw! Inderdaad hoe doe je dat? En dat zonder borstvoeding. Hier is de weegschaal kapot. Ga me binnenkort maar eventjes wegen bij mijn ouders. Ben eigenlijk wel benieuwd naar mijn gewicht. Begonnen met 65KG en geëindigd met 90,3KG :O Oh de etos luiers nog niet geprobeerd. Binnenkort ga ik naar de etos voor de baby box. Zal gelijk eens een pak halen. Scheelt toch weer qua prijs dan die van de pampers. Nee maak haar niet wakker rond 23:00 voor de laatste fles. Volg haar schema. vandaag elke keer wakker moeten maken voor de fles. (elke keer 4 uur ertussen) Om 22:00 krijgt ze de laatste fles. Ben benieuwd hoe deze nacht gaat verlopen. Nu ze netjes om de 4u voeding heeft gehad. Ze is vandaag ook heel tevreden. Nog geen huiluurtje gehad. @'s nachts wakker worden. geen idee word hier in ieder geval niet wakker van. Merk het wel in haar middagslaapje. Dat ze eventjes wakker word en dan weer verder slaapt. Soms ligt ze even ong. 10 minuten om haar heen te kijken. En valt dan vervolgens weer in slaap. marievs: Ja vond het wel even lekker om er op uit te gaan. was afgelopen zondag ook al 2 uurtjes weggeweest. Dus was nu de 2e keer. 2 uurtjes is ook wel lang zat dan hoor. Spannend hoor. Nog max 3 weken... Ben zo benieuwd wat je gaat krijgen. Jij dacht nu een jongen toch?
Vaddie hopelijk gaat het iets beter ondertussen? Deedee, in park, buggy.. Blijft ze gewoon rondkijken, jaagt zichzelf helemaal op en gaat uiteindelijk huilen. En ja ze slaapt er gewoon niet in, zelf als ze tijdens eten in slaap is gevallen en je legt haar dan weg wordt we meestal wakker. En na een tijdje is ze zo overprikkeld dat er niks goed is. In begin voel je het inderdaad wel even, gisteren hadden we sprongetje dus de hele dag gedragen tussen eten door en huishouden gedaan erbij. Goeie fitness gehad dan ben je blij dat de dag over is voor je rug inderdaad. Marievs, is de box bij jullie. Dat vind ik dan weer zo grappig klinken. Nog even wachten daar! Meisje93, oh dat is minder zeg! Hier al even niet gewogen, als ik in men broeken kan ben ik al blij. Best vervelend dat ze het direct op huilen zet dan, echt gerust vertrekken wordt het waarschijnlijk niet dan. Vallen jullie kindjes alleen in slaap? Is iets wat F. Eigenlijk nooit doet.. Overdag in de doek en s avonds valt ze na laatste voeding in slaap. Vind ik best moeilijk, hopelijk wordt dat wel beter. Snachts is de cosleeper soms al te ver voor haar en is ze al terug wakker.
Hier valt M. Ook nog niet zelf in slaap. Leg haar wel regelmatig wakker weg. Maar gaat dan meestal huilen na 30 minuten. Nachten lijken wat beter te gaan. Hopelijk vandaag tijd om via pc te reageren
Hoe ik dat doe? geen idee Ik sdenk doordat ik diabetes had in de zwangerschap ik bewuster ben gaan eten. Toen at ik stukken minder ook dus mijn maag is gekrompen. Ik eetnu nig op dr zelfde manier en dat werkt. Maar er mag nog wel 15 kg af van mijzelf dus ik wil aan de slag. Nog weekje dan mag ik sporten jeej @slapen Ja hier valt ze zelf in slaap. Overdag wel met hulp van de speen. Maar na 20.00 uur niet meer nodig. Na de fles van 8 uur is het even huilen maar ook echt even en ze is weg. Dus vandaar mijn vraag vroeg mij af hoe dat ging @Meisje jeetje dat is best wat! doe je aan een bepaalde sport dat je weer aaan de slag kan? Etos luiers schelen zeker, zelfs als je pampers in de aanbieding koopt. Kijk het moet wel goed zitten en geen uitslag maar wij zijn geen merken mensen. Geven bijv ah flesvoeding, doet ze heel goed op.
Niny: Mijn heupbotten staan nog heel erg uit elkaar. Dus mijn eigen kleding aan kunnen zal wel een hele tijd duren. de 1e keer dat ik weg was gegaan is het wel goed gegaan. 2e keer niet goed gegaan. Ben benieuwd hoe de 3e keer gaat. Zondag ben ik van plan om weer eventjes de deur uit te gaan. 2uurtjes.. We gaan het zien. Deedee: Nou als je al 6KG onder je startgewicht zit, zal die 15KG er ook wel zo af vliegen. Succes met sporten Nee ik sport helemaal niet. Dus hoe dat nou komt dat ik zoveel aangekomen ben geen idee. Want het gekke is, ik at alleen maar gezonde dingen. Was dol op fruit geworden. Chips en chocola hoefde ik niet meer. Maarja we gaan het wel zien. Op mijn werk bewoog ik ook heel veel. was eigenlijk gewoon 8uur lang continu lopen. En tja dat werd steeds minder. gaat je lichaam ook merken. @slapen: Hier valt ze ook goed zelf in slaap. Dat is wel fijn. Ze was 's avonds om 20:30 geboren en om 22:00 lag ze al lekker in haar eigen wiegje te slapen. Is daarna wel eventjes van 23;00-24:00 eruit geweest. en daarna weer terug gelegd in haar wieg. Misschien scheelde dat ook wel. Dat ze zo snel alleen lag.
Vaddie, herkenbaar dat clusteren (of gewoon bij mij willen liggen). Ik vind dat niet zo erg, zolang het niet te laat op de avond is. Hier ook twee avonden vrij laat pas kunnen gaan slapen, dan is het minder leuk. Gelukkig ging het afgelopen nacht beter. En fijn dat het bij jullie ook beter lijkt te gaan! Meisje, overdag laat ik ook niet te lang tussen voedingen. Dan maak ik haar mooi wakker. Lang slapen mag ze lekker 's nachts doen . Deedee, wow wat goed! Ik durf mezelf nog niet te wegen hoor. Ik ben al blij dat ik een aantal broeken weer pas. Dragen voel ik wel aan de rug (spieren moeten even wennen), maar op de arm dragen vind ik zwaarder. Ik draag niet eens zo veel, want dochter slaapt ook in de wandelwagen en wieg. Maar ze vindt het natuurlijk ook erg fijn om bij mij te zijn. En ik vind een drager ook erg makkelijk. Wij zijn ook niet merkentrouw. Dochter krijgt verschillende merken luiers en de oudste kreeg op een gegeven moment (als ik niet genoeg kolfde) Etos flesvoeding. Alle flesvoeding moet toch aan dezelfde hoge eisen voldoen, hoor je altijd. Eventjes wakker worden, ja dat doet ze soms ook. En ze reageert op mij als ik 's nachts naar de wc moet. Maar met een beetje geluk slaapt ze dan nog even verder. Kan ik ook nog even tukken... Niny, 's nachts leggen we dochter pas slapend in de wieg. Ze valt dan aan de borst of op mij in slaap. Overdag leg ik haar wel eens wakker weg, maar dan met speentje en dan valt ze wel in slaap. Ze kan wel even wakker in de box, wipstoel of kinderwagen liggen. Dan gaat ze wat om zich heen kijken. Bedoel je met het park de box? Hier in huis is iedereen nu verkouden (bij mij is het inmiddels bijna over). De oudste had al een ui bij het bed (al wat langer snotterig) en ook de baby heeft de neus vol zitten en niest regelmatig. Dus bij haar druppel ik nu m'n melk in de neus, dat zou beter moeten werken dan neusspray. Gelukkig hebben de meiden wel allebei goed geslapen vannacht. Vinden jullie baby's de maxi-cosi ook zo vervelend? Die van ons schreeuwt soms moord en brand als ze erin moet. In de auto valt ze daarna gelukkig wel snel in slaap.
Meisje. Ze heeft nu net de 3 kilo aangetikt! Pinguïn. Hoe gaat het nu, alleen thuis met de twee kindjes? Knap hoor, met wasbare luiers. Moet er zelf echt absoluut niet aan denken haha, ik zweer bij de wegwerp luiers. Marievs. 39 weken alweer. Nu kan het echt niet lang meer duren. Hier ook een bezig bijtje en vond de verplichte rust in de zwangerschap verschrikkelijk. Meisje. Hoe doet Emma het nu? Nu je er maximaal 4 uur tussen laat overdag? Hopelijk maakt ze dan iets betere nachten. Vaddie. Hier wil ze ook graag clusteren, maar daar ga ik niet aan beginnen. Hier mag ze dus drinken en zodra ze klaar is moet ze wachten op de volgende voeding. Fijn dat ze vandaag een betere dag had! Deedee. Wat goed dat je al onder je startgewicht zit, lekker hoor! Hier ook! Ik draag als we naar buiten gaan. Maar binnenshuis moet ze gewoon in haar bedje slapen. Hier maakt ze snachts ook wel eens geluidjes. Weet niet zeker of ze dan wakker is. Maar slaapt daarna weer verder. Niny. Ja, hier valt ze zelf in slaap, vind dat ook erg belangrijk dus daar zijn we vanaf de geboorte mee begonnen. Hier echt een Doornroosje. Ze slaapt bijna de hele dag, maar komt wel netjes om de 3,5 uur. Na 20.00 slaapt ze het liefst de hele nacht door. Maar geven haar dan nog een fles om 23.00 en rond 05.30. Dan slaapt ze gewoon nog door tot 09.30 Verder echt een heel tevreden en lief meisje. Kan nu al zo lief in de box liggen en om zich heen kijken. Ben vandaag weer begonnen met hardlopen. Was echt heel fijn, maar mag wel weer wat aan m'n conditie gaan doen Gisteren uit eten geweest met z'n tweetjes en alle drie de dames hadden zich keurig gedragen bij de aupair. Voor herhaling vatbaar dus!
Manamana, ja bedoel inderdaad de box met park. Hier wilt ze geen speentje helaas. Al met muziek, zonder geprobeerd maar dat werkt helaas ook niet. Veel beterschap alvast! Hopelijk zijn ze snel terug beter. Maxicosi,ja daar heeft F. Ook een grote hekel aan. Ben al blij als ze tijdens het auto rijden niet gaat krijsen. Haal hem zelf niet meer uit de auto, zet er haar in om te vertrekken en haal ze terplaatste direct terug uit. Al merk ik wel, dat het soms van te warm aangekleed te zijn is, maxicosi sluit hen natuurlijk helemaal om. Boommm fijn zeg dat ze zo goed slaapt! Knap dat je al terug gaat lopen. Ik moest voor mijn stuk wandelen per dag al even opbouwen. Nog niet op de loopband geweest. Lekker genoten van je avondje uit dan! Ja altijd al wakker weg gelegd en haar de kans gegeven om zelf in te slapen, maar werkt dus niet. Inbakeren ook niet, fopspeen ook niet. Wordt even zoeken dus,
manamana: vervelend heh die verkoudheid! Hier is de kleine meid ook al 3 weken verkouden En nu begin ik ook al te snotteren helaas.... Hier vind ze de maxi cosi gelukkig niet vervelend. Gelukkig gaat ze wel gelijk slapen in de auto. Anders zit je ook de hele tijd in dat gehuil. Hopelijk groeit ze er overheen. Boommm: Super zeg! 3 kilo! Wat zal dat een kleintje geweest zijn zeg. Ja ze doet het echt super! Afgelopen nacht had ze er 7 uur tussen gelaten. Hopelijk gaan er nog meer van zulke nachten komen. Ze was ook heel tevreden gisteren. Geen huiluurtje gehad ofzo. Dus dat was ook wel lekker. Jouw kleine meid maakt ook heerlijke nachten zeg! hihi jij dacht de 6 weken zijn voorbij. Ik ga er maar gelijk mee beginnen. Begrijpelijk dat je je conditie op moet gaan bouwen. Hoevaak liep je eerst hard? Lekker & gezellig hoor om lekker te gaan uit eten. Zijn wij hier ook van plan. Maar dan moet de kleine meid eventjes wat ouder zijn. Anders zit ik niet zo lekker rustig in het restaurant.
Was misschien net een momentje Meisje! zal vast wel beter gaan de volgende keer. Raar he hoe dat dan kan, zoveel aankomen terwijl je netjes eet. Want uiteindelijk is de baby natuurlijk geen 25 kg plus vruchtwater etc. Zo verschillend bij iedereen. Ik ben maar 6 kg aangekomen en had zelf veel meer verwacht, en nu ben ik gewoon extra afgevallen gek lichaam. @ manamana, die stomme verkoudheid. En dan is het bij de een over krijgt de ander het. @ slapen Hier vannacht weer 6 uur tussen de laatste voeding gezeten, ze slaapt nu een week al 5 uur achter een. Elke avond denk ik, nee vannacht moet het een keer mis gaan kan niet anders Ze moest vanaf de geboorte het alleen rooien want ze moest gelijk naar de neonatologie dus daar sliep ze ook al alleen in haar bedje. Wel met 5 andere baby's gezellig maar niet met haar moeder. 3 kg boomm wat een ukkie moet het zijn geweest, hoeveel was ze met de geboorte? Wel lekker even met zijn 2tjes of niet? Zou ook wel eens met zijn 2tjes weg willen.. Ik zou kunnen vragen of mijn schoonmoeder wil oppassen maar ik vind dat nog erg spannend... Ik heb zo mijn maniertjes voor en met haar. Ik vraag zelfs aan mijn vriend of hij bepaalde dingen wel gedaan heeft. Maar goed ik moet in mei weer werken en vanaf juni gaat ze sowiso 1 dag naar de opvang dus ik moet dan wel. Terwijl ik eigenlijk super relaxt. @ maxi cosi, hier geen probleem. Ze gaat er in, speen er in en gaan met die banaan. Als ik korte boodschap in het winkelcentrum doe blijft ze daar in en dan slaapt ze lekker door. Auto rijden word ze ook rustig van. Even wat anders, vloeien jullie nog? ik heb nog last van afscheiding, vind dat erg vervelend. Mijn vriend zit al te hinten, volgende week 6 weken he knipoog knipoog. Nou ik moet nog niet aan de daad denken als ik nog afscheiding heb..
Vloeien: nope. 5 dagen geleden gestopt. Dus maar net 2 weken gevloeid. Afgelopen 2 nachten gingen best goed. Zomaar bijna 4 uur aaneengesloten kunnen slapen en zowaar 8 uur binnen 24 uur geslapen. Dus vandaag weer eens voldoende energie om wat in huis te doen. Nu snel naar bed. M. ligt bij papa te slapen na weer ruime tijd clusteren. Hopelijk blijft ze slapen en kan ik zo mijn bed in rollen. @draca: sterkte! Hopelijk mag ze dinsdag weer naar huis.
Manamana. Hier vind ze de eerste twee minuten in de maxicosi verschrikkelijk. Daarna valt ze meestal snel in slaap. Speen doet hier ook wonderen. Vervelend dat jullie zo verkouden zijn! Niny. Lastig dat niets werkt. Op de buik leggen ook niet? Hier slaapt ze dus heerlijk op haar buik altijd. Ik ben ook eerst begonnen met lopen hoor, maar heb dat vrij snel na de bevalling opgepakt en omdat het hier erg heuvelachtig is, is dat vaak gelijk een hele workout. Zie trouwens nu dat F vandaag precies 2 maanden oud is. Wat gaat het snel he? Wanneer moet ze naar het cb voor prikjes? Meisje. Haha ze was heel klein! Maar vorige week met de ziekenhuis opname is ze ook weer veel afgevallen, dus echt gegroeid was ze nog niet sinds haar geboorte, tot nu! Nu is ze bezig met een inhaalslag Wat fijn, die 7 uur achter elkaar slapen! Lekker van genieten!! Ik liep altijd 3x per week hard. Deedee. Wat lekker dat je ook van die goede nachten hebt. Wat een nette kindjes hebben we toch! Hier dus ook alle drie de kindjes op de neo gelegen en daarna thuis ook gelijk in hun eigen bedjes, zijn alle drie super goede slapers! Je kan het altijd een keertje proberen met je schoonmoeder toch? Ga je de eerste keer gewoon een uurtje weg, even koffie drinken ofzo. En misschien een handleiding maken? Vaddie. Fijn dat M een goede nacht heeft gemaakt. Hoeveel weegt ze nu? Vloeien. Ik heb krap twee weken gevloeid. Hebben inmiddels ook al weer regelmatig sex.. Wel heel erg veilig, want we weten hoe snel het kan gaan Wat voor anticonceptie gebruiken jullie? Wat gaan jullie dit weekend doen? Ik heb vanochtend V haar kast opgeruimd. Maatje 44 eruit en maat 50 erin! Vanmiddag ga ik vast beginnen met wat dingen alvast in koffers doen, want woensdag vliegen we naar NL! Zaterdag geven we een groot feest bij mijn ouders thuis ter ere van de geboorte van V. Kunnen onze vrienden en familie eindelijk V in het echt zien! Morgen gaan we een dagje naar de dierentuin denk ik.
Ik dacht trouwens, zal ik in het lijstje de gewichten en lengtes van de kindjes bijhouden? Is misschien wel leuk om de groei te volgen!
Even snel, Deedee, heb 3 weken gevloeid hier. Op week 4 al terug sex gehad, is nog best even wennen geweest. Knip voel je toch. Vaddie, super zeg! Blij dat je beetje slaap hebt. Wordt je helemaal gek van anders. Boommm, neen buik werkt ook niet. Makkelijke dame hoor hier ahja ze slaapt snachts toch netjes. Weliswaar ook bij ons maar goed. We slapen allemaal toch zo. Fijn zeg, maatje 44 ojee dan is 62 hier al veeel groter. Top dat ze zo goed groeit! Lijstje, lijkt me wel fijn! Hou het hier op app ook bij. Weekend, morgen babyborrel, vandaag huis poetsen en alles klaarzetten. Morgen moet alles naar zaaltje. Prikjes, hier maandag eerste prikjes. Geen leuk weekendje voor F dus. Dan wordt je eens 2 maanden :-o
Deedee: Ja zeker raar! Zojuist bij m'n ouders gewogen. En helaas nog maar 10kg afgevallen Altijd mooi meegenomen toch? Vloeien heb ik nauwelijks gedaan. Maar nog wel veel last van afscheiding. Nou aan de daad hoef ik ook nog niet aan te denken. Mede door de knip hoor dat ik er niet aan moet denken. Vaddie: wat fijn dat je nachten wat beter gaan. Boommm: niet echt plannen dit weekend. Vanavond krijgen we weer eens visite over de vloer. Fijn dat ze nu begint te groeien! Leuk idee! om de groei bij te houden van de kleintjes