Februari & Maart 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Alles meegelezen, maar veel alweer vergeten. Geen zin om de pc of laptop op te starten. Ben een beetje sago hier. Sinds donderdag al krampen enzo, maar nog gin baby. Zit er een beetje doorheen, terwijl ik pas 39w benn.... Had dit zo niet verwacht van mezelf dat ik zo zou reageren.... Omdat ik het zwanger zijn eigenlijk ook erg leuk vindt. Maar ben zo benieuwd wanneer het gebeurt en wat het is. Mn lichaam is het ook nog niet zat, al kon ik gister naar een dag rommelen niet echt meer op en neer. Alleen die krampen maken me onzeker. Ze doen gelukkig geenn pijn verder.

Geen plannen dit weekend. Plan niet teveel meer. Lekker rustig aan doen.

Sorry voor ego bericht.

2. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Marievs dat had ik op het laatst ook een beetje. Ik moest iedere dag wat inleveren werd daar ook echt gek van.

3. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Hier krijgt T. Nog steeds live bv. Ben zo trots dat het gelukt is. Hij meld zich echter wel iedere 1,5/2 uur. Dat is dan weer wat minder. .. maar goed, dat deed onze dochter ook altijd. Werd na een jaar pas beter.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik lees ook mee maar druk druk druk. En typen op mijn telefoon gaat me niet zo makkelijk af.

@mevrouw Pinguin: mag je ook trots op zijn! Hier ook trots dat ik 'al' ruim 3 weken live bv geef.

Hier lijkt er eindelijk een beetje ritme in te komen. Gisteren ontdekt een zijslaper te hebben dus vooral s'nachts maakt dat enorm verschil. Ook merken we dat ze steeds meer wakker is.

Nu weer een hongerige dame dus ben er weer vandoor.

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Na een paar dagen geen ZP eindelijk weer op het forum! (Ben niet verslaafd hoor... ;)).

Boommm, wauw, hardlopen. Ik wandel al weer wat langere stukken, maar heb soms nog wat pijn in mijn heupen na te lang of te fanatiek lopen. Dus ik doe nog even een beetje kalm aan.

Mevrouw Pinguin, super zeg!

Deedee, lekker wat langer slapen. Hier ook, maar af en toe hebben we helaas ook weer een nacht met twee nachtvoedingen. Maar al met al mogen we niet klagen.

Marievs, herkenbaar hoor. Op het laatst was ik er ook klaar mee en ik ben nog vlak voor de 39 weken bevallen. Hopelijk hoef je nu niet lang meer te wachten.

Niny, leuke borrel gehad? En hoe zijn de prikken gegaan?

Vloeien: duurde ongeveer drie weken.

Anticonceptie: nog geen seks gehad, maar we gaan eerst condooms gebruiken. Ik heb voor deze zwangerschap een mirena gehad en voor de eerste de pil gebruikt, maar ik wil liever geen hormonen meer in mijn lijf. Mijn man overweegt zich te laten steriliseren.

Ik hou zelf de groei bij in groeiapp (app van consultatiebureau). Eerste bezoek hebben we inmiddels ook gehad en mevrouwtje was flink gegroeid. Hier een zeer relaxt CB, erg fijn!

De verkoudheid is inmiddels al bijna over. Maar je ontkomt er niet aan, met kleine kinderen. Hoort er helaas bij.

6. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hoe gaat de bv mevrouw penguin? Loopt het een beetje? Hoelang heeft je dochter bv gehad?

Vaddie, wat lekker dat het daar ook loopt. En dat jullie ontdekt hebben dat ze een zijslaper is. Heerlijk. Dan weet je dat ook weer.

Gelukkig doet ZP het weer. Heb het wel gemist hoor. Wat dat aan gaat is facebook dan makkelijker. Maar miste ook alle onderwerpen enzo. Om ff te checken of spieken.

Oh hardlopen… i want to… Maar moet nog ff wachten. Hier trouwens nog geen baby. Al verlies ik afentoe wat bloederig slijm. Dit is minimaal gelukkig, dus denk of een adertje of een stukje slijmprop. Vooral na de pereniummassage heb ik er last van. Hopelijk werkt die massage een beetje haha. Want dat spul stinkt als een gek… Ik hoop niet lang meer te lopen nee. Ik moet vrijdag weer naar de vk (als ik het haal) en dan ga ik het er wel over hebben. Ik wil niet langer dan 41w lopen. Dus vrijdag mogen ze even een inwendig onderzoek doen en eventueel strippen. Bij S. was de placenta met 40.1 zo goed als op. Dus ben er wel een beetje bang voor geworden. Daarom wil ik gewoon niet langer lopen dan 41w. En volgens mij mag dat toch? Het is toch mijn lichaam en onze baby? Hoop dat de vk er in mee wil gaan.

Vloeien:bij mn dochter 3 weken en een week later weer ongesteld. Terwijl ik volledig bv gaf… Grrr… Ik drink er wel frambozenbladthee voor om het vloeien te beperken en dit heeft gewerkt.

AC: hier al jaren condoom. Ik ben niet zo goed met de pil. Ik word daar een beetje depri van enzo. Net wat manamana zegt: geen hormonen in mn lijf.

Leuk Manamana die app. Ik heb hem ook. Alleen vergeet ik hem steeds in te vullen. Je kan nu ook met een digid inloggen ofzo bij ons en dan kun je ook alles volgen. S. hoeft pas met 2 jaar weer geloof ik.

Verder dus alles rustig hier. Al heb ik al dik een week last van voorwerk/voorweeen. Maandagavond dacht ik echt: Oh… het begint. Om de vijf minuten een flinke rugwee…. Maar ik kon wel gewoon slapen en snachts was alles weg (heb nogal een hoge pijngrens, dus slapen gaat dan allicht). Vanavond zwangerfitten, dus wie weet erna….

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nou heh! Ik heb het forum ook gemist! Vooral 's nachts.
    Ging ik tijdens het voeden eventjes op het forum neuzen.

manamana: Die app heb ik ook van de week gedownload.
    Leuke app trouwens.
    Fijn dat de verkoudheid bijna voorbij is! Emma is ook nog steeds een beetje verkouden.

Marievs: Begrijpelijk dat je bang voor bent dat nu ook de placenta op is. Maar zolang je genoeg vruchtwater hebt en je baby genoeg beweegt is er niets aan de hand.
    Anders kan je altijd vragen voor een echo (vruchtwater) Zou je wel een gerust gevoel kunnen geven.
    Ja volgens mij mag je met 41wk al ingeleid worden.
    Hopelijk hoef je niet meer zo lang te wachten op je kleintje.

Gisteren bij CB geweest. Alles was goed gelukkig. Kleine meid is goed gegroeid! :) Alweer 4900 gr en 56cm. Ze groeit veel te hard naar mijn zin. ;)
    Nachten gaan helaas nog erg wisselend. Varieert van 5 - 7 uur ertussen laten.
    Hopelijk word het gauw 7 uur. ;)

8. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ik krijg vrijdag vruchtwater echo. Doen ze standaard rond 40 weken. Bij s had ik ook nog voldoende vruchtwater en toch zei de vk, toen ze mn placenta zag, die was er echt klaar voor en moest geboren worden. Dus dat maakt me angstig. Hopelijk kunnen ze me vrijdag strippen... I hope so....

Haaha hoe je ergens verslaafd aan kan raken he.... Heb met twee andere groepen eenn beslotenn facebook groep. Dus gewoon kunnen kletsen.. De enne is nog van de groep van s. Echt zo leuk.

Oh wat gaat emma hard. Ze zijn zo groot :(

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Niny. Hoe was de babyborrel en hoe zijn haar prikjes gegaan? Hoeveel mensen hadden jullie uitgenodigd en wat voor hapjes? Wij hebben hem zondag!

Pinguïn. Wauw, heb je tot een jaar met je dochter ieder uur bv gegeven? Ook snachts?

Manamana. Hier nog zo'n zp-junk die elke dag checkte of het forum het alweer deed haha. Fijn dat de verkoudheid over is!

Marievs. Hopelijk beval je inderdaad voor vrijdag! Volgens mij mag je inderdaad met 41 weken gewoon ingeleid worden. Maar hoop dat het strippen al wat voor je doet!

Meisje. Wat is Emma goed gegroeid. Gaat zo hard he?!

Hier heeft V vandaag haar eerste vlucht goed doorstaan. Alleen maar geslapen haha. De andere twee dames zijn ook lief geweest gelukkig.
    Nu een hoop geregel voor de babyborrel zaterdag. Hopelijk zit het weer ook een beetje mee, maar vrees t ergste.

Als jullie de geboortegewichten doorgeven en het huidige gewicht & lengte ga ik er een lijstje van maken. Is wel leuk om bij te houden vind ik in te vergelijken!

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Marievs: oh dat zegt dus ook niet veel. Hoop het ook voor je!
    Zal voor je duimen. Wie weet heb je dit weekend n kleintje in je armen. :)
    Ja ze zijn inderdaad zo groot.....

Boommm: nou heh. Het gaat veel te hatd.
    Welkom in NL!
    Fijn dat het vliegen goed gegaan is.
    Hihi dat weer hier.. succes met je voorbereidingen.
    Mijn gewicht en lengte weet je nu ;)
    Geboortegewicht zie je onder mijn banner

11. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Vaddie, leg je haar gewoon op de zij dan? Of maak je een rolletje van een handdoek of heb je een kussen of zo?

Ons meisje is ook steeds meer wakker en ze lacht, erg leuk!

Boommm, fijn dat je een goede vlucht hebt gehad. En veel plezier met de babyborrel.

Meisje93, die groeit goed ja! De onze groeit ook als een tierelier, gaat echt hard.

Marievs, als je placenta bij je vorige zwangerschap op was, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je nu niet te lang wil doorlopen. Dan mag je vast eerder ingeleid worden, als strippen niet helpt.

Dochter is weer wakker, ik ga weer voeden.

12. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Nou dames, het is dus allemaal niet nodig geweest. Gister weer mama geworden van een meisje... Wij maken het super goed. Snelle en goede bevalling. Later volgt meer.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    manamana: Hihi veel te hard gaat het allemaal!

Marievs: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
    Wat fijn dat het goed gaat met jullie.
    Nu heerlijk genieten van jullie gezinnetje!

14. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Marievs, dikke proficiat met jullie meid! Geniet er maar lekker van!!

Boommm, borrel was fijn. Erg drukke dag dat wel, was helemaal gebroken savonds. En F. natuurlijk ook erg moe en overprikkeld. Maar was op deze manier maar een dagje. Ik duim voor goed weer voor je!!
    Prikjes vielen mee, moment zelf helemaal overstuur. Dagje verhoging gehad, verder niets speciaals. Ze zit momenteel in sprongetje en heeft daar meer last van.

Geboortegewicht 3,290 en momenteel 6,100 :-o

Zp, ja ik kwam ook regelmatig kijken :)

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @marievs: gefeliciteerd

Goede nachte gehad. :) s'avonds weer om de 1,5/ 2 uur. Laatste rond 10 uur met om half 11 een toetje (echt maar 5 minuten gedronken) en toen pas weer om half 4. Daarna 6 uur en half 9.

16. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Marievs, gefeliciteerd! En wat fijn dat je niet al te lang hoefde te wachten.

Niny, gelukkig vielen de prikjes mee. Wij mogen over een paar weken ook voor de eerste vaccinaties. Bij de oudste viel het ook mee: beetje moe en hangerig en wat verhoging. Verder niets. En ja, ik vind het ook altijd erg zielig als die kleintjes geprikt worden.

Hier ook een goede nacht, lekker geslapen. In de avond clustert dochter, maar dat levert ons een goede nacht op :D. Laatste voeding om 22.30 en daarna pas om 4.20 weer.

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ ♥ Bevallen ♥ ♥

Niny (23 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 02 Februari 2016 (39.6)
    Lablover (26 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ J. ♥ op 05 Februari 2016 (37.6)
    Linnaea (25 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ W. ♥ op 16 Februari 2016 (42.0)
    Boommm (26 jaar) derde kindje Geboren: ♥ V. ♥ op 18 Februari 2016 (35.2)
    Manamana (33 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ I. ♥ op 27 Februari 2016 (38.6)
    Deedee91 (24 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 28 Februari 2016 (40.0)
    Meisje93 (22 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ E. ♥ op 06 Maart 2016 (41.0)
    Vaddie (32 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 10 Maart 2016 (39.2)
    Mevr Pinguïn (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ T. ♥ op 13 Maart 2016 (40.6)
    Marievs (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ -. ♥ op 08 April 2016 (40.0)

♥ ♥ De groei ♥ ♥

- Niny. : F.
    02-02-2016 : Geboortegewicht - 3290 gram.
    08-04-2016 : +/- 8 weken - 6100 gram.
    - Boommm. : V.
    18-02-2016 : Geboortegewicht - 2410 gram & 45 cm.
    16-03-2016 : +/- 6 weken - 3000 gram & 47cm.
    - Meisje93. : E.
    06-03-2016 : Geboortegewicht - 4100 gram & 51 cm.
    06-04-2016 : +/- 4 weken - 4900 gram & 56cm.

♥ ♥ Afspraken ♥ ♥

- Boommm: 21 Maart - Controle CB + eerste vaccinaties.

----

Wijzigingen graag dik gedrukt doorgeven, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan!

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Niny: zo he die groeit ook goed van jou! :)

Heerlijk hoor meiden die goede nachten van jullie!
    Hier is het nog erg wisselend helaas. Gisternacht had ze er 9!!uur tussen gelaten. En deze nacht 6u.
    Ben trouwens gisteren begonnen met n avond/nacht ritueel.
    Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen

19. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @meisje. Zes uur ertussen..... kan ik alleen nog van dromen. Hier Max. Er 4.5 uur tussen.

Helaas afgelopen wat minder. Iedere keer maar net 3 uur ertussen
    . Daarbij ook flink wat krapjes dus niet veel bed gezien. Misschien straks nog even terug naar bed. (Zal wel theorie blijven)

20. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Meisje93, gaat zeer hard hier. Zit voor sommige dingen in maat 68! Veranderd enorm en kan er sinds paar dagen hele hoop bij.
    Hier ook sinds 6 weken vast ritueel en sinds deze week nog beertje om te gaan slapen ook. Ze heeft er nog niks aan maar goed.

Nachten hier ook meestal die 4,5uur. Soms gaat het beter, laatste nachten elke 2 uur telkens. En drinkt dan eigenlijk weinig.

Vaddie, hopelijk kan je nog beetje slapen. Al is dat met twee wel al iets moeilijker waarschijnlijk.

Doodop hier eigenlijk, geen idee hoe het komt. Hopelijk wordt het beetje beter.

Deel Deze Pagina