Februari & Maart 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.687
    113
    Van 18.00 tot 2300 wakker meisje? Pfff dat is een ruime tijd is ze dan ook onrustig ofzo?

Nee gekke was dat ik helemaal geen voortekenen had kwam uit het niets.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Van 18u tot 22u bedoel ik. ;)
    Meestal zit ze beetje om der heen te kijken.
    En dan valt ze weer even kort in slaap. Meestal zoet.
    Soms heeft ze even n huiluurtje.
    Als ze dat heeft. Maakt ze gelijk n lange nacht. ;)

Vervelend heh. Ben je net klaar met vloeien en dan krijg je dit

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @deedee: zaten op een roompot park in de omgeving van Eindhoven. Zowel park als omgeving is heel leuk.

Slapen: hier heel wisselend. Meestal s'morgens en eind van de middag/ avond een dik uur wakker. Slaapt overdag vooral beneden in de kinderwagenbak en s'nachts in haar bed.
    Zit nog geen ritme in.

Hebben we nog drie wegen voor. :)
    Nog 1 week en man moet weer aan het werk, daarna dochter 2 weken mei vakantie maar daarna moet ik echt zelf de oudste weer brengen/ halen naar school en zal M. ook wat meer ritme moeten hebben.

Nu maar weer verder clustervoeden. Al vanaf half 9 bezig. Hopelijk wel het begin van een goede nacht.

4. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Hoi Dames,
    Wat gezellig, nog een clubje februari/maart 2016 mama's.
    Alleen is het hier iets drukker :) Is het goed als ik hier mee kom kletsen?

5. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Deedee, bah vervelend zeg nu al ongesteld!
    Hier is F. meestal uurtje wakker en dan slaapt ze een uurtje. 's morgens meestal 2,5 uur en smiddags ook een keer langer. Ze is hier ' s avonds normaal niet lang wakker en slaapt tegen 20u30. Ideaal is vroeger, maar soms door krampen te lang wakker.

welkom Sabine!

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.687
    113
    @Sabine hier word best veel gekletst, welkom!

@Niny ja ene kant vervelend maar andere kant de boel doet het weer haha. Start gelijk met de pil weer dus zal wel vlot weer stoppen. Slik normaal de pil door dus ben weinig ongesteld.

@vaddie, succes met het ritme creeeren, hoe ga je dat aanpakken?. Denk je een ritme te hebben is het de volgende dag totaal weer anders :p
    Grappig al die verschillende slaaptijden.

Ik ben wat aan het rommelen met de flessen. Ze komt elke nacht nu rond 5 uur. Ligt gemiddeld om 23.00 uur in bed na de laatste fles. Maar eigenlijk heeft ze dan nog maar 5 flessen gehad overdag dus logisch dat ze in de nacht komt, ze heeft die 6de fles qua voeding nodig. Laatste fles ophogen wil nog niet zo ze drinkt niet optimaal dan. Overdag om de 3 uur moet lukken om op de 6 flessen te komen maar ze komt niet altijd om de 3 uur. Ben er zo mee aan het rommelen want straks moet ik weer werken en dan is 5 uur niet ideaal. Voordat ik weer in slaap val gaat de wekker namelijk....

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Dankjulliewel :) even een klein stukje terug gelezen...

@roken, hier ook gestopt tijdens de zwangerschap en heb er gelukkig nog steeds geen moeite mee om gestopt te zijn. Was bij de vorige zwangerschap ook gestopt en kon mezelf wel voor me kop slaan dat ik toen weer was begonnen, dus een extra motivatie om nu gewoon gestopt te blijven.

@Deedee, ik weet niet of je kleintje borstvoeding of fles krijgt maar je kan bij borstvoeding bijvoorbeeld 1 borst geven, badje en dan de andere borst. Of bij de fles eerst de ene helft geven, badje en dan de andere helft. Dat deden wij vaak bij de oudste en dat werkte goed. Op een gegeven moment deden we eerst de voeding en dan ongeveer een half uurtje later in bad.
    Hier hebben we de voeding om +- 02.30-uur - 06.30uur - 10.30uur - 14.30uur - 18.30uur - 22.00uur. Ze krijgt borstvoeding en komt soms wat eerder voor een voeding maar meestal moet ik haar halen waardoor we eigenlijk een vast ritme hebben met de voedingen. Vind ik wel heel fijn want dan kan ik wel een beetje een planning maken.

Borstvoeding in openbaar geven doe ik niet, ik zorg dan voor een flesje afgekolfde melk. Voel me daarvoor gewoon niet op mijn gemak. Voed zelfs op een andere kamer als we visite hebben :p

8. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Welkom sabine.
    Kga morrgen weer reageren

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @deedee: hoe ik het invoeren van het ritme ga aanpakken? Geen idee. Denk dat ik bv aanbied voor ik wegga, in de hoop dat ze niet gaat liggen gillen als ik weg moet. :)

Hier een plak baby. Eerst sprong duidelijk begonnen. :)

10. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Vaddie, hier niet echt vast ritme. Maar als ik ergens naar toe moet probeer ik net voor ik vertrek een voeding te geven en als het te dicht op elkaar zou komen geef ik de voeding ervoor ook vroeger. Dat werkt voor ons eigenlijk wel goed, beetje voeden op mijn verzoek dan dus.
    Veel succes met het sprongetje! Lang leve de draagdoek ;)

Sabine, hoeveel voedingen heb je dan op een dag? 6? Hier elk uur a 2 uur voeden, dus kan je hier niet plannen zo strak.
    Stoort mij ook echt niet, is even wennen in begin.

Deedee, ja dan is het eigenlijk nog wel handig.
    Geen idee voor je flessen, hopelijk werkt het!

11. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Niny, ik zit inderdaad op 6 voedingen per dag. Waren er 7 maar toen moest ik haar echt iedere voeding wakker maken. De kraamzorg zei tegen mij dat als ze goed drinkt ik er minimaal 2 uur tussen moest laten zitten, maar de kleine liet er zelf al makkelijk 3-4uur tussen. Jeetje zeg ieder uur tot 2 uur voeden :O dan ben je dus eigenlijk de hele dag alleen maar met voeden bezig. Ik ben ongeveer een half uur bezig, voeden - luier - voeden, maar als je ieder uur voed hoef je natuurlijk niet bij iedere voeding een luier te doen dus zal je wat minder lang bezig zijn.

12. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Sabine, hier tussen 10 a 13 voedingen gemiddeld. Duurt wel minder lang is een kwartiertje ongeveer verluieren en voeden. Heb snachts ook nog voedingen. Mij werd verteld dat ik er minimum 8 moest hebben en verder maakt het niet uit.

13. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Niny, ik heb ook nog 1 nachtvoeding. De tweede is al vroeg in de ochtend. Wat een verschil zit er dan in die adviezen. Hier moest ik op 7 voedingen blijven tot het consultatiebureau was langs geweest met 2 weken, daarna mocht ik naar minimaal 6 voedingen. Ze groeit in ieder geval super goed, was bijna een kilo boven haar geboortegewicht toen ze 5wk oud was.

14. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    mm wat lastig deedee met je voedingen!
    Hoeveel drinkt ze nu?

Wow Niny! Wat geef jij veel voedingen. gelukkig zijn het wel korte voedingen. ;) Anders kom je helemaal nergens aan toe.
    Hier over het algemeen 5 voedingen op 1 dag.
    Of ze moet opeens een nacht hebben dat ze er maar 4u tussen laat en dan heeft ze 6 voedingen op de dag.

Leuk sabine dat je hier ook komt kletsen. ;)

15. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Speen: Heb nu al drie merken geprobeerd en de difrax vindt ze wel het fijnst, maar ze heeft het liefst geen speen. Ik ga vandaag wel even proberen om een flesje melk te kolven en die te geven. Ik hoop zo dat ze dat wel pakt, anders heb ik een vet probleem. Morgenavond moet ik namelijk al ff weg en wil de oppas niet achterlaten zonder melk.

Krampjes: We hebben nu ook infacol. Helpt wel iets. Ze vindt het alleen zo niet lekker haha.

@meisje: Volhouden hoor! Zou zonde zijn als je nu weer begint. Scheelt ook zoveel in de kosten, waar je nu leuke kleertjes van kan kopen.

@vaddie: Ja, daar meot je zo mee oppassen. Ik heb dat met S. ook al een paar keer gehad. N. is savonds gelukkig wel vaak wakker. Lekker he een geweven. Ik heb ook al een paar keer gedragen. Gister zelf gestofzuigd en gedragen. Aangezien ze echt veel bij mama wil zijn.

@boommm: Oh jij dus ook! Heftig he die kraamtranen. Het gaat gelukkig al iets beter met me. Maar desalnietemin ga ik er wel over praten, omdat ik bij een volgende echt wil genieten en dan moet ik het ook gelijk afsluiten. Fijn dat het goed ging met de vlucht zeg.

@niny: Bedankt voor je advies mbt kleding. Vanmiddag willen we even een rondje gaan wandelen. Ik heb geen draagjas. En ook geen berenpakje. Ik vind dat het er altijd zo warm uitzien. S. had het altijd warm, maar N. weet ik nog niet. Dus dat is ff uitzoeken nog. Wel lekker dat ze bij papa ook tevreden is. Anders kun jij helemaal niets doen. En tis toch echt waar: vrouwen doen meer in het huishouden dan mannen. Tenminste, dat is mijn ervaring.

@manamana: Oh arme meid zeg. Fijn dat het wel goed ging.

@deedee: nee L. Hier regende het dus de hele dag! Oh dat is minder van de flessen. Hopelijk heb je gauw een ritme te pakken.

@slapen: Nog weinig over te zeggen. Ze is natuurlijk ook pas net een weekje oud. Ook het voeden is nog weinig over te zeggen. Ze komt echt wanneer ze wil en echt ritme zit er nog niet in. S. was ook altijd savonds wakker. Als voordeel dat ze lekker ging slapen snachts. Nu gaat S. om 7 uur tot 8 uur de volgende dag. Heerlijk.

@sabine: hier is het aardig druk haha. Wel gezellig hoor. En ik ben een beetje illegaal. Ik ben 7 dagen te laat bevallen hihi. Wel op tijd voor mij, maar voor dit topic te laat :p. Oh wat lekker zeg dat je een ritme hebt. Dat wil ik ook!!! Maar dat werkt zo nog niet bij N. Heb je je oudste ook bv gegeven?

@voeden: Hier dus ook mega veel voedingen. Geen idee hoeveel. Ik tel ze niet. En soms net als niny een kwartiertje. Ik verschoon ook niet bij elke voeding. Vooral als ze een uur later weer komt.

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.687
    113
    @ Sabine, flesvoeding. Klinkt als een goed idee tussendoor badje maar ze gaat ten eerste maar 1 of 2 keer in bad ( erg droge huid) en als je de fles tussendoor stopt is het drama :p

@ Meisje, ze krijgt 6 flessen van 120+ 4 5 overdag dus en de 6de in de nacht. Ik probeer ze nu overdag allemaal te krijgen zodat ze misschien die van 5 uur overslaat. Zo was het wel een tijdje, toen kwam ze half 7 maar dat is opeens weg. Maar achteraf bedacht ik mij dus dat ze dus overdag dan 6 flessen heeft gehad. Wat nu dus niet meer het geval is.
    @ marievs hoe voel je je nu? al wat beter?

@ niny wauw dat is veel zeg. Maar staat mij ook bij van de borstvoedingscursus dat het zo veel kan zijn.

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Meisje, gezellig :D

Marievs, ik zit ook een beetje illegaal in de groep februari 2016 moeders mee te kletsen ;) was 28 februari uitgerekend maar ben op 3 maart bevallen. Milou is ook wel een stukje ouder hoor ;) zij is nu ruim 6 weken. In het begin wisselde dat ook nog heel erg. Voordeel is denk ik wel dat ik doordeweeks altijd standaard de dag begin om 06.30uur. Dan gaat de wekker en leg ik haar aan zodat ik om 07.00uur klaar ben om onze oudste dochter uit bed te halen en te gaan ontbijten voor mijn man naar zijn werk gaat. Daardoor begint de dag iedere keer op hetzelfde tijdstip en komen de volgende voedingen ook op hetzelfde tijdstip uit. Soms voed ik wel eens eerder maar over het algemeen hebben we redelijk dezelfde tijden. Ik heb de oudste inderdaad ook borstvoeding gegeven, maar dat liep toen niet zo goed als dat het nu loopt waardoor ik haar vrij snel gemengd ben gaan voeding, dus aanvullend kv.
    De kraamverzorgster die we toen hadden zei dat ik te vlakke tepels had waardoor Zoë niet goed kon drinken en ik met tepelhoedjes moest voeden, wat totaal waardeloos was. Achteraf blijkt dit klinklare onzin en voed ik Milou nu rechtstreeks aan de borst :D We hebben twee dagen extra kraamzorg gekregen om ervoor te zorgen dat het nu wel goed ging. Was wel behoorlijk intensief, was een paar dagen na de bevalling al aan het powerkolven voor 2 uur lang om ervoor te zorgen dat de productie niet meer achterliep op wat ze mocht drinken. Maar het resultaat is dan ook wel dat ze nu vaak even los laat aan het begin omdat ze dan teveel melk krijgt en zeer tevreden is.

DeeDee91, oh nee dat is dan niet zo'n succes om het tussendoor te doen. En als je haar eerst een gewone fles geeft en daarna in het badje doet?

18. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier loopt de bv ook echt 10x beter dan bij de oudste. Die heeft altijd een combi gehad van bv en kv. Terwijl M. Nu vanaf dag 4 op 100% bv zit.
    Aantal voedingen wat ik geef tel ik ook niet. Omdat ze regelmatig clustert denk ik dat we soms wel op 10 tot 12 voedingen uitkomen. Maar dan zit er soms maar 45 minuten tussen een voeding.
    .

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Misschien ook wel omdat je dan al ervaring hebt, dat de borstvoeding bij een volgend kindje beter loopt.
    Ik heb dus helemaal geen ervaring met clustervoeden. Onze dochter is wel onrustig in de avond en veel wakker, maar is tevreden met een speentje. Als ze honger zou hebben zou ze een speentje niet pikken neem ik aan.

20. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Even niet gekeken, wat is er veel gekletst hier.

Welkom Sabine! Mooi ritme heb je al.
    Tja, je hoort nogal verschillende adviezen m.b.t. (borst)voeding. Ik had bij beide meiden een kraamverzorgster die er veel verstand van had (organisatie heeft een bv-certificaat), dus hier geen rare adviezen gehad. Maar de hulp bij BV in het ziekenhuis viel me wel tegen, vooral bij de oudste.

Deedee en meisje, nu al ongesteld! Bij de oudste kwam dat pas na anderhalf jaar, toen ze echt minder aan de borst ging drinken. Heerlijk, ik heb die menstruaties niet gemist! Hopelijk nu ook nog lang niet ongesteld, ik heb begrepen dat dat ook voor een productiedip kan zorgen.

Marievs, ik vind het soms ook lastig inschatten wat ze aanmoet in de draagzak. Ik doe haar buiten alleen een dun jasje extra aan (en een dun mutsje als het fris is). Ze zit al lekker warm tegen mij aan. Ze komt ook altijd lekker warm uit de draagzak. Ik heb ook geen draagjas (dure dingen!), maar een ruim vest dat kan de onderkant dicht kan. En straks wordt het warmer weer en is een jas niet zo vaak meer nodig.

Niny, hier ook redelijk veel voedingen, ongeveer 8-10 per etmaal. Maar soms ook maar heel kort, even een paar slokken. Dan drinkt ze de keer erna weer meer.
    Vaddie en marievs, hier zit er soms ook maar weinig tijd tussen een voeding. Ze hoeft ook niet altijd beide borsten, maar wil dan vaak wel snel (binnen een uur) weer de andere borst. Tja, tel je dat als één voeding of niet? (Ach, maakt ook niet uit natuurlijk)
    Echt ritme hebben we hier nog niet, komt nog wel. Of, zoals iemand ook al zei, dan heb je een mooi ritme en gooit baby dat weer om ;).

Slapen overdag: meestal in de ochtend wat langer wakker en verder slaapt ze best veel. In de avond wordt er geclusterd en doet ze tussendoor hooguit een dutje. Dus 's avonds lang wakker. Je kan ook zien dat ze daarna moe is (niet gek dat ze dan lang slaapt).

Badje vindt ze heerlijk. Ik geef soms ook eerst één borst om te voorkomen dat ze wel erg hongerig is. Dat werkt wel goed.

Vannacht weer geen nachtvoeding, wat fijn! De nacht ervoor wel, dus het wisselt wat.

Wat vinden jullie baby's van de op buik liggen (op aankleedkussen of in de box)? Onze dochter tilt altijd eerst meten haar hoofd op om om zich heen te kijken, maar wordt dan snel moe. En vindt het vervolgens niet zo leuk meer, dus huilen. Maar ik kreeg van de lactatiekundige het advies om dochter regelmatig even op de buik te leggen, goed voor het 'trainen' van de nekspieren.

Deel Deze Pagina