Ja, dat denk ik wel. Ik merkte dat ik nu ook een stuk zekerder was, terwijl de bv bij mijn oudste ook prima liep. Niet elk kindje doet aan clusteren, denk ik. Maar je hebt gelijk, bij honger pikken ze de speen vaak niet. Ons meisje wil 's avonds wel vaker aan de borst, maar wil niet altijd melk. Als ze al vol zit, wordt ze boos als de melk toeschiet. Dan krijgt ze dus haar speentje. En bij honger gaat ze ook bij mijn man zoeken, dan zit ze tegen hem aan te headbangen .
manamana, beide bureaus die wij hebben gehad hadden ook een bv cetrificaat, qua aantal voedingen etc was het ook wel hetzelfde alleen de observatie van hoe de borstvoeding ging en wel of niet te vlakke tepels hebben was dus wel heel anders. Wat heerlijk zeg, geen nachtvoeding, lekker wat slaap inhalen Als ik jullie verhalen zo lees heb ik het heel erg getroffen met mijn twee meiden die een mooi ritme aanhouden. Geven jullie altijd meteen de borst als ze wat gaan jammeren of proberen jullie bijvoorbeeld ook wel eens een speentje? Ik leg haar eerlijk gezegd nog te weinig op haar buik. Moet dat wel wat consequenter gaan oppakken. Hoewel ik dat bij de oudste ook niet heel consequent heb gedaan en dat is ook goed gekomen. Zij vond het namelijk echt verschrikkelijk om op haar buik te liggen. Milou vind dat gelukkig niet zo erg.
Haha dat headbangen doet Milou dan inderdaad ook Ik ben mijn tepels nog steeds aan het behandelen vanwege de spruw die we hebben (gehad). Dus het is voor mij op dit moment makkelijker om eerst de speen te proberen ipv eerst de borst aan te bieden. Anders blijf ik schoonmaken en insmeren. Als ze niet tevreden is met de speen leg ik haar inderdaad aan.
Sabine, ik geef wel snel de borst, maar soms probeer ik of ze een speen wil pakken, bijvoorbeeld als ik zelf zit te eten. Maar ik zit ook geregeld met kind aan de borst een boterham te eten. Voor het avondeten bied ik meestal voordat ik ga koken de borst aan, dan kunnen we daarna zelf rustig eten. Als ze dan tijdens het eten wakker is, zit ze in de wipper of ligt ze in de wandelwagen. En 's avonds tijdens het clusteren ga ik op de bank zitten met genoeg te drinken en wat te snaaien voor mijzelf . Op de buik: dat moest bij de oudste vanwege voorkeurshouding en nu kregen we dat advies dus weer. Ik doe dat ook niet heel vaak hoor, ik moet er wel aan denken. Maar ze ligt wel vaak bovenop mij, terwijl ik op de bank lig (ik voed vaak half liggend op de bank) en dan gaat haar hoofdje ook omhoog. Edit: o bah, spruw gehad. Ja, dan snap ik dat je soms even wil wachten.
Dat is wel heel slim om haar aan te leggen voor je gaat koken. Ik zit altijd precies met de voeding tijdens het eten, maar dat komt wel weer het beste uit als ik 's avonds een klantje heb. Dan heb ik namelijk genoeg tijd voor ze weer een voeding nodig heeft. Ik vind het eerlijk gezegd wel heel prettig dat we een beetje vaste tijden hebben. Weet ik een beetje wat ik kan verwachten en kan ik een beetje plannen, is het in mijn hoofd ook wat rustiger vind het knap hoor als je het helemaal los kan laten.
Ja, vaste tijden zijn ook wel heel handig. Maar ach, dat komt nog wel. Ik heb nog even verlof, denk ik dan maar.
Meisje. Is ook lastig hoor, merk wel dat ik steeds vaker weer zin heb om te roken.. Dus ga maar weer minderen denk ik. M'n vriend vloog al eerder terug omdat hij weer aan t werk moest. Ik vloog samen met de aupair, dus gelukkig niet alleen met drie kinderen. Dat had ik niet overleefd denk ik haha. Niny. Wat sneu dat ze zo verkouden is. Gaat t al wat beter? Deedee. Klopt, we zijn voor t werk van m'n vriend naar Engeland verhuisd! Wat stom dat ja alweer ongesteld bent geworden, heb je er veel last van? Sabine. Welkom! Wil je op ons lijstje erbij? Dan heb ik je leeftijd en de geboortedatum van M nodig. En eventueel geboorte en huidig gewicht. Ik geef bij jammeren niet de borst. Alleen als ze echt honger heeft, anders moet ze het met haar speen doen Marievs. Hoe ging de fles geven? Hier pakte ze hem gelijk heel goed. Vind je het spannend haar achter te laten? Manamana. Hier ligt ze heel veel op haar buik. Sowieso elk slaapje, want op d'r rug slaapt ze niet. Als ze wakker is probeer ik haar ook wel een half uur per dag op haar buik te leggen. Maar ze is al heel sterk in haar nek, kan hem goed hooghouden. Slapen overdag. Hier slaapt ze echt super veel. Sowieso dan van 23.00-07.00 en dan overdag is ze na elke voeding ongeveer 30-45 minuten wakker en dan slaapt ze weer tot de volgende voeding. Ik heb echt een Doornroosje haha. Wij zijn weer helemaal gesetteld hier. Heb zelf wel altijd heimwee als we weer even in NL geweest zijn. Heb het hier prima naar m'n zin hoor, maar mis m'n oude leventje soms wel. En al m'n familie en vrienden. Maargoed. Vandaag zijn we lekker hele ochtend in t park geweest met de buren. Was heerlijk weer!
@ boommm Vandaar, maar beide wel Nederlands dus? Is de aupair een jong iemand? die dat dan een tijdje doet of echt iemand die het als werk doet voor lange tijd? totaal niet nieuwsgierig hoor Geen idee hoe dat werkt, denk dan een beetje aan de nanny die serie. Wij leggen haar ook regelmatig na het verschonen even op haar buik. Ze heeft al een hele sterke nek al vrij vlot. In het begin liet ze haar hoofd snel vallen maar dat is nu niet meer zo. Maar op een gegeven moment zie je haar hoofdje wel trillen, dan is ze moe en begint ze te jengelen. Geen last van dat ik ongesteld ben, ja vrijdag was ik niet te genieten Nee weinig klachten heb sowiso al weinig helemaal als ik aan de pil ben. Ze heeft een voorkeurshouding, binnenkort maar even vragen. Proberen al van alles en eerst hielp het bedje andersom opmaken maar nu ook niet meer. Muziek instrumentje hebben we ook al aan de verkeerde kant en ik leg haar hoofdje vaak om. Nou dat slapen overdag is vanaf vrijdag niet aan de orde overdag. Nu alleen nog maar hazenslaapjes. Maar daar in tegen slaapt ze wel in haar diepe slaap na de fles van 19.00 en moeten we haar steeds wekken voor de fles.
Ik ben 27 jaar, Milou is op 03-03-2016 geboren, ze woog 3455, met 5wk was ze 4395gr. Ik ben nagelstyliste en heb een nagelstudio aan huis dus kon het niet maken om langer met verlof te gaan. Was eigenlijk de bedoeling om na 3 weken al weer aan de slag te gaan maar ivm bekken problemen iom de fysio pas na 6wk weer gaan werken.
Wauw wat al veel gekletst hier! marievs: fijn dat de infacol een beetje werkt.! Ja zeker zonde van het geld. Deedee: Hopelijk lukt het! Ik doe juist badje en daarna de laatste fles. meestal helpt het. manamana: ik geef geen bv. vandaar dat ik zo snel ongesteld ben. Ach weet ik tenminste dat mijn cyclus weer op gang komt. lekker zeg geen nachtvoeding! op de buik liggen vind ze niet vervelend, maar doe het te weinig. Ze is wel heel sterk in haar nekje. Na de geboorte al. (gewicht mee denk ik) Boommm: Oh gelukkig maar dat je niet alleen hoefde te vliegen. Lekker zeg dat je een Doornroosje hebt! Zeker als je nog 2 peuters rond heb lopen. Morgen de nacontrole bij de verloskundige. Lijkt me wel weer even leuk om eventjes bij te kletsen. Wel lastig hoor om een afspraak te maken. Hopelijk komt het gunstig uit qua voeding.
Pfff, het vloeien was bijna over en nu Vandaag lijk ik wel leeg te lopen. Tis niet helderrood gelukkig, maar toch. Bah bah. @deedee: Het gaat gelukkig beter vandaag. Gister ook al gelukkig. Heb nog wel soms een dip momentje, maar dat zal ik blijven houden. Tzijn echt de hormonen geweest zeg. Wat een rotdingen. Lief dat je het vraagt. @sabine: Haha, ach ja, wat maakt het ook uit. Ja daarom. Ik maak me ook nog niet druk hoor. N. is net op de wereld gezet en moet nog een beetje acclimatiseren haha. TIs heel wat voor zo`n kleintje hoor. Pfff half 7 S. slaapt altijd tot 8 uur. Heerlijk. Wat fijn dat je nu heel goed kan voeden zeg! Super. Oh leuk zeg. Maar wel balen dat je dan weer zo vroeg aan de slag moet. @bv: Hier ook super goed, maar ben wel weer een beetje onzeker hoor. Bij S. liep de bv ook super goed. Jaar gegeven. En nu loopt hijw eer super goed. Clusteren is toch vaak willen drinken? Dat heeft N ook in de avond. Heerlijk die momentjes. Hier vandaag ook even gekolfd. Kolfde zo ff 60cc uit 1 borst waar ze ook al uit gedronken had. Heb het idee dat ik genoeg voeding heb. Ze dronk er 20cc uit. Ze moet echt ff wennen aan de fles. Maar als ze maar drinkt. Dat vind ik het belangrijkste. Ik baal echt dat ze geen speentje wil. Dat is soms zo makkelijk even. Hopelijk komt dit nog. Ze flutst wel vaak. Dus misschien gaat ze wel duimen. Ik probeer ook eerst altijd een speentje als ze net op heeft. Goed idee om voor het eten koken de borst te geven. Bedankt manamana voor de tip. Haha, snaaien. Ik heb dus nog totaal geen honger! Zo gek. Ik moet er echt aan denken om wat te eten. Hier word ik dus gek van vaste tijden. Dan ga ik teveel op de klok leven en dat moet ik juist een beetje te proberen voorkomen. Ik ben een enorme controle freak en dat is heel erg lastig. Heb het een beetje los kunnen laten de laatste jaren, dus daarom blij dat ze geen vaste tijden heeft. Al is het soms wel lekker. @manamana: Oh heerlijk. Hopelijk komt dit nu ook bij mij. Bij S. was ik na vier weken alweer ongesteld. Ja, tis soms echt lastig inschatten ja wat aan te trekken, maar ik ga maar op mn moedergevoel vertrouwen. Dat headbangen ken ik. Haha. @buikliggen: We zijn er gister en vandaag achter gekomen dat wij weer een buikslaapster hebben. Vannacht gaan we dus op de buik proberen. Kijken of ze dan wel in het wiegje wilt. Ik heb nu een hydrofiele luier bij mezelf gestoken, zodat hij mijn geur heeft. Ze slaapt snachts dus echt niet in der wiegje. Dat is niet heel chill. @boommm: Nee, ik vind het niet vervelend. Mn nichtje komt oppassen en die past ook al zo vaak op op S. Ik vertrouw dat helemaal. Wij moeten even condoleren, dus het is ook niet heel lang. Maar ik ga der niet meenemen. @deedee: wat ben jij nieuwsgierig . Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hihi. Lijkt me heerlijk om een aupair te hebben. Hoe herken je trouwens een voorkeurshouding? Ik heb die nog niet heel erg ontdekt. @meisje: Oh spannend zeg. Ik heb die 17 mei geloof ik. Lijkt me ook wel weer gek. Dan is het echt weer afgesloten. En zie ik ze voorlopig denk ik niet meer. Het zijn toch mensen die je meemaken in een belangrijke periode van je leven. Een hele belangrijke periode. En ook als je op je kwetsbaarst ben. Ze zien alles van je. Pff, schiet nu weer vol haha. Wat een gek mens ben ik ook zeg.
Het voordeel is wel dat ik so wie so alleen in de avonduren kan werken en dus niet zo'n hele grote klantenkring heb, dus ik kan het lekker rustig aan op bouwen. 1 afspraak per avond voorlopig, dus ongeveer 1 a 1,5 uur werk / me-time Ik vind het super leuk om te doen dus zie het niet als werk en ik kan echt even tot mezelf komen dan, even mezelf zijn ipv alleen maar mama en huisvrouw. Heb je toevallig al een phillips avent speen geprobeerd? Deze zijn hier heel erg favoriet, de andere spenen ploppen ze er gelijk weer uit De phillips avent heeft een wat groter opervlak wat ze vast kunnen zuigen. Leuk meisje, ik heb de laatste afspraak op maandag 25 april staan met de verloskundige die bij de bevalling was en de afsluitende groepsbijeenkomst de week erna op 2 mei. Dan komen alle meiden met de babies bij elkaar, ben erg nieuwsgierig naar alle kleintjes.
marievs: Durf je dan zelf wel te slapen als ze op haar buik ligt? Of draait ze zelf nog niet met haar hoofdje? pff wat vervelend dat je vandaag helemaal leeg loopt. Misschien is dit het laatste restje. Wat goed zeg dat je borstvoeding lekker loopt! Zo jij hebt zeker genoeg voeding! Ja echt heel gek! Oh ik zal ze vast nog wel weer een keertje zien. Verloskundige is nl. ook mijn huisarts. Erg leuk! Nee hoor begrijpelijk dat je weer een beetje vol schiet! Ze hebben zoveel voor je gedaan! je hebt gelijk een band met ze. Ik heb 2 huisartsen. een man en een vrouw. Die man was bij de bevalling. En ik denk dat ik in de toekomst sneller een afspraak bij hem plan dan bij de vrouw. Sabine: dat is wel echt lekker dat je 's avonds werkt! Hoef je ook geen oppas te regelen. Of s ochtends vroeg met je kids te zeulen. Daar zie ik wel tegenop. Als ik weer ga werken moet ik 2 dagen 's ochtends om 7:00 al beginnen. Dat betekent dat ik om 6:15 al in de auto moet zitten Arm kind. Hopelijk slaapt ze gewoon lekker verder dan. Oh dat is ook leuk zeg die groepsbijeenkomst! Lekker bijkletsen met al die baby verhalen.
Dat is ook precies de reden waarom ik dit ben gaan doen heerlijk hoor, kan de meiden groot brengen en doe daarnaast wat voor mezelf. En het scheelt heel veel geld voor de opvang. Dat is erg vroeg, hopelijk slaapt ze dan inderdaad gewoon lekker door. Hoe hebben jullie dat geregeld met opvang? Ja ik heb er echt zin in!
Boommm, lekker hoor, zo'n slaapkopje. Onze oudste is ook een goede slaper en deze baby lijkt daarin wel op haar zus. Hebben we maar geluk mee. Deedee, onze oudste had last van een voorkeurshouding. In de kraamweek lag ze al vaak met haar hoofd naar dezelfde kant. Dat viel al op. De arts op het CB zag een afplatting aan één kant van haar hoofd. Toen zijn we met haar naar een fysiotherapeut gegaan. Die gaf wat tips, keek of er geen blokkade in de nek zat en gaf aan dat dochter in een zijligkussen moest slapen op de niet-voorkeurskant. Dat kussen is wat omstreden (als kind al kan rollen, kan het op het gezicht komen te liggen), maar wij hebben haar er toen ook 's nachts in laten slapen (in de wieg op onze kamer). De jongste heeft niet zo erg een voorkeurshouding, in het begin een beetje, maar ze wisselt nu netjes af. Meisje, ik vond het vooral gezellig nakletsen met de verloskundige. En even de baby weer laten zien, ook leuk! Marievs, fijn dat de bv goed loopt. En ja, die speentjes... Wij hebben een speen van Difrax. Die pakt ze wel, maar spuugt hem soms ook met kracht uit. Dan ligt het ding ergens op de grond . Niet zo leuk dat ze niet in de wieg wil slapen, hopelijk komt dat wel snel. Goed idee om iets bij haar te leggen dat naar jou ruikt. Vloeien, herkenbaar. Was het bijna over en dan kwam er weer wat. Duurde al met al drie weken bij mij. Durf je buikslapen ook in de nacht? Lijkt mij wat eng. Sabine, wel fijn dat je geen opvang nodig hebt zo. Maar al snel weer aan het werk, vind ik. Het scheelt wel dat je rustig kan opbouwen. Opvang is niet goedkoop inderdaad. Mijn man en ik hebben allebei een vrije dag en de andere drie dagen gaan de meiden naar een gastouder.
Het is inderdaad wel snel om weer aan de slag te gaan, maar goed heb nu wel 3 weken langer vrij gehad dan na de eerste bevalling. Toen ben ik 3 weken na de bevalling weer begonnen met frisse tegenzin Is een gastouder nou eigenlijk ook voordeliger dan een kinderdagopvang? Gastouder lijkt me wel wat persoonlijker dan een dagopvang. Wel lekker dat jullie allebei een vrije dag hebben kunnen regelen op het werk.
Sabine: mijn moeder gaat oppassen. En als ik een avonddienst heb. Wil mijn schoonmoeder wel een paar uurtjes oppassen. Gemiddeld zal ik 3 a 4 dagen weg zijn. Manamana: ja het was eg gezellig. Heb zeker wel n half uur bij hem gezeten. Terwijl ik maar n afspraak had voor 10min. Arme patiënten... die in de wachtkamer zaten. Knip is goed genezen. Helaas wel wat wild vlees eromheen. Dus moet nog 2-3x terug komen. Dan word het aangestipt.
Wat fijn meisje dat je moeder kan oppassen en je schoonmoeder. Dat scheelt een heleboel in de kosten voor opvang. En het is denk ik ook wel een fijn gevoel dat je weet dat ze bij een bekende is als je aan het werk bent, maakt het denk ik ook wel wat makkelijker om haar achter te laten.