Hier beide meiden zijslapers. Bij de oudste werd het nog geadviseerd om ze op hun zij te laten slapen. Hebben toen een zijslaapkussen gehad van iemand omdat ze zich al snel op haar rug liet rollen en dan wakker werd. Nu idem. Dus vanmorgen kussen uit de kast gepakt. Op haar rug is ze veel sneller wakker. Werken: vanaf 1 oktober j.l. heb ik geen werk. Werkte voorheen 32 uur (met 3 uur reistijd per dag) Daarna (verplicht) ander werk en dan voor 40 uur maar minder reistijd. Met man besloten dat ik dat niet meer ga doen. Bij de oudste had man 2,5 uur 1 dag in de week ouderschapsverlof. Die regeling is nu niet meer aantrekkelijk. Daarom besloten dat ik max. 30 uur ga werken. Liefst minder. En dan het liefst tijdens schooltijden zodat de oudste niet iedere dag naar een opvang hoeft. Verder let ik er nu op dat M. overdag echt om drie uur voeding krijgt. Hopelijk laat ze er dan s'nachts een keer een uurtje langer tussen zitten. Begin ondertussen een beetje brak te raken.
Hee dames, Zo heen, kom je een paar dagen niet, valt er heel wat bij te lezen. Ik ben best jaloers op de dames met een ritme. Hier nog ver te zoeken maar ben er vanaf vandaag zelf wat meer in gaan sturen. Ik merk dat ik nu ook beter Door heb wanneer hij moe is en wanneer hij honger heeft. Ik produceer niet super veel (net genoeg om hem te laten groeien maar het houdt niet over) dus bij ieder huiltje aanleggen. Ik zat op 17 voedingen. Wil nu terug naar 10. Ik ga over 2 weken ook weer werken (zzp) dus een beetje ritme is dan wel handig. T. Komt snachts ook nog 3x voor een voeding. Onze oudste dochter (2 jaar en 3 mnd) slaapt ook pas sinds 3 weken de meeste nachten Door. Ik heb geen slaapkinderen helaas. T. Kan ik ook nog niet in eigen bed leggen. Hij is gelijk wakker zodra ik hem in bed leg. Hij slaapt nog steeds bij mij en overdag in de draagdoek. Zelfs wandelwagen is een groot drama. Dan huilt hij continu. Ik denk dat dat over een tijdje wel beter wordt onze dochter had dit het eerste half jaar ook. . Marievs Hoe gaat het nu met je? Veel last van de hormonen? Niny jij dus ook veel voedingen? . Sabine gezellig dat je mee komt kletsen. Booommm wat heerlijk Dat je aupair mee was. Wat doet ze zoal thuis? Werken jullie beide zoveel? Wat heerlijk dat jouw meisje al doorslaapt joh!
Meisje, handig dat je moeder en schoonmoeder gaan oppassen. En fijn dat je een gezellig gesprek hebt gehad. Wild vlees, dat klinkt wat minder fijn... Vaddie, wat veranderen die adviezen ook snel! Onze dochter slaapt wel goed op haar rug, maar vindt zo'n zijligkussen ook wel prettig. De oudste moest daar dus in i.v.m. haar voorkeurshouding, maar de baby leggen we er nu af en toe ook in (maar niet 's nachts). Ik let er ook op hoor, dat er overdag niet te lang tussen voedingen zit. Dat mag ze mooi 's nachts doen . Groot gelijk dat je niet te veel wil werken. Ik vind vier dagen ook wel genoeg. Sabine, voor ons is het voordeliger omdat gastouders meestal flexibeler zijn met de uren. Bij een kinderdagverblijf moet je vaak hele (lange) dagen afnemen en dat hebben wij niet nodig.
Hier slaapt T overdag ook niet veel trouwens. Smorgens een uurtje en smiddags 3 uurtjes. Meestal is hij van 17.00-22.00 wakker. Niet vervelend verder, gein gewoon wakker.
Haha, mevrouw Pinguin, het is soms haast niet bij te houden hè? Jammer dat je zoon alleen bij jou wil slapen, maar dat komt vast goed. Hij wil ook nog niet in de co-sleeper? Je geeft inderdaad wel lekker veel voedingen. Je kan daar wel wat in sturen ja. En herkenbaar, in het begin is het vaak zo lastig te zeggen waarom een baby huilt. Dat wordt na een poosje wat makkelijker, vind ik. Dan klinken de huiltjes ook anders.
Sabine: Ja heel erg fijn! Mijn moeder zit zelf ook nog in de kleintjes. Ze heeft onverwachts nog 2 nakomelingetjes gekregen (4 & 7 jaar) Schijnbaar erg vruchtbaar. Dus dan laat ik haar met nog een vertrouwder gevoel achter En inderdaad scheelt enorm in de kosten. Heb nog niet besproken wat voor vergoeding ze er voor wilt hebben. Vaddie: wat lekker dat ze met dat kussen wat langer slaapt! Hoeveel laat ze er nu tussen dan 's nachts? Mevrouw pinguin: Hopelijk heb je snel een ritme gekregen. Hier heb ik soms 3 dagen achter elkaar een ritme. En dan opeens weer 2 dagen ritmeloos. Zo lastig. Wat komt dat werken weer zo dichtbij heh. Hopelijk groeit ie er snel overheen. en kan hij snel alleen slapen. Krijg jij ook wat meer rust. manamana: ja soms heb ik best wel last van dat wild vlees. Je zit er toch op. soms bloeit het ook. Hopelijk werkt het aanstippen en hoef ik er niet 3x voor terug te komen. Ben allang blij dat er wel wat aan gedaan kan worden.
Vaddie, heb je nog veel voedingen in de nacht? Hopelijk helpt het inderdaad! Mevrouw pinguin, wat veel voedingen zeg! 17 per dag. Wat voor werk doe jij? Ik heb vandaag mijn tweede werkdag er weer op zitten. Hoe lang heb je dan verlof gehad? Lijkt me wel lastig zeg als beide kindjes niet zo goed door slapen, onze dochter van 18 maanden slaapt over het algemeen 's nachts wel goed. Manamana, dan is het zeker fijn dat er zoiets bestaat als een gastouder, scheelt je een hele hoop onnodige uren opvang dan. Meisje, dat geloof ik graag. Ik vond het de eerste keer naar niks toen ik de oudste achter moest laten maar dat wordt gelukkig wel makkelijker. De eerste keer uit logeren vond ik ook verschrikkelijk, de tweede keer vond zij het niks en hebben we haar weer op moeten halen, daarna nooit meer geprobeerd maar dat vind ik niet erg. Het voelt zo tegennatuurlijk om haar achter te laten. Maar misschien komt dat ook wel omdat ik haar altijd bij me heb.
Buikliggen, hier af en toe eens, maar in doek of drager heb je zelfde effect en dat doen we erg veel. Dus compenseert zich wel. Kan hem eigenlijk al vlot rechthouden. Mevrouw Pinguïn, ja hier ook nog aan zoveel voedingen gezeten. Clustermomenten tel ik zelf niet mee. Is voor je borstvoeding eigenlijk erg goed. Hier wilt ze ook nog niet in haar cosleeper hoor. Het wordt stilletjes aan beter. Slaapt snachts net naast me en overdag in doek of samen met mij. Wel geruststelling dat jou dochter dit ook eerst had. Is best wel intensief natuurlijk zo. Vooral bij een tweede denk ik. F. Heeft 2 dagen verhoging gehad tegen middag. Gaat ondertussen iets beter heb ik de indruk. Gisteren kaas gegeten, had ze mega krampen van. Mag dus steeds nog niet veel melkproducten eten of drinken. Blij dat men man er aan dacht, begreep er na die dagen niks meer van. Sabine, fijn dat het zo kan voor jullie! Is wel leuk om dan te kunnen werken en geen oppas nodig te hebben. Hier ook herbegonnen toen ze 6 weken was. Boommm, leuk zeg naar het park! Kan me wel voorstellen dat je dan even heimwee hebt. Marievs, genoten van het dragen? Ja een grote jas werkt ook prima. Hier draagjas gekocht voor de regen vooral. Heb hem dagelijks nodig om mee te werken en wilde wel dat ze droog bleef en warm. Huishouden, ja meeste doe ik hier met F. In de doek. Wordt je na een tijdje erg handig in Heb alles gelezen, maar niet alles onthouden om te reageren vrees ik.
Even snel tussendoor. Slapen doet M. Maximaal 4 uur. Op haar rug niet langer dan 2x 45 minuten. Hier ook veel in de doek. Dan krijg ik in ieder geval nog wat gedaan
Oh kijk niny, ben dus niet de enige die al vroeg weer begint. Wat doe jij voor werk? Het is zeker fijn dat het zo kan. Alleen helaas huilt Milou heel veel in de avond en dat werkt niet zo prettig als je je kleine meisje zo hoort huilen en je er niet naar toe kan.
Pfff, niet bij te houden hier haha. Ff kijken waar ik gebleven ben hoor. Hebbes J. @speen: Ik heb verschillende spenen al geprobeerd. Ze pakt er geen 1. Alleen de borst Zucht. En ook het flesje pakte ze gister amper. Hopelijk is dit omdat ze nog te klein is. We blijven het zeker proberen. @meisje: Ja durven. Ik vond het de 1e nacht eng, maar ze slaapt zo veel rustiger en komt nu echt om de drie a drie en half uur ipv elk uur. Dus ook voor mij rustiger. Ze is al zo enorm sterk in der nekje dat ze zelf van links naar rechts kan draaien. S. sliep ook op der buik dus ik ben het al wel gewend. Oh de huisarts nog? Wat leuk zeg. Hier 2 vk`s en ik heb dezelfde bij beide bevallingen gehad. Oh sochtends zeulen. Vreselijk. Hier ook al om zes uur in de auto dan. Nog maar fff niet aan denken en het is nog zomer. Bij S. was het nov . Arm kind. Balen van dat wilde vlees zeg. Dat is minder. Oh wat leuk zeg. Ik ben zelf een nakomeling. Heerlijk. Ik weet dus precies wat het is. Nu kan mn grote zus (van 43) lekker oppassen En mn nichtje van 18. Wat een geweldige meid is dat. (heb er nog meer hoor, maar zij .). Ze komt zo vaak en ze vermaakt S. dan en verzorgt N of ze het dagelijks doet. Oh en N. slaapt naast me in de wieg, dus ik hoor alles. Dat scheelt wel hoor. @opvang: hier mn zus en oma. Dus gelukkig geen kosten qua opvang. Mijn man is ook 1 dag thuis. @vaddie: Hier in het begin ook op de zij, maar dat vond ze niets. Ook op de rug niet. Hopelijk werkt het kussen. Handig zijn die dingen, dan kun je hem gelijk omdraaien voor het volgende slaapje. Tenminste, als je net zo`n geheugen heb als mij Oh brak ja . Hier ook. Gelukkig nu wel drie uur in de nacht. Overdag vaker. Hopelijk werkt dat kussen, zodat M. langer doorgaat. Hier dus sinds dat ze op de buik ligt langer door! @pinguin: hier ook nog gin ritme hoor. Misschien eens langs de osteopaat? Kan altijd helpen hoor? Of misschien een andere houding? Hoe slaapt hij? Ik hoor van meerdere kindjes dat ze niet op hun rug willen? Gewoon uitproberen. Ik slaap zelf ook niet fijn op mn rug en vooral als je krampjes ofzo heb. Dan wil je toch lekker op je zij of buik liggen. Bedankt voor het vragen. Het gaat steeds beter. Ondanks dat wil ik nog wel gaan praten met een huisarts een keer om het echt goed af te sluiten. De hormonen zakken ook gelukkig. Nu is het meer van de moeheid als ik aant janken ben. @bv: Pff volle borsten opt moment!!! Heel de ochtend gedronken en nu alweer 2 uur niet arme borsten hihi. Oh, ik hoor der Yes yes!!! Hier ook savonds veel wakker. Beter . S. was dat ook! Dan slaapt ze snachts tenminste. @doek: Hier ook! Man wat heb ik al veel gedragen. Vooral als ze wakker is. Ze is echt niet graag alleen. Dus rond etenstijd, hup de doek in, zodat ik kan koken e.d. Ook met schoonmaken in de doek. Heerlijk, maar ook ff wennen hoor. S. Lag dus graag alleen, maar N. niet. Wat een doekenmama`s hier. Ik ben nu op zoek naar een drager voor S. Denk een tula of kokadi. @niny: Ja, ik geniet volop. Heb alleen nog maar de fwcc geprobeerd. Binnenkort eens de kangoroe maar weer. Dat vond ik bij S. een fijne knoop. Ik heb nu een vest en die doe ik dicht. Verder krijgt ze geen jasje aan, aangezien ze al een laag doek en een laag vest heeft. En het is nu totaal niet koud buiten. Denk ook dat ik er steeds handiger in wordt. Ik tel de clustermomenten ook niet hoor. Vooral savonds veel clusteren. Ach ja
@manamana (of zoiets) inderdaad niet bij te houden hier. Nee cosleeper wil hij nog steeds niet. Heel af en toe een half uurtje. @Sabine ik ben masseur. Heb best zin om weer even mijn handen vrij van de kinderen te hebben. Ik heb in totaal 12 weken verlof gehad. En jij?
@Niny, dat klinkt hoopvol. Ik wil sowieso de eerste 3 maanden even aan zien. Dat vond ik bij mijn dochter ook het zwaarste. Denk dat het daarna wel anders wordt. Ben nu een beetje een ritme aan het creëren. Het enige dat bloed irritant is dat mijn dochter soms nog slaapt, maar dat net op die momenten T.wakker is. @ Marievs, goed dat je met de huisarts gaat praten. Ik heb het even niet mee gekregen, wat is er zo heftig geweest? Osteopaat zijn we al bij in behandeling.
Mevrouw Pinguin, leuk! Ik heb in totaal 7weken en 4 dagen verlof gehad. Heb tot 39 weken gewerkt en de kleine is met 40+4 geboren dus vandaar de 4 dagen extra Dat vind ik inderdaad ook wel lekker, om even wat anders te hebben dan alleen maar met de kleintjes bezig te zijn. Mijn oudste dochter slaapt nog ongeveer 1,5 uur midden op de dag en dan is de jongste inderdaad ook vaak wakker of heeft een voeding nodig, dus tussen door even gaan liggen zit er helaas niet in.
Niny: wat vervelend dat F. wat verhoging heeft gehad. Had ze er veel last van? Wat leuk zeg dat ze al wat vast voedsel mag eten enzo. Wel vervelend dat ze zoveel krampen kreeg van de kaas. Gelukkig kwamen jullie er snel achter. marievs: Fijn dat het slapen nu wel beter gaat met het op de buikliggen. Anders kan je altijd nog zo'n ademend matrasje regelen. Als je die nog niet hebt. Ik heb er wel al 1 in het ledikant liggen voor het geval dat Emma ook van plan is om op haar buik te gaan liggen. Wat leuk zeg! Werd je veel verwend zeker. Betrap me er zelf elke keer op dat ik m'n zusjes elke keer verwen! Wow al 43 jaar! Hihi mijn moeder is 2 maanden geleden 45jaar geworden. Ja echt heel leuk zo'n huisarts. lekker ouderwets! jammer dat het niet overal meer is. Wat leuk zeg dat je dezelfde verloskundige had! Geeft toch wat meer vertrouwen zeker. Heerlijk zeg dat je zus en moeder oppast! Zoveel fijner dan een kdv. Hihi ik ben nu alweer een to do list aan het maken wat ik allemaal gedaan wilt hebben voordat ik weer aan het werk ga. Komt helaas steeds dichter bij.
Meisje, dan is het zeker vertrouwd bij je moeder! Voor de meesten is het erg lang geleden dat ze een kleintje hadden. Hopelijk ben je na één keer aanstippen van dat wild vlees af. Maar ik begreep dat dat aanstippen niet heel vervelend is. Sabine, ik vond dat ook moeilijk, het laten wennen bij de gastouder. Onze oudste dochter gaat ook bijna nooit logeren, ik heb haar liever thuis. Ze is nog zo jong. Niny, sneu dat je baby verhoging heeft. Moest je nog naar de huisarts of was het niet zo erg? Dus jij moet op dieet? Hoe kwam je daarachter? Heb de rest ook gelezen, maar reageer later weer.
Sabine, hondenuitlaatdienst doe ik. Dus daarom kan ik zelf beetje plannen. Marievs, hier werkt soothie een beetje. Elke andere speen spuwt ze instant uit. En deze wil ze ook maar af en toe als ze echt helemaal overstuur is. Meisje93, o neen. Nog geen vast voedsel hoor! Pas met.6 maanden. Maar doordat ik borstvoeding geef, heeft ze door de melk last van krampen. Verhoging, ja ze had er best last van. Maar was zo telkens eens wel en eens niet. Ze bleef wel goed drinken, slapen en plassen. Was enkel erg hangerig en overstuur. Nu is haar verhoging weg, maar drinkt beetje minder. Voor zover je dat natuurlijk kan controleren hé. Voelt zich anders blijkbaar wel terug goed. Dus voorlopig nog geen huisarts. Vaddie, nadat ik iets met melk at was het na haar voedingen altijd drama. Wenen, krampen, niet slapen en pijnlijk huiltje. Eentje die je anders nooit hoort. Moet niet alles schrappen, maar probeer wel zo weinig mogelijk. Kan ondertussen smorgens al terug beetje bij ontbijt, maar verder niet echt. Want melk zit in best veel. En met te minderen is het al beter
manamana, zo vreemd is het dus niet mijn moeder blijft maar "zeuren" wanneer ze haar weer te logeren krijgt maar ik zie het echt niet zitten. Zeker nu niet, als het niet goed gaat kunnen we haar in de avond/nacht weer op gaan halen en met een babytje is dat niet echt ideaal. Niny, wat leuk!! Ik heb er ook nog aan gedacht om een uitlaatservice te beginnen destijds maar ben toen uiteindelijk bij een honden/katten asiel gaan werken. Heb er wel veel stage gelopen, was erg leuk. Doe jij het uitlaten in groepsverband of privé? Wel fijn dat het minderen van melkproducten zo goed helpt! Lijkt me echt heel moeilijk om helemaal vrij van melkproducten te zijn.
@ Niny, lastig dan moet je veel dingen vermijden :O Oe spannend zeg dat buikslaper. Geen idee of mw een buikslaper is. @ opvang. Straks gaat S elke dinsdag naar een kinderdagverblijf de hele dag. Ik draai dan een bereikbaarheidsdienst op mijn werk zodat ik altijd weg kan van thuis. Ik werk maar halve dagen dus dan past mijn vriend op ( soort van huisvader ) . Mijn vriend is studerend en bijna klaar en na de zomer gaat hij 50 uur werken dus dan moet ze wel vaker heen. Zo kan ze alvast wennen en is ze al ingeschreven. Plus wij vinden het ook belangrijk, wij hebben geen (jonge) kinderen in de fam/omgeving. Voor de dames die fv geven. Geven jullie strak op schema of wisseld het ook? Ik merk dat de flessen zo onregelmatig gaan. Zo is soms de een na laatste fles om 18.00 al en soms pas om 20.00 zoals nu. Ze komt niet meer vanzelf voor de laatste fles en wil haar best laten slapen om te kijken wat ze doet, maar niet na de fles van 18.00 dat vind ik te vroeg.
Manamana: ja zeker! En het handige is dat ze alle grote dingen nog zelf heeft. Zoals een box. Ledikant etc. Hoef ik dat niet aan te schaffen. Ja hoorde het ook dat het pijnloos is. Hele geruststelling. Niny: hihi ja dat bedacht ik me later ja. Dat het nog te vroeg us voor vast voedsel. Wat vervelend dat ze last had van haar verhoging. Hopelijk is ze snel de oude. Deedee: nee nog geen strak schema. Wel zitten er op de dag standaard 4u tussen de voedingen. Snachts erg wisselend nog soms 6 of 7u maar ook wel eens 5u Dus de laatste fles wisselt ook nog. Meestal is dat rond 22/23u