Februari & Maart 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @niny: heb niet het idee dat ze echt reageert op mijn voeding. Al een beetje aan het proberen geweest met ei, ui en knoflook. En alleen bij de laatste heeft ze echt meer kramp. Ze heeft het ook standaard na iedere voeding op het ogenblik. (sinds een week)

Hele mijlpaal voor de oudste: de eerste uitnodiging voor een feestje is binnen. Eigenlijk viert mijn zusje haar verjaardag. (maar die wordt 28) Gaan nu op de dag zelf naar mijn zusje haar verjaardag, dan kan ze naar het kinderfeestje.

@deedee: moest jij nog op eindcontrole bij de internist vanwege de suiker? Ik vandaag geweest. Licht verhoogde waardes 'dus moet echt even afvallen'

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.689
    113
    @vadie ja ik moest heen maar heb er een belafspraak van gemaakt. Zag het al voor mij dat ik uur moest wachten en maar 5 min binnen zou zijn. Nou belletje was idd maar 5 min. Moet bloedprikken en urine inleveren. Wat balen zeg! Hoeveel kg wil je kwijt? Ik ga weer starten met weight watchers moet even een goed plan volgen.

Wel leuk voor je dochtertje :)

@ meisje hoeveel krijgt ze ? 120? Weet dat een ritme nog moeilijk is nu maar zit zo tegen werken straks op :(

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat leuk voor je dochtertje vaddie! :)

Nee deedee. Ze krijgt al 150/5 (165cc) al vanaf 3 weken. 5voedingen per dag.
    Ja begrijpelijk. Dat werken komt steeds dichterbij. Hoeveel uur ga je weer werken?

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ ♥ Bevallen ♥ ♥

Niny (23 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 02 Februari 2016 (39.6)
    Lablover (26 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ J. ♥ op 05 Februari 2016 (37.6)
    Linnaea (25 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ W. ♥ op 16 Februari 2016 (42.0)
    Boommm (26 jaar) derde kindje Geboren: ♥ V. ♥ op 18 Februari 2016 (35.2)
    Manamana (33 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ I. ♥ op 27 Februari 2016 (38.6)
    Deedee91 (24 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 28 Februari 2016 (40.0)
    Sabine1305 (27 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 03 Maart 2016 (40.0)
    Meisje93 (22 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ E. ♥ op 06 Maart 2016 (41.0)
    Vaddie (32 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 10 Maart 2016 (39.2)
    Mevr Pinguïn (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ T. ♥ op 13 Maart 2016 (40.6)
    Marievs (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ -. ♥ op 08 April 2016 (40.0)

♥ ♥ De groei ♥ ♥

- Niny. : F.
    02-02-2016 : Geboortegewicht - 3290 gram.
    08-04-2016 : +/- 8 weken - 6100 gram.
    - Boommm. : V.
    18-02-2016 : Geboortegewicht - 2410 gram & 45 cm.
    16-03-2016 : +/- 6 weken - 3000 gram & 47 cm.
    - Deedee91. : S.
    28-02-2016 : Geboortegewicht - 3565 gram & 50 cm.
    09-04-2016 : +/- 6 weken - 4410 gram & 56 cm.
    - Sabine. : M.
    03-03-2016 : Geboortegewicht - 3455 gram.
    10-04-2016 : +/- 5 weken - 4395 gram & 56 cm.
    - Meisje93. : E.
    06-03-2016 : Geboortegewicht - 4100 gram & 51 cm.
    06-04-2016 : +/- 4 weken - 4900 gram & 56 cm.

♥ ♥ Afspraken ♥ ♥

- Boommm: 21 April - Controle CB + eerste vaccinaties.

----

Wijzigingen graag dik gedrukt doorgeven, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan!

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Deedee. Ja we zijn allebei Nederlands, maar hebben wel een connectie met London. Ik ben er vroeger een jaar aupair geweest en m'n vriend heeft er een aantal jaar gewoond met z'n ouders.
    De aupair is 20 jaar en doet dit als tussenjaar na de middelbare school. Ze paste in Nederland veel op, Savonds en in het weekend, maar het was dus niet echt haar werk. Maar het bevalt zo goed en ik kan het zo goed met haar vinden en de kindjes ook. Als ik denk dat ze eind zomer weggaat kan ik wel janken.

Meisje. Wat fijn dat de nacontole zo gezellig was. Balen dat je nog een paar keer terug moet komen voor je knip..
    Wat fijn trouwens dat jullie de oppas zo goed hebben kunnen regelen met opa's en oma's!

Marievs. Hier ook weinig honger en weinig tijd om zelf te eten. Moet er echt op letten haha. Hier ook vanaf het begin al een buikslaper, ook snachts. Gaat heel goed tot nu toe en hebben als we haar op d'r buikje leggen een hele goede slaapster. Wel een aerosleep matras en hoes eromheen.

Sabine. Wat een leuk werk doe je! Ik heb zelf al jaren acrylnagels haha.

Pinguïn. Klinkt wel heftig, zoveel voedingen en zo gehecht zijn aan je, of ervaar je dat niet zo?
    Mn vriend werkt 60 uur per week en sport daarnaast Savonds, dus is doordeweeks weinig thuis. Ik ben begonnen met afstuderen dus ook best druk bezig. De aupair werkt 4 dagen per week vanaf het moment dat de oudste twee wakker worden tot het avondeten. Qua huishouden doet ze niets, dat wil ik niet en is ook niet nodig. Wat ze soms wel doet is de was van de kindjes opvouwen of inruimen in de kasten en de vaatwasser in of uit ruimen. Wat ze op een dag doet hangt af van mijn planning en haar plannen haha. Gisteren heeft ze ontbeten met de kindjes, zijn we met z'n allen naar het park geweest met de hond. Daarna is zij gelijk doorgegaan naar central London om met een andere Nederlandse aupair en haar kindjes naar het museum te gaan.

Vaddie. Wat leuk voor je dochtertje!

Pfff, moest 6 pagina's bijlezen. Ben sommige dingen dus ook weer vergeten.

Zijn er al kindjes die prikken hebben gehad? Hier mogen we morgen..

6. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    #406 Niny, 20 apr 2016
    Laatst bewerkt: 20 apr 2016
    Boommm, ja hier al Prikjes gehad. Moment zelf brak men hart, maar erna weinig last van gehad. Hopelijk daar ook niet te veel last van!

Vaddie, ja is inderdaad wel vervelend zo. Als ze altijd krampen heeft wordt het erg moeilijk, was hier ook periode zo. Werd wel snel beter erna, hopelijk bij jullie ook.
    Hopelijk vind je oudste het feestje super!

Sabine, is altijd privé. Dus blijft altijd klein aantal. Al kan 5 al tellen natuurlijk ;) lijkt me wel moeilijk als je haar hoort huilen en niet kan gaan. Vind ik toch altijd

Gisteren wilde ze eindelijk haar speen en valt er mee in slaap.. Wist ze vannacht niet meer goed hoe ze moest drinken aan de borst. Dus vandaag nog maar eerst even zonder terug.
    En geen idee wie er over zijslapertjes sprak, scheelt hier dus ook enorm op haar zij! Zo ver had ik nog niet gedacht :)

Gewicht op 10 weken 6,900kg:$

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    #407 Sabine1305, 20 apr 2016
    Laatst bewerkt: 20 apr 2016
    Lengte bij geboorte: 51cm en bij 5 weken 55cm
    10 mei mag Milou voor haar eerste entingen.

Vaddie wat leuk voor je dochtertje!

Boomm, het is zeker leuk werk! Draag zelf sinds de zwangerschap van de oudste geen acryl meer maar gelpolish. Gelukkig kunnen mijn nagels dat heel goed hebben, want acryl zetten bij mezelf duurt te lang. Als beide meiden naar de peuterspeelzaal gaan zou ik dat misschien weer kunnen gaan doen, maar voorlopig ben ik dik tevreden met de gelpolish :)

Niny, oh dat is wel fijn dat je een klein clubje hebt. Ja is best moeilijk alhoewel het ook wel ligt aan wat voor huiltje het is. Maandagavond ging ze echt hard te keer en dan heb ik het echt moeilijk. Gisteravond was het heel af en toe even zo'n klein huiltje van "ik val in slaap" en dan heb ik er geen moeite mee. Wat vervelend dat ze al meteen problemen kreeg met het drinken aan de borst. Daar heeft onze kleine meid gelukkig geen problemen mee.

Vannacht vond mevrouwtje het wel nodig om na 3,5 uur al te gaan gillen ipv de gebruikelijke 4,5uur :p Kan merken dat ze toch niet helemaal lekker in haar vel zit door die verkoudheid. Daarna moest ik haar na 4,5uur wakker maken voor de voeding van 06.30uur. Hopelijk draait ze dat vannacht om :p

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Boommm: sterkte morgen met de prikjes!

Niny: wat vervelend zeg dat ze.even vergeten was hoe ze de borst moest pakken. Welke speen gebruik je? De natural versie schijnt beter te zijn dan de dental.

Sabine: wat vervelend dat ze al wat sneller kwam voor haar voeding. Doe je al neusdruppels geven?
    Hier vannacht weer na de 6u. Hopelijk word dat snel wat langer. ;)
    Sinds deze week laat ze af en toe haar flesje staan.
    Ben ik wel blij mee. Weet ik tenminste zeker dat ze genoeg gedronken heeft.

25 april naar het CB

9. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Meisje, haar neusje is gelukkig niet verstopt maar als ze moet hoesten hoor je echt dat er slijm zit. Sinds ze dat heeft huilt ze ook in haar slaap en is ze onrustiger.
    Oh lekker hoor, kan niet wachten tot Milou er ook lekker 6 uur tussen gaat laten zitten in de nacht, zal een hoop schelen qua energie. Dat kan ik me goed voorstellen dat je dat wel fijn vind, weet je inderdaad dat ze genoeg heeft. Milou krijgt rond avondeten een flesje afgekolfde melk van 100ml, deze drinkt ze over het algemeen wel leeg, ze heeft 1x 30ml en 1x 10ml laten staan.

10. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Vaddie, leuk een feestje!

Boommm, succes met de prikjes! Klinkt wel fijn, zo'n aupair. Kan me voorstellen dat je het jammer vindt als ze weer gaat.
    Hier ook binnenkort de eerste prikjes. Ik vond dat bij de oudste wel erg zielig. Ze is toen wat moe en hangerig geweest, maar had verder weinig last. Dus ik hoop dat onze jongste er ook niet te veel last van heeft.

Sabine, nee je bent niet de enige. Mijn schoonmoeder wil ook graag de oudste te logeren hebben, maar dat gebeurt nog maar heel weinig. Dochter slaapt ook het liefst bij ons thuis.
    Sneu he, zo'n verkouden baby. De onze heeft er ook wat last van. Wat wel helpt is wat moedermelk in de neus druppelen, daar komt de boel van los.

Niny, niet fijn dat ze de borst niet goed pakte. Dan toch maar even geen speen. En wat een gewicht al!

Hier een pijnlijke rode plek in mijn borst, au au. Nog geen ontsteking en ik doe hard mijn best om te voorkomen dat het erger wordt. Dus vaker aanleggen aan die kant en evt. kolven, meemasseren tijdens de voeding en andere voedingshoudingen. Warme compressen heb ik nog niet geprobeerd, is ook nog een idee.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Niny. Fijn dat ze er weinig last van had. Het verbaasd mij hoe snel ik dingen vergeet van de oudste twee haha.
    Vervelend trouwens, dag ze de tepel en speen door elkaar haalde. Hier gelukkig geen last van.

Sabine. Gelpolish, is dat gewoon die hele dikke nagellak die goed blijft zitten? Fijn dat dat goed bevalt. Het laten zetten duurt inderdaad even, maar beschouw dat altijd als mijn momentje haha. Sneu dat M een beetje ziekig is, altijd zo zielig bij die kleintjes.

Hier is V ook een beetje verkouden en daardoor slaapt ze onrustig. Niet huilen ofzo, maar snikken tussendoor en hoesten. Ze spuugt ook meer nu, komt door t hoesten omhoog denk ik.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ ♥ Bevallen ♥ ♥

Niny (23 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 02 Februari 2016 (39.6)
    Lablover (26 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ J. ♥ op 05 Februari 2016 (37.6)
    Linnaea (25 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ W. ♥ op 16 Februari 2016 (42.0)
    Boommm (26 jaar) derde kindje Geboren: ♥ V. ♥ op 18 Februari 2016 (35.2)
    Manamana (33 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ I. ♥ op 27 Februari 2016 (38.6)
    Deedee91 (24 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 28 Februari 2016 (40.0)
    Sabine1305 (27 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 03 Maart 2016 (40.0)
    Meisje93 (22 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ E. ♥ op 06 Maart 2016 (41.0)
    Vaddie (32 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 10 Maart 2016 (39.2)
    Mevr Pinguïn (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ T. ♥ op 13 Maart 2016 (40.6)
    Marievs (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ N. ♥ op 08 April 2016 (40.0)

♥ ♥ De groei ♥ ♥

- Niny. : F.
    02-02-2016 : Geboortegewicht - 3290 gram.
    20-04-2016 : +/- 10 weken - 6900 gram.
    - Boommm. : V.
    18-02-2016 : Geboortegewicht - 2410 gram & 45 cm.
    16-03-2016 : +/- 6 weken - 3000 gram & 47 cm.
    - Deedee91. : S.
    28-02-2016 : Geboortegewicht - 3565 gram & 50 cm.
    09-04-2016 : +/- 6 weken - 4410 gram & 56 cm.
    - Sabine. : M.
    03-03-2016 : Geboortegewicht - 3455 gram & 51 cm.
    10-04-2016 : +/- 5 weken - 4395 gram & 55 cm.
    - Meisje93. : E.
    06-03-2016 : Geboortegewicht - 4100 gram & 51 cm.
    06-04-2016 : +/- 4 weken - 4900 gram & 56 cm.

♥ ♥ Afspraken ♥ ♥

- Boommm: 21 April - Controle CB + eerste vaccinaties.
    - Meisje93: 25 April - Controle CB.
    - Sabine: 10 Mei - Controle CB + eerste vaccinaties.

----

Wijzigingen graag dik gedrukt doorgeven, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan!

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @manamana. Zal in het weer zitten geloof ik. M. Was vannacht zo moe dat ze iedere keer maar 1 borst dronk. En er dus 4.5 uur tussen liet zitten. Nu dus ook een zere plek. Au..
    Nu overdag drinkt ze gelukkig goed dus hopelijk is de plek snel weg. Anders morgen weer ha vragen voor een kuurtje. Onder tussen genieten van het mooie weer met een plak baby.

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Boomm, gelpolish is net zoiets als nagellak maar dan op basis van gel waardoor het alleen onder uvlicht uithard. Blijft zo 6 weken zitten zonder af te brokkelen. En dat kan ik sneller zetten dan acryl.
    Onze oudste was bijna 15 maanden oud toen ze voor het eerst ziekjes werd, had niet verwacht dat dat bij Miliou hetzelfde zou gaan maar zo snel al had ik ook niet verwacht. Het valt gelukkig nog mee maar het is inderdaad wel sneu.

manamana, bedankt voor de tip! Is dat voor als ze een verstopte neus heeft? Want dat is het enige wat ze nu gelukkig nog niet heeft.

15. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: Vervelend heh! Hier heeft Emma ook nog steeds last van veel slijm in haar mond. Ook nog regelmatig niezen.
    Neusverkoudheid en hoesten is gelukkig over.
    Hopelijk is het bij haar sneller voorbij dan bij Emma. ;)
    Goed zeg! Hoe bevalt het flesje geven?

manamana: wat vervelend van je pijnlijke plek! Hopelijk ben je de borstonsteking voor! wegmasseren onder een warme douche schijnt ook nog wel eens te helpen. Sterkte

vaddie: vervelend zeg! misschien de andere borst afkolven? Of helpt dat niet? Ben op dat gebied een leek in. ;)

16. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Vaddie, hier ook een wakkere baby die graag bij mij is. Nou ja, het is nu wel prettig dat ze vaak wil drinken. Gisteren heeft ze niet langer tussen voedingen gelaten dan normaal, dus waarom ik die pijnlijke borst heb is mij een raadsel.
    Het wordt nu in elk geval niet erger, dat is al fijn.
    Hopelijk is de plek bij jou ook snel weg!

Meisje, ja warm douchen ga ik doen. En de elektische tandenborstel kan er ook nog op, als een soort massage. Ziet er vast charmant uit. :D

Sabine, is volgens mij voor een verstopte neus. Dus nu heb je er weinig aan ;).

17. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Meisje, de fles op zich bevalt wel. Het is meer zodat ze het gewend is voor als we een keertje weg moeten en ik geen borstvoeding kan geven. Eigenlijk was het de bedoeling dat mijn man deze dan zou geven om ook een band met haar op te bouwen, maar helaas draai ik volledig op voor de zorg van Milou. Waarschijnlijk blijft dat ook wel het geval tot ze een jaar of 1 is ofzo.

Manamana, mocht ze dat nog krijgen kan ik de tip alsnog gebruiken ;)

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.689
    113
    @ Meisje oh ja maar jou dochter was ook groter bij de bevalling dus logisch dat ze grotere flessen heeft :) Je zegt dat ze er af en toe een laat vallen maar komt ze dan wel aan de min hoeveelheid die ze moet hebben volgens de 150 regel? Ik snap dat nooit zo hoe dat werkt :p stel hier komt de fles van 5 uur in de nacht komen te vervallen zou dat fles 6 zijn terwijl ze die wel nodig heeft ivm haar gewicht.

@ Sabine, hoezo is de zorg volledig op jou nu dan? werkt je man veel ofzo?

@ boommm het leek mij ook altijd wel een mooie ervaring om te doen, helaas nooit durven doen die stap.. Maar als ik sommige oud klasgenoten zag, naar new zeeland, Amerika, Londen als aupair. Om jaloers op te worden. Wel fijn dat het zo goed klikt :) Voor het lijstje 3 mei vaccinaties

@ manamana en Vaddie dat lijkt mij zo pijnlijk. Heb toen 1 dag stuwing gehad helemaal niet extreem maar vond dat al niet prettig aan mijn borsten. Hopelijk is het snel weg bij jullie!

19. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    DeeDee91, hij werkt gewoon 40 uur in de week, maar als hij 's avonds thuis komt is hij alleen met de oudste bezig. En in het weekend precies hetzelfde. Als ik dan vraag of hij het flesje wilt geven heeft hij altijd wel een reden waarom dat "niet kan".
    Heel af en toe doet hij een luiertje verschonen maar dat is echt zelden.

20. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sabine: wat vervelend dat jij hier volledig voor moet zorgen.
    Hopelijk verandert het gauw. Hier geeft mijn man het liefst ook geen flesje. Maar de rest doet hij het wel als ik het vraag.

Ja bij n gewicht van 5kg moet ze dus 5x 150cc krijgen.
    Nu krijgt ze 5x 165cc. Voldoende dus. ;)
    Soms krijgt ze n 6e fles als ze snachts gaat spoken.
    Maar dat gebeurt zelden gelukkig. ;) voeding krijgt ze ook om de 4u. En snachts net wanneer ze komt. Meestal na 6u

Deel Deze Pagina