Februari & Maart 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ja, het is soms wat gedoe, borstvoeding. Bij de oudste heb ik helemaal geen problemen gehad, dus dit is nieuw voor mij.
    Je borsten trekken vast wel bij, denk ik, maar dat zal inderdaad wel even duren. Ik hoop vooral mijn normale cup weer terug te krijgen, ze zijn nu belachelijk groot. Maar ik vrees dat ik daar even op moet wachten, omdat ik van plan ben minstens een jaar te voeden.

2. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Voorlopig wil ik ook nog borstvoeding geven dus we gaan het wel zien of dat het nog goed komt :p de cupmaat vind ik nu juist wel mooi, maar ik heb dan ook geen grote borsten normaal gesproken.
    Oh dat is wel jammer dat je nu juist wel problemen hebt met de voeding dan, de spruw was dit keer erger bij me maar ben zo blij dat ik niet met tepelhoedjes hoef te voeden dus wat dat betreft gaat de bv nu juist beter bij mij.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Niny: ik ga zoiezo elke ochtend wandelen. maar met dat lekker weer wilde ik nog een keer een stuk gaan lopen. ;)
    Ai dat lijkt me pijnlijk zo'n borstontsteking! Heel veel sterkte!
    hopelijk is het snel over.

@spaarrekening. Heb er inderdaad voor gekozen om het 18jaar vast te zetten. Die rente's tegenwoordig is zo laag!!!
    Met haar 16e levensjaar open ik een betaalrekening voor haar.

Manamana: fijn dat je de prikjes weer achter de rug hebt!
    Wat fijn zeg dat het voeden geen pijn meer doet.

@cupmaat. Pff ik verlang ook terug naar mijn oude borsten.
    Ze willen maar niet krimpen.. :( heb nu cupmaat E. Zit bijna in F. Borsten komen er nl. ietsjes overheen.
    Iemand idee hoelang het ongeveer duurt voordat je je oude borsten weer terug hebt? Vooral mijn rug heeft het er maar zwaar mee. ;)

Vanmiddag geprobeerd te slapen. Maar helaas niet gelukt. :(
    Heb ook wel 'n goeie nacht achter de rug, mag eigenlijk niet klagen
    Vanochtend foto's opgehaald, dus ga maar met het kraamboek beginnen. Is die maar weer af.
    Daarna ga ik over op digitale fotoboeken.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.653
    5.694
    113
    @Meisje nee het is alweer week geleden dat ze hele rukken maakt met slapen. Is meestal met speen in spaap vallen en dan valt die er uit en dan huilen. Maar daar in tegen slaapt ze na de een na laatste fles als een roos en wekken we haar voor de laatste fles. Jij ook al van die grote borsten hier ook pfff. Geen idee wanneer dat weer de oude word. Kan mijn oude bh's niet aan.

@ Sabine wij wonen in een appartement moet ook trap af. onze wagen ligt altijd in de auto. Ben er nu wel aan gewend maar vind soms wel balen als ze slaapt en ik haar naar boven moet tillen. Maar jij net 3 trappen is wel zwaar dat geloof ik.

@manamana vond je het niet ongelovelijk zielig om te zien :( Wat fijn zo'n man! hier normaal ook toen ik werkte nog. Hij zal straks wel weer overnemen deel.

Morgen voor het eerst een lange rit. Gaan naar mijn moeder 1 uur 40 min rijden. Vandaag was ze aan het janken in de auto op de terug weg van de high thea. Hardstikke druk op de weg was 10 min langer onderweg. Nou kan je vertellem dat rijd niet prettig, kon ook nergens stoppen.

@niny die sprongetjes zijn wat. Net wat je zegt mannen moeten denk ik idd even wennen. Is volgens mij nooit onwil.

5. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Deedee, ja die trappen zijn wel pittig. M. weegt onderhand denk ik ook wel meer dan 4,5kg en Z. weegt denk ik ongeveer 11/12kg. Dus dat is heel wat gewicht om mee te zeulen die trappen op en af.
    Maar het gaat redelijk. Succes morgen met de autorit, hopelijk slaapt ze lekker in de auto.

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Sorry dames. Wel gelezen, een soort van in ieder geval. Maar ben zo moe. M. komt nog steeds netjes om de drie uur maar heeft zo veel last van krampen op het ogenblik. Huilt zichzelf iedere keer wakker. Al een paar nachten naast haar bed gezeten om mijn pink in haar mond te houden. Ze wil duimen als ze kramp heeft, dat lukt niet dus die armen blijven wapperen (inbakeren werkt niet) en ondertussen huilt ze zichzelf wakker. Speen tuft ze uit.

Zit er even doorheen. Man zit ook niet lekker in zijn vel dus enorm gezellig hier.
    Dochter (de oudste dan) zit gelukkig wel lekker in haar vel. :)

7. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Sterkte vaddie, snap dat je er dan even helemaal doorheen zit! Hogelijk voelt je kleine meid zich snel weer beter, dan komt de rest ook vanzelf weer goed!

8. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Vaddie, anders samen in de zetel gaan liggen en haar aan minst gevulde borst aanleggen. Jij met je rug naar buiten en zij tegen de leuning. Dan kan je toch slapen. Zo'n nachten kies ik altijd voor makkelijkste voor allebei.
    Veel succes in elk geval!

Deedee. Ja vreselijk zo rijden hé. Na een tijdje kan je gewoon meehuilen. Stoppen is hier de oplossing niet. Begint direct terug. Is een periode geweest. Hopelijk daar ook.

Hier gisteren 39graden koorts, F. Gelukkig niet. Vandaag lijkt het al iets beter. Gisteren middag nog in bed gekropen en ze heeft zelf 3 uurtjes geslapen. Misschien smiddags toch maar op bed proberen leggen in vervolg.

9. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Meisje, leuk een fotoboek. Moet ik ook nog mee bezig.
    Ik weet niet hoe lang het duurt voor je borsten weer normaal zijn. Er zijn ook vrouwen die grotere borsten houden (hoop ik zelf niet, dan overweeg ik serieus een borstverkleining). Ik heb zelf nog geen last van mijn rug, maar moet er wel op letten dat ik echt goed rechtop sta.

Deedee, heel vervelend om zo te rijden. En dan ook eens langer onderweg. Hopelijk valt het vandaag mee!
    Ja, ik vond die prikjes wel wat sneu, niet leuk om te zien dat je baby zo hard moet huilen. Maar het is zo weer over en niet vaccineren is geen optie voor ons. Ze heeft er verder ook weinig last van gehad. Ze heeft gisteren alleen wat meer geslapen.

Niny, wat naar, koorts! Probeer goed uit te rusten, lekker met kind naar bed. Gelukkig lijkt het al wat beter.

Vaddie, sterkte! Ik hoop dat de krampjes snel overgaan! Dan hebben jullie ook wat meer rust.

Hier nu een baby die al bijna de hele ochtend wakker is. Nou ja, ze is wel tevreden, dus dat scheelt. En ze heeft gisteren al lekker veel geslapen. En liever overdag wat meer wakker dan 's nachts. ;)

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Marievs. Prikjes gingen goed, gelukkig. Maar blijft zielig, die ukkies. Ja ben ook blij dat ze zo lekker slaapt op d'r buikje hoor haha.
    Ik geef ook elke keer de borst waarmee ik geëindigd ben. Komt omdat ze eentje echt goed drinkt. Dan verschoon ik d'r luier en daarna neemt ze altijd nog maar een paar slokjes. Volgende voeding bied ik dus de borst aan waarvan ze maar een paar slokjes heeft genomen.

Deedee. Wat leuk dat je zo goed contact hebt met haar, hoe was de hightea? Waren de kindjes ook mee?

Niny. Wat balen van je borstontsteking! Hopelijk snel beter.

Mannen. Hier werkt hij natuurlijk ontzettend veel. Maar savonds wil hij altijd eventjes knuffelen met V. In het weekend richt hij zich wel meer op de oudste twee, maar savonds is echt zijn knuffel momentje met V haha. In het huishouden doet hij (bijna) niets. Ja, de vaatwasser in of uit ruimen. Maar verder niets.

Verder wel alles bijgelezen, maar ik heb vandaag echt een ongelofelijke kater..:) Gister een erg leuk feestje gehad en iets teveel wijntjes en tequila gedronken. Kon er toch niet meer zo goed tegen als vroeger haha.

Vanochtend al lekker in het park geweest met de hond en de meiden. Beetje frisse lucht. En duik zo weer m'n bed in.

V d'r prikjes gingen erg goed. Ze heeft even heel hard gehuild, maar was al snel weer stil. Verder wat slaperiger dan normaal, maar niet ziek geworden gelukkig.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ ♥ Bevallen ♥ ♥

Niny (23 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ F. ♥ op 02 Februari 2016 (39.6)
    Lablover (26 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ J. ♥ op 05 Februari 2016 (37.6)
    Linnaea (25 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ W. ♥ op 16 Februari 2016 (42.0)
    Boommm (26 jaar) derde kindje Geboren: ♥ V. ♥ op 18 Februari 2016 (35.2)
    Manamana (33 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ I. ♥ op 27 Februari 2016 (38.6)
    Deedee91 (24 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 28 Februari 2016 (40.0)
    Sabine1305 (27 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 03 Maart 2016 (40.0)
    Meisje93 (22 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ E. ♥ op 06 Maart 2016 (41.0)
    Vaddie (32 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ M. ♥ op 10 Maart 2016 (39.2)
    Mevr Pinguïn (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ T. ♥ op 13 Maart 2016 (40.6)
    Marievs (28 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ N. ♥ op 07 April 2016 (39.6)

♥ ♥ De groei ♥ ♥

- Niny. : F.
    02-02-2016 : Geboortegewicht - 3290 gram.
    20-04-2016 : +/- 10 weken - 6900 gram.
    - Boommm. : V.
    18-02-2016 : Geboortegewicht - 2410 gram & 45 cm.
    16-03-2016 : +/- 6 weken - 3000 gram & 47 cm.
    - Deedee91. : S.
    28-02-2016 : Geboortegewicht - 3565 gram & 50 cm.
    09-04-2016 : +/- 6 weken - 4410 gram & 56 cm.
    - Sabine. : M.
    03-03-2016 : Geboortegewicht - 3455 gram & 51 cm.
    10-04-2016 : +/- 5 weken - 4395 gram & 55 cm.
    - Meisje93. : E.
    06-03-2016 : Geboortegewicht - 4100 gram & 51 cm.
    06-04-2016 : +/- 4 weken - 4900 gram & 56 cm.
    - Marievs. : N.
    07-04-2016 : Geboortegewicht - 3620 gram & 52 cm.

♥ ♥ Afspraken ♥ ♥

- Meisje93: 25 April - Controle CB.
    - Boommm: 27 April - Controle kinderarts.
    - Deedee91: 03 Mei - Controle CB + eerste vaccinaties.
    - Sabine: 10 Mei - Controle CB + eerste vaccinaties.

----

Wijzigingen graag dik gedrukt doorgeven, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan!

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Deedee: yup. Van de week ook was ik bij de bank om die spaarrekening te openen. Had het gevoel dat die gast de hele tijd naar de borsten zat te kijken....
    Pff. ja m'n man vind het wel erg leuk dat ik grote borsten heb.
    Gisteren wou ik een jurkje aantrekken. Maar dat paste weer niet bij m'n borsten. Heel vervelend.
    En hoe is de autorit gegaan? Wel lang rijden zeg naar je moeder?
    Zou ik denk ik niet kunnen zo ver weg van m'n ouders wonen.

Vaddie: wat vervelend! Sterkte! Hopelijk zijn de krampjes snel voorbij. Nichtje van mij was naar de osteopaat geweest. Haar kindje huilde ook erg veel. Ook veel krampjes. Nu moest ze haar kind op een bepaalde manier neerleggen met haar hoofd. En gelijk effect. Sliep gelijk 4u achter elkaar door. En ze had al een nacht gehad met 7u ertussen.

Niny: Fijn dat het al wat beter lijkt te gaan. Wel vervelend zeg koorts.

manamana: ik hoop het niet! Mijn moeder heeft inderdaad grote borsten over gehouden. Tja zolang ze netjes zijn gaat het nog wel. Maar hangtieten hoef ik nog niet op mijn 22e :p
    Nou inderdaad als ze tevreden wakker zijn vind ik het ook nooit een probleem. lekker 's nachts slapen! :)

Boommm: fijn dat de prikjes goed gegaan zijn!
    Hihi oeps! Hoe doe je dat trouwens met je borstvoeding dan? als je drinkt?

Hier lijkt E. steeds meer te gaan slapen overdags.
    Vind ik niet zo heel erg zolang ze 's nachts maar goed slaapt. 's avonds is ze 9 van de 10x wakker.
    Vanochtend voelde ik me stik sacherijnig. Geen idee waar het vandaan kwam. Met boodschappen leek iedereen expres in de weg te staan. :p
    Ongesteldheid is net afgelopen, dus dat kon het niet wezen.
    Rothormonen. en m'n man er maar om lachen
    Gisterenavond wat vrienden over de vloer gehad, en die had z'n sigaretten laten liggen. & ja hoor ik kon me niet meer inhouden.
    Na 3 trekjes was ik er alweer klaar mee. Gelukkig vind ik het niet meer lekker. :)

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Borsten: die zijn hier hudge. Normaal cupmaat B. Nu denk ik D of E. Wat mij betreft mag het een D blijven na de borstvoeding. :)

Rothormonen: helemaal mee eens. Tranen zitten hoog, ik haat mijn lichaam (maar dat is op zich niks nieuws) En dat terwijl man 0,0 interesse heeft in bedpret. :(

M. is met 6 weken 5920 gram en 52 cm

Afgelopen donderdag naar cb geweest. Heb slagroom en ze was echt supergoed gegroeid. In 6 weken tijd van 2929 naar 5920. :)

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Vaddie, die van mij mogen ook wel zo blijven alleen ervaring leert dat ze heel snel krimpen wanneer ik stop met de borstvoeding. Normaal een kleine B en nu een mooie C :)

@Spaarrekening, we hebben vandaag gewoon even twee spaarrekeningen geopend om mee te beginnen bij onze eigen bank. Dat kunnen we dan altijd nog omzetten naar een spaardeposito als we wat meer tijd hebben om dat uit te zoeken.

Vandaag even heerlijk geshopt op internet voor de aankomende fotoshoot :D Voor beide dochters hele leuke jurkjes gevonden die erg op elkaar lijken en voor mij en mijn man een nieuw shirt in (als het goed is) dezelfde kleur.
    Ook lekker twee keer naar buiten geweest, maar dat had ik voor mijn bekken beter niet kunnen doen. Hopelijk is de pijn morgen weer een beetje gezakt.

Meisje: volhouden hoor! het niet roken, ik kon mezelf wel voor me kop slaan toen ik weer was begonnen. Ik vond de eerste sigaret ook niet lekker, maar was toch weer begonnen.
    Haha irritant hè die mensen die altijd in de weg lopen :p

Boomm, dat klinkt alsof je het wel naar je zin hebt gehad ;) hopelijk voel je je al weer wat beter.

Deedee, hoe is de autorit gegaan?

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @sabine en meisje: hoelang zijn jullie gestopt met roken?

Hier al ruim 6 jaar. Na bijna 12 jaar gerookt te hebben. Van het ene op het andere moment gestopt. Nog steeds trots op. Maar weet dat als ik het weer zou proberen ik zo weer verslaafd ben. Dus dat doe ik niet. (man rookt nog steeds)

16. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik ben in het eerste trimester van de zwangerschap opnieuw gestopt met roken. Weet niet de precieze datum meer, maar ben niet van plan om het überhaupt nog te proberen :p ben zo blij dat ik er weer van af ben een weet ook dat ik het nooit zou redden om alleen op feestjes te roken dus begin er maar gewoon niet meer aan. Moet ook wel zeggen dat ik er totaal geen behoefte meer aan heb. Mijn man rookt nog wel. Heb denk ik ongeveer 14 jaar gerookt.

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vaddie: zo die groeit zeker goed! Wauw.
    Ja die hormonen. Hopelijk zijn ze sneller je lijf uit. Ipv. Na 9 maanden.
    Oh hier is mijn man niet van me af te slaan. Dat is ook weer heel erg vervelend.
    Wat goed zeg al zolang gestopt!
    Hier ook in het begin vd zwangerschap gestopt. Ben blij dat ik het niet meer lekker vind
    Kan ik er makkelijker vanaf blijven. ;)

Sabine: leuk zeg. Wanneer heb je de shoot?
    Leuk dat je een spaarrekening hebt geopend.

18. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Vrijdag 6 mei, iets later dan wat we in eerste instantie in gedachte hadden maar dan hoefde mijn man geen extra vrij te nemen. En nu heeft Z. Ook de tijd gehad om te wennen aan M.

@bedpret, ik moet er zelf nog niet aan denken, zeker niet nu de kleine nog bij ons op de kamer slaapt. En met die verzakking zie ik het ook niet zitten.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.653
    5.694
    113
    De autorit is super gegaan. Was ruim 2 uur rijden want we moesten een andere route. Via muiden gaan wij normaal maar die is dicht ivm een nieuwe brug. Vorige week stond het kraambezoek daar 1 uur in de file. Ze heeft de heenweg alleen maar geslapen. Terugweg moest ik laatste half uur bij haar zitten voor de speen. Maar ons hele avond ritueel was in de war dus de sliep niet bij de laatste fles. Maar met 1 keer voor de speen terug sliep ze.

Gisteren kwam ze om kwart over 7 voor de eerste fles en vanochtend om kwart voor 8. Maar heb geen hoop nog gezien ze dit vaker deed maar de nachten erna gewoon weer midden in de nacht :p

@ Bedpret, tja we proberen het wel eens maar dat gaat niet van harte...
    Dan kan je zo onzeker worden of niet Vaddie? als je man geen behoefte heeft. Had ik wel in ieder geval! Goed gegroeid zo te zien wauw!

Roken: nooit gerookt ben ik zo blij om. Meiden niet weer beginnen hoor! zou zooooo zonde zijn. Maar ja ik heb makkelijk praten weet ik ook wel ;)

@ Sabine, leuk een fotoshoot :) Verzakking? gemist denk ik. Wat naar, wat kun je er aan doen?

@ Meisje, rot he die hormonen. Heeft jou ongesteldheid lang geduurd? hier bijna een week, niks voor mij. Ja het is lastig dat ze zo ver woont. En mijn vader is overleden bijna 4 jaar geleden en dat vond ik nog erger. Wilde er zo veel mogelijk zijn dus reed heel vaak heen en weer.

@ boomm gelukkig dat de prikjes goed zijn gevallen! prikken is een ding maar als ze er dan ook nog eens ziek van worden.

20. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Deedee, ik had het volgens mij hier nog niet eerder geschreven. Heb een lichte verzakking, het enige wat je daar aan kan doen is je bekkenbodemspieren trainen en dan hopen dat het (enigzins) over gaat. Het kan heel lang duren voor het hersteld is en de vraag blijft of het überhaupt helemaal goed gaat komen. Gelukkig over het algemeen niet heel veel last van tot je veel gaat lopen, dan werkt de zwaartekracht tegen zeg maar.
    Wat fijn dat de autorit goed is gegaan!! Wij hebben waarschijnlijk volgende week zondag een verjaardag van mijn schoonbroer, alleen nog geen uitnodiging voor ontvangen. Zij wonen ongeveer 1 uur rijden hier vandaan en aangezien de oudste midden op de dag nog een slaapje doet wordt het een beetje puzzelen wanneer we daar heen gaan ivm eten en avondritueeltjes. Denk dat we haar zo moe mogelijk moeten maken zodat ze om 12.30uur naar bed kan ipv 13.00uur tot 14.00uur zodat we rond 15.00/15.30uur daar zijn om weer om 17.30uur richting huis te gaan voor het eten etc. Denk onderweg wat eten zodat we thuis meteen het bedtijd ritueeltje kunnen doen.

Deel Deze Pagina